Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-07-2025, 18:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 20:47 
chameleon pisze:
Tak jak myślałem na turbinie widnieje napis GARRETT 043 MADE IN FRANCE i zero komentarza już w tym temacie :zly:


garett to akurat wiodąca firma od turbo :myjezeby: i popieram konrada w jego radach :]


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 21:53 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
KrisB4 pisze:
chameleon pisze:
Konrad pisze:
....a domyslasz sie czemu mogla odmowic posluszenstwa?


oświeć mnie :!: paliwo z najlepszych stacji zawsze leje :!: dodatek STP do oleju co 5-6 tankowanie czasem MILITEC-1 ale ciężko ze stanów sprowadzić :!: 99% razy czekam 1 min po zatrzymaniu się bo turbo timera nie założyłem bo się nie da jakieś względy elektryczne...


To opóźnianie wyłączenia jest dla schłodzenia oleju.
Wyłączona na gorąco turbina spowoduje skoksowanie sie oleju wewnątrz co z kolei może z czasem uszkodzić uszczelnienia wirników turbiny.

A po co lejesz jakies dodatki do oleju?
To często bardziej szkodzi niż pomaga.
IMO dobre paliwo i przede wszystkim dobry olej - full syntetyk (np. Mobil 1, Shell - nazwy nie pamiętam).
Castrol jest przereklamowany, w dodatku korzystają z cudzych baz olejowych, bo nie robią własnych.
Jedne z najlepszych olei robi francuski Motul - do motocykli 300V, chyba samochodowy też ma takie oznaczenia, jest kilka klas lepkości, robią też pólsynetyki.
To dość drogi olej (50PLN/litr), ale jeden z najlepszych.
Poleca go min jeszcze od lat 80-90 fabryczny tuner motocykli Suzuki - Yoshimura (w fabrycznych manualach do kitów wyścigowych).
Mam kumpla z Fabią RS TDI, który zawsze asystuje przy wymianie oleju, chce być pewien że ma wlany właśnie Motul.
Ja w motocyklach leję tylko 300V i paru znajomych mechaników wyścigowych poleca ten najbardziej.


KrisB4 dzięki za rady nie leje do oleju a do paliwa bo ropa w naszym złodziejskim kraju jest za sucha a pompo wtryskiwacze elektroniczne ma sie raz 8) jak się zatrą to wydatek z kosmosu...

A co do Militec-1 to znam osobiście właściciela i wiem co to potrafi ale to dyskusja na oddzielny temat może kiedyś poruszymy.

Daj namiar gdzie Motul'a można kupić w Warszawie :?: :idea:

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 21:55 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
jasne pisze:
chameleon pisze:
Tak jak myślałem na turbinie widnieje napis GARRETT 043 MADE IN FRANCE i zero komentarza już w tym temacie :zly:


garett to akurat wiodąca firma od turbo :myjezeby: i popieram konrada w jego radach :]


Kurde ale jak Francuzi mogą zrobić coś dobrego :?: :!: może i to wiodąca firma ale jej renoma legła w mojej opinii w gruzach na moim przypadku :(

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 21:56 
wcale sie nie dziwie ;)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 21:57 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Konrad pisze:
Garrett to dobra firma, przodujaca w temacie turbo, jak juz wiesz jaka miales to podmianka na np model wyzej badz z lepszymi parametrami nie sadze aby zaszkodzila, oczywscie musi to zrobic warsztat znajacy sie na tym ktory pozniej wprowadzi odpowiednie zmiany w oprogramowaniu i zgra to ladnie :)
no ale ciekawe co powiedza Ci od reanimacji, jesli sie uda to tej turbinki juz chyba lepiej nie wysilac, czyli zarowno dbac o nia jak i nie zwiekszac mocy (czyt. cisnienia doladowania)

potwierdzam jakosc Motula :!: :!:
sam uzywalem w poprzednim autku i naprawde warto wydac troche wiecej kasy, pomijajac jakos oleju trzeba rowniez pamietac o jego wymianie, wszystko zalezy od tego jak ktos uzywa samochodu w jakich warunkach sie porusza i czy silnik to seria czy sa jakies zmiany....
dynamiczna jazda, obciazanie silnika, wzrost mocy przez zmiany itd...= lepszy olej, czestsze wymiany itd...

ja poki co w GV leje ten shell co go polecaja bo rzeczywiscie powienien byc dobry no i spelnia te wymagania aut z filtrm czastek stalych (dowiadywalem sie ze jest tez motul z takimi parametrami ale poki co, nie wprowadzajac zmian i jezdzac dosc optymalnie GV zostalem przy shellu)


Rozumiem przemyśle Twoje uwagi dzięki serdeczne za pomoc intelektualną.

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2007, 11:04 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Czy ktoś wie może ile taka nowa kosztuje turbina :?:

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2007, 11:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
hmm, ciezko powiedziec, zalezy od modelu ale cos ze 2 tys pln sadze ze tak


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2007, 11:42 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Konrad pisze:
hmm, ciezko powiedziec, zalezy od modelu ale cos ze 2 tys pln sadze ze tak


Pytam bo krzyknęli mi w turboservice.pl 2100 PLN :placze:

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2007, 11:49 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Już wiem 3515 PLN nowa w serwisie czas oczekiwania 7 dni na zamówienie, regeneruje bo i tak dają 12 mc. gwarancję :placze:

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-06-2007, 09:36 
Offline

Rejestracja: 31-03-2007, 14:43
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Na prowincji można regenerować taniej - jakieś 1.7kzł.

Cena nowej pozytywnie mnie zaskoczyła - jesteś pewien, że to kompletne turbo, a nie sam np. wirnik?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-06-2007, 16:41 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
maq pisze:
Na prowincji można regenerować taniej - jakieś 1.7kzł.

Cena nowej pozytywnie mnie zaskoczyła - jesteś pewien, że to kompletne turbo, a nie sam np. wirnik?


wydaje mi sie ze cala gotowa do montażu bo pytałem o turbinę a nie o części do niej... fajnie wam tam na prowincji zazdroszczę czasem to tu jest max prowincja he he

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-08-2007, 14:48 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
wszystko się dobrze skończyło mam już turbinę i vitarka znowu na drodze

zadecydowałem, ze kupię Turbo Timer i znalazłem taki HKS co myślicie ?

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-08-2007, 22:33 
Odnoszę wrażenie że niewielu (a najprawdopodobniej nikt) z nas miało do czynienia z tym ustrojstwem ;)
Chameleon czas abyś pierwszy przetestował to cacko.
Czekamy na opinie i uwagi.
A spróbować trzeba napewno.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 27-08-2007, 16:25 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
na razie wstrzymałem sie z zakupem tego cuda bo szukam kto mi to profesjonalnie zamontuje tak żebym nie wyleciał w kosmos ;)

co do testowania to jasne że opiszę jak tylko to będę miał ;)

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-08-2007, 19:10 
Offline

Rejestracja: 20-12-2006, 19:33
Posty: 38
Lokalizacja: Lubartów
Witam. Miałem przez dwa lata saaba 9000 turbo. Olej lałem syntetyk schela, a i tak po półtorej roku i przy przebiegu 220 tys. turbina padła na amen. Fakt kilka tysięcy zrobiłem gdy już wyraźnie brała olej. Co innego, że była ona oryginalna, nigdy nie wy mieniana i nie regenerowana, był to gareet t20 lub t34, nie pamietam. Zregenerowałem ją za 690 zł, z fakturą vat. Jest taki gość z mielca, który przyjeżdża co tydzień na giełdę w Elizówce k. Lublina. Zawozisz mu w niedzielę, a we wtorek, lub środę masz ją w domu przysłaną kurierem. Ale lepiej jest odebrać samemu, przynajmniej w tgransporcie się nie uszkodzi:) Polecam tego gościa, robi to na prawdę dobrze. Już od kilku lat ojciec regeneruje u niego turbiny do ciężarówek.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-03-2008, 01:18 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
a w instrukcji do GV pisze producent tak:

Zalecenie dotyczące wyłączania silnika
wyposażonego w turbosprężarkę.

Przed wyłączeniem silnika po jeździe pod
górę lub z dużą prędkością należy pozostawić
go na co najmniej jedną minutę na
biegu jałowym (jeżeli nie jest to zabronione
przepisami). Umożliwi to ostygnięcie
turbosprężarki i oleju w silniku, chroniąc
olej przed przedwczesnym zestarzeniem.
Zestarzały olej silnikowy spowoduje uszkodzenie
łożysk turbosprężarki.

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]