Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
check engine brak błędu w 2,5v6 https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10556 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | marcin_2215 [ 25-12-2012, 12:15 ] |
Tytuł: | check engine brak błędu w 2,5v6 |
Witam,mam problem z kontrolką silnika a mianowicie w czasie jazdy ze stałą predkoscia zapala sie check engine jak puszczę gaz to gasnie za jakis czas dzieje sie to samo cos takiego zauważam przy prędkosci od 70km/h wzwyż.Swiece wymieniłem,filtr powietrza i nic nie dało byłem na kompie wyskoczyło sonda lambda tez wymieniłem i dalej zapala sie kontrolka po wymianie byłem na kompie w suzuki i nic nie znalezli.Auto jest na gaz ale sprawdzałem na benzynie tez sie zapala,i nie ma reguły jednego dnia sie zapali kilka razy a drugiego nic,czesciej pod góre,auto nie słabnie.Moze ktos juz miał z czyms takim doczynienia to prosze o rady lub jakies sugestie,z góry dziękuje.pozdr. |
Autor: | kostuch [ 25-12-2012, 14:28 ] |
Tytuł: | |
Musiałbyś podpiąć się do komputera podczas jazdy, żeby wiedzieć co jest nie tak. Z drugiej strony nawet błędy, które same z siebie znikają, pozostawiają ślady w komputerze auta. Chyba że ktoś założył instalację gazową, która sama kasuje błędy żeby check nie świecił ![]() Tam jest OBD2 czy OBD1 ? |
Autor: | marcin_2215 [ 25-12-2012, 15:38 ] |
Tytuł: | |
To jest grand vitara z 1998 i ma OBD2 sprawdzali w salonie suzuki na dwóch kompach i nic zadnego błędu.Problem jest denerwujacy w trasie bo trzeba zdjąc nogę z gazu no i nie wiem czy to cos poważnego. |
Autor: | marcin_2215 [ 12-03-2013, 12:13 ] |
Tytuł: | |
Moze ma ktos jeszcze jakies pomysły.Z góry dzieki |
Autor: | kostuch [ 12-03-2013, 12:41 ] |
Tytuł: | |
marcin_2215 pisze: Moze ma ktos jeszcze jakies pomysły.Z góry dzieki
Masz laptopa? |
Autor: | marcin_2215 [ 12-03-2013, 20:48 ] |
Tytuł: | |
Mam,tylko brak sprzetu zeby podpiac.Ostatnio nawet byłem u nastepnego elektryka to stwierdził,ze jesli jest brak błedu na kompie to w czasie jazdy tez nic nie pokaze. |
Autor: | kostuch [ 14-03-2013, 20:43 ] |
Tytuł: | |
marcin_2215 pisze: Mam,tylko brak sprzetu zeby podpiac.Ostatnio nawet byłem u nastepnego elektryka to stwierdził,ze jesli jest brak błedu na kompie to w czasie jazdy tez nic nie pokaze.
Kup na popularnym portalu aukcyjnym jakiś elm327 za 30zł i będzie ok. Przejedź się parę razy z podłączonym sprzętem i będziesz wszystko wiedział. Checkengine bez powodu się nie zapala (chyba że gdzieś jest zwykłe zwarcie, ale to mało prawdopodobne) |
Autor: | drysiek [ 14-03-2013, 22:13 ] |
Tytuł: | obd |
Witaj powiedziałbym przyjedz do mnie to poczytamy te błędy ale masz za daleko... poszukaj kogoś kto zna troszke stare hondy i ople - ma pojęcie o kodach migowych. Niestety nowe kompy (tech2 nie mówiąc o elmach) nawet w ASO czytają stare suzi po "OBD" - czytają tylko to co suzuki udostępniło w tym gniazdku, w tamtych latach tylko po to, żeby sprzedawać auta w usa - tam obd było wymagane. Błąd w ecu GV kasuje się po odłączeniu zasilania na 30sek lub po 40 cyklach zagrzania i wystudzenia silnika bez rejestracji błędu. pozdrawiam Adrian |
Autor: | kostuch [ 15-03-2013, 00:54 ] |
Tytuł: | Re: obd |
drysiek pisze: Witaj
powiedziałbym przyjedz do mnie to poczytamy te błędy ale masz za daleko... poszukaj kogoś kto zna troszke stare hondy i ople - ma pojęcie o kodach migowych. Niestety nowe kompy (tech2 nie mówiąc o elmach) nawet w ASO czytają stare suzi po "OBD" - czytają tylko to co suzuki udostępniło w tym gniazdku, w tamtych latach tylko po to, żeby sprzedawać auta w usa - tam obd było wymagane. Błąd w ecu GV kasuje się po odłączeniu zasilania na 30sek lub po 40 cyklach zagrzania i wystudzenia silnika bez rejestracji błędu. pozdrawiam Adrian Kody migowe to epoka OBD1. Były przez chwilę komputery mające jednocześnie protokoły OBD2 i OBD1 ale GV '98 to po prostu OBD2 i nie wiem co więcej chciałbyś wyczarować? Apropos rynku USA, to nawet zwykłe vitary 1,6 miały tam już w '96 komputery z OBD2. |
Autor: | drysiek [ 15-03-2013, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: obd |
kostuch pisze: Kody migowe to epoka OBD1. Były przez chwilę komputery mające jednocześnie protokoły OBD2 i OBD1 ale GV '98 to po prostu OBD2 i nie wiem co więcej chciałbyś wyczarować? Apropos rynku USA, to nawet zwykłe vitary 1,6 miały tam już w '96 komputery z OBD2.[/quote] nie chce czarować kody "migowe" w starej gv są ;-). "OBD2" to tylko 16pinowe gniazdko ale czy to elm czy większość komputerów z europy to czytają z tzw kanałów ogólnodostępnych. Wez elma podłącz do vw a podłącz vagcoma - zupełnie inne możliwości ale i błędy i tak jest w kazdej marce czy to fiat czy opel czy bmka, tak też jest w suzi. Tanie kompy/typowe czytniki obd mówią tylko to co jest związane z emisją/spalaniem/ekologią. W starych vitarach/sidekickach migowe mówią zwykle więcej niz "obd". są tam 2 protokoły: 1. dla stacji kontroli czy auto jest ekologiczne 2. dla serwisu tak samo jest w gv2 i xl7>2007 |
Autor: | kostuch [ 16-03-2013, 19:18 ] |
Tytuł: | |
drysiek, Chyba nie bardzo rozumiem co chcesz przekazać pisząc "kody migowe mówią więcej niż obd". Tam gdzie są kody migowe jest OBD1 czyli SDL (Suzuki Data Link). I rzeczywiście można czasami taki sygnał znaleźć na złączu W KSZTAŁCIE obd2. Ale nie dotyczy to nowszych suzuk. Wskaż proszę nr pinu na złączu np XL-7 na którym będę mógł podłączyć się protokołem obd1? Poza tym co za różnica czy zobaczę oczami sekwencję mignięć, czy odczytam ją prosto z komputera? Nie ma żadnej różnicy (oprócz tego że z komputera można wyciągnąć kupę informacji których lampka nie wymiga). |
Autor: | marcin_2215 [ 16-03-2013, 20:27 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za pomoc,w poniedzałek będę miał elm 327.Napisze co i jak. |
Autor: | drysiek [ 16-03-2013, 23:35 ] |
Tytuł: | |
:-) i tu się Kostuch mylisz. obd1 i obd2 swoją drogą żadnie z nich nie jest protokołem - nie mieszajmy - suzi najczęsciej ma ISO9141/KWP2000 i czasem KILKA innych na tym samym pinie w tym samym złączu - kwestia sprzętu jakim czytasz. Do dnia dzisiejszego zostały natomiast 6pinowe złącza :-) np w GV2/xl7 2 po lewej str kierownicy po zdjęciu osłony jest gniazdo 3x2piny po jednej z dłuższyh stron są wypustki - z tej str środkowy pin do masy - błędów nie wymiga lecz wyświetli na odometrze. Wracając do tematu - spotkałem się kiedyś z przypadkiem gdy podczas pracy na gazie czujnik spalania stukowego powodował na ułamek sekundy "zgaśnięcie" silnika. pozdrawiam Adrian |
Autor: | kostuch [ 17-03-2013, 01:34 ] |
Tytuł: | |
Hmmm... Do starszych modeli podłączam się własnoręcznie wykonanym interfejsem/softwarem. Komunikacja jest dwukierunkowa po jednej linii. Jakoś nie widzę tego. W obd2 mam linię K i L a w obd1 jedną linię i co? Wepnę się w jedną z nich i automagicznie zacznę komunikować z ecu protokołem (skrót myślowy) obd1? Coś mi tu nie pasuje... |
Autor: | drysiek [ 17-03-2013, 09:17 ] |
Tytuł: | |
skoro sam robiłeś ten face to pewnie coś w stylku KL/KKL, jak obejrzysz przebieg na linii K przed "odczytem błędów" następuje inicjacja - 4 bajty + CRC po tym sterownik (niemagicznie) wie w jakim "jezyku" ma odpowiadać. Na codzień mam masę przypadków, że szybki tester OBD mówi "brak błędu" i trzeba odpalać większy sprzęt i jakoś błędy się znajdują. pozdrawiam |
Autor: | marcin_2215 [ 18-03-2013, 15:20 ] |
Tytuł: | |
Witam,elm 327 sie nie połączył problem w tym,ze grand vitara z poczatku produkcji,łączy od 2001 bez problemu,ale koles miał kompa suzuki i sprawdził oczywiscie zero błedu dopiero pokazało w czasie jazdy gdy zapalil sie check dopiero pokazal sie bład na kompie sterowanie obwodem sondy lambda(tylko komunikat)gdy zdjąłem nogę z gazu na kompie zgasł blad.Sprawdzilismy sondy i b1 stała w miejscu.Teraz mam pytanie ,która to jest ta z lewej(przed katalizatorem)czy ta druga,jezeli ta pierwsza to była wymieniona w listopadzie na sendo chyba uniwersalna.Drugie pytanie czy jest mozliwe ze tak szybko poszła chociaż po wymianie tez zapalał sie check,moze znacie co tam nalezało by wsadzic.dzieki za odpowiedz |
Autor: | drysiek [ 18-03-2013, 18:45 ] |
Tytuł: | |
Witam B1 = Bank1 po stronie kierowcy (tam gdzie cyliner1) B2 = Bank2 po stronie pasażera pozdrawiam |
Autor: | kostuch [ 20-03-2013, 12:01 ] |
Tytuł: | |
marcin_2215 pisze: Witam,elm 327 sie nie połączył problem w tym,ze grand vitara z poczatku produkcji,łączy od 2001 bez problemu,ale koles miał kompa suzuki i sprawdził oczywiscie zero błedu dopiero pokazało w czasie jazdy gdy zapalil sie check dopiero pokazal sie bład na kompie sterowanie obwodem sondy lambda(tylko komunikat)gdy zdjąłem nogę z gazu na kompie zgasł blad.Sprawdzilismy sondy i b1 stała w miejscu.Teraz mam pytanie ,która to jest ta z lewej(przed katalizatorem)czy ta druga,jezeli ta pierwsza to była wymieniona w listopadzie na sendo chyba uniwersalna.Drugie pytanie czy jest mozliwe ze tak szybko poszła chociaż po wymianie tez zapalał sie check,moze znacie co tam nalezało by wsadzic.dzieki za odpowiedz
Strasznie chaotycznie piszesz. Sam już nie wiem czy udało ci się podłączyć w czasie jazdy czy nie... Kiedyś kupiłem tanie sondy (do innego auta) i wytrzymały około 1000km ![]() Made in China zapewne... |
Autor: | leniwiec [ 21-03-2013, 06:12 ] |
Tytuł: | |
Ja w taki wypadku wymieniłbym obie sondy,jeśli jedna padła,to pewnie druga też jest już w kiepskim stanie,z resztą żywotność sondy szacuje sie na 150 kkm później profilaktycznie do wymiany... I nie jakieś badziewie,tylko takie jak oryginały,czyli NGK ![]() |
Autor: | marcin_2215 [ 21-03-2013, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Witam,wymieniłem juz obie na bosha jak na razie check nie zapala sie,także chyba po kłopocie.Dzięki wszystkim za podpowiedzi. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |