Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Tyrkotanie przy mocnym skręcie przy -15 https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=9123 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | majkel220578 [ 13-02-2012, 11:44 ] |
Tytuł: | Tyrkotanie przy mocnym skręcie przy -15 |
Tej zimy przy tych slodkich mrozach -15 -25 pojawiło mi sie metaliczne turkotanie przy skreconych kolach (np wchodzenie w zakret 90st) i tylko kiedy jest zimny. Od razu pomyślałem , że to może być przegub. Ale przegub po 40 tyś. Znajomy ma swifta sporta jeszcze na gwarancji i u niego dzieje się to sam i u jego ojca, który też ma swifta . Wczoraj dostałem od niego info , że w salonie we Wrocławiu już mają kilka zgłoszeń na tą usterkę. Prawdopodobnie stuki są wynikiem zastosowanego smaru w przegubach, który jest kiepskiej jakości i zamarza . A jak jest u was! |
Autor: | Tomash [ 13-02-2012, 14:13 ] |
Tytuł: | |
Nie tylko Ty, nie tylko ja mamy ten "problem" ![]() viewtopic.php?t=9067 |
Autor: | akrak [ 13-02-2012, 15:20 ] |
Tytuł: | |
U mnie jest to samo, SX - 13,5 tkm terkocze poniżej - 10 stopni, przy mocnym skręcie w lewym kole, Ostatnio miałem tak w Escorcie, jak sie przegub rozlatywał. Ponadto przy dużych mrozach wyje cos pod maską. Podejrzewam , że to pompa wodna. Po chwili przestaje. |
Autor: | macioo [ 13-02-2012, 18:56 ] |
Tytuł: | |
To już mija trzecia zima, 52kkm i jest OK (odpukuję w niemalowane ![]() Nie spotkałem się jeszcze do tej pory z zamarzniętym smarem grafitowym ale za to spotkałem kilka rozwalonych przegubów z przebiegiem poniżej 20kkm! Upalanie i kręcenie bączków się Panie kłania. ![]() Chcę dodać, że nie zarzucam tu nikomu takiego działania, ale każdy, kto nie zakręcił bączka ani razu, dla zabawy, niech pierwszy rzuci kamieniem... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Johny7205 [ 13-02-2012, 23:56 ] |
Tytuł: | |
ja jeźdzę swoim już trzecią zimę tym autem i dopiero teraz poczas mrozów od - 16 do -23 st też zauważyłem to terkotanie zarówno przy ostrym skręcie w lewo jak i w prawo. Po rozgrzaniu nie występuje. Przebieg 50 tys. Mam nadzieję że się przeguby nie rozlecą bo to by była porażka dla "japończyka". Przejechałem jedną skodą 250 tys a drugą już ponad 100 tys nie mam problemów z przegubami............... |
Autor: | Tomash [ 14-02-2012, 05:18 ] |
Tytuł: | |
akrak pisze: Ponadto przy dużych mrozach wyje cos pod maską. Podejrzewam , że to pompa wodna. Po chwili przestaje.
O, ja też to mam, zeszłej zimy to nawet filmik nagrałem ![]() http://www.youtube.com/watch?v=0EDElxSpCe4 Panowie w ASO nie mają pomysłu co to może być, obstawiają że jakieś łożyska z przymrożonym smarem alboco. Powiedzieli żeby jeździć, skoro samo po chwili ustaje i nie wpływa na eksploatację. |
Autor: | sss [ 14-02-2012, 09:48 ] |
Tytuł: | Re: Tyrkotanie przy mocnym skręcie przy -15 |
majkel220578 pisze: Tej zimy przy tych slodkich mrozach -15 -25 pojawiło mi sie metaliczne turkotanie przy skreconych kolach (np wchodzenie w zakret 90st) i tylko kiedy jest zimny. Od razu pomyślałem , że to może być przegub. Ale przegub po 40 tyś. Znajomy ma swifta sporta jeszcze na gwarancji i u niego dzieje się to sam i u jego ojca, który też ma swifta . Wczoraj dostałem od niego info , że w salonie we Wrocławiu już mają kilka zgłoszeń na tą usterkę. Prawdopodobnie stuki są wynikiem zastosowanego smaru w przegubach, który jest kiepskiej jakości i zamarza .
A jak jest u was! Witam, małe sprostowanie ![]() |
Autor: | macioo [ 14-02-2012, 18:49 ] |
Tytuł: | |
Tomash pisze: Panowie w ASO nie mają pomysłu co to może być, obstawiają że jakieś łożyska z przymrożonym smarem alboco. Powiedzieli żeby jeździć, skoro samo po chwili ustaje i nie wpływa na eksploatację. Była chyba wątek o tym... Dodam, że przez dwie zimy to "wycie" występowało i u mnie, w tym roku ciiiiiszaaa... Osobiście myślę, że to może mieć coś wspolnego z olejem, bo to jedyna moja interwencja pod maską. Znalazłem w sieci opis podobnego wycia , tyle że winnym aucie i tam przyczyną było wibrowanie jakiejś membrany w filtrze oleju. Co prawda mechanik żaden, ale myślę, że coś w tym może być. Po lekkim rozruszaniu oleju przestawało buczeć. Może klasa lepkościowa oleju inna była albo filtry inne... ![]() |
Autor: | ELMER [ 05-04-2012, 09:31 ] |
Tytuł: | |
u mnie tez to było wymyłem przeguby i dałem nowego smaru Castrola i -35st świety spokój ![]() |
Autor: | rain987 [ 04-12-2012, 09:28 ] |
Tytuł: | |
Już ubiegłej zimy zauważyłem trzęsawkę samochodu przy skręconych na maksa kołach. W tym roku wraz z pierwszymi mrozami problem się nawet nasilił. Już nawet zacząłem rozglądać się za przegubami, aby przynajmniej oszacować koszt naprawy, a tu .... ELMER pisze: u mnie tez to było wymyłem przeguby i dałem nowego smaru Castrola i -35st świety spokój
![]() Uff .... oby tylko na tym się skończyło. Dzięki ELMER. |
Autor: | Tomash [ 09-12-2012, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Tomash pisze: akrak pisze: Ponadto przy dużych mrozach wyje cos pod maską. Podejrzewam , że to pompa wodna. Po chwili przestaje. O, ja też to mam, zeszłej zimy to nawet filmik nagrałem ![]() http://www.youtube.com/watch?v=0EDElxSpCe4 Panowie w ASO nie mają pomysłu co to może być, obstawiają że jakieś łożyska z przymrożonym smarem alboco. Powiedzieli żeby jeździć, skoro samo po chwili ustaje i nie wpływa na eksploatację. Podbijam, bo w zaprzyjaźnionym serwisie (nie ASO) doszli co tak wyje (zwłaszcza że wycie zaczęło występować nie tylko na mrozie, chociaż oczywiście na ciepło jest bardzo ciche). Otóż łożysko napędu klimatyzacji, w sensie w tym kole napędzanym paskiem osprzętu. Ponieważ operacja będzie wymagała wyjęcia całego kompresora, to odłożyłem ją na styczeń-luty, jeździć można, a przy okazji poza sezonem serwis zajmujący się klimatyzacjami będzie miał w miarę luz. (oczywiście jakby zaczęło niepokojąco wyć nawet "na ciepło" to od razu pojawiam się w serwisie) |
Autor: | Lobarg [ 23-11-2013, 12:47 ] |
Tytuł: | |
Witam, ponieważ mam przegub do wymiany kupiłem zamiennik - niestety nie pasuje - za cienki element z frezami. Może ktoś z Was ma dostęp do katalogu serwisowego SUZUKI i może podać symbol przegubu do wersji węgierskiej 1,6 4x4 z 2007 roku. Z góry dziękuję za informację, sprawa pilna, bo samochód rozgrzebany na podnośniku ![]() |
Autor: | mrquad [ 23-11-2013, 14:20 ] |
Tytuł: | |
Wejdź na www.klubsuzuki.pl i napisz PW do kzaremba2 |
Autor: | Avalanche [ 23-11-2013, 21:01 ] |
Tytuł: | |
Tak, tak. Najlepsza rada - zapytaj gdzie indziej ![]() Od dzisiaj tak samo będę odpowiadać na www.klubsuzuki.pl ![]() A poważnie, to szukałem, ale nie znalazłem numeru części. W instrukcji serwisowej nie mam, tylko opis jak rozłożyć i złożyć + potrzebne narzędzie specjalne. ![]() |
Autor: | mrquad [ 25-11-2013, 03:53 ] |
Tytuł: | |
Wielokrotnie pisałem, ze Kuba ma zablokowany adres IP na tym forum, bo chętnie by się zalogował. Nie pozostaje nic innego, jak odsyłanie tam, gdzie jest z nim kontakt. Jak możesz, to to odblokuj, z pewnością z jego obecności tutaj będą korzyści. |
Autor: | Avalanche [ 25-11-2013, 11:56 ] |
Tytuł: | |
Nie mam takich mozliwosci. Ale możesz zapytać tego Kubę i odpowiedzieć pytającemu, zamiast komplikować sprawę ![]() |
Autor: | Lobarg [ 25-11-2013, 13:16 ] |
Tytuł: | |
Witam, generalnie z informacji od Kolegi Klub Suzuki Polska dowiedziałem się, że wg katalogu Suzuki przegub nie występuje jako część zamienna - wg serwisu trzeba wymieć całą półoś. Natomiast jeżeli chodzi o zamiennik to trzeba kupić z 28 zębami (ja miałem z 24, co ciekawe opisany na opakowaniu jako zestaw naprawczy do mojego modelu Suzuki). Jak uda mi się w końcu dopasować odpowiedni rozmiar do dam Wam znać, żebyście na przyszłość nie musieli szukać. PS. Przeguby poleciały przez przedarte mieszki, przy przebiegu 150 000 km |
Autor: | waldis [ 25-11-2013, 22:03 ] |
Tytuł: | |
Lobarg pisze: ... trzeba kupić z 28 zębami (ja miałem z 24,...)
Przejrzałem serwisówkę i tam pokazane są przeguby jak różne w 2WD i 4WD. Niestety brak jest oznaczeń producenta. Faktycznie oznaczona jest cała półoś. |
Autor: | SX4ever [ 25-11-2013, 22:40 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ... Niestety brak jest oznaczeń producenta...
|
Autor: | Tomash [ 23-01-2014, 21:42 ] |
Tytuł: | |
Wybaczcie nekromancję ale wycie po starcie okazało się być spowodowane przez alternator. Opisałem w temacie: viewtopic.php?p=92766 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |