Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-07-2025, 00:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-01-2014, 09:32 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Witam.

Wracając z 4H na 2H , aby mieć pewność, że przednia oś się odłączy, raźno robię cofkę na ok. 1,5 - 2 metry. Wtedy się rozłącza. Jeżeli tego nie zrobię, tylko po przełączeniu dźwigni na 2H pojadę do przodu, to nie czuję przerzucenia napędu na tył od razu, mam wrażenie, że dopiero po chwili w trakcie jazdy w przód ten napęd się odpina, co może być potencjalnie niebezpieczne, jeżeli np. przednie prawe i lewe koło nie odepną się w tym samym momencie.

Czy ktoś też tak ma czy inaczej ? chodzi o GV1, nie dwójkę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2014, 13:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
To normalne,w pozycji 4H występują duże naprężenia w układzie napędowym i nie da się tak od razu rozłączyć trybików....Nie widzę w tym nic niebezpiecznego... ?

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2014, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
a po za tym jak dajesz lewarek z 4H na 2H to od razu schodzi powietrze z membrany i luzują się półosie....


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2014, 20:22 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Jaczek, no właśnie nie od razu. Jeśli dobrze się domyślam, to u kolegi (u mnie czasami też) rozłączenie półosi następuje dopiero po jakimś czasie od przełączenie na 2H. Ja to zjawisko zauważam u siebie jak długo nie używam przedniego napędu. Skąd wiem, że się nie rozłączyło? bo słyszę delikatnie głośniejszą pracę napędów niż w przypadku 2H. Wnioskuję że nie jest to niebezpieczne ponieważ po ustawieniu pozycji 2H ręcznie (w skrzynce rozdzielczej) odłączony jest przedni wał. Obraca się niewypiętymi jeszcze z koszyka półosiami (czyli napędzają go przednie koła), ale że nie jest połączony z tyłem, to nie ma żadnych naprężeń przy skręcaniu. Nie ma też naprężeń między przednimi kołami bo jest osiowy mechanizm różnicowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2014, 08:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
ja po prostu przy zmianie z 4h na 2h daje mu troszkę delikatniej spuszczam trochę z gazu na tę chwilę co rozpina półosie tak profilaktycznie,


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2014, 09:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
ja sprawdzałem u siebie w ten sposób że przełączyłem z 4H na 2H wsteczny ze 3m (na wyprostowanych kołach) wczołgałem się pod auto i kręciłem przednim wałkiem kręcił się tylko wałek więc u mnie rozłącza się od razu....


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2014, 12:36 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Jaczek, właśnie na wstecznym mi też się od razu wypina. Zrób eksperyment, tylko, że jak przełączysz na 2H, to rusz 2-3 metry ale w przód, i zobacz wtedy.

EDIT:
wygląda na to, że po przełączeniu z 4H na 2H rzeczywiście przednie koła nie są już napędzane.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]