Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Filtr powietrza oryginalny - WAŻNE https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=9956 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | macioo [ 25-08-2012, 20:11 ] |
Tytuł: | |
![]() PS Ja bym takiego brudnego ponownie nie pakował. |
Autor: | rezon [ 25-08-2012, 21:14 ] |
Tytuł: | |
Ramka filtra jest jakby z twardej pianki. Nie ma szans aby to trwale odkształcić przy demontażu, nawet jakby ktoś się bardzo starał, bo to jakby próbować odkształcić gąbkę. Wygląda to na odkształcenie termiczne - czyli stopniową deformację pod wpływem ciepła. Demontowałem obudowę na zimnym silniku - czyli zdeformowało się na pewno wcześniej. Chciałem sprawdzić czy jest identyczny z tym co posiadałem. Na szczęście był - założyłem nowy. Nie zaryzykowałbym starego nie ze względu na zabrudzenie - przejechał zaledwie 10tys. km. Miał być wymieniony za miesiąc ![]() |
Autor: | bluedog [ 26-08-2012, 09:37 ] |
Tytuł: | |
To, że filtra w takim stanie założyć już nie wolno - to chyba oczywiste... pytanie, czy aby nie był on tak odkształcony zanim go wyjąłeś i czy silnik w związku z tym nie zasysał bokami niefiltrowanego powietrza... ![]() Jak na 11 miesięcy to on coś zbyt czysty... ![]() |
Autor: | macioo [ 26-08-2012, 11:06 ] |
Tytuł: | |
Czystośc filtra zależy od tego gdzie się jeździ. Jak jeździłem latem po drogach wysypanych szlaką, to i po 5kkm wyglądał jak te drogi. Dla tego kontroluję filtr i czasem niezależnie od przebiegu wymieniam. Koszt niewielki a korzyść spora. Wracając do tematu, to może już taki zdeformowany założyli? taki mieli i już! Mnie kiedyś filtr kabinowy tak się zdeformował, że za cholerę nie mogłem go wyprostować żeby włożyć w "odpowiednie miejsce". No bo skąd tam taka temperatura, żeby tą ramkę tak zdeformować? |
Autor: | rezon [ 26-08-2012, 16:14 ] |
Tytuł: | |
11 miesięcy, 11 tysięcy, po asfalcie w mieście. SX4 robi za miejsko/podmiejskie autko. A co do stanu filtra - niestety chyba odkształcił się wcześniej i dlatego pisałem na forum czy ktoś się z czymś takim spotkał oraz przede wszystkim aby uczulić posiadaczy SX4 na filtry, bo jeżdżenie z takim badziewiem po pylistych drogach to śmierć silnika w trybie mocno przyspieszonym. |
Autor: | bluedog [ 26-08-2012, 17:09 ] |
Tytuł: | |
Nie sądzę, by to było odkształcenie termiczne zwłaszcza, że filtr jest cały czas chłodzony zasysanym powietrzem- raczej filtr chyba nie do końca trzymał wymiar /był zbyt szeroki/ i szanowny mechanior był uprzejmy zaimplementować go na zasadzie: siła razy gwałt plus zero myślenia ![]() |
Autor: | rezon [ 26-08-2012, 17:33 ] |
Tytuł: | |
niestety jesteś w błędzie. 1. Filtr jest ori, ma nadrukowany właściwy dla SX4 120KM numer 2. Założyłem filtr o takim samym numerze i niestety wykonany z bardzo podobnej piankogumy - pasował idealnie 3. Ramka jest ściśnięta dwoma plastikami więc nie jest omywana powietrzem 4. W miejscu gdzie w SX4 jest zamontowany filtr - nad silnikiem temperatura może spokojnie w upalne dni dochodzić do 60-70st. więc lekko tam nie ma. Zazwyczaj filtry są z boku, w oddzielnej puszce to mają chłodniej. Ale nad silnikiem to ciepło jest - nawet bez upałów. |
Autor: | bluedog [ 26-08-2012, 20:41 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 3. Ramka jest ściśnięta dwoma plastikami więc nie jest omywana powietrzem
Ale cały układ /obudowa/ jest tym powietrzem chłodzona, więc skrajnych temperatur tam nie ma a ponadto gdyby istotnie to był skutek przegrzania, to do odkształcenia doszłoby chyba i na dłuższych ściankach... nie wiem, czy nie należałoby z tym udać się jednak do SMP ![]() |
Autor: | macioo [ 27-08-2012, 00:32 ] |
Tytuł: | |
bluedog pisze: Ale cały układ /obudowa/ jest tym powietrzem chłodzona, więc skrajnych temperatur tam nie ma a ponadto gdyby istotnie to był skutek przegrzania, to do odkształcenia doszłoby chyba i na dłuższych ściankach... nie wiem, czy nie należałoby z tym udać się jednak do SMP ![]() Ponadto problem by dotykał większej ilości samochodów (nie wierzę, że nikt inny tego nie zauważył). Moim zdaniem, pomimo, że to oryginalny filtr, to mógł być wadliwy i stąd efekt. |
Autor: | rezon [ 27-08-2012, 08:00 ] |
Tytuł: | |
Też uważam, że przyczyną podstawową był wadliwy filtr - lub cała seria i dlatego o tym napisałem. A odnośnie temperatury - proponuję dotknąć po jeździe góry obudowy filtra omywanego powietrzem i później wypowiadać się na temat braku wysokich temperatur w komorze silnika - zwłaszcza bezpośrednio nad silnikiem. |
Autor: | bluedog [ 27-08-2012, 19:55 ] |
Tytuł: | |
Rozumiem, ze wysoka temperatura do dla Ciebie coś, co parzy w łapkę... to uprzejmie donoszę, że płyny chłodzące jednostkę napędową w niektórych typach silników mają normalną temperaturę eksploatacyjną circa 95 stopni Celsjusza... sto stopni w mechanice to taka sobie temperatura i zaręczam Ci, że każdy plastik osprzętu silnika znosi taką temperaturę bez przysłowiowego "mrugnięcia okiem"... więc daruj sobie uwagi nt. mojego "wypowiadania się"... a nawiasem kolektor wydechowy silnika wysokoprężnego potrafi mieć nawet 800 stopni i to jest już wysoka temperatura ![]() |
Autor: | rezon [ 27-08-2012, 20:35 ] |
Tytuł: | |
temperatura żarnika wolframowego to rząd 5000K, wielkiego pieca to chyba ok. 2500K temperatura słońca ..... Doskonale wiem jaka jest normalna temperatura pracy silnika - zaczynałem jazdy w czasach kiedy samochody miały coś takiego jak termometr płynu chłodzącego i manometr ciśnienia oleju. temperatura 60-70st. C nie jest niską temperaturą i spokojnie może powodować odkształcenia termiczne tworzyw sztucznych. BTW miałem w życiu do czynienia z silnikami turbinowymi - temperatura gazów wylotowych jest nieco większa niż w jakimkolwiek samochodzie można spotkać. |
Autor: | bluedog [ 28-08-2012, 09:23 ] |
Tytuł: | |
Bardzo miło czytać tak serdeczny post - mógłbym go usunąć jako OT ale niech zostanie ku wiecznej chwały pamiątce ![]() Dodam tylko, ze gdyby powyższe polegało na prawdzie, nie pisałbyś bzdetów typu Cytuj: A odnośnie temperatury - proponuję dotknąć po jeździe góry obudowy filtra
bo w mechanice nie stosuje sie badania palpacyjnego - przynajmniej w tym wieku ![]() Tym sposobem kończę z Tobą rozmowę na tym forum, bo nie ma sensu dyskutować z interlokutorem, który i tak wie lepiej... |
Autor: | rezon [ 28-08-2012, 09:49 ] |
Tytuł: | |
bluedog pisze: Rozumiem, ze wysoka temperatura do dla Ciebie coś, co parzy w łapkę... to uprzejmie donoszę, że płyny chłodzące jednostkę napędową w niektórych typach silników mają normalną temperaturę eksploatacyjną circa 95 stopni Celsjusza... sto stopni w mechanice to taka sobie temperatura i zaręczam Ci, że każdy plastik osprzętu silnika znosi taką temperaturę bez przysłowiowego "mrugnięcia okiem"... więc daruj sobie uwagi nt. mojego "wypowiadania się"... a nawiasem kolektor wydechowy silnika wysokoprężnego potrafi mieć nawet 800 stopni i to jest już wysoka temperatura rozumiem, że to był wzór grzeczności Moderatora ![]() ![]() |
Autor: | macioo [ 28-08-2012, 21:58 ] |
Tytuł: | |
IMHO żaden producent (nie mam na myśli produktów z ChRL), świadomie nie użyje tworzywa, które jest wrażliwe na temp. 100stC, do produkcji elementów osprzętu silnika. PS "interlokutor"- kurde, nie myślałem, że znajdę ten rzeczownik na forum motoryzacyjnym... ![]() |
Autor: | rezon [ 28-08-2012, 22:29 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: IMHO żaden producent (nie mam na myśli produktów z ChRL), świadomie nie użyje tworzywa, które jest wrażliwe na temp. 100stC, do produkcji elementów osprzętu silnika.... Ale każdemu zdarzają się wpadki mniejsze lub większe a klienci płaczą i płacą. Jestem ciekawy jak będzie za miesiąc wyglądał nowy filtr. Piankowatą ramkę miał identyczną. Dzisiaj wieczorem wysłałem informującego maila ze zdjęciem do ASO z DW do SMP. Zobaczymy, co odpiszą.
|
Autor: | tnt_marek [ 30-09-2012, 10:04 ] |
Tytuł: | |
Podczepię się od temat, Jakiej wielkości jest filtr powietrza do silnika w SX4 1.6 120km 4x4? Na stronie np: http://e-autoparts.pl/filtry-filtr-powi ... 0_603.html filtry mają różne rozmiary, a odchyły dochodzą nawet do 2mm :/. Np. ASHIKA 20-08-828 Długość [mm]:228 Szerokość [mm]:128 HERTH+BU... J1328037Długość [mm]:227 Szerokość [mm]:129 Dodając do tego że są jeszcze innej wielkości filtry :/ |
Autor: | rezon [ 30-09-2012, 11:46 ] |
Tytuł: | |
Do 1,6 benzyny 120KM 4x4 MY 2010 filtr ma 280x168x33mm numer katalogowy 13780-54LA0, do kabiny jest 95860-62J00 czyli żaden z powyższych - te, które podałeś są do 107KM |
Autor: | tnt_marek [ 05-10-2012, 08:58 ] |
Tytuł: | |
A w który miejscu znajduje sie filtr powietrza silnika. Co i gdzie odkręcić żeby można było go zmierzyć? |
Autor: | Avalanche [ 05-10-2012, 09:15 ] |
Tytuł: | |
Obudowa przymocowana jest na metalowe zatrzaski sprężynujące z tyłu tej plastikowej pokrywy (1.6 benzyna). |
Autor: | rezon [ 05-10-2012, 21:05 ] |
Tytuł: | |
trzeba jeszcze poluzować opaskę kolektora okrągła od strony kierowcy |
Autor: | tnt_marek [ 08-10-2012, 15:53 ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki za opis. Najpierw czarna magia a teraz to kilka śrubek i po kłopocie. Filtr ma wymiary samego filtra 26x15,2cm a wraz z plastikową obudową 28x17cm. Numerki jak już ktoś wcześniej podawał 13780-54AD (albo O to ostatnie), poza tym 54L-FO1 i 110428 ![]() |
Autor: | sx4_lover [ 29-11-2012, 21:39 ] |
Tytuł: | |
Proszę Państwa, Dzis zamówienie - jutro odbiór (transport gratis do punktu odbioru - czyli którejkolwiek filii Inter-cars) Cena bardzo zachęcająca: 27.62 zł Filtr powietrza JAKOPARTS J1328043 Indeks: BF4EF7 (J1328043) np tu: http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... s-j1328043 Udało sie to znaleźć tylko i wyłącznie po numerach OEM. Jutro odbieram (od razu 3szt.). Polecam wszystkim szukającym czegoś poza ASO. pozdrawiam |
Autor: | piotras76 [ 30-11-2012, 21:25 ] |
Tytuł: | |
No faktycznie bardzo tanio. Aż za tanio ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |