Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

GV I 2.0 HDI 2005r metaliczny stukot na wolnych obrotach
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10269
Strona 1 z 1

Autor:  czerwony [ 29-10-2012, 10:27 ]
Tytuł:  GV I 2.0 HDI 2005r metaliczny stukot na wolnych obrotach

Witam,
Panowie mam problem ponieważ na wolnych obrotach słychać stukot w okolicach alternatora, pompy wspomagania, paska rozrządu?! Dokładnie nie jestem w stanie tego zidentyfikować. Stukot ustaje po wyłączeniu nawiewu na szybę bądź szybę z nogami, dźwięk wtedy znika a po włączeniu jest ,,zryw" (zwiększenie obciążenie alternatora) i znowu stuka tak jakby śruba skakała po drgającej blasze. Sprawdzałem również jak nawiew był wyłączony i włączałem światła krótkie i długie ale wtedy nie stukało. Pytanie do Was. Czy to mogą być jakieś łożyska w alternatorze czy też wspomaganiu czy może alternator cały czas by ,,dzwonił" niezależnie czy by był pod większym obciążeniem czy też mniejszym. Rozrząd wymieniany około 12tyś km temu. Samochód ma przejechane 90 tyś licznik nie był cofany na 100%.


Dodatkowo szukam dobrego mechanika do samochodów 4x4 na podkarpaciu (całe bądź okolice Krosna) bądź którzy mają pojęcie o GV I

Autor:  aug21 [ 29-10-2012, 21:37 ]
Tytuł: 

Prawdopodobnie sprzegielko w kole pasowym alternatora wymaga reki mechaniora!

Autor:  czerwony [ 29-10-2012, 21:44 ]
Tytuł: 

Niestety objawy również dokazują bez włączonego nawiewu :( Sprawdzałem jak wróciłem z pracy i nawet przy wyłączonym całkowicie nawiewie terkocze. Mechanik twierdzi, że może to być sprzęgiełko w rolce od rozrządu. Z tego co sie dowiedziałem to poprzedni mechanik nie wymienił całego rozrządu ponieważ twierdził że ,,rolka jest jeszcze dobra" i w dodatku powiedział, że nie było całego kompletu do GV i jedną rolke wziął od peugeota... Po prostu brakuje mi słów, żeby sku$#%@syna opisać.


Edit: wyczytałem jeszcze, że może to być koło pasowe alternatora lub koło pasowe wału

Autor:  bluedog [ 30-10-2012, 08:49 ]
Tytuł: 

Zanim weźmiesz się za rozrząd - zacznij od alternatora... aug21 słusznie prawi!

Autor:  czerwony [ 30-10-2012, 09:12 ]
Tytuł: 

Tak też zrobię, dodatkowo dzisiaj ,,odkryłem", że samochód jeżeli jest zagrzany to owe objawy nie występują. Po prostu nawet po wyłączeniu i włączeniu nawiewu, świateł, nie ma takiego ,,zrywu" jak na zimnym silniku. Tak więc podejrzewam, że sprzęgiełko koła pasowego albo koło pasowe alternatora

Autor:  czerwony [ 31-10-2012, 18:13 ]
Tytuł: 

Wymienione łożyska oraz sprzęgiełko jednokierunkowe i wszystko działa, dzięki za pomoc.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/