Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 09-07-2025, 18:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-12-2012, 22:59 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Witam. Gdzie bym nie szukał to wszędzie znajduję sprzeczne informacje. Jedni twierdzą ze w GV I silnik 2.0 benzyna 128KM z 2004 roku jest mechaniczna kompensacja luzu zaworowego, a inni że hydrauliczna. Ktoś jest pewien jaka jest rzeczywiście??


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2012, 00:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Silnik J20 ma (na ile mi wiadomo) kompensatory hydrauliczne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2012, 09:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Hydraulika na 100%
Dopiero w GV II od 2005r w tym samym silniku są płytki..


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2012, 12:09 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
dzięki wielkie za od. Przymierzam się do LPG i temu dopytuję ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2012, 18:48 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Szczerze, to ja zgłupiałem. W serwisie, powiedzieli mi że maja Suzuka, ma mechaniczną regulację. Zaproponowali mi regulację za około 700-900 PLNów.

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2012, 19:55 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
może chcą naciągnąć, a może masz auto z końcówki produkcji? a może były i takie i taki?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2012, 20:27 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Silnik to standardowy J20A z 2003 roku. Po przeczytaniu artykułu zadzwoniłem do serwisu, podałem rocznik, model a gościu w serwisie podał mi ceny takie jak pisałem wcześniej.

Ale jak jest inaczej, to oczywiście nie narzekam, a wręcz przeciwnie... :D

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2012, 21:30 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
podał ceny ale powiedział konkretnie że są tam płytki? czy może tyle sobie liczą za przegląd stanu szklanek hydraulicznych, bo one też mogą się zużyć.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2012, 22:00 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Jasno podał ceny- 350 PLN wymiana, 40 za płytkę i około 50-70 uszczelka. Ze względu, że zazwyczaj wymienia się tylko część płytek to cena miała oscylować w przedziale 700-900 PLN za całość.

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-12-2012, 06:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
To może spróbuj do innego serwisu zadzwonić...Poza tym kompetencja ludzi pracujących w
ASO pozostawia wiele do życzenia.
W autodacie stoi jak byk,że jest hydraulika... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-12-2012, 20:30 
Offline

Rejestracja: 08-07-2012, 15:43
Posty: 30
Lokalizacja: Bełchatów
hmm, zdecydowałem się na benzynę z myślą o założeniu LPG i właśnie hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Z wszelkich informacji wynika ze jest to hydrauliczna. Nawet w Instrukcji dla silnika 2.0 brak informacji o sprawdzaniu luzu zaworowego (jest tylko dla 1.6).

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-12-2012, 20:38 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Moje intencje były identyczne, tylko pewien artykuł mnie zmylił i zadzwoniłem do serwisu, który jeszcze bardziej mnie zmylił. :x
Dzięki kolegom z forum mój spokój ducha powrócił... :D

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2012, 10:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Regulacja płytkami jest tylko w J20A montowanym w GV II. W starszym J20A była hydraulika.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2012, 12:17 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Ciekawe czemu zmienili z hydrauliki na płytki ??
Chęć zarobku na serwisowaniu, czy też inne powody ??

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2012, 12:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
MarekC podobno bardziej nowocześnie. A w rzeczywistości pewnie trochę prawdy jest w tym, co napisałeś. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2012, 13:11 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
regulacja płytkami nowocześniejsza od samoczynnej hydraulicznej ??

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2012, 14:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
MarekC napisałem podobno. Coś takiego kiedyś słyszałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2012, 23:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
MarekC pisze:
regulacja płytkami nowocześniejsza od samoczynnej hydraulicznej ??

Hydrauliczna jest juz stosowana od 1931(!) roku...
... a od tego czasu zmienila sie juz nieco technologia produkcji silnikow.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2012, 07:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
W motocyklach regulacja płytkami też jest "od zawsze" a to dlatego że hydraulika nie wyrabia w wysokoobrotowych szlifierkach :D
Wg mnie zmienili na płytki tylko ze względu na chęć zarobku,żadna tam nowa technologia,zapewnili sobie stały dochód z serwisu luzów zaworowych,
sprzedając tak dużą liczbę samochodów,nieźle na tym wychodzą i oto biega... :zly:


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2012, 08:17 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
I pewnie oszczędzili na kosztach produkcji - płytki chyba łatwiej i taniej wyprodukować niż kompensatory hydrauliczne ..

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2012, 23:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Zgadzam sie z tym ze plytki sa tansze od kompensatorow hydraulicznych, ale nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze zostaly wprowadzone
w celu "zapewnienia stalego dochodu z serwisu luzow zaworowych".

Od 1990 roku, jezdzilem prywatnie szescioma samochodami.
Trzy pierwsze tzn. Escort 1.3 CVH, Swift EA 1.0 i Fiesta 1.4 CVH, mialy jeszcze "hydraulike", trzy nastepne (wszystkie 16V) Fiesta 1,25-Zetec,
Focus 1.6-Zetec i aktualnie SX4 EY 1.6 juz "tylko" plytki.

W zadnym z nich nie musialem regulowac zaworow.

Ford nakazywal dla swoich silnikow Zetec kontrole i ewentualna regulacje co 150.000(!) km lub co 10 lat :) ...
wiec do sprzedazy samochodu mialem kazdorazowo jeszcze sporo rezerwy w przebiegu.

Suzuki przewiduje kontrole i ewentualna regulacje co 30 kkm, jestem aktualnie po dwoch kontrolach i nie zachodzila jeszcze zadna potrzeba regulacji.
Od zaprzyjaznionego mechanika Suzuki wiem, ze i przy trzeciej kontroli, jedynie w sporadycznych wypadkach zachodzi taka koniecznosc.
Pojazdy z wiekszymi przebiegami nie trafiaja juz z reguly do autoryzowanych warsztatow, wiec trudno o jakas "statystyke".

Silniki te zostaly jednak skonstruowane do zasilania tradycyjnym paliwem.
Jezeli jednak ktos dobrowolnie decyduje sie na jakies "alternatywne" paliwo, powinien moim zdaniem liczyc sie z tym, ze moze zachodzic koniecznosc dodatkowego serwisowania silnika w ktory ingeruje, co naturalnie zawsze wiaze sie ze zwiekszeniem kosztow, ale te oszczedza przeciez wielokrotnie na paliwie...

Nie dyskutuje w temacie wyzszosci jednego paliwa nad drugim, sadze ze jak dlugo istnieje taka mozliwosc, kazdy ma prawo sam decydowac o wyborze tego "wlasciwego" dla swoich potrzeb, ale nie mowmy ze cos jest z natury zle,
jezeli jakas "wada" jest wynikiem samowolnego "udoskonalania" produktu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2012, 01:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Miałem zapisany wątek z autokącik.pl gdzie były skrótowo przedstawione wady i zalety najpopularniejszych sposobów na kasowanie luzu zaworowego:

Cytuj:
Hydrauliczne kasatory
+ mniejsza ilość obsługi "posprzedażnej",
+ teoretycznie większa cichobieżność,
+ możliwość "bezkarnego" zastosowania długiej drogi napędu rozrządu (np OHV, tudzież napęd dźwigienkowy)
+ możliwość zastosowania rozwiązań obniżających opory pracy rozrządu (rolki na dźwigienkach).
+ teoretycznie najtańsze w serwisowaniu rozwiązanie.

- (za) długa droga napędu rozrządu w porównaniu z napędem bezpośrednim
- więcej luzów na drodze napędu
- (naj)mniejsza szybkobieżność
- mniejsza precyzja pracy rozrządu


Ogólnie - względnie proste rozwiązanie do emeryckich silników.

Napęd z regulacją śrubową - to taka wersja pośrednia między hydrauliką a napędem bezpośrednim.

+ prostsza obsługa
+ teoretycznie większa szybkobieżność, ale z racji dłuższej drogi prowadzenia napędu nie tak dobra jak napęd bezpośredni
+ jak wyżej - możliwość zastosowania rolek w napędzie rozrządu

- z uwagi na długą dorgę prowadzenia napędu podatność na rozregulowanie

Napęd bezpośredni (znaczy płytkami/szklankami regulowany)

+ największa precyzja prowadzenia zaworów
+ największa szybkobieżność (ograniczana praktycznie tylko siłą nacisku sprężyn)
+ najniższa podatność na rozregulowanie
+ najniższe luzy (z uwagi na krótką drogę prowadzenia rozrządu)

- najwyższe opory pracy rozrządu
- najtrudniejszy w serwisowaniu
- teoretycznie najdroższy w serwisowaniu

niestety za wąski jestem z mechaniki żeby ocenić czy to prawda :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-12-2012, 18:30 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Byłem dziś w serwisie i usłyszałem, że w silnikach J20A regulacja odbywa się przez płytki. Nawet pokazano mi fotki wżerów na wałku, które wynikają z braku regulacji/wymiany płytek.
No i zgłupiałem :szok:

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-12-2012, 19:55 
Offline

Rejestracja: 08-07-2012, 15:43
Posty: 30
Lokalizacja: Bełchatów
Proponuję podzwonić po serwisach i rozeznać temat - ehh jutro zakładam LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-12-2012, 20:09 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
bo w GV I i w GV II był silnik o oznaczeniu J20A, to ten sam silnik tyle że GV II podniesiono moc i zmieniono regulację. Hydrauliczne mają mniejszą szybkość działania więc przy podniesionej mocy mogły po prostu być mniej skuteczne.
Co do serwisów to jest tak że w Polsce sprzedawano bardzo mało GV I, sprzedaje się natomiast dużo GV II i serwisy lepiej znają się na obsłudze właśnie tej nowszej. Temu czasami są nieścisłości i niejasności :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]