Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
2.0 hdi słabo odpala https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10592 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jakub36a [ 05-01-2013, 10:54 ] |
Tytuł: | 2.0 hdi słabo odpala |
Witam, jak w temacie. Mam pytanie do innych użytkowników GV z tym silnikiem. Ile razy u Was musi przekręcić silnikiem, aby silnik odpalił. U mnie 4-5 razy niezależnie czy ciepły, goracy, zimny. Jeśli zmrożony tak do ok -15 to nawet i kilkanaście razy. Wlewałem ten droższy i tańszy ON. Filtr paliwa wymieniam co 15 tys, teraz jest nowy. Akumulator też nowy. Mechanik twierdzi, że jest wszystko OK, a jednak Bravo 1.9 TD odpala jaby jeździł na benzynie, niezależnie od pory roku +20, - 20. Proszę o opinie. Pozdrawiam. |
Autor: | sewmustaf [ 05-01-2013, 13:17 ] |
Tytuł: | |
no u mnie też musi kilka razy przekręcić ale mam słaby akumulator , jakby był nowy to szybciej by zakręcił i powinien praktycznie od razu odpalić. a ty jaki masz ten akumulator może ma za mały prąd rozruchu??? a ewentualnie świece żarowe może kiepskie albo nie grzeją? |
Autor: | Mcgyver [ 05-01-2013, 14:53 ] |
Tytuł: | |
Możliwe ze ten typ i tak ma. Jak mam porównanie co prawda silnika benzynowego, ale w Vitarze ktora ma 7 lat poki silnik odpali słychać kilkukrotne obrócenie wału, z kolei w moim drugim aucie Calibrze która ma juz 16 lat silnik pali dosłownie na dotyk. |
Autor: | Jakub36a [ 05-01-2013, 18:16 ] |
Tytuł: | |
Akumulator 95/830, nie ma problemu, bo w mrozy też kręci silnikiem, aż miło posłuchać. Wszystko wydaje się Ok. Świece żarowe też chyba w porządku bo grzeją (kontrolka), ale tak jak pisałem temp. powietrza nie ma wiekszego zniaczenia, chyba , że od - 15. Na trasie 160 km/h wyciąga XL7, silnik pracuje jak nowy. |
Autor: | Mcgyver [ 05-01-2013, 18:58 ] |
Tytuł: | |
Na kontrolkę nie patrz bo świec masz 4 a kontrolka jest jedna. To że się zapala informuje tylko o podaniu napięcia na świece a nie o ich działaniu. Czy rzeczywiście działaja można zmierzyc np. miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego bez demontażu świec albo udać sie do jakiegos warsztatu |
Autor: | gajowy [ 05-01-2013, 19:15 ] |
Tytuł: | |
Albo jak podaje tygodnik "Motor" przyłożyć źródło napięcia - jak przeskoczy iskierka to znaczy że działają ![]() |
Autor: | Jakub36a [ 05-01-2013, 20:22 ] |
Tytuł: | |
Wszysyko rozumiem, ale dlaczego świece mają wpływ na gorący silnik tego już nie jestem w stanie zrozumieć. |
Autor: | gajowy [ 05-01-2013, 20:24 ] |
Tytuł: | |
W sumie racja ![]() |
Autor: | Jakub36a [ 10-01-2013, 22:59 ] |
Tytuł: | |
Podrzuci ktoś ile razy kręci u Was hdi. |
Autor: | waldek l [ 12-01-2013, 21:46 ] |
Tytuł: | |
Witam wszystkich.W mojej GV HDI z 2006r jest to samo . Też nie pali na dotyk tylko trzeba parę razy zakręcić.Chyba ten typ tak ma. |
Autor: | geez [ 16-03-2013, 17:14 ] |
Tytuł: | |
Ja natomiast mam pytanie z nieco innej beczki, czy u Was przy odpalaniu ZIMNEGO samochodu też jest tak, że przez jakieś 5-10s pracuje on dość nierówno? Tak jakby były takie minimalne przerwy w pracy silnika i wyraźnie słyszalny "przeskok" w tym charakterystycznym hyr-hyr-hyr-hyr ![]() Nie mam dostępu do takiego silnika, żeby móc sobie porównać, a nieco mnie to nurtuje, bo nie wiem czego się spodziewać po samochodzie, gdy temperatura spadłaby do - 15 czy -20...czy w ogóle by to powiększyłoby te przerwy, a może przeskok by się tak wydłużył, że silnik by zgasł :/ |
Autor: | lespo [ 17-03-2013, 01:18 ] |
Tytuł: | |
Witam Kolego "Jakub 36a"u mnie HDI odpala po pierwszym obrocie wału.W innym samochodzie z silnikiem Diesla podane przez Ciebie objawy ustąpiły po wyczyszczeniu wnętrza rozrusznika i wymianie w nim szczotek,Diesel musi mieć tzw."kopa" Przerwy w pracy zimnego silnika które opisał kolega "geez"mogą być spowodowane uszkodzoną świecą żarową jeżeli silnik pracuje równo po osiągnięciu temperatury roboczej Pozdrawiam |
Autor: | sewmustaf [ 17-03-2013, 09:47 ] |
Tytuł: | |
no kilka razy zakręcić trzeba i tyle !!!! musi być dobry akumulatoer. |
Autor: | trelek1 [ 17-03-2013, 19:31 ] |
Tytuł: | |
2.0Hdi 2004r .Do -4 3x obrót silnikiem -10 dość dłużej ale od 1 podejścia |
Autor: | G0 Mułek [ 17-03-2013, 20:09 ] |
Tytuł: | |
Generalnie w dieslu jest co posprawdzać w kwestii odpalania zwłaszcza zimą. Podjedź do jakiegoś dobrego elektryka, powinien posprawdzać te bardziej błache powody. Jak wszystko będzie ok to kłania się kumaty majster od diesli. |
Autor: | Jakub36a [ 26-03-2013, 23:36 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za informacje. Jeszcze sprawdzę pompę. Ostatnio nie jeździłem ok. 2 tygodni i musiałem dosyć długo kręcić. |
Autor: | Jakub36a [ 19-01-2014, 20:16 ] |
Tytuł: | |
Przyczyną był rozrusznik. Teraz kreci jak diabli i odpala bez problemu. Wina leżała po stronie mechaników bo nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Trafiłem na dobrego fachowca i załatwił sprawę. |
Autor: | sewmustaf [ 20-01-2014, 12:10 ] |
Tytuł: | |
jak kupiłem akumulator i też pali idealnie |
Autor: | meloni [ 17-11-2014, 11:05 ] |
Tytuł: | |
mam podobny problem, długo czasami musze kręcic ale tylko zimny , ale wydaje się ze rozrusznik kręci normalnie, jak sprawdzili ze to rozrusznik ,demontowali go ? |
Autor: | Jakub36a [ 19-11-2014, 17:31 ] |
Tytuł: | |
Nie pytałem jak to ustalili. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |