Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Gand Vitara 2003r. o ile podwyższyć, jak? Kraków?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10324
Strona 1 z 2

Autor:  pirania [ 09-11-2012, 14:34 ]
Tytuł:  Gand Vitara 2003r. o ile podwyższyć, jak? Kraków?

Hey,
zapewne kiedyś Ktoś i gdzieś miał podobne pytanie, szperałem trochę po postach ale albo inny model albo duże przeróbki..

Posiadam GV 5D 2.0 Pb generalnie używana do co dziennej jazdy po mieście ale w przyszłym roku planuję Azję Centralną i chciałbym trochę auto przygotować:

- opony AT wyższy profil - już mam,
- snorkel - będzie,
- bagażnik wyprawowy
- podwyższenie ale bez dużej ingerencji w zawieszenie.

No właśnie zawieszenie - pytanie o ile mogę podnieść bez dużej ingerencji i kosztów. 2'' czy 2,5'' wyczytałem że to tyle ???

Czy zrobię to tylko na sprężynach ? Jaką firmę wybrać ? Czy w możecie polecić jakiś dobrych mechaników w Krakowie?

Dziekuję za info

Autor:  pawel-foto [ 09-11-2012, 15:55 ]
Tytuł: 

Moja idzie tył 4,5 cm i przód 3,5cm lub 2,5cm-się zobaczy.

A jakbyś myślał o osłonach na spód to napisz na PW.
Obrazek

Autor:  pirania [ 09-11-2012, 18:15 ]
Tytuł: 

A jak ją podniosłeś?

Autor:  pawel-foto [ 09-11-2012, 18:26 ]
Tytuł: 

Podkładki pod sprężyny. Ale jeszcze nie podniesiona, ale już na etapie końcowym bo mi oponki troszkę trą na mocnym zakręcie.

Autor:  marirus [ 09-11-2012, 20:11 ]
Tytuł: 

Jak by co to masz niedaleko do macherów od 4x4 którzy motali co najmniej dwa GVoździe i też 2.0 16V link PM 4X4

Autor:  pirania [ 10-11-2012, 08:43 ]
Tytuł: 

pawel-foto pisze:
Podkładki pod sprężyny. Ale jeszcze nie podniesiona, ale już na etapie końcowym bo mi oponki troszkę trą na mocnym zakręcie.


Czy podkładki to nie jest "prowizorka" ? Do jazdy koło komina oki ale co w przypadku dalszych wypadów. Są jakieś standardowe czy sam dobierasz?

Za namiary w Kr dziekuję.

Autor:  pawel-foto [ 10-11-2012, 10:50 ]
Tytuł: 

Podkładki mają sklepy handlujące asortymentem do 4x4 a te o których myślałem akurat ma gość który handluje wyłącznie częściami do Suzuki.

Autor:  pirania [ 10-11-2012, 13:53 ]
Tytuł: 

ile będą Cię kosztować podkładki? A co z amortyzorami?

Zastanawiam się bo oryginalne zawieszenie mam w bdb stanie..

Autor:  pawel-foto [ 10-11-2012, 13:56 ]
Tytuł: 

Te od gościa z częściami do Suzuki są gumowe i komplet to 140zł natomiast w sklepach 4x4 komplet poliuretanowych to 200zł. Podobno na tył można dać amorki od Poloneza a jak zetnę przód do 2,5cm to może zostawię oryginalne amory i zobaczę jak się będzie zachowywał.

Autor:  pirania [ 10-11-2012, 14:11 ]
Tytuł: 

pawel-foto pisze:
Te od gościa z częściami do Suzuki są gumowe i komplet to 140zł natomiast w sklepach 4x4 komplet poliuretanowych to 200zł. Podobno na tył można dać amorki od Poloneza a jak zetnę przód do 2,5cm to może zostawię oryginalne amory i zobaczę jak się będzie zachowywał.


To ja odpuszczam takie zabawy, ręce mi się spociły na myśl - Poldkowe amortyzatory w Azji. :)

Autor:  pawel-foto [ 10-11-2012, 14:58 ]
Tytuł: 

Możesz dać cały zestaw do podniesienia ale to tak coś 3k :zly:
A co do amorków to mówimy o MONROE - S1106 8)

Autor:  pawel_sz [ 10-11-2012, 15:02 ]
Tytuł: 

nie wiem ile kosztuje taki zastaw do GVI, natomaist do GVII koło 4 tys natomiast robocizna w aso 500 zł
p.

Autor:  pirania [ 10-11-2012, 21:17 ]
Tytuł: 

Panowie to ja chyba wrócę do tematu podkładek... masakra!

Czy da się zastosować same podkładki bez zmian amortyzatorów, chyba nie co?

Pogadam u polecanego mechanika.

Autor:  pawel-foto [ 11-11-2012, 11:28 ]
Tytuł: 

Jak zamontuję podkładki to możemy się spotkać. Mam syna w Krakowie na studiach to czasami tam bywam.
A pewnie gdyby nie dylemat co wybrać-gumę czy poliuretan to już bym je miał. Poliuretan podobno trwalszy ale ja aż tyle nie jeżdżę a guma bardziej miękka.

Autor:  pirania [ 11-11-2012, 12:52 ]
Tytuł: 

Dobry pomysł, dzięki!

Nawet ja bym sobie podjechał do Kielc na kawę! :)

Ok daj znać na pw.

Ile Cię sumarycznie będzie kosztowała przeróbka na podkładkach ?

Autor:  pawel-foto [ 11-11-2012, 14:12 ]
Tytuł: 

pirania pisze:
Nawet ja bym sobie podjechał do Kielc na kawę! :)

Zapraszam. A jak byś chciał to kilka km od domu mam teren gdzie można "ubrudzić" samochód :szalony:
pirania pisze:

Ile Cię sumarycznie będzie kosztowała przeróbka na podkładkach ?

Jak skończę to odpowiem na pytanie. 8)

Autor:  pirania [ 11-11-2012, 14:21 ]
Tytuł: 

Jesteśmy umówieni!

Autor:  sewmustaf [ 12-11-2012, 18:13 ]
Tytuł: 

no musze sie wtrącić kolega pisze pierwsze , ze chce troszkę podnieść bez dużej ingerenci w nadwozie , czyli delikatnie to podkładki pod sprężyny i jeżeli nie chce amorków od poloneza to przedłuż te co są i gra. a jeżeli chcesz to robić konkretnie to są zestawy po 3000zł i po sprawie.u mnie np bez podnoszenia tyłu jak bardzo podskocze to wybijają amorki z tyłu także musisz przedłużyć. miałem chwile podniesiony sam tył o jakieś 4 cm i biły amory cały czas, potem wróciłem spowrotem ale teraz myśle dalej podnieść i teraz przód i tył

A jeszcze interesuje mnie jedna rzecz jak założyć z przodu podkładki bo u mnie nie mogłem sobie poradziś ze scisnięcie sprężyny mam sciągacze ale nie szło ścisnąć bo zaraz śruba łapała o nadkole ???

Autor:  marirus [ 12-11-2012, 19:29 ]
Tytuł: 

Trzeba odkręcić amortyzator i wahacz podeprzeć na podnośniku opuszczając najniżej jak się da. Jak to jest za mało to odkręcić wahacz trzeba i wtedy jest bez problemu :lol:

Autor:  MłodyGSX-R [ 12-11-2012, 20:52 ]
Tytuł: 

hej, forum obserwuje już od jakiegoś czasu, ale to dopiero mój pierwszy post. Jestem na podobnym etapie co koledzy. Mam GVI 2005r. którą na co dzień ujeżdża żona i między innymi dlatego pewnie odżałuje tą kasę i zakupię ironmanna +2".

Paweł sam robisz te osłony? Możesz podać więcej szczegółów tj. z jakiego materiału jest to wykonane i jaki koszt?

Autor:  sewmustaf [ 12-11-2012, 21:32 ]
Tytuł: 

słuchaj zależy jak myślisz jeżdzić bo jak rekreacyjnie to chyba szkoda kasy lepiej trzymać na jeszcze konkretniejszą terenówke. a tu dać podkładki przedłużyć amory , dobre opony AT lub lepiej MT przynajmniej 225/75/16 ewentualnie wyciągarkę. za cenę liftu 2" wole w tej cenie: wciągarkę zderzaki offroad, i jakiś bagażnik z oświetleniem przód tył, a lift zrobić samemu za grosze nawet na orginalnych podkładkach.

Autor:  pawel-foto [ 12-11-2012, 22:20 ]
Tytuł: 

Tylko dobra wyciągarka z płytą to tak pod 3k też podchodzi :) Ja sobie kupiłem taką zwykłą, kable jej przerobiłem z kabli rozruchowych bo oryginalne mogły robić za grzejniki. I ze zbloczem daje radę jak się nie wymaga cudów.
A co do opon to chyba ATki starczą bo na MTkach to tak średnio na asfalcie. Ja mam właśnie 225/75/16.

Autor:  sewmustaf [ 12-11-2012, 22:25 ]
Tytuł: 

no nie musi być nie wiadomo jaka droga, za ok 1200zł i samemu zamontować, a opony to tak zależy gdzie jeżdzić, tak jak piszesz
tak jak dla mnie jak jeżdzę w teren może raz na dwa tygodnie i tak spokojnie nie topie po szyby to wystarczy mam AT-ki kifora i jeszcze jak podniose to narazie stykie , a potem sie zobaczy

Autor:  pawel-foto [ 12-11-2012, 22:34 ]
Tytuł: 

A masz jakąś konkretną za 1200 na myśli? Bo może bym się skusił (gwiazdka idzie-Suzi też się coś należy).
Fajne masz to oświetlenie na dachu. Trzeba pomyśleć ale nie wszystko na raz...

Autor:  sewmustaf [ 12-11-2012, 23:21 ]
Tytuł: 

A WYCIĄGARKI NIE! ALE SĄ NAWET ZA 850 DO 2300KG PRZEZ ZBLOCZE POWINNA SPOKOJNIE IŚĆ
http://allegro.pl/wyciagarka-elektryczn ... 64224.html
a co do halogenów to zrobiłem sobie fajny bagażnik metalowy z przodu dwa halogeny dalekosiężne z tyłu śwatła jak w zderaku i na środku szperacz spoko to chula tylko sciągnąłem naraznie do małej przeróbki fotki mam na nk
http://nk.pl/#profile/9182507/gallery#!q?album=3

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/