Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Kontrolka rezerwy https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=7979 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | rezon [ 10-05-2011, 20:12 ] |
Tytuł: | |
zapala się jak wskazówka jest praktycznie na 0. Na dodatek dzwoni o tym |
Autor: | macioo [ 10-05-2011, 20:35 ] |
Tytuł: | |
Pokombinuj może z ustawieniem auta, tzn. na pochyłości przodem "w dół", tyłem, bokiem... powinna się zaświecić jak paliwo spłynie ![]() |
Autor: | jan69nk [ 10-05-2011, 20:59 ] |
Tytuł: | |
no dzięki wstrząsnę nią ![]() ![]() Mam jeszcze tylko jedno, ALE: 55 km zasięgu to jakby niewiele. Muszę mieć jakieś niedobre przyzwyczajenia z poprzednich lat i marek. Ładnie SM wybrnęło w instrukcji. Tam chyba jest coś w tym stylu: jeśli księgowy się przebudzi natychmiast jedź na stację. chyba jestem przeczulony na tym punkcie, komu to przeszkadzało zostawić ów wskaźnik w okolicach 100 |
Autor: | rezon [ 10-05-2011, 22:22 ] |
Tytuł: | |
jan69nk pisze: ... Nie wiem jak w SX-ie, ale w Outlanderze na pewno mogę zrobić ponad 100km mając na kompie zasięg -- Też wyświetla liczby tylko do 50km, a później krechy.
Mam jeszcze tylko jedno, ALE: 55 km zasięgu to jakby niewiele. Muszę mieć jakieś niedobre przyzwyczajenia z poprzednich lat i marek. .... |
Autor: | etom [ 11-05-2011, 03:20 ] |
Tytuł: | |
jan69nk pisze: Jeśli podsumować to w zbiorniku jest 2,5l a ten śpi albo na urlopie. Skad wiesz, ze tyle wlasnie jest, przeciez jeszcze rezerwa sie nie swieci ? jan69nk pisze: Mam jeszcze tylko jedno, ALE: 55 km zasięgu to jakby niewiele. Muszę mieć jakieś niedobre przyzwyczajenia z poprzednich lat i marek.
........ chyba jestem przeczulony na tym punkcie, komu to przeszkadzało zostawić ów wskaźnik w okolicach 100 Zasieg (RANGE) wyliczany jest na paliwie pozostalym do rezerwy a nie do dna baku. Wiec w sumie pewnie 100km przekroczysz. |
Autor: | dawidpl [ 11-05-2011, 08:40 ] |
Tytuł: | |
tak jak pisze etom w suzuki jest inaczej niż w większości marek czyli pokazuje zasięg do zapalenia się rezerwy. Po zaświeceniu kontrolki na wyświetlaczu masz --- wtedy zostaje na około 100 km w zależności od stylu jazdy. |
Autor: | Avalanche [ 11-05-2011, 12:08 ] |
Tytuł: | |
Pokrewny temat (choć z czasów sprzed 1.6/120 KM): viewtopic.php?t=2357 |
Autor: | jan69nk [ 11-05-2011, 18:01 ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie Przepraszam za zagmatwaną nazwę tematu. Wiem zachował się jak szczeniak i obiecuję, że więcej to się nie powtórzy ![]() ![]() ![]() A wracając do tematu Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem adekwatnego wątku. Wskazany wątek przez szanownego M Avalanche ledwie ociera się o moje wątpliwości i wcale nie dla tego, że dotyczy Swifta... Dla ścisłości i porządku Range wskazywało 40 km do końca a 'księgowy' jeszcze spał, kołysanie nawet nie pomogło a na węgierskim się specjalnie nie znam. Wiem, że to orientacyjne wartości, ale chyba bardziej dezinformują niż pomagają. Lampka zapala się różnie a to 80 , 60 itp. Niepokoić tym zapracawony serwis SMP ? We Fiatach, z których ów sposób(?! ![]() Przyznaję się do jeszcze jednego błędu. Według wskazań zasięgu w zbiorniku jest 2,75l. Średnie spalania podawane przez system to 4,9l/100km (~5) a zasięg przecież był 55 km a nie 50 Fenomenalny czujnik ! Inny przykład : wyjeżdżając zasięg autka 60 km do końca. Po przejechaniu 45 km zasięg auta 75 km do końca. Po ostygnięciu czyli jak ropka spłynęła 80 km Powtarzam fenomenalny czujnik albo cały system. Chyba, że to tylko w tym konkretnym modelu diesla (pisanym przez F jak Francuz). Może niech się wypowiedzają użytkownicy i użytkowniczki takich samych wersji SX-a Przypilnuję Zuzę będzie się dobrze prowadzić... ![]() Pozdrowienia |
Autor: | macioo [ 11-05-2011, 19:51 ] |
Tytuł: | |
jan69nk pisze: Fenomenalny czujnik ! Inny przykład : wyjeżdżając zasięg autka 60 km do końca. Po przejechaniu 45 km zasięg auta 75 km do końca. Po ostygnięciu czyli jak ropka spłynęła 80 km To raczej nie czujnik, tylko system oblicza zasięg na podstawie spalania. tzn. Jak odpaliłeś, to zimny silnik zużywał więcej paliwa i przy takim zużyciu przejechałbyś 45km, następnie w miarę rozgrzewania silnika (spadek chwilowego zużycia) automatycznie system wyliczył, że przy niższym apetycie na paliwo (ciepły silnik, hamowanie silnikiem) na tej samej ilości paliwa przejedziesz 75km. Wynik 80km może wynikać z jakiejś tolerancji tego szacunkowego (a nie rzeczywistego) dystansu. Spływać raczej niema co. Jak spływa paliwo z układu paliwowego, to świadczy o zapowietrzaniu się tegoż i podstawowym objawem jest utrudniony rozruch. Po prostu trzeba dłuuugo "hehelać" rozrusznikiem, zeby zaciągnąć paliwo ze zbiornika do układu. Tak, że u ciebie raczej na pewno jest wszystko w najlepszym porządku. Więc nie stresuj się! Taki sposób obliczania jest chyba we wszystkich samochodach. Może różnić się tolerancją obliczeń ale raczej żaden nie liczy rzeczywistej pozostałości paliwa żadnym czujnikiem w baku. Pozdr. |
Autor: | rezon [ 11-05-2011, 21:52 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: .... Przynajmniej w wielu jest taki system wyliczania zasięgu. Są takie, które mają wyliczanie pozostałości paliwa - tym samym czujnikiem co my, zamiast wskazówki jest po prostu wyświetlacz cyfrowy w l. Dokładność wskazań nie jest zbyt wielka. Zmieniający się zasięg w SX to tak, jak pisał macioo zmienia się w zależności od zużycia paliwa w ostatnim odcinku czasu (nie wiem jakim), jak się nagrzał - palił mniej, więc zasięg się zwiększył.
Tak, że u ciebie raczej na pewno jest wszystko w najlepszym porządku. Więc nie stresuj się! Taki sposób obliczania jest chyba we wszystkich samochodach. Może różnić się tolerancją obliczeń ale raczej żaden nie liczy rzeczywistej pozostałości paliwa żadnym czujnikiem w baku. Pozdr. |
Autor: | jan69nk [ 12-05-2011, 08:20 ] |
Tytuł: | |
Dzięki wszystkim za p-odpowowiedź ![]() I wszyscy mają rację. ![]() W IU stoi jak byk: range to zasięg nie samochodu a zasięg do zapalenia rezerwy ![]() Z tym przeskakiwaniem to jest zrozumiałe, jednak nieco ...nienaturalne, może inaczej niepraktyczne i za dokładne. Wystarczy przyśpieszyć i wiadomo... Tak jak np. prędkościomierz ze wskazówką jest praktyczniejszy od cyfrowego. Przynajmniej ja tak to odbieram Wszystko ok, nie będę się już nawet CZEPIAŁ, że IU jest z lutego 2010 a Zuza podobno z 2009 (chociaż jednej niech wypomnę wiek ![]() Uważam temat za wyczerpany i w drogę... Szerokości |
Autor: | etom [ 12-05-2011, 17:59 ] |
Tytuł: | |
jan69nk pisze: Dzięki wszystkim za p-odpowowiedź
![]() Z tym przeskakiwaniem to jest zrozumiałe, jednak nieco ...nienaturalne, może inaczej niepraktyczne i za dokładne. Wystarczy przyśpieszyć i wiadomo... Jestes w ....mylnym bledzie. ![]() To, ze raz wskazuje mniejszy a drugim razem wiekszy zasieg (i odwrotnie) jest calkiem logiczne. Zasieg obliczany jest na podstawie spalania z kilku ostatnich kilometrow jazdy a nie np. ze sredniego zuzycia z calosci - to naturalne, zasieg zalezy od aktualnego spalania a nie od tego ile silnik spalal poprzednio. Przy prawie juz pustym baku, srednie spalanie z calosci praktycznie sie nie zmieni, nawet przy radykalnej zmianie spalania z ostatnich kilometrow. Maly przyklad. w baku jest 5 litrow dotychczasowe sr. spalanie z calosci np. 5l/100km zasieg wg sr. splania to 100km powiedzmy ze zaczynasz teraz jechac ze spalaniem np. 10l/100km wiec przejedziesz 50km a nie 100 - stajesz 50km przed stacja ![]() Faktyczny zasieg, czyli uwzgledniajacy aktualne spalanie wskaze 50km - i wszystko OK Oczywiscie dziala to tez w druga strone - jadac teraz oszczedniej wiecej mozna przejechac na pozostalym paliwie i RANGE to wlasnie wskaze. Przy liczeniu ze sr. spalania wskazywal by te 100km i .....niepotrzebnie stresowal ![]() |
Autor: | jan69nk [ 12-05-2011, 18:18 ] |
Tytuł: | |
właśnie to mi nie pasuje... ogólnie to ok ![]() przyzwyczajenie uzależnia. Przed Zuzą były przecież inne... |
Autor: | adrik [ 09-04-2012, 20:18 ] |
Tytuł: | Wskaźnik poziomu paliwa |
Niesprawny wskaźnik poziomu paliwa. Wskazówka wskaźnika zatrzymała się na rezerwie i nie reaguje, a zbiornik paliwa jest pełny. Kontrolka rezerwy ciągle się pali. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jak to można usunąć? Będę wdzięczny za odpowiedź |
Autor: | Avalanche [ 09-04-2012, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Zresetować. |
Autor: | adrik [ 09-04-2012, 20:36 ] |
Tytuł: | |
W jaki sposób mam to zrobić? |
Autor: | macioo [ 10-04-2012, 20:52 ] |
Tytuł: | |
Albo się pływak w zbiorniku zawiesił! Można by trochę po wertepach potelepać samochodem, jak nie pójdzie, to chyba będzie trzeba wykręcić i może wyczyścić. Jednak nie mam pojęcia jak się do niego dobrać. Niektóre auta mają pod tylną kanapą klapkę. No chyba, że to jakiś zwis, wtedy bym spróbował odpięcia akumulatora na chwilę. |
Autor: | Avalanche [ 11-04-2012, 07:30 ] |
Tytuł: | |
Wskaźnik poziomu reaguje u niektórych z opóźnieniem. Jeżeli nie ma usterki, zwykle pomaga wyłączenie zasilania (wyjęcie kluczyka) i ponowne uruchomienie samochodu, choć czasami zdarza się, że resetuje się dopiero po drugim wyłączeniu i włączeniu. A przejechanie się po wertepach nie zaszkodzi ![]() |
Autor: | adrik [ 11-04-2012, 19:25 ] |
Tytuł: | |
Wyłączenie zasilania i ponowne uruchomienie samochodu nawet kilkakrotne nic nie pomogło, jak również "telepotanie po wertepach". Wskaźnik dalej niesprawny. Może inne metody? |
Autor: | Grzegorz F [ 11-04-2012, 19:51 ] |
Tytuł: | |
Żadne resety tutaj nie pomogą bo wygląda to na typowe mechaniczne zacięcie się pływaka. Jeżeli nie pomogły wertepy należy dostać się do pompy paliwa i odblokować pływak który się prawdopodobnie zaciął. |
Autor: | SX4ever [ 11-04-2012, 20:36 ] |
Tytuł: | |
Usterka moze byc natury elektrycznej. Czujnik poziomu paliwa, sterowany plywakiem to pewnego rodzaju potencjometr, zmieniajacy opor od okolo 40 Ohm przy pelnym zbiorniku paliwa, do okolo 280 Ohm przy osiagnieciu poziomu rezerwy paliwa. Przy tej wartosci oporu zalacza sie kontrolka rezerwy. Zalozmy, ze styki na zlaczce sa zasniedziale, opor wzrasta i nasz wskaznik poziomu paliwa na tablicy, bedacy niczym innym jak omomierzem, wskazuje "automatycznie" poziom paliwa nizszy od rzeczywistego... Przerwany uklad elektryczny, charakteryzujacy sie oporem zmierzajacym do nieskonczonosci, powoduje w takiej sytuacji wskazanie "zerowego" poziomu paliwa i stale palenie sie kontrolki rezerwy. |
Autor: | rezon [ 11-04-2012, 21:05 ] |
Tytuł: | |
A wskazówka i kontrolka nie mają czasami oddzielnych czujników? To często stosowane rozwiązanie - nie wiem jak jest w SX4. Chodzi o eliminację wpływu właśnie usterek elektrycznych. Jedynie zatopiony pływak spowoduje wówczas 0 litrów i kontrolkę. |
Autor: | ivo283 [ 10-11-2016, 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Kontrolka rezerwy |
Ja mam ten sam problem co kolega! Mimo zalania suzi na full ciągle pokazuje mi rezerwę! ![]() |
Autor: | Avalanche [ 10-11-2016, 19:34 ] |
Tytuł: | Re: Kontrolka rezerwy |
Pompa jest połączona ze zbiornikiem, więc pewnie pod tylną kanapą. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |