Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Wymiana oleju w Grand Vitarze I
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10041
Strona 1 z 1

Autor:  gregsen [ 16-09-2012, 06:57 ]
Tytuł:  Wymiana oleju w Grand Vitarze I

Witam
Zakupiłem GV I z silnikiem 2.0HDI. Nosze sie z wymianą oleju w silniku, skrzyni biegów, reduktorze, moście przednim i tylnym czyli standard do wymiany w terenówkach. Czy ktoś wie ile oleju trzeba zalać do każdej z tych rzeczy i jakie są ich pojemności? Jeszcze jedno pytanie mianowicie czy wymiana olejów w mostach skrzyni i reduktorze jest jakaś skomplikowana?
P.S. Co lać by GV I dobrze jeździła?

Autor:  mrquad [ 16-09-2012, 07:22 ]
Tytuł: 

Masz tutaj wszystko
http://jzeli.wrzuta.pl/plik/30xWz2iRKXs/
Specyfikacje oleju też tam są, ważne aby kontrolować stan oleju we wszystkich przekładniach i silniku, marka to tylko wybór właściciela.
My lejemy wszędzie K2 ( oleje Gulfa )

Autor:  raafu [ 18-09-2012, 14:03 ]
Tytuł: 

"
mrquad pisze:
Masz tutaj wszystko
http://jzeli.wrzuta.pl/plik/30xWz2iRKXs/
Specyfikacje oleju też tam są, ważne aby kontrolować stan oleju we wszystkich przekładniach i silniku, marka to tylko wybór właściciela.
My lejemy wszędzie K2 ( oleje Gulfa )
"

i jakie opinie o Gulfie??? Sprawdza się???

Ostatnio zmieniałem w mojej Suzi olej i mechanik polecił mi właśnie Gulfa. Zaskoczył mnie cenowo, za 1 litr 5W-40 zapłaciłem 17 zł.
Do tej pory jeździłem na Liqui Moly gdzie płaciłem ok 30zł za 1 litr.

Autor:  pawel-foto [ 24-10-2012, 10:21 ]
Tytuł: 

Odświeżę temat. Będę wymieniał olej i chyba pójdę za radą mrquada i wezmę syntetyk K2. Chyba, że inne propozycje? GVI 2,0 benzyna+gaz 110tys. km.
I jeszcze myślę o mostach i reduktorze-co tam? Wiem tylko, że 75W-90 oraz 80W-90. Ale jakieś konkretne zalecacie? I ile zakupić?

Autor:  wszafraniec [ 25-10-2012, 20:58 ]
Tytuł: 

Do skrzyni wchodzi ten czerwony płyn co do kolumny kierowniczej i automatycznej skrzyni. ale niepamiętam ile go trzeba.

Autor:  killer78 [ 26-10-2012, 18:30 ]
Tytuł: 

80 tyś zrobiłem na mobil 1 w różnych odmianach najpierw formula S, później jakieś oznaczenie 1000. Myślę, że nie tak ważna marka oleju, lecz ilość km po jakiej wymieniamy. ja to robię co 15 tysi i jest git.

Autor:  Jurek21_pl [ 13-12-2012, 12:46 ]
Tytuł: 

Dzięki za pomoc. :D

Autor:  muchu_ [ 28-12-2012, 21:47 ]
Tytuł: 

Należy pamiętać, że do skrzyni biegów, skrzynki rozdzielczej oraz mostu przedniego GL-4, most tylny GL-5.

Stosowanie olejów klasyGL-5 w skrzyni biegów, w której producent zaleca GL-4 może przyśpieszać korozję chemiczną elementów z metali kolorowych - dokładniej synchronizatorów.

Autor:  bigi [ 10-01-2013, 23:23 ]
Tytuł: 

Jak rozumiem GV I nie ma nic klasy LSD ?

Autor:  gajowy [ 10-01-2013, 23:30 ]
Tytuł: 

dobrze rozumiesz

Autor:  Jaczek [ 11-01-2013, 17:11 ]
Tytuł: 

muchu_ pisze:
Należy pamiętać, że do skrzyni biegów, skrzynki rozdzielczej oraz mostu przedniego GL-4, most tylny GL-5.

Stosowanie olejów klasyGL-5 w skrzyni biegów, w której producent zaleca GL-4 może przyśpieszać korozję chemiczną elementów z metali kolorowych - dokładniej synchronizatorów.
do mostów lejemy GL-5 a do skrzyń GL-4
Obrazek

Autor:  gajowy [ 11-01-2013, 17:30 ]
Tytuł: 

Zobaczcie, co kraj to obyczaj. To ja jak mam z Polskiego salonu to mam lać GL 4 czy GL5? :P
Obrazek

Swoją drogą warto zapytać SMP jak to jest. Bo lepkość może być różna w zależności od kraju. Ale klasa API? a może ona też zależy od lepkości. Bo widzę że zalecane w Dani (??) mają inną lepkość.

Autor:  Jaczek [ 11-01-2013, 17:55 ]
Tytuł: 

to nie z Dani tylko z Niemiec..... 8)

Autor:  gajowy [ 11-01-2013, 18:39 ]
Tytuł: 

To jeszcze śmieszniej bo klimat można by powiedzieć taki sam. Skąd ta rozbieżność?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/