Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Hamowanie silnikiem w 4x4 https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=8280 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dawidpl [ 22-07-2011, 08:51 ] |
Tytuł: | Hamowanie silnikiem w 4x4 |
Jako, że ostatnio dość mocno wałkuje napęd 4x4 w SX-ie przyszła pora na HAMULCE. Słyszałem opinie, że czteronapędówki na śliskiej nawierzchni szybciej się rozpędzają ale hamują tak samo jak każde inne. Na pewno tak jest w przypadku hamowania "awaryjnego" czyli sprzęgło i hamulec w podłogę ale hamując obrotami silnika można zwiększyć skuteczność gdyż hamują 4 koła a nie 2. Informacji na ten temat w necie jest sporo tylko jak to wygląda w naszym konkretnym przypadku.... Tryb Auto - przy hamowaniu może dojść do uślizgu kół czy tylko wtedy tylna oś przychamuje ? Tryb Lock - niby stały napęd 50x50 czy tutaj obrotami silnika hamują wszystkie koła ? A może jak w przypadku bodajże Opla 4x4 przy hamowaniu silnikiem tylna oś jest zawsze wysprzęglana... Dla jasności piszę o sytuacji kiedy jest b.ślisko czyli np. zima ![]() Czy ktoś może rzucić "więcej światła" jak to jest z naszymi Suzi |
Autor: | Tomash [ 22-07-2011, 11:32 ] |
Tytuł: | |
Hamowanie silnikiem to nie hamowanie kołami tylko, jak nazwa wskazuje, silnikiem (wał korbowy i tłoki). |
Autor: | dawidpl [ 22-07-2011, 11:36 ] |
Tytuł: | |
Tak ale o powietrze nie wyhamujesz ![]() |
Autor: | rezon [ 22-07-2011, 11:50 ] |
Tytuł: | |
tylko na śliskiej jezdni zauważysz różnicę - to nie koła hamują tylko silnik, jak pisali rozmówcy. Dlatego opór dwóch kół będzie zbliżony do oporu 4 kół (bez oporów przeniesienia napędu) w dobrych warunkach. W przypadku śliskiej jezdni, kiedy koła mogą tracić przyczepność - hamowanie 4x4 będzie skuteczniejsze - podobnie jak ruszanie. |
Autor: | dawidpl [ 22-07-2011, 11:55 ] |
Tytuł: | |
rezon pisze: tylko na śliskiej jezdni zauważysz różnicę - .... W przypadku śliskiej jezdni, kiedy koła mogą tracić przyczepność - hamowanie 4x4 będzie skuteczniejsze - podobnie jak ruszanie.
O taką sytuację mi chodzi napisałem to w pierwszym poście i właśnie jak nasz napęd (LOCK, AUTO) zachowa się w takiej sytuacji |
Autor: | Sebastian [ 22-07-2011, 16:14 ] |
Tytuł: | |
Jedynie przy stałym napędzie 4x4 opór silnika przenoszony jest na wszystkie 4 koła. We wszystkich systemach z dołączaną osią, zasadnicza (o ile nie jedyna) część oporu przenoszona jest jedynie przez podstawową oś napędzaną. Przy okazji tego dziwnego tematu chciałbym zwrócić uwagę na fakt obowiązkowego nagrzania silnika aż do wyłączenia automatycznego ssania, zanim ma się zamiar zjechać po śniegu ze stromej góry. Zjeżdżanie z jeszcze działającym automatycznym ssaniem wiąże się z ryzykiem wpadnięcia w poślizg, gdyż naciśnięcie hamulca wywołuje automatyczne "podbicie" obrotów silnika, aby silnik nie zgasnął. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |