Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Filtr powietrza oryginalny - WAŻNE
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=9956
Strona 1 z 2

Autor:  rezon [ 25-08-2012, 13:13 ]
Tytuł:  Filtr powietrza oryginalny - WAŻNE

Dzisiaj chciałem sprawdzić stan filtra powietrza w SX4. Po wyjęciu filtr wyglądał tak Obrazek
Filtr był założony 11 miesięcy temu w ASO Suzuki, oryginalny, made in Korea. Próbowałem go ponownie włożyć, ale okazało się że zostają kilkumilimetrowe szczeliny po bokach i nie da się go szczelnie osadzić. I tu pytanie: Czy filtr tak ciasno siedzi, że widoczne na zdjęciu wgięcia po bokach powstały dopiero po demontażu filtra czy też raczej - filtr siedzi co prawda ciasno, ale nie aż tak aby utrzymać naprężenia materiału i w miarę eksploatacji pojawiają się szczeliny? Co oznacza zapylone i nie filtrowane powietrze w silniku to każdy chyba wie. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jak to wygląda u Was? Ja z taką deformacją spotkałem się po raz pierwszy w ciągu 24 lat eksploatacji samochodów.

Autor:  macioo [ 25-08-2012, 20:11 ]
Tytuł: 

:szok: qrde! nie spotkałem się z czymś takim. Z zasyfionym na maxa, to owszem, ale z samoistnie zdeformowanym nie. Spotkałem się za to z niechlujnie złożonym filtrem (co prawda w ASO Skoda ale zawsze). To u ciebie mi wygląda właśnie na coś takiego, wcisnęli na siłę, byle jak i się odkształcił. Szczególnie ta lewa strona pogięta. Jedno jest pewne, przy demontażu to się nie porobiło.
PS
Ja bym takiego brudnego ponownie nie pakował.

Autor:  rezon [ 25-08-2012, 21:14 ]
Tytuł: 

Ramka filtra jest jakby z twardej pianki. Nie ma szans aby to trwale odkształcić przy demontażu, nawet jakby ktoś się bardzo starał, bo to jakby próbować odkształcić gąbkę. Wygląda to na odkształcenie termiczne - czyli stopniową deformację pod wpływem ciepła. Demontowałem obudowę na zimnym silniku - czyli zdeformowało się na pewno wcześniej. Chciałem sprawdzić czy jest identyczny z tym co posiadałem. Na szczęście był - założyłem nowy. Nie zaryzykowałbym starego nie ze względu na zabrudzenie - przejechał zaledwie 10tys. km. Miał być wymieniony za miesiąc ;) . Nie założyłbym go ze względu na szczeliny po bokach - to znacznie gorsze niż mniejsza (ale wystarczająca) ilość powietrza.

Autor:  bluedog [ 26-08-2012, 09:37 ]
Tytuł: 

To, że filtra w takim stanie założyć już nie wolno - to chyba oczywiste... pytanie, czy aby nie był on tak odkształcony zanim go wyjąłeś i czy silnik w związku z tym nie zasysał bokami niefiltrowanego powietrza... :zly:

Jak na 11 miesięcy to on coś zbyt czysty... :roll:

Autor:  macioo [ 26-08-2012, 11:06 ]
Tytuł: 

Czystośc filtra zależy od tego gdzie się jeździ. Jak jeździłem latem po drogach wysypanych szlaką, to i po 5kkm wyglądał jak te drogi. Dla tego kontroluję filtr i czasem niezależnie od przebiegu wymieniam. Koszt niewielki a korzyść spora.
Wracając do tematu, to może już taki zdeformowany założyli? taki mieli i już!
Mnie kiedyś filtr kabinowy tak się zdeformował, że za cholerę nie mogłem go wyprostować żeby włożyć w "odpowiednie miejsce". No bo skąd tam taka temperatura, żeby tą ramkę tak zdeformować?

Autor:  rezon [ 26-08-2012, 16:14 ]
Tytuł: 

11 miesięcy, 11 tysięcy, po asfalcie w mieście. SX4 robi za miejsko/podmiejskie autko. A co do stanu filtra - niestety chyba odkształcił się wcześniej i dlatego pisałem na forum czy ktoś się z czymś takim spotkał oraz przede wszystkim aby uczulić posiadaczy SX4 na filtry, bo jeżdżenie z takim badziewiem po pylistych drogach to śmierć silnika w trybie mocno przyspieszonym.

Autor:  bluedog [ 26-08-2012, 17:09 ]
Tytuł: 

Nie sądzę, by to było odkształcenie termiczne zwłaszcza, że filtr jest cały czas chłodzony zasysanym powietrzem- raczej filtr chyba nie do końca trzymał wymiar /był zbyt szeroki/ i szanowny mechanior był uprzejmy zaimplementować go na zasadzie: siła razy gwałt plus zero myślenia :?

Autor:  rezon [ 26-08-2012, 17:33 ]
Tytuł: 

niestety jesteś w błędzie.
1. Filtr jest ori, ma nadrukowany właściwy dla SX4 120KM numer
2. Założyłem filtr o takim samym numerze i niestety wykonany z bardzo podobnej piankogumy - pasował idealnie
3. Ramka jest ściśnięta dwoma plastikami więc nie jest omywana powietrzem
4. W miejscu gdzie w SX4 jest zamontowany filtr - nad silnikiem temperatura może spokojnie w upalne dni dochodzić do 60-70st. więc lekko tam nie ma. Zazwyczaj filtry są z boku, w oddzielnej puszce to mają chłodniej. Ale nad silnikiem to ciepło jest - nawet bez upałów.

Autor:  bluedog [ 26-08-2012, 20:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
3. Ramka jest ściśnięta dwoma plastikami więc nie jest omywana powietrzem

Ale cały układ /obudowa/ jest tym powietrzem chłodzona, więc skrajnych temperatur tam nie ma a ponadto gdyby istotnie to był skutek przegrzania, to do odkształcenia doszłoby chyba i na dłuższych ściankach... nie wiem, czy nie należałoby z tym udać się jednak do SMP :roll:

Autor:  macioo [ 27-08-2012, 00:32 ]
Tytuł: 

bluedog pisze:

Ale cały układ /obudowa/ jest tym powietrzem chłodzona, więc skrajnych temperatur tam nie ma a ponadto gdyby istotnie to był skutek przegrzania, to do odkształcenia doszłoby chyba i na dłuższych ściankach... nie wiem, czy nie należałoby z tym udać się jednak do SMP :roll:

Ponadto problem by dotykał większej ilości samochodów (nie wierzę, że nikt inny tego nie zauważył). Moim zdaniem, pomimo, że to oryginalny filtr, to mógł być wadliwy i stąd efekt.

Autor:  rezon [ 27-08-2012, 08:00 ]
Tytuł: 

Też uważam, że przyczyną podstawową był wadliwy filtr - lub cała seria i dlatego o tym napisałem. A odnośnie temperatury - proponuję dotknąć po jeździe góry obudowy filtra omywanego powietrzem i później wypowiadać się na temat braku wysokich temperatur w komorze silnika - zwłaszcza bezpośrednio nad silnikiem.

Autor:  bluedog [ 27-08-2012, 19:55 ]
Tytuł: 

Rozumiem, ze wysoka temperatura do dla Ciebie coś, co parzy w łapkę... to uprzejmie donoszę, że płyny chłodzące jednostkę napędową w niektórych typach silników mają normalną temperaturę eksploatacyjną circa 95 stopni Celsjusza... sto stopni w mechanice to taka sobie temperatura i zaręczam Ci, że każdy plastik osprzętu silnika znosi taką temperaturę bez przysłowiowego "mrugnięcia okiem"... więc daruj sobie uwagi nt. mojego "wypowiadania się"... a nawiasem kolektor wydechowy silnika wysokoprężnego potrafi mieć nawet 800 stopni i to jest już wysoka temperatura :szalony:

Autor:  rezon [ 27-08-2012, 20:35 ]
Tytuł: 

temperatura żarnika wolframowego to rząd 5000K, wielkiego pieca to chyba ok. 2500K temperatura słońca ..... Doskonale wiem jaka jest normalna temperatura pracy silnika - zaczynałem jazdy w czasach kiedy samochody miały coś takiego jak termometr płynu chłodzącego i manometr ciśnienia oleju. temperatura 60-70st. C nie jest niską temperaturą i spokojnie może powodować odkształcenia termiczne tworzyw sztucznych.

BTW miałem w życiu do czynienia z silnikami turbinowymi - temperatura gazów wylotowych jest nieco większa niż w jakimkolwiek samochodzie można spotkać.

Autor:  bluedog [ 28-08-2012, 09:23 ]
Tytuł: 

Bardzo miło czytać tak serdeczny post - mógłbym go usunąć jako OT ale niech zostanie ku wiecznej chwały pamiątce :idea:

Dodam tylko, ze gdyby powyższe polegało na prawdzie, nie pisałbyś bzdetów typu
Cytuj:
A odnośnie temperatury - proponuję dotknąć po jeździe góry obudowy filtra

bo w mechanice nie stosuje sie badania palpacyjnego - przynajmniej w tym wieku :szalony:

Tym sposobem kończę z Tobą rozmowę na tym forum, bo nie ma sensu dyskutować z interlokutorem, który i tak wie lepiej...

Autor:  rezon [ 28-08-2012, 09:49 ]
Tytuł: 

bluedog pisze:
Rozumiem, ze wysoka temperatura do dla Ciebie coś, co parzy w łapkę... to uprzejmie donoszę, że płyny chłodzące jednostkę napędową w niektórych typach silników mają normalną temperaturę eksploatacyjną circa 95 stopni Celsjusza... sto stopni w mechanice to taka sobie temperatura i zaręczam Ci, że każdy plastik osprzętu silnika znosi taką temperaturę bez przysłowiowego "mrugnięcia okiem"... więc daruj sobie uwagi nt. mojego "wypowiadania się"... a nawiasem kolektor wydechowy silnika wysokoprężnego potrafi mieć nawet 800 stopni i to jest już wysoka temperatura :szalony:
rozumiem, że to był wzór grzeczności Moderatora :idea:

Autor:  macioo [ 28-08-2012, 21:58 ]
Tytuł: 

IMHO żaden producent (nie mam na myśli produktów z ChRL), świadomie nie użyje tworzywa, które jest wrażliwe na temp. 100stC, do produkcji elementów osprzętu silnika.
PS
"interlokutor"- kurde, nie myślałem, że znajdę ten rzeczownik na forum motoryzacyjnym... :]

Autor:  rezon [ 28-08-2012, 22:29 ]
Tytuł: 

macioo pisze:
IMHO żaden producent (nie mam na myśli produktów z ChRL), świadomie nie użyje tworzywa, które jest wrażliwe na temp. 100stC, do produkcji elementów osprzętu silnika....
Ale każdemu zdarzają się wpadki mniejsze lub większe a klienci płaczą i płacą. Jestem ciekawy jak będzie za miesiąc wyglądał nowy filtr. Piankowatą ramkę miał identyczną. Dzisiaj wieczorem wysłałem informującego maila ze zdjęciem do ASO z DW do SMP. Zobaczymy, co odpiszą.

Autor:  tnt_marek [ 30-09-2012, 10:04 ]
Tytuł: 

Podczepię się od temat,

Jakiej wielkości jest filtr powietrza do silnika w SX4 1.6 120km 4x4?

Na stronie np: http://e-autoparts.pl/filtry-filtr-powi ... 0_603.html
filtry mają różne rozmiary, a odchyły dochodzą nawet do 2mm :/.

Np.
ASHIKA 20-08-828 Długość [mm]:228 Szerokość [mm]:128
HERTH+BU... J1328037Długość [mm]:227 Szerokość [mm]:129

Dodając do tego że są jeszcze innej wielkości filtry :/

Autor:  rezon [ 30-09-2012, 11:46 ]
Tytuł: 

Do 1,6 benzyny 120KM 4x4 MY 2010 filtr ma 280x168x33mm numer katalogowy 13780-54LA0, do kabiny jest 95860-62J00
czyli żaden z powyższych - te, które podałeś są do 107KM

Autor:  tnt_marek [ 05-10-2012, 08:58 ]
Tytuł: 

A w który miejscu znajduje sie filtr powietrza silnika. Co i gdzie odkręcić żeby można było go zmierzyć?

Autor:  Avalanche [ 05-10-2012, 09:15 ]
Tytuł: 

Obudowa przymocowana jest na metalowe zatrzaski sprężynujące z tyłu tej plastikowej pokrywy (1.6 benzyna).

Autor:  rezon [ 05-10-2012, 21:05 ]
Tytuł: 

trzeba jeszcze poluzować opaskę kolektora okrągła od strony kierowcy

Autor:  tnt_marek [ 08-10-2012, 15:53 ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki za opis. Najpierw czarna magia a teraz to kilka śrubek i po kłopocie.

Filtr ma wymiary samego filtra 26x15,2cm a wraz z plastikową obudową 28x17cm. Numerki jak już ktoś wcześniej podawał 13780-54AD (albo O to ostatnie), poza tym 54L-FO1 i 110428 :)

Autor:  sx4_lover [ 29-11-2012, 21:39 ]
Tytuł: 

Proszę Państwa,

Dzis zamówienie - jutro odbiór (transport gratis do punktu odbioru - czyli którejkolwiek filii Inter-cars)

Cena bardzo zachęcająca: 27.62 zł

Filtr powietrza JAKOPARTS J1328043
Indeks: BF4EF7 (J1328043)

np tu:
http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... s-j1328043

Udało sie to znaleźć tylko i wyłącznie po numerach OEM.

Jutro odbieram (od razu 3szt.).

Polecam wszystkim szukającym czegoś poza ASO.

pozdrawiam

Autor:  piotras76 [ 30-11-2012, 21:25 ]
Tytuł: 

No faktycznie bardzo tanio. Aż za tanio ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/