Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Biały dymek z tłumika
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=9215
Strona 1 z 1

Autor:  tomasz71 [ 03-03-2012, 17:14 ]
Tytuł:  Biały dymek z tłumika

Witam
od roku jestem posiadaczem Suzuki SX4 1.6 4X4 , w lutym br. udałem się na przegląd po 30 tyś. i wszystko było OK aż do momentu.... gdy ostatnio zauważyłem biały dymek wydobywający się z tłumika.
Moje pytanie dotyczy czy przyczyną tego zjawiska może byś za wysoki stan oleju? (taki stan jest po wymianie oleju w serwisie) sprawdzałem i jest on ponad górną granicą na bagnecie.

Autor:  macioo [ 04-03-2012, 02:31 ]
Tytuł: 

Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Taki objaw może dać uszczelka pod głowicą.
Albo wcześniej nie zwróciłeś uwagi na to zjawisko. Przy chłodzie po odpaleniu wylatuje nieco pary z tłumika, zjawisko zanika (słabnie) po nagrzaniu się tłumika i silnika. Ten objaw jest normalny. Im zimniej tym bardziej para "dymi".
Dym z płynu jest niemal bezwonny, ten z oleju jest niebieskawy i "wali" spalonym olejem.
PS ja też mam nieco więcej oliwy po wymianie i nic się nie dzieje. Po prostu jakiś baran przeczytał: "taki, a taki silnik , to 4l. trza wlać" a nie spuścił dokładnie starego i stąd nadmiar. Już mnie gęga boli od zwracania uwagi, chyba kupię sobie szprycę i sam skoryguję. W F-500 mojej żony też ten numer zrobili!

Autor:  tomasz71 [ 04-03-2012, 10:02 ]
Tytuł: 

Poziom płynu i oleju(po wymianie) mam taki sam, nic się nie zmieniło. Dym jest typowo biały bezwonny zauważyłem to w momencie postoju, akurat tydzień po przeglądzie w ASO i tak jak pisałeś to zjawisko powinno słabnąć przy rozgrzanym tłumiku a w moim przypadku nie słabnie. Wcześniej tego zjawiska aż w takim dużym stopniu nie zauważyłem. Jak nie uszczelka ? to przyczyną tego może być... to że pokonuję bardzo krótkie dystansy (1km) ...tłumik nie rozgrzany na zewnątrz zimno potem zjawisko skraplania i ten dym?

Autor:  macioo [ 04-03-2012, 20:59 ]
Tytuł: 

tomasz71 pisze:
to przyczyną tego może być... to że pokonuję bardzo krótkie dystansy (1km) ...tłumik nie rozgrzany na zewnątrz zimno potem zjawisko skraplania i ten dym?


No i to zapewne jest przyczyna. Przez 1km to nawet 500-tka 1,2 mojej żony (a rozgrzewa się naprawdę szybko) nie złapie rozsądnej temperatury.
Co jakiś czas dobrze by było przegonić kilkadziesiąt kilometrów, tak dla higieny. :D
Ale najważniejsze, że chłodzenie i olej jest w porządku. Wiosna idzie, to aż będzie się chciało pogonić na przejażdżkę na letnich kapciach!:pejcz:
PS
Jakim cudem chce ci się odpalać auto na taką trasę (pomijam jakąś wyjątkowo psią pogodę). Znam ludzi co mają dalej do garażu. :]

Autor:  tomasz71 [ 05-03-2012, 06:39 ]
Tytuł: 

Oby to było to.. niedogrzany tłumik. Dzięki za odpowiedź troszkę Mnie to uspokoiło.
P.S.Jakbym miał garaż to na pewno by do pracy pieszo śmigał a tak to przy okazji po pracy na jakieś zakupy można podjechać. Pozdrawiam.

Autor:  Karwoś [ 02-06-2012, 08:30 ]
Tytuł: 

Ja też zaczalbym od przegonienia. Przez takie coś moja znajoma w peugocie nówce musiala czekać na lawetę - jeździla tylko do pracy i do domu zimą - -20stopni - woda w katalizatorze sobie stala i stala aż pod pracą przy -25 wszystko zamarzlo i zatkalo caly wydech - przyjechala laweta, zabrala do warsztatu - postal troche odtajal, wylali kilka litrów wody z wydechu i kazali nie żalować obrotomierza - po to ma skalę do 6000 :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/