Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-11-2020, 08:28 
Offline

Rejestracja: 19-05-2020, 08:36
Posty: 41
Lokalizacja: Stolica
Suzuki: Grand Vitara XL-7
Pytanko, ma ktoś doświadczenie z wyjęciem rozrusznika z xl-7 v6 2,7 184km?
Podejrzewam że tuleje już umarły i chce go oddać do regeneracji.


Na górę
Post: 25-11-2020, 13:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Dość trudna operacja. Wszystko trzeba robić na czuja, gdyż praktycznie go nie widać i jest tam strasznie mało miejsca na rękę i klucz.
Odkręcenie go to połowa sukcesu, trzeba go jeszcze wyjąć. Ja robiłem to jakiś czas temu na kanale,głównie chyba od dołu, nie pamiętam.

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
Post: 25-11-2020, 13:46 
Offline

Rejestracja: 19-05-2020, 08:36
Posty: 41
Lokalizacja: Stolica
Suzuki: Grand Vitara XL-7
Nie takie rzeczy się robiło, jak się uda to moze jakąś relacje z tego zrobie dla potomnych


Na górę
Post: 30-08-2021, 12:30 
Offline

Rejestracja: 19-05-2020, 08:36
Posty: 41
Lokalizacja: Stolica
Suzuki: Grand Vitara XL-7
No to tak;
Operacja po pewnym czasie ale zakończona sukcesem. Zostawiam opis dla potomnych.
Rozrusznik jest montowany pod prawym kolektorem wydechowym na 2 śruby, górną i dolną, idzie je wymacać i odkręcić z doły kluczem chyba 17 1,2" z przedłużkami.
Aby wyjąc rozrusznik trzeba wyjąc alternator, inaczej nie ma opcji, ten jest montowany tez na śruby, dolna 14 oraz górna na ramieniu do napinania paska. Potem kable i alternator z trudem ale wychodzi do góry. Warto wcześniej rozbroić kompletnie system dolotu powietrza wraz z filtrem.
Odkręcić kable or rozrusznika tj zasilania + sterowanie. Teraz się zacznie, trzeba go wyciągnąć z kielich tak by wszedł w łapę od silnika. Stronę z bendiksem skierować w dól i włożyć pod skrzynie a potem wyjąc dupą do góry za kolektorem wydechowych. Dobrze odpiąć przewody paliwowe idące w nadkolu bo trochę przeszkadzają.
Mi się zeszło ok 1,5h roboty z kanałem narzędziami i odrobiną doświadczenia.
Wkładamy dokładnie odwrotnie, nie było żadnych pułapek i tego podobnych problemów.
W zasadzie tyle, po regeneracji kręci jak szalony :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]