Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

kompensacja mechaniczna czy hydrauliczna ?? 2.0 j20a z 2004
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10468
Strona 1 z 1

Autor:  gajowy [ 02-12-2012, 22:59 ]
Tytuł:  kompensacja mechaniczna czy hydrauliczna ?? 2.0 j20a z 2004

Witam. Gdzie bym nie szukał to wszędzie znajduję sprzeczne informacje. Jedni twierdzą ze w GV I silnik 2.0 benzyna 128KM z 2004 roku jest mechaniczna kompensacja luzu zaworowego, a inni że hydrauliczna. Ktoś jest pewien jaka jest rzeczywiście??

Autor:  SX4ever [ 03-12-2012, 00:01 ]
Tytuł: 

Silnik J20 ma (na ile mi wiadomo) kompensatory hydrauliczne.

Autor:  leniwiec [ 03-12-2012, 09:13 ]
Tytuł: 

Hydraulika na 100%
Dopiero w GV II od 2005r w tym samym silniku są płytki..

Autor:  gajowy [ 03-12-2012, 12:09 ]
Tytuł: 

dzięki wielkie za od. Przymierzam się do LPG i temu dopytuję ;)

Autor:  UBOOT [ 03-12-2012, 18:48 ]
Tytuł: 

Szczerze, to ja zgłupiałem. W serwisie, powiedzieli mi że maja Suzuka, ma mechaniczną regulację. Zaproponowali mi regulację za około 700-900 PLNów.

Autor:  gajowy [ 03-12-2012, 19:55 ]
Tytuł: 

może chcą naciągnąć, a może masz auto z końcówki produkcji? a może były i takie i taki?

Autor:  UBOOT [ 03-12-2012, 20:27 ]
Tytuł: 

Silnik to standardowy J20A z 2003 roku. Po przeczytaniu artykułu zadzwoniłem do serwisu, podałem rocznik, model a gościu w serwisie podał mi ceny takie jak pisałem wcześniej.

Ale jak jest inaczej, to oczywiście nie narzekam, a wręcz przeciwnie... :D

Autor:  gajowy [ 03-12-2012, 21:30 ]
Tytuł: 

podał ceny ale powiedział konkretnie że są tam płytki? czy może tyle sobie liczą za przegląd stanu szklanek hydraulicznych, bo one też mogą się zużyć.

Autor:  UBOOT [ 03-12-2012, 22:00 ]
Tytuł: 

Jasno podał ceny- 350 PLN wymiana, 40 za płytkę i około 50-70 uszczelka. Ze względu, że zazwyczaj wymienia się tylko część płytek to cena miała oscylować w przedziale 700-900 PLN za całość.

Autor:  leniwiec [ 04-12-2012, 06:16 ]
Tytuł: 

To może spróbuj do innego serwisu zadzwonić...Poza tym kompetencja ludzi pracujących w
ASO pozostawia wiele do życzenia.
W autodacie stoi jak byk,że jest hydraulika... :roll:

Autor:  muchu_ [ 04-12-2012, 20:30 ]
Tytuł: 

hmm, zdecydowałem się na benzynę z myślą o założeniu LPG i właśnie hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Z wszelkich informacji wynika ze jest to hydrauliczna. Nawet w Instrukcji dla silnika 2.0 brak informacji o sprawdzaniu luzu zaworowego (jest tylko dla 1.6).

pozdrawiam

Autor:  UBOOT [ 04-12-2012, 20:38 ]
Tytuł: 

Moje intencje były identyczne, tylko pewien artykuł mnie zmylił i zadzwoniłem do serwisu, który jeszcze bardziej mnie zmylił. :x
Dzięki kolegom z forum mój spokój ducha powrócił... :D

Autor:  Wunsch [ 05-12-2012, 10:19 ]
Tytuł: 

Regulacja płytkami jest tylko w J20A montowanym w GV II. W starszym J20A była hydraulika.

Autor:  MarekC [ 05-12-2012, 12:17 ]
Tytuł: 

Ciekawe czemu zmienili z hydrauliki na płytki ??
Chęć zarobku na serwisowaniu, czy też inne powody ??

Autor:  Wunsch [ 05-12-2012, 12:26 ]
Tytuł: 

MarekC podobno bardziej nowocześnie. A w rzeczywistości pewnie trochę prawdy jest w tym, co napisałeś. :)

Autor:  MarekC [ 05-12-2012, 13:11 ]
Tytuł: 

regulacja płytkami nowocześniejsza od samoczynnej hydraulicznej ??

Autor:  Wunsch [ 05-12-2012, 14:00 ]
Tytuł: 

MarekC napisałem podobno. Coś takiego kiedyś słyszałem.

Autor:  SX4ever [ 05-12-2012, 23:20 ]
Tytuł: 

MarekC pisze:
regulacja płytkami nowocześniejsza od samoczynnej hydraulicznej ??

Hydrauliczna jest juz stosowana od 1931(!) roku...
... a od tego czasu zmienila sie juz nieco technologia produkcji silnikow.

Autor:  leniwiec [ 06-12-2012, 07:44 ]
Tytuł: 

W motocyklach regulacja płytkami też jest "od zawsze" a to dlatego że hydraulika nie wyrabia w wysokoobrotowych szlifierkach :D
Wg mnie zmienili na płytki tylko ze względu na chęć zarobku,żadna tam nowa technologia,zapewnili sobie stały dochód z serwisu luzów zaworowych,
sprzedając tak dużą liczbę samochodów,nieźle na tym wychodzą i oto biega... :zly:

Autor:  MarekC [ 06-12-2012, 08:17 ]
Tytuł: 

I pewnie oszczędzili na kosztach produkcji - płytki chyba łatwiej i taniej wyprodukować niż kompensatory hydrauliczne ..

Autor:  SX4ever [ 06-12-2012, 23:46 ]
Tytuł: 

Zgadzam sie z tym ze plytki sa tansze od kompensatorow hydraulicznych, ale nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze zostaly wprowadzone
w celu "zapewnienia stalego dochodu z serwisu luzow zaworowych".

Od 1990 roku, jezdzilem prywatnie szescioma samochodami.
Trzy pierwsze tzn. Escort 1.3 CVH, Swift EA 1.0 i Fiesta 1.4 CVH, mialy jeszcze "hydraulike", trzy nastepne (wszystkie 16V) Fiesta 1,25-Zetec,
Focus 1.6-Zetec i aktualnie SX4 EY 1.6 juz "tylko" plytki.

W zadnym z nich nie musialem regulowac zaworow.

Ford nakazywal dla swoich silnikow Zetec kontrole i ewentualna regulacje co 150.000(!) km lub co 10 lat :) ...
wiec do sprzedazy samochodu mialem kazdorazowo jeszcze sporo rezerwy w przebiegu.

Suzuki przewiduje kontrole i ewentualna regulacje co 30 kkm, jestem aktualnie po dwoch kontrolach i nie zachodzila jeszcze zadna potrzeba regulacji.
Od zaprzyjaznionego mechanika Suzuki wiem, ze i przy trzeciej kontroli, jedynie w sporadycznych wypadkach zachodzi taka koniecznosc.
Pojazdy z wiekszymi przebiegami nie trafiaja juz z reguly do autoryzowanych warsztatow, wiec trudno o jakas "statystyke".

Silniki te zostaly jednak skonstruowane do zasilania tradycyjnym paliwem.
Jezeli jednak ktos dobrowolnie decyduje sie na jakies "alternatywne" paliwo, powinien moim zdaniem liczyc sie z tym, ze moze zachodzic koniecznosc dodatkowego serwisowania silnika w ktory ingeruje, co naturalnie zawsze wiaze sie ze zwiekszeniem kosztow, ale te oszczedza przeciez wielokrotnie na paliwie...

Nie dyskutuje w temacie wyzszosci jednego paliwa nad drugim, sadze ze jak dlugo istnieje taka mozliwosc, kazdy ma prawo sam decydowac o wyborze tego "wlasciwego" dla swoich potrzeb, ale nie mowmy ze cos jest z natury zle,
jezeli jakas "wada" jest wynikiem samowolnego "udoskonalania" produktu.

Autor:  Tomash [ 07-12-2012, 01:51 ]
Tytuł: 

Miałem zapisany wątek z autokącik.pl gdzie były skrótowo przedstawione wady i zalety najpopularniejszych sposobów na kasowanie luzu zaworowego:

Cytuj:
Hydrauliczne kasatory
+ mniejsza ilość obsługi "posprzedażnej",
+ teoretycznie większa cichobieżność,
+ możliwość "bezkarnego" zastosowania długiej drogi napędu rozrządu (np OHV, tudzież napęd dźwigienkowy)
+ możliwość zastosowania rozwiązań obniżających opory pracy rozrządu (rolki na dźwigienkach).
+ teoretycznie najtańsze w serwisowaniu rozwiązanie.

- (za) długa droga napędu rozrządu w porównaniu z napędem bezpośrednim
- więcej luzów na drodze napędu
- (naj)mniejsza szybkobieżność
- mniejsza precyzja pracy rozrządu


Ogólnie - względnie proste rozwiązanie do emeryckich silników.

Napęd z regulacją śrubową - to taka wersja pośrednia między hydrauliką a napędem bezpośrednim.

+ prostsza obsługa
+ teoretycznie większa szybkobieżność, ale z racji dłuższej drogi prowadzenia napędu nie tak dobra jak napęd bezpośredni
+ jak wyżej - możliwość zastosowania rolek w napędzie rozrządu

- z uwagi na długą dorgę prowadzenia napędu podatność na rozregulowanie

Napęd bezpośredni (znaczy płytkami/szklankami regulowany)

+ największa precyzja prowadzenia zaworów
+ największa szybkobieżność (ograniczana praktycznie tylko siłą nacisku sprężyn)
+ najniższa podatność na rozregulowanie
+ najniższe luzy (z uwagi na krótką drogę prowadzenia rozrządu)

- najwyższe opory pracy rozrządu
- najtrudniejszy w serwisowaniu
- teoretycznie najdroższy w serwisowaniu

niestety za wąski jestem z mechaniki żeby ocenić czy to prawda :|

Autor:  UBOOT [ 10-12-2012, 18:30 ]
Tytuł: 

Byłem dziś w serwisie i usłyszałem, że w silnikach J20A regulacja odbywa się przez płytki. Nawet pokazano mi fotki wżerów na wałku, które wynikają z braku regulacji/wymiany płytek.
No i zgłupiałem :szok:

Autor:  muchu_ [ 10-12-2012, 19:55 ]
Tytuł: 

Proponuję podzwonić po serwisach i rozeznać temat - ehh jutro zakładam LPG

Autor:  gajowy [ 10-12-2012, 20:09 ]
Tytuł: 

bo w GV I i w GV II był silnik o oznaczeniu J20A, to ten sam silnik tyle że GV II podniesiono moc i zmieniono regulację. Hydrauliczne mają mniejszą szybkość działania więc przy podniesionej mocy mogły po prostu być mniej skuteczne.
Co do serwisów to jest tak że w Polsce sprzedawano bardzo mało GV I, sprzedaje się natomiast dużo GV II i serwisy lepiej znają się na obsłudze właśnie tej nowszej. Temu czasami są nieścisłości i niejasności :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/