Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Biały dymek z tłumika https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=9215 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomasz71 [ 03-03-2012, 17:14 ] |
Tytuł: | Biały dymek z tłumika |
Witam od roku jestem posiadaczem Suzuki SX4 1.6 4X4 , w lutym br. udałem się na przegląd po 30 tyś. i wszystko było OK aż do momentu.... gdy ostatnio zauważyłem biały dymek wydobywający się z tłumika. Moje pytanie dotyczy czy przyczyną tego zjawiska może byś za wysoki stan oleju? (taki stan jest po wymianie oleju w serwisie) sprawdzałem i jest on ponad górną granicą na bagnecie. |
Autor: | macioo [ 04-03-2012, 02:31 ] |
Tytuł: | |
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Taki objaw może dać uszczelka pod głowicą. Albo wcześniej nie zwróciłeś uwagi na to zjawisko. Przy chłodzie po odpaleniu wylatuje nieco pary z tłumika, zjawisko zanika (słabnie) po nagrzaniu się tłumika i silnika. Ten objaw jest normalny. Im zimniej tym bardziej para "dymi". Dym z płynu jest niemal bezwonny, ten z oleju jest niebieskawy i "wali" spalonym olejem. PS ja też mam nieco więcej oliwy po wymianie i nic się nie dzieje. Po prostu jakiś baran przeczytał: "taki, a taki silnik , to 4l. trza wlać" a nie spuścił dokładnie starego i stąd nadmiar. Już mnie gęga boli od zwracania uwagi, chyba kupię sobie szprycę i sam skoryguję. W F-500 mojej żony też ten numer zrobili! |
Autor: | tomasz71 [ 04-03-2012, 10:02 ] |
Tytuł: | |
Poziom płynu i oleju(po wymianie) mam taki sam, nic się nie zmieniło. Dym jest typowo biały bezwonny zauważyłem to w momencie postoju, akurat tydzień po przeglądzie w ASO i tak jak pisałeś to zjawisko powinno słabnąć przy rozgrzanym tłumiku a w moim przypadku nie słabnie. Wcześniej tego zjawiska aż w takim dużym stopniu nie zauważyłem. Jak nie uszczelka ? to przyczyną tego może być... to że pokonuję bardzo krótkie dystansy (1km) ...tłumik nie rozgrzany na zewnątrz zimno potem zjawisko skraplania i ten dym? |
Autor: | macioo [ 04-03-2012, 20:59 ] |
Tytuł: | |
tomasz71 pisze: to przyczyną tego może być... to że pokonuję bardzo krótkie dystansy (1km) ...tłumik nie rozgrzany na zewnątrz zimno potem zjawisko skraplania i ten dym?
No i to zapewne jest przyczyna. Przez 1km to nawet 500-tka 1,2 mojej żony (a rozgrzewa się naprawdę szybko) nie złapie rozsądnej temperatury. Co jakiś czas dobrze by było przegonić kilkadziesiąt kilometrów, tak dla higieny. ![]() Ale najważniejsze, że chłodzenie i olej jest w porządku. Wiosna idzie, to aż będzie się chciało pogonić na przejażdżkę na letnich kapciach!:pejcz: PS Jakim cudem chce ci się odpalać auto na taką trasę (pomijam jakąś wyjątkowo psią pogodę). Znam ludzi co mają dalej do garażu. ![]() |
Autor: | tomasz71 [ 05-03-2012, 06:39 ] |
Tytuł: | |
Oby to było to.. niedogrzany tłumik. Dzięki za odpowiedź troszkę Mnie to uspokoiło. P.S.Jakbym miał garaż to na pewno by do pracy pieszo śmigał a tak to przy okazji po pracy na jakieś zakupy można podjechać. Pozdrawiam. |
Autor: | Karwoś [ 02-06-2012, 08:30 ] |
Tytuł: | |
Ja też zaczalbym od przegonienia. Przez takie coś moja znajoma w peugocie nówce musiala czekać na lawetę - jeździla tylko do pracy i do domu zimą - -20stopni - woda w katalizatorze sobie stala i stala aż pod pracą przy -25 wszystko zamarzlo i zatkalo caly wydech - przyjechala laweta, zabrala do warsztatu - postal troche odtajal, wylali kilka litrów wody z wydechu i kazali nie żalować obrotomierza - po to ma skalę do 6000 ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |