| Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
| Filtr powietrza oryginalny - WAŻNE https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=9956 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | macioo [ 25-08-2012, 20:11 ] |
| Tytuł: | |
PS Ja bym takiego brudnego ponownie nie pakował. |
|
| Autor: | rezon [ 25-08-2012, 21:14 ] |
| Tytuł: | |
Ramka filtra jest jakby z twardej pianki. Nie ma szans aby to trwale odkształcić przy demontażu, nawet jakby ktoś się bardzo starał, bo to jakby próbować odkształcić gąbkę. Wygląda to na odkształcenie termiczne - czyli stopniową deformację pod wpływem ciepła. Demontowałem obudowę na zimnym silniku - czyli zdeformowało się na pewno wcześniej. Chciałem sprawdzić czy jest identyczny z tym co posiadałem. Na szczęście był - założyłem nowy. Nie zaryzykowałbym starego nie ze względu na zabrudzenie - przejechał zaledwie 10tys. km. Miał być wymieniony za miesiąc |
|
| Autor: | bluedog [ 26-08-2012, 09:37 ] |
| Tytuł: | |
To, że filtra w takim stanie założyć już nie wolno - to chyba oczywiste... pytanie, czy aby nie był on tak odkształcony zanim go wyjąłeś i czy silnik w związku z tym nie zasysał bokami niefiltrowanego powietrza... Jak na 11 miesięcy to on coś zbyt czysty... |
|
| Autor: | macioo [ 26-08-2012, 11:06 ] |
| Tytuł: | |
Czystośc filtra zależy od tego gdzie się jeździ. Jak jeździłem latem po drogach wysypanych szlaką, to i po 5kkm wyglądał jak te drogi. Dla tego kontroluję filtr i czasem niezależnie od przebiegu wymieniam. Koszt niewielki a korzyść spora. Wracając do tematu, to może już taki zdeformowany założyli? taki mieli i już! Mnie kiedyś filtr kabinowy tak się zdeformował, że za cholerę nie mogłem go wyprostować żeby włożyć w "odpowiednie miejsce". No bo skąd tam taka temperatura, żeby tą ramkę tak zdeformować? |
|
| Autor: | rezon [ 26-08-2012, 16:14 ] |
| Tytuł: | |
11 miesięcy, 11 tysięcy, po asfalcie w mieście. SX4 robi za miejsko/podmiejskie autko. A co do stanu filtra - niestety chyba odkształcił się wcześniej i dlatego pisałem na forum czy ktoś się z czymś takim spotkał oraz przede wszystkim aby uczulić posiadaczy SX4 na filtry, bo jeżdżenie z takim badziewiem po pylistych drogach to śmierć silnika w trybie mocno przyspieszonym. |
|
| Autor: | bluedog [ 26-08-2012, 17:09 ] |
| Tytuł: | |
Nie sądzę, by to było odkształcenie termiczne zwłaszcza, że filtr jest cały czas chłodzony zasysanym powietrzem- raczej filtr chyba nie do końca trzymał wymiar /był zbyt szeroki/ i szanowny mechanior był uprzejmy zaimplementować go na zasadzie: siła razy gwałt plus zero myślenia |
|
| Autor: | rezon [ 26-08-2012, 17:33 ] |
| Tytuł: | |
niestety jesteś w błędzie. 1. Filtr jest ori, ma nadrukowany właściwy dla SX4 120KM numer 2. Założyłem filtr o takim samym numerze i niestety wykonany z bardzo podobnej piankogumy - pasował idealnie 3. Ramka jest ściśnięta dwoma plastikami więc nie jest omywana powietrzem 4. W miejscu gdzie w SX4 jest zamontowany filtr - nad silnikiem temperatura może spokojnie w upalne dni dochodzić do 60-70st. więc lekko tam nie ma. Zazwyczaj filtry są z boku, w oddzielnej puszce to mają chłodniej. Ale nad silnikiem to ciepło jest - nawet bez upałów. |
|
| Autor: | bluedog [ 26-08-2012, 20:41 ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: 3. Ramka jest ściśnięta dwoma plastikami więc nie jest omywana powietrzem
Ale cały układ /obudowa/ jest tym powietrzem chłodzona, więc skrajnych temperatur tam nie ma a ponadto gdyby istotnie to był skutek przegrzania, to do odkształcenia doszłoby chyba i na dłuższych ściankach... nie wiem, czy nie należałoby z tym udać się jednak do SMP |
|
| Autor: | macioo [ 27-08-2012, 00:32 ] |
| Tytuł: | |
bluedog pisze: Ale cały układ /obudowa/ jest tym powietrzem chłodzona, więc skrajnych temperatur tam nie ma a ponadto gdyby istotnie to był skutek przegrzania, to do odkształcenia doszłoby chyba i na dłuższych ściankach... nie wiem, czy nie należałoby z tym udać się jednak do SMP Ponadto problem by dotykał większej ilości samochodów (nie wierzę, że nikt inny tego nie zauważył). Moim zdaniem, pomimo, że to oryginalny filtr, to mógł być wadliwy i stąd efekt. |
|
| Autor: | rezon [ 27-08-2012, 08:00 ] |
| Tytuł: | |
Też uważam, że przyczyną podstawową był wadliwy filtr - lub cała seria i dlatego o tym napisałem. A odnośnie temperatury - proponuję dotknąć po jeździe góry obudowy filtra omywanego powietrzem i później wypowiadać się na temat braku wysokich temperatur w komorze silnika - zwłaszcza bezpośrednio nad silnikiem. |
|
| Autor: | bluedog [ 27-08-2012, 19:55 ] |
| Tytuł: | |
Rozumiem, ze wysoka temperatura do dla Ciebie coś, co parzy w łapkę... to uprzejmie donoszę, że płyny chłodzące jednostkę napędową w niektórych typach silników mają normalną temperaturę eksploatacyjną circa 95 stopni Celsjusza... sto stopni w mechanice to taka sobie temperatura i zaręczam Ci, że każdy plastik osprzętu silnika znosi taką temperaturę bez przysłowiowego "mrugnięcia okiem"... więc daruj sobie uwagi nt. mojego "wypowiadania się"... a nawiasem kolektor wydechowy silnika wysokoprężnego potrafi mieć nawet 800 stopni i to jest już wysoka temperatura |
|
| Autor: | rezon [ 27-08-2012, 20:35 ] |
| Tytuł: | |
temperatura żarnika wolframowego to rząd 5000K, wielkiego pieca to chyba ok. 2500K temperatura słońca ..... Doskonale wiem jaka jest normalna temperatura pracy silnika - zaczynałem jazdy w czasach kiedy samochody miały coś takiego jak termometr płynu chłodzącego i manometr ciśnienia oleju. temperatura 60-70st. C nie jest niską temperaturą i spokojnie może powodować odkształcenia termiczne tworzyw sztucznych. BTW miałem w życiu do czynienia z silnikami turbinowymi - temperatura gazów wylotowych jest nieco większa niż w jakimkolwiek samochodzie można spotkać. |
|
| Autor: | bluedog [ 28-08-2012, 09:23 ] |
| Tytuł: | |
Bardzo miło czytać tak serdeczny post - mógłbym go usunąć jako OT ale niech zostanie ku wiecznej chwały pamiątce Dodam tylko, ze gdyby powyższe polegało na prawdzie, nie pisałbyś bzdetów typu Cytuj: A odnośnie temperatury - proponuję dotknąć po jeździe góry obudowy filtra
bo w mechanice nie stosuje sie badania palpacyjnego - przynajmniej w tym wieku Tym sposobem kończę z Tobą rozmowę na tym forum, bo nie ma sensu dyskutować z interlokutorem, który i tak wie lepiej... |
|
| Autor: | rezon [ 28-08-2012, 09:49 ] |
| Tytuł: | |
bluedog pisze: Rozumiem, ze wysoka temperatura do dla Ciebie coś, co parzy w łapkę... to uprzejmie donoszę, że płyny chłodzące jednostkę napędową w niektórych typach silników mają normalną temperaturę eksploatacyjną circa 95 stopni Celsjusza... sto stopni w mechanice to taka sobie temperatura i zaręczam Ci, że każdy plastik osprzętu silnika znosi taką temperaturę bez przysłowiowego "mrugnięcia okiem"... więc daruj sobie uwagi nt. mojego "wypowiadania się"... a nawiasem kolektor wydechowy silnika wysokoprężnego potrafi mieć nawet 800 stopni i to jest już wysoka temperatura rozumiem, że to był wzór grzeczności Moderatora |
|
| Autor: | macioo [ 28-08-2012, 21:58 ] |
| Tytuł: | |
IMHO żaden producent (nie mam na myśli produktów z ChRL), świadomie nie użyje tworzywa, które jest wrażliwe na temp. 100stC, do produkcji elementów osprzętu silnika. PS "interlokutor"- kurde, nie myślałem, że znajdę ten rzeczownik na forum motoryzacyjnym... |
|
| Autor: | rezon [ 28-08-2012, 22:29 ] |
| Tytuł: | |
macioo pisze: IMHO żaden producent (nie mam na myśli produktów z ChRL), świadomie nie użyje tworzywa, które jest wrażliwe na temp. 100stC, do produkcji elementów osprzętu silnika.... Ale każdemu zdarzają się wpadki mniejsze lub większe a klienci płaczą i płacą. Jestem ciekawy jak będzie za miesiąc wyglądał nowy filtr. Piankowatą ramkę miał identyczną. Dzisiaj wieczorem wysłałem informującego maila ze zdjęciem do ASO z DW do SMP. Zobaczymy, co odpiszą.
|
|
| Autor: | tnt_marek [ 30-09-2012, 10:04 ] |
| Tytuł: | |
Podczepię się od temat, Jakiej wielkości jest filtr powietrza do silnika w SX4 1.6 120km 4x4? Na stronie np: http://e-autoparts.pl/filtry-filtr-powi ... 0_603.html filtry mają różne rozmiary, a odchyły dochodzą nawet do 2mm :/. Np. ASHIKA 20-08-828 Długość [mm]:228 Szerokość [mm]:128 HERTH+BU... J1328037Długość [mm]:227 Szerokość [mm]:129 Dodając do tego że są jeszcze innej wielkości filtry :/ |
|
| Autor: | rezon [ 30-09-2012, 11:46 ] |
| Tytuł: | |
Do 1,6 benzyny 120KM 4x4 MY 2010 filtr ma 280x168x33mm numer katalogowy 13780-54LA0, do kabiny jest 95860-62J00 czyli żaden z powyższych - te, które podałeś są do 107KM |
|
| Autor: | tnt_marek [ 05-10-2012, 08:58 ] |
| Tytuł: | |
A w który miejscu znajduje sie filtr powietrza silnika. Co i gdzie odkręcić żeby można było go zmierzyć? |
|
| Autor: | Avalanche [ 05-10-2012, 09:15 ] |
| Tytuł: | |
Obudowa przymocowana jest na metalowe zatrzaski sprężynujące z tyłu tej plastikowej pokrywy (1.6 benzyna). |
|
| Autor: | rezon [ 05-10-2012, 21:05 ] |
| Tytuł: | |
trzeba jeszcze poluzować opaskę kolektora okrągła od strony kierowcy |
|
| Autor: | tnt_marek [ 08-10-2012, 15:53 ] |
| Tytuł: | |
Wielkie dzięki za opis. Najpierw czarna magia a teraz to kilka śrubek i po kłopocie. Filtr ma wymiary samego filtra 26x15,2cm a wraz z plastikową obudową 28x17cm. Numerki jak już ktoś wcześniej podawał 13780-54AD (albo O to ostatnie), poza tym 54L-FO1 i 110428 |
|
| Autor: | sx4_lover [ 29-11-2012, 21:39 ] |
| Tytuł: | |
Proszę Państwa, Dzis zamówienie - jutro odbiór (transport gratis do punktu odbioru - czyli którejkolwiek filii Inter-cars) Cena bardzo zachęcająca: 27.62 zł Filtr powietrza JAKOPARTS J1328043 Indeks: BF4EF7 (J1328043) np tu: http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... s-j1328043 Udało sie to znaleźć tylko i wyłącznie po numerach OEM. Jutro odbieram (od razu 3szt.). Polecam wszystkim szukającym czegoś poza ASO. pozdrawiam |
|
| Autor: | piotras76 [ 30-11-2012, 21:25 ] |
| Tytuł: | |
No faktycznie bardzo tanio. Aż za tanio |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|