Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 01-07-2025, 00:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 21-01-2012, 10:10 
Offline

Rejestracja: 05-01-2012, 23:28
Posty: 3
Witam, vitara jest z 1992 roku 1,6 8v, posiada automatyczna skrzynie. mam problem z ilością spalanego gazu czyli jakieś 17 litrów na 100km. Sad mam drobny wyciek oleju ze skrzyni, czy może być w tym jakiś związek ze spalaniem. jak mogę obniżyć spalanie i może ktoś miał podobny problem. przebieg auta to 170tys. co może być zepsute i rzutować na spalanie. dodam że jak odpalam silnik przez chwilę chodzi on na różnych obrotach dopiero po chwili obroty stabilizują się, czy przy automacie to normalne? Typ od gazu mi powiedział że sonda lambda jest padnięta, czy to może być to?? Dziękuje z góry i Pozdrawiam


Na górę
Post: 10-02-2012, 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Hej!
Mam taki problem. Mój ojciec założył gaz do swojej GV II. Przez pierwsze 200 km było wszystko w porządku. Pojechałem na regulację zaworów, bo akurat wypadało zrobić. Po jakimś czasie od regulacji zaczęło się dziać. Przy przyspieszaniu i dużym obciążeniu silnika (5. bieg ok. 80 km/h) autem zaczyna szarpać. Miga albo zaświeca sięć check engine. Dzieje się tak tylko na lpg, na benzynie jest normalnie. Jak zaczyna się tak dziać, to po odpuszczeniu gazu ustaje. Później podobnie zaczęło się dziać na innych biegach i wysokich obrotach. Gazownicy sprawdzili błedy i wyszlo wypadanie zapłonu na 1. cylindrze (czasem też na 2. cylindrze - ale rzadziej). Podejrzenie padło na cewki. Pojechałem do swojego mechanika i wymienili mi świece oraz posprawdzali wszystko. Trochę się poprawiło. Później gazownicy wymienili wtryskiwacze i w następnej kolejności centralkę lpg. Przez dwa dni był spokój. Nic się nie działo. Dzisiaj znowu to samo. Teraz zaczynam się zastanawiać, czy reduktor może być za mały (jak się auto dobrze nagrzeje - długa jazda- to szarpie trochę mniej), czy może jednak trzeba wymienić cewki i przewody? Tak dla zasady? Choć przyznam, że wydatek to nie mały. Za jedną cewkę w ASO powiedzieli mi cenę 940 zł.

Czy ktoś w GV II 1.6 miał podobne problemy?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 10:30 
Offline

Rejestracja: 22-12-2011, 11:06
Posty: 15
Sprawdź filtr gazu i zobacz jak się zachowuje po zmianie gazu na innej stacji


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 16:01 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Skoro, jak piszesz na benzynie jest OK, to po co wymieniać świece i cewki?
Jesli na benzynie pracują dobrze, to są dobre. Musi szwankować sama instalacja lpg, ewentualnie komunikacja sterowników. A jak jest na wolnych obrotach, na gazie. Czy równo pracuje? Podejdź do rury wydechowej i posłuchaj, czy nie ma takiego cyklicznego popierdywania? - zjawisko charakterystyczne jak jeden cylinder pracuje dużo słabiej lub nie pracuje w ogóle.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 17:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Więc tak,na "dzień dobry" warto zamienić miejscami cewki na cylindrach i sprawdzić czy błąd się "przesuwa" jeśli tak,to cewka do wymiany,chociaż ja akurat stawiam,na złą regulację lpg,lub złą konfigurację,podaj szczegóły instalacji,najlepiej zdjęcia podzespołów....


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2012, 20:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
daro554 filtr był sprawdzony. Gaz tankowany na różnych stacjach. I za każdym razem tak samo. To nie jest kwestia paliwa. Kiedyś tankowaliśmy obydowe GV na tej samej stacji tego samego dnia. Moja jeździła normalnie, a ojca nie.

klemens podobno jest tak, że gaz jest bardziej czuły niż benzyna. I mała niedoskonałość ujdzie na benzynie ale na gazie już niekoniecznie. Na wolnych obrotach jest dobrze. Przy delikatnej jeździe tez jest dobrze. Nic z tego, co opisałeś nie występuje.

leniwiec z tego, co dowiedziałem się w ASO cewki są dwie. W tygodniu, jak znajdę wolny czas, to sprawdzę, czy da się je zamienić miejscami. To jest instalacja Elpigazu w serii EXCLUSIVELine.


Na górę
Post: 11-02-2012, 22:18 
Offline

Rejestracja: 29-01-2012, 12:51
Posty: 23
Jak zagazowac 3 drzwiowa Grand Vitare 1.6, zeby nie sciagac zadnych kanap/foteli? Da sie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2012, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Myślę, że podobnie jak GV II 3d. Mój ojciec ma w swojej GV II 3d butlę 50l po lewej stronie w bagażniku. Zajmuje ona trochę więcej jak połowę podłogi w bagażniku :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-02-2012, 19:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-10-2011, 15:25
Posty: 63
Lokalizacja: Koszalin/Darłowo
jest opcja montażu pod spodem lecz kosztem małej pojemności butli oraz droższej. Myślę iż butl 50 kosztem bagażnika to dobre rozwiązanie. Mniejsza powoduje częste wizyty na stacji paliw. Możesz rozważyć zanotowanie kanapy dzielonej.


Na górę
Post: 17-02-2012, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Wunsch pisze:
Hej!
Mam taki problem. Mój ojciec założył gaz do swojej GV II. Przez pierwsze 200 km było wszystko w porządku. Pojechałem na regulację zaworów, bo akurat wypadało zrobić. Po jakimś czasie od regulacji zaczęło się dziać. Przy przyspieszaniu i dużym obciążeniu silnika (5. bieg ok. 80 km/h) autem zaczyna szarpać. Miga albo zaświeca sięć check engine. Dzieje się tak tylko na lpg, na benzynie jest normalnie. Jak zaczyna się tak dziać, to po odpuszczeniu gazu ustaje. Później podobnie zaczęło się dziać na innych biegach i wysokich obrotach. Gazownicy sprawdzili błedy i wyszlo wypadanie zapłonu na 1. cylindrze (czasem też na 2. cylindrze - ale rzadziej). Podejrzenie padło na cewki. Pojechałem do swojego mechanika i wymienili mi świece oraz posprawdzali wszystko. Trochę się poprawiło. Później gazownicy wymienili wtryskiwacze i w następnej kolejności centralkę lpg. Przez dwa dni był spokój. Nic się nie działo. Dzisiaj znowu to samo. Teraz zaczynam się zastanawiać, czy reduktor może być za mały (jak się auto dobrze nagrzeje - długa jazda- to szarpie trochę mniej), czy może jednak trzeba wymienić cewki i przewody? Tak dla zasady? Choć przyznam, że wydatek to nie mały. Za jedną cewkę w ASO powiedzieli mi cenę 940 zł.

Czy ktoś w GV II 1.6 miał podobne problemy?


Dobra problem rozwiązany. Winowajcą okazał się reduktor :) Wymienili na większy i problem zniknął :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]