Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 01:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-08-2012, 17:12 
Offline

Rejestracja: 23-08-2012, 19:19
Posty: 6
Lokalizacja: Hajnówka
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Grand Vitary 2004 2,0 hdi , mam problem taki że po przejechaniu 20km w zbiorniczku wyrównawczym przybywa o centymetr płynu a właściwie to oleju napędowego , wszyscy rozkładają ręce i straszą że to uszczelka pod głowicą , hmm auto ma lekko ponad 50tyś przebiegu , pali jak zegarek i tak też pracuje , jest tam jakiś podgrzewacz paliwa który mógłby się rozszczelnić ? Niby chwalą tą francusko-niemiecką jednostkę napędową ale co Japonia to Japonia. Może ktoś miał taki przypadek albo coś słyszał o tym bo za bardzo nie chce mi się wierzyć w tą uszczelkę. Mam nadzieję że choć trochę uda mi się tu dowiedzieć. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2012, 18:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
to że przybywa płynu po rozgrzaniu silnika to normalne ale że ON jest w płynie ? może ktoś wlał płyn z pojemnika po ON nie koniecznie to uszczelka.... jeśli byłaby to uszczelka wyrzucało by ci płyn ze zbiorniczka dlatego że znacznie wzrastałoby ciśnienie w układzie....


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2012, 08:28 
Offline

Rejestracja: 23-08-2012, 19:19
Posty: 6
Lokalizacja: Hajnówka
Płyn zalany nowy czyściutki , to że podnosi się poziom po rozgrzaniu to wiadome ciecz się rozszerza ale po przejechaniu 20km nad płynem jest centymetr czystej ropy.Nie wiem czy w GV 2.0hdi występuje jakiś podgrzewacz paliwa wykorzystujący ciepło płynu chłodzącego , w Peugocie z takim silnikiem jest w korpusie termostatu tu czegoś takiego nie mogłem znaleźć.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-09-2012, 21:13 
Offline

Rejestracja: 23-08-2012, 19:19
Posty: 6
Lokalizacja: Hajnówka
trochę czasu minęło i nikt nie może sobie poradzić z tym problemem z servisem włącznie , ma może któryś z forumowiczów jakieś podejrzenia lub sugestię na temat tego problemu ? Byłbym bardzo wdzięczny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 16:47 
Offline

Rejestracja: 14-05-2008, 20:35
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice
Rozwiazales juz ten problem? A nie jest to przypadkiem olej silnikowy a nie ropa?? Jesli tak, to uszczelka w glowicy.. :-((((


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 21:35 
Offline

Rejestracja: 23-08-2012, 19:19
Posty: 6
Lokalizacja: Hajnówka
Witam , problem nie rozwiązany , wydaje mi się że jak by to była uszczelka pod głowicą to ropa w zbiorniczku była by czymś zanieczyszczona albo miała by jakiś ciemny kolor poza tym to wywalało by płyn ze zbiorniczka i puchły by przewody , oprócz wtryskiwaczy płyn w głowicy nie ma styku z olejem napędowym, dodam ze auto ma niby 40tys przebiegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 22:02 
Offline

Rejestracja: 29-12-2010, 22:52
Posty: 85
Lokalizacja: Chorzów
od 2004 roku ktoś niby przejechał 40tys. km??? To już mój tato jest 2xlepszy :). I pewnie jeszcze kupione przez pośrednika "... od niemca, lekarza, starszego pana. Garażowany. Nibity. Jeżdził tylko w niedzele na działkę 2km za miasto, bo praktykę miał w domu..."

Jeżeli to byłby olej silnikowy, to rozumię, ale ropa? Jedyne co by to wyjaśniało to że jest gdzieś podgrzewanie paliwa przez płyn chłodzący i te dwa płyny mogą się tam mieszać.

Ale jako ciekawostkę powiem, że gaz LPG może się dostawać do płynu chłodzącego przez niesprawny reduktor gazu (znalezione na forum).


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2012, 07:00 
Offline

Rejestracja: 23-08-2012, 19:19
Posty: 6
Lokalizacja: Hajnówka
Miesza się ropa nie olej silnikowy , brak jakiegokolwiek podgrzewacza gdzie ropa mogła by się mieszać z płynem , ręce opadają.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2013, 21:54 
Offline

Rejestracja: 02-01-2011, 22:40
Posty: 23
Witam.
Powiem tak. Miałem podobny problem tyle , że w silniku 2,0 TD ale tym od Mazdy.
Na poczatku płyn zabarwiał sie nieznacznie ale z czasem stawał się co raz ciemniejszy.
Perwsza myśl - uszczelka. Próba na obecność spalin w płynie - negatywna. U mnie dochodziło jeszcze spore dymienie przy rozruchu na zimno. Zdjąłem głowicę i okazało się , że ma trzy peknięcia(niestety nie nadające się do spawania) na płaszczyźnie między komorami spalania.
Wymiana głowicy - zinwestowałem w nową - nie to auto - zero dymu przy rozruchu , lepsza dynamika no i czysty płyn w zbiorniczku wyrówn. :lol:
Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]