Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Grand Vitara I HDI 2.0 most https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10152 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wszafraniec [ 08-10-2012, 18:59 ] |
Tytuł: | Grand Vitara I HDI 2.0 most |
Witam Mam pytanie. Czy przedni most załancza się tylko mechaniczie jaki w starszych vitarach, czy plełmatycznie ???? W mojej wirtarce po załączeniy 4H lub 4L jest problem ze skręcaniem na utwardzonej nawierzchni( zachowuje się tak jakby była tam blokada przedniego mostu ). Czy GV I ma blokade plełmatyczną przedniego mostu??????????? Znalazłem pompkę co tłoczy powietrze do mostu , któta załancza sie elektrycznie pozałączenu ( wajcha 4H lub 4L) . Mam zagadnienie jakbym przerwał obwód ele. i niepodawał ciśnienia na most .to jak się zachowa vitarka na zaktętach . Zagadnienie mnie męczy bo w zimie lepiej się jeździ na 4H niz na 2H, ale GV HDI na zakrętach zachowyje się jakby mechaniz ruznicowy nie istniał.??????????????????????? Pozdrawiam |
Autor: | marirus [ 08-10-2012, 20:42 ] |
Tytuł: | |
GV I to samochód z dołączanym napędem przedniej osi bez centralnego mechanizmu różnicowego dlatego są opory przy skręcaniu na przyczepnym(asfalt, beton itp) Jazda po tych nawierzchniach z załączonym 4H lub 4L doprowadzi w końcu do uszkodzenia któregoś z elementów układu napędowego i będziesz miał niezły wydatek. Sam producent nie zaleca jeździć z załączonym 4WD po przyczepnym. A tak nawiasem to używanie szukajki wcale nie jest męczące a na ten temat na forum nie mało zostało napisane. Kto szuka nie błądzi ![]() |
Autor: | mefi696 [ 08-10-2012, 21:03 ] |
Tytuł: | |
Wszystko jest w porządku , proponuję nic nie przecinać i odłączać .Objawy są jak najbardziej prawidłowe. W GV napęd na 4H i 4L służy wyłącznie do jazdy po "śliskim" , bo wtedy ten opór który teraz czujesz na przyczepnym jest tracony uślizgiem koła . Teraz tracisz to w mechaniźmie różnicowym(zamieniasz to w ciepło),jak będziesz dużo kręcił po przyczepnym przegrzeje się i naprawa jest droga.Nie napisałeś z którego roku masz GV, bo są 2 rozwiązania . |
Autor: | marirus [ 08-10-2012, 21:39 ] |
Tytuł: | |
mefi696 pisze: Nie napisałeś z którego roku masz GV, Przesz napisał ze HDI i Grand Vitara I w temacie postu, chyba wystarczyć powinno bo są 2 rozwiązania . ![]() ![]() ![]() |
Autor: | wszafraniec [ 12-10-2012, 19:52 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedz ale to to ja juz wiedzałem. Męczy mnie tak pąpka ciśnienia co jest pod zderzakiem GV I 2004 . Zasada jest podobna jak w OFF ROAD blokadę mostu np.ARB załancza kompresor, który pompuje do odpowiedzniego ciśnienia i trzyma. Wtedy blokada jest zapięta (100%). Po odpięcu ciśnienia blokada luzuje. Czy w GV I HDI 2004 jest podobnie ??????????????? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | wszafraniec [ 12-10-2012, 19:53 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedz ale to to ja juz wiedzałem. Męczy mnie tak pąpka ciśnienia co jest pod zderzakiem GV I 2004 . Zasada jest podobna jak w OFF ROAD blokadę mostu np.ARB załancza kompresor, który pompuje do odpowiedzniego ciśnienia i trzyma. Wtedy blokada jest zapięta (100%). Po odpięcu ciśnienia blokada luzuje. Czy w GV I HDI 2004 jest podobnie ??????????????? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | marirus [ 12-10-2012, 20:06 ] |
Tytuł: | |
Mniej więcej jest to w stylu blokady podciśnieniowej tyle że nie jest blokowany mechanizm różnicowy a półoś jest sprzęgana z kołem koronowym. Jakoś tak. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |