Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
kompensacja mechaniczna czy hydrauliczna ?? 2.0 j20a z 2004 https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10468 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gajowy [ 02-12-2012, 22:59 ] |
Tytuł: | kompensacja mechaniczna czy hydrauliczna ?? 2.0 j20a z 2004 |
Witam. Gdzie bym nie szukał to wszędzie znajduję sprzeczne informacje. Jedni twierdzą ze w GV I silnik 2.0 benzyna 128KM z 2004 roku jest mechaniczna kompensacja luzu zaworowego, a inni że hydrauliczna. Ktoś jest pewien jaka jest rzeczywiście?? |
Autor: | SX4ever [ 03-12-2012, 00:01 ] |
Tytuł: | |
Silnik J20 ma (na ile mi wiadomo) kompensatory hydrauliczne. |
Autor: | leniwiec [ 03-12-2012, 09:13 ] |
Tytuł: | |
Hydraulika na 100% Dopiero w GV II od 2005r w tym samym silniku są płytki.. |
Autor: | gajowy [ 03-12-2012, 12:09 ] |
Tytuł: | |
dzięki wielkie za od. Przymierzam się do LPG i temu dopytuję ![]() |
Autor: | UBOOT [ 03-12-2012, 18:48 ] |
Tytuł: | |
Szczerze, to ja zgłupiałem. W serwisie, powiedzieli mi że maja Suzuka, ma mechaniczną regulację. Zaproponowali mi regulację za około 700-900 PLNów. |
Autor: | gajowy [ 03-12-2012, 19:55 ] |
Tytuł: | |
może chcą naciągnąć, a może masz auto z końcówki produkcji? a może były i takie i taki? |
Autor: | UBOOT [ 03-12-2012, 20:27 ] |
Tytuł: | |
Silnik to standardowy J20A z 2003 roku. Po przeczytaniu artykułu zadzwoniłem do serwisu, podałem rocznik, model a gościu w serwisie podał mi ceny takie jak pisałem wcześniej. Ale jak jest inaczej, to oczywiście nie narzekam, a wręcz przeciwnie... ![]() |
Autor: | gajowy [ 03-12-2012, 21:30 ] |
Tytuł: | |
podał ceny ale powiedział konkretnie że są tam płytki? czy może tyle sobie liczą za przegląd stanu szklanek hydraulicznych, bo one też mogą się zużyć. |
Autor: | UBOOT [ 03-12-2012, 22:00 ] |
Tytuł: | |
Jasno podał ceny- 350 PLN wymiana, 40 za płytkę i około 50-70 uszczelka. Ze względu, że zazwyczaj wymienia się tylko część płytek to cena miała oscylować w przedziale 700-900 PLN za całość. |
Autor: | leniwiec [ 04-12-2012, 06:16 ] |
Tytuł: | |
To może spróbuj do innego serwisu zadzwonić...Poza tym kompetencja ludzi pracujących w ASO pozostawia wiele do życzenia. W autodacie stoi jak byk,że jest hydraulika... ![]() |
Autor: | muchu_ [ 04-12-2012, 20:30 ] |
Tytuł: | |
hmm, zdecydowałem się na benzynę z myślą o założeniu LPG i właśnie hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Z wszelkich informacji wynika ze jest to hydrauliczna. Nawet w Instrukcji dla silnika 2.0 brak informacji o sprawdzaniu luzu zaworowego (jest tylko dla 1.6). pozdrawiam |
Autor: | UBOOT [ 04-12-2012, 20:38 ] |
Tytuł: | |
Moje intencje były identyczne, tylko pewien artykuł mnie zmylił i zadzwoniłem do serwisu, który jeszcze bardziej mnie zmylił. ![]() Dzięki kolegom z forum mój spokój ducha powrócił... ![]() |
Autor: | Wunsch [ 05-12-2012, 10:19 ] |
Tytuł: | |
Regulacja płytkami jest tylko w J20A montowanym w GV II. W starszym J20A była hydraulika. |
Autor: | MarekC [ 05-12-2012, 12:17 ] |
Tytuł: | |
Ciekawe czemu zmienili z hydrauliki na płytki ?? Chęć zarobku na serwisowaniu, czy też inne powody ?? |
Autor: | Wunsch [ 05-12-2012, 12:26 ] |
Tytuł: | |
MarekC podobno bardziej nowocześnie. A w rzeczywistości pewnie trochę prawdy jest w tym, co napisałeś. ![]() |
Autor: | MarekC [ 05-12-2012, 13:11 ] |
Tytuł: | |
regulacja płytkami nowocześniejsza od samoczynnej hydraulicznej ?? |
Autor: | Wunsch [ 05-12-2012, 14:00 ] |
Tytuł: | |
MarekC napisałem podobno. Coś takiego kiedyś słyszałem. |
Autor: | SX4ever [ 05-12-2012, 23:20 ] |
Tytuł: | |
MarekC pisze: regulacja płytkami nowocześniejsza od samoczynnej hydraulicznej ??
Hydrauliczna jest juz stosowana od 1931(!) roku... ... a od tego czasu zmienila sie juz nieco technologia produkcji silnikow. |
Autor: | leniwiec [ 06-12-2012, 07:44 ] |
Tytuł: | |
W motocyklach regulacja płytkami też jest "od zawsze" a to dlatego że hydraulika nie wyrabia w wysokoobrotowych szlifierkach ![]() Wg mnie zmienili na płytki tylko ze względu na chęć zarobku,żadna tam nowa technologia,zapewnili sobie stały dochód z serwisu luzów zaworowych, sprzedając tak dużą liczbę samochodów,nieźle na tym wychodzą i oto biega... ![]() |
Autor: | MarekC [ 06-12-2012, 08:17 ] |
Tytuł: | |
I pewnie oszczędzili na kosztach produkcji - płytki chyba łatwiej i taniej wyprodukować niż kompensatory hydrauliczne .. |
Autor: | SX4ever [ 06-12-2012, 23:46 ] |
Tytuł: | |
Zgadzam sie z tym ze plytki sa tansze od kompensatorow hydraulicznych, ale nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze zostaly wprowadzone w celu "zapewnienia stalego dochodu z serwisu luzow zaworowych". Od 1990 roku, jezdzilem prywatnie szescioma samochodami. Trzy pierwsze tzn. Escort 1.3 CVH, Swift EA 1.0 i Fiesta 1.4 CVH, mialy jeszcze "hydraulike", trzy nastepne (wszystkie 16V) Fiesta 1,25-Zetec, Focus 1.6-Zetec i aktualnie SX4 EY 1.6 juz "tylko" plytki. W zadnym z nich nie musialem regulowac zaworow. Ford nakazywal dla swoich silnikow Zetec kontrole i ewentualna regulacje co 150.000(!) km lub co 10 lat ![]() wiec do sprzedazy samochodu mialem kazdorazowo jeszcze sporo rezerwy w przebiegu. Suzuki przewiduje kontrole i ewentualna regulacje co 30 kkm, jestem aktualnie po dwoch kontrolach i nie zachodzila jeszcze zadna potrzeba regulacji. Od zaprzyjaznionego mechanika Suzuki wiem, ze i przy trzeciej kontroli, jedynie w sporadycznych wypadkach zachodzi taka koniecznosc. Pojazdy z wiekszymi przebiegami nie trafiaja juz z reguly do autoryzowanych warsztatow, wiec trudno o jakas "statystyke". Silniki te zostaly jednak skonstruowane do zasilania tradycyjnym paliwem. Jezeli jednak ktos dobrowolnie decyduje sie na jakies "alternatywne" paliwo, powinien moim zdaniem liczyc sie z tym, ze moze zachodzic koniecznosc dodatkowego serwisowania silnika w ktory ingeruje, co naturalnie zawsze wiaze sie ze zwiekszeniem kosztow, ale te oszczedza przeciez wielokrotnie na paliwie... Nie dyskutuje w temacie wyzszosci jednego paliwa nad drugim, sadze ze jak dlugo istnieje taka mozliwosc, kazdy ma prawo sam decydowac o wyborze tego "wlasciwego" dla swoich potrzeb, ale nie mowmy ze cos jest z natury zle, jezeli jakas "wada" jest wynikiem samowolnego "udoskonalania" produktu. |
Autor: | Tomash [ 07-12-2012, 01:51 ] |
Tytuł: | |
Miałem zapisany wątek z autokącik.pl gdzie były skrótowo przedstawione wady i zalety najpopularniejszych sposobów na kasowanie luzu zaworowego: Cytuj: Hydrauliczne kasatory
+ mniejsza ilość obsługi "posprzedażnej", + teoretycznie większa cichobieżność, + możliwość "bezkarnego" zastosowania długiej drogi napędu rozrządu (np OHV, tudzież napęd dźwigienkowy) + możliwość zastosowania rozwiązań obniżających opory pracy rozrządu (rolki na dźwigienkach). + teoretycznie najtańsze w serwisowaniu rozwiązanie. - (za) długa droga napędu rozrządu w porównaniu z napędem bezpośrednim - więcej luzów na drodze napędu - (naj)mniejsza szybkobieżność - mniejsza precyzja pracy rozrządu Ogólnie - względnie proste rozwiązanie do emeryckich silników. Napęd z regulacją śrubową - to taka wersja pośrednia między hydrauliką a napędem bezpośrednim. + prostsza obsługa + teoretycznie większa szybkobieżność, ale z racji dłuższej drogi prowadzenia napędu nie tak dobra jak napęd bezpośredni + jak wyżej - możliwość zastosowania rolek w napędzie rozrządu - z uwagi na długą dorgę prowadzenia napędu podatność na rozregulowanie Napęd bezpośredni (znaczy płytkami/szklankami regulowany) + największa precyzja prowadzenia zaworów + największa szybkobieżność (ograniczana praktycznie tylko siłą nacisku sprężyn) + najniższa podatność na rozregulowanie + najniższe luzy (z uwagi na krótką drogę prowadzenia rozrządu) - najwyższe opory pracy rozrządu - najtrudniejszy w serwisowaniu - teoretycznie najdroższy w serwisowaniu niestety za wąski jestem z mechaniki żeby ocenić czy to prawda ![]() |
Autor: | UBOOT [ 10-12-2012, 18:30 ] |
Tytuł: | |
Byłem dziś w serwisie i usłyszałem, że w silnikach J20A regulacja odbywa się przez płytki. Nawet pokazano mi fotki wżerów na wałku, które wynikają z braku regulacji/wymiany płytek. No i zgłupiałem ![]() |
Autor: | muchu_ [ 10-12-2012, 19:55 ] |
Tytuł: | |
Proponuję podzwonić po serwisach i rozeznać temat - ehh jutro zakładam LPG |
Autor: | gajowy [ 10-12-2012, 20:09 ] |
Tytuł: | |
bo w GV I i w GV II był silnik o oznaczeniu J20A, to ten sam silnik tyle że GV II podniesiono moc i zmieniono regulację. Hydrauliczne mają mniejszą szybkość działania więc przy podniesionej mocy mogły po prostu być mniej skuteczne. Co do serwisów to jest tak że w Polsce sprzedawano bardzo mało GV I, sprzedaje się natomiast dużo GV II i serwisy lepiej znają się na obsłudze właśnie tej nowszej. Temu czasami są nieścisłości i niejasności ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |