Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Grand Vitara I HDI 2.0 most
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10152
Strona 1 z 1

Autor:  wszafraniec [ 08-10-2012, 18:59 ]
Tytuł:  Grand Vitara I HDI 2.0 most

Witam

Mam pytanie.
Czy przedni most załancza się tylko mechaniczie jaki w starszych vitarach, czy plełmatycznie ????

W mojej wirtarce po załączeniy 4H lub 4L jest problem ze skręcaniem na utwardzonej nawierzchni( zachowuje się tak jakby była tam blokada przedniego mostu ).
Czy GV I ma blokade plełmatyczną przedniego mostu???????????
Znalazłem pompkę co tłoczy powietrze do mostu , któta załancza sie elektrycznie pozałączenu ( wajcha 4H lub 4L) . Mam zagadnienie jakbym przerwał obwód ele. i niepodawał ciśnienia na most .to jak się zachowa vitarka na zaktętach .


Zagadnienie mnie męczy bo w zimie lepiej się jeździ na 4H niz na 2H, ale GV HDI na zakrętach zachowyje się jakby mechaniz ruznicowy nie istniał.???????????????????????

Pozdrawiam

Autor:  marirus [ 08-10-2012, 20:42 ]
Tytuł: 

GV I to samochód z dołączanym napędem przedniej osi bez centralnego mechanizmu różnicowego dlatego są opory przy skręcaniu na przyczepnym(asfalt, beton itp) Jazda po tych nawierzchniach z załączonym 4H lub 4L doprowadzi w końcu do uszkodzenia któregoś z elementów układu napędowego i będziesz miał niezły wydatek. Sam producent nie zaleca jeździć z załączonym 4WD po przyczepnym. A tak nawiasem to używanie szukajki wcale nie jest męczące a na ten temat na forum nie mało zostało napisane. Kto szuka nie błądzi :lol:

Autor:  mefi696 [ 08-10-2012, 21:03 ]
Tytuł: 

Wszystko jest w porządku , proponuję nic nie przecinać i odłączać .Objawy są jak najbardziej prawidłowe. W GV napęd na 4H i 4L służy wyłącznie do jazdy po "śliskim" , bo wtedy ten opór który teraz czujesz na przyczepnym jest tracony uślizgiem koła . Teraz tracisz to w mechaniźmie różnicowym(zamieniasz to w ciepło),jak będziesz dużo kręcił po przyczepnym
przegrzeje się i naprawa jest droga.Nie napisałeś z którego roku masz GV,
bo są 2 rozwiązania .

Autor:  marirus [ 08-10-2012, 21:39 ]
Tytuł: 

mefi696 pisze:
Nie napisałeś z którego roku masz GV,
bo są 2 rozwiązania .
Przesz napisał ze HDI i Grand Vitara I w temacie postu, chyba wystarczyć powinno :roll: :lol: To wiadomo że stały napęd na tył a przód dołączany, czy tak ;)

Autor:  wszafraniec [ 12-10-2012, 19:52 ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedz ale to to ja juz wiedzałem.
Męczy mnie tak pąpka ciśnienia co jest pod zderzakiem GV I 2004 .
Zasada jest podobna jak w OFF ROAD blokadę mostu np.ARB załancza kompresor, który pompuje do odpowiedzniego ciśnienia i trzyma.
Wtedy blokada jest zapięta (100%). Po odpięcu ciśnienia blokada luzuje.

Czy w GV I HDI 2004 jest podobnie ??????????????? :?: :?: :?:

Autor:  wszafraniec [ 12-10-2012, 19:53 ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedz ale to to ja juz wiedzałem.
Męczy mnie tak pąpka ciśnienia co jest pod zderzakiem GV I 2004 .
Zasada jest podobna jak w OFF ROAD blokadę mostu np.ARB załancza kompresor, który pompuje do odpowiedzniego ciśnienia i trzyma.
Wtedy blokada jest zapięta (100%). Po odpięcu ciśnienia blokada luzuje.

Czy w GV I HDI 2004 jest podobnie ??????????????? :?: :?: :?:

Autor:  marirus [ 12-10-2012, 20:06 ]
Tytuł: 

Mniej więcej jest to w stylu blokady podciśnieniowej tyle że nie jest blokowany mechanizm różnicowy a półoś jest sprzęgana z kołem koronowym. Jakoś tak.Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/