Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
SX4 1.3 DDiS https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=7619 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Avalanche [ 23-02-2011, 22:51 ] |
Tytuł: | SX4 1.3 DDiS |
![]() Na indyjskim rynku pojawił się montowany tam SX4 sedan z "indyjskim" silnikiem 1248 cm3 produkowanym na licencji Fiata. Silnik wyposażony w sprężarkę o zmiennej geometrii (VGT) ma moc 90 KM i uzyskuje maks. moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min. Przyspieszenie 0-100 km/h - 14,5 s. Średnie spalanie 4,8 l/100 km. SX4 1.3 DDiS dostępny jest w trzech wersjach: VDi, ZDi i ZDi de luxe (ze skórzaną tapicerką). ![]() |
Autor: | Johny7205 [ 25-02-2011, 13:48 ] |
Tytuł: | |
Ja nie polecałbym zakupu SX4 z tym silniczkiem. SX4 to dość ciężki samochód a silniczek ma dość słaby moment obrotowy. Znam ten silniczek z Opla astry i fiata doblo. Jeśli jedzie się samemu i bez obciążenia to jest jako tako. Przy obciążeniu samochodu wyprzedzanie staje się wiecznościa................. Moim zdaniem 1.9 M-Jet jest idealny do tego samochodu. Tak czy owak 1.3 M-Jet to trwały silnik. W rankingach uznawany jest za najlepszy w swojej klasie pojemności. Super nadaje sie do małych samochodzików tj Panda, Corsa itd. |
Autor: | macioo [ 25-02-2011, 16:13 ] |
Tytuł: | |
Potwierdzam, że ten silnik to nawet zatwardziałego kapelusznika w SX4 doprowadzi do łez. Mam go w służbowym Fiacie Fiorino (taka dostawcza panda) i powiem tak: da się nim jeździć ale wyprzedzanie to trzeba się przygotować i w mieście trzeba się namachać lewarkiem zmiany biegów. 1,5dci 65KM w Clio lepiej jeździ nie mówiąc już o 80KM. Jeśli idzie o diesla to zdecydowanie 1,9 albo 2,0 M-jet. Nie wiem jak 1,6 120KM Pb, bo 105KM to nieco za mało. Musiałem się nauczyć go wysoko kręcić żeby w miarę dynamikę uzyskać. Po przesiadce z dwóch kolejnych diesli (ok 250kkm) było ciężko. ![]() podro |
Autor: | Avalanche [ 25-02-2011, 18:27 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: Potwierdzam, że ten silnik to nawet zatwardziałego kapelusznika w SX4 doprowadzi do łez. Mam go w służbowym Fiacie Fiorino ... Dziwne. Myślałem, że w Fiorino jest 1.3/75 KM ![]() Johny725 pisze: ..a silniczek ma dość słaby moment obrotowy
200 Nm to nie tak mało. |
Autor: | natter [ 25-02-2011, 19:14 ] |
Tytuł: | |
Mialem w rodzinie Pande z tym silniczkiem, dosyc zwawy, ale po miescie majac ciezka noge palil ololo 7 latem 8 zima. Na trasie okolo 500 km, jadac spokojnie z klima wyszlo cosik 3.6 l/100 km. Tylko co to za jazda..... Zreszta teraz i Panda ma FAP/DPF jak zwal tak zwal. Euro5 sie klania i szkoda, bo kazdego diesla w ten sposob sie zalatwi. Jezdzac krotkie odcinki typu dom praca, lepiej kupic benzyne, bo i tansza w zakupie i tansza w naprawach...... |
Autor: | Tomash [ 26-02-2011, 12:39 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: Nie wiem jak 1,6 120KM Pb, bo 105KM to nieco za mało. Musiałem się nauczyć go wysoko kręcić żeby w miarę dynamikę uzyskać. Po przesiadce z dwóch kolejnych diesli (ok 250kkm) było ciężko.
![]() No niestety, wolnossący silnik wymaga kręcenia, ale też bez przesady (1.6 w SX4 ma maksimum momentu w okolicach 4000 rpm). Oraz zdaje się że SX4 z 1.6 107KM ma lepszy czas przyspieszenia do setki niż wersje z dieslami. |
Autor: | Avalanche [ 26-02-2011, 13:20 ] |
Tytuł: | |
natter, TEGO silnika nigdy w Pandzie nie było! To jest wersja 90-konna, z turbiną VGT. |
Autor: | macioo [ 28-02-2011, 19:49 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Dziwne. Myślałem, że w Fiorino jest 1.3/75 KM
![]() moja wina, umknęło mi, że to 90KM ![]() jednak pomimo to i tak według mnie dramatycznie więcej nie daje, raptem 15KM, nie jestem pewien, czy ta różnica w mocy bilansuje większą masę w SX4 |
Autor: | Johny7205 [ 28-02-2011, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Podzielam Twoje zdanie. Z całą pewnościa nie rekompensuje. Mimo teoretycznie dobrych parametrów silnika jego brak mocy wynika z małej pojemności skokowej. Ja sprawdziłem w kilku samochodach, że 90 KM z pojemności 1.4 a z pojemności 1.9 to na prawdę nie to samo. Nawet między silnikami 1.4 i 1.6 TDI o tej samej mocy (np. 90 KM i 200-210 Nm) jest duża różnica w elastyczności i przyśpieszeniu. W drugim samochodzie mam 170 KM z 2.0 litrów pojemności TDi i w porównaniu z 2.5 TDI o mocy 150 KM ten silnik jest słabszy, tzn dół ma mocny ale szybko słabnie wraz ze wzrostem obrotów o elastyczności nie wspomnę. Moim zdaniem SX4 jest za cięzki do 1.3 MJet. Będzie dużo palił i wyprzedzanie będzie trwało i trwało....... |
Autor: | natter [ 02-03-2011, 19:21 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: natter, TEGO silnika nigdy w Pandzie nie było!
To jest wersja 90-konna, z turbiną VGT. Masz racje tego nie było, był 70 konny ze stałą geometrią turbo. Chodziło mi tylko, że to 1.3 mtj. I tak to ten sam silnik. |
Autor: | jacahunter [ 07-04-2011, 19:47 ] |
Tytuł: | |
Skoro jest 1,6 HDI i jeździ w wersjach przednionapędowych to i to maleństwo sobie poradzi, poza słabszym przyspieszeniem do setki myślę że nie będzie dużo odstawał od 1,5 benz, 1,6 HDI i 1,6 benzyny (106KM - mniej koni ale więcej NM). Na pewno nie będzie wyścigówką ale dynamika nie będzie gorsza niż np w GV 3 drzwi z silnikiem 1,6 benzyn a na 99% będzie mniej palić. Oczywiście to tylko moja opinia i każdy ma prawo się z nią nie zgodzić. |
Autor: | Tomash [ 07-04-2011, 21:29 ] |
Tytuł: | |
Dynamika nie będzie gorsza? 14.5 sekundy do setki vs. 10.7s benzynowego 1.6. |
Autor: | jacahunter [ 08-04-2011, 15:13 ] |
Tytuł: | |
W przyspieszeniu chmodziło mi o 1,6 ale w GV 3d. zrasztą tak napisałem. dane techniczne producenta Suzuki Grand Vitara 3d 1.6L VVT Silnik benzynowy, R4, 16 zaw. Typ zasilania paliwem wtrysk wielopunktowy Pojemność 1586 cm; Moc maksymalna 78 kW (106 KM) @ 5900 obr./min Maks. moment obrotowy 145 Nm @ 4100 obr./min Prędkość maksymalna 160 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |