Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 16:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31-05-2012, 09:23 
Offline

Rejestracja: 30-05-2012, 20:10
Posty: 3
witam wszystkich forumowiczow. mam wielki problem moje suzuki nie chce zejsc ze spalania ponizej 10l na 100km przy bardzo delikatnej jezdzie bez napedow itd nie przekraczajac 90km/h dodatkowo bardzo kopci na czarno. dodam iz wszystkie doloty czyste egr zaslepiony nie wiem gdzie szukac przyczyny moze ktos mial podobny przypadek??? podobno ma wieksza moc niz te 87km ktore powinien miec. moze to dawka paliwa za wysoka? jak ja regulowac?


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-05-2012, 20:22 
Offline

Rejestracja: 09-01-2009, 20:32
Posty: 75
Ja zauważyłem u siebie podobnie, ja mam tak że jak kopci to samochód dobrze przyspiesza a jak nie kopci na czarno to jest bardziej mułowaty. Tak jakby co jakiś czas coś mu się zmieniało tylko nie wiem co. Tak mi przychodzi do głowy że może masz uwalony czujnik temperatury cieczy chłodzącej który podaje dane do kompa, według niego samochód jest zimny zwiększa dawkę paliwa, a co za tym idzie kopci na czarno i ma trochę lepsze kopyto. Ale to tylko taka moja teoria.

P.S- jest taki czujnik nowy widziałem na allegro 57zł kosztuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-05-2012, 21:49 
Offline

Rejestracja: 30-05-2012, 20:10
Posty: 3
tez bralem go pod uwage ale jezeli czujnik bylby niezywy to nie powinien mi wyskoczyc blad? i czy nie powinien miec podwyzszonych wolnych obrotow jezeli komp czyta ze silnik jest zimny? narazie autko stoi u mechanika wiec nie moge tego sprawdzic? a on rozklada rece :( jutro podjade do niego i zobacze co i jak. Za bardzo bym na to nie stawial ale dzieki za rade zobacze i dam znac

Uzupełnienie

a napisz ile ci pali twoja vitka przy normalnej jezdzie bez szalenstw?

Na tym forum nie piszemy dwu komentarzy pod rząd, ale używamy opcji "Zmień" - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-06-2012, 12:07 
Offline

Rejestracja: 09-01-2009, 20:32
Posty: 75
Z racji tego że mam wysokie opony 205/80/16 i ma na nich ciężej nisz na seryjnych 215/65/16 to w trasie jak jadę 90-do 110km/h to te 9L ON spali.

Uzupełnienie

na seryjnych w trasie palił mi max do 8L. Jak dojdziecie z mechanikiem co jest przyczyną to daj znać na forum.

Na tym forum nie piszemy dwu komentarzy pod rząd, ale używamy opcji "Zmień" - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-06-2012, 16:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
10 zpali bezproblemu przy zwykłej jeżdzie..... ale to i tak nieżle jak na takie auto......


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-06-2012, 20:01 
Offline

Rejestracja: 30-05-2012, 20:10
Posty: 3
no i dalej kiszka kopci sobie mały parowóz:( Po podłaczeniu do kompa okazało sie iz czujnik temperatury sprawny pokazuje prawidłowo dodatkowo prócz starych bledow wykazalo luzna kleme akumulatora. Czy moze ktos wie za co odpowiedzialny jest czujnik przepustnicy bo jest tam mozliwosc regulowania go a jest skrecony na maksa w jedna strone.......????????

Uzupełnienie

ZNALAZŁEM COS TAKIEGO NA FORUM ALFY:

"Czujnik położenia przepustnicy. Ilość powietrza potrzebna do wytworzenia właściwej mieszanki paliwowo - powietrznej zmienia się wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika i zmianą położenia przepustnicy. Aby móc prawidłowo dawkować ilość paliwa centralka otrzymuje informacje z czujnika położenia przepustnicy. W jago konstrukcji wykorzystany jest potencjometr. Sygnały tego czujnika wykorzystywane są do ustalania następujących parametrów: wzbogacenia mieszanki w trakcie przyspieszania, wzbogacania mieszanki przy pełnym otwarciu przepustnicy, odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem. Uszkodzenie czujnika nie powoduje unieruchomienia silnika, centralka wykorzystuje wtedy sygnały czujnika prędkości obrotowej wału korbowego (hallotronu) i czujnika temperatury cieczy chłodzącej."

ZOBACZYMY W PONIEDZIAŁEK...............moze akurat ktos zamieszał
--------------------------------------------------------------------------------
Tak z grubsza o tym czujniku jest napisane

Na tym forum nie piszemy dwu komentarzy pod rząd, ale używamy opcji "Zmień" - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2012, 06:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2009, 20:32
Posty: 75
Ja wczoraj czyściłem całą przepustnice u siebie i mój też jest skręcony w jedną stronę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2012, 08:26 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Jaczek pisze:
10 zpali bezproblemu przy zwykłej jeżdzie..... ale to i tak nieżle jak na takie auto......


2.0 HDI w automacie w GV I pali mi maks 9.3, w miescie..


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-06-2012, 17:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
nigdy jeszcze nie sprawdzałem ale napewno coś około 10


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2012, 21:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
U mnie 2.0hdi średnio do 8l a w trasie okolice 6l jeżdżę dosyć delikatnie tak mi wychodzi.
A jak koledze "panel97" na tych oponach wyższych 205/80 wychodzi 9l to ok bo na większych kolach pokazuje mniej km to w sumie spalanie większe ale w zeczywistosci jest mniejsze ,i te 8l jak u mnie by się zgadzało.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-06-2012, 16:36 
Offline

Rejestracja: 18-03-2011, 22:36
Posty: 6
Lokalizacja: Wadowice
U Mnie też spali ok 10l. Też ma takie objawy KOPCI jak SMOK jak jej więcej depne .Wymieniłem czujnik temp cieczy nic nie dało.EGR wyczyszczony.Zauwżyłem jedną rzecz ,ja mam do domu bardzo ale to bardzo stromy podjazd gdy jade dosyć doładowany albo jak ciągne przyczepe i wtedy dam kopa nie pusci ani troszke dymku.Wydaje mi sie ze jest podawana za duza dawka paliwa bo pod opciażeniem to spala.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-06-2012, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
tez tak mam jak nagle depne i go zmule to zakopci na czarno ale przy narmalnej jezdzie nic nie kopci....


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-06-2012, 17:18 
Offline

Rejestracja: 10-06-2012, 21:42
Posty: 17
Lokalizacja: Zduńska Wola
Jaczek pisze:
tez tak mam jak nagle depne i go zmule to zakopci na czarno ale przy narmalnej jezdzie nic nie kopci....

też mam takie objawy mój mechanik powiedział że może wtryski albo turbina ma dość i dlatego tak kopci zajmę sie tym kopceniem ale na razie walczę ze światłami cofania a co do spalania to w trasie 6.40l/100km a w mieście około 8 do 9litrów ogumienie 235/65r16


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]