Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

SX4 1.3 DDiS
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=7619
Strona 1 z 1

Autor:  Avalanche [ 23-02-2011, 22:51 ]
Tytuł:  SX4 1.3 DDiS

:D

Na indyjskim rynku pojawił się montowany tam SX4 sedan z "indyjskim" silnikiem 1248 cm3 produkowanym na licencji Fiata.
Silnik wyposażony w sprężarkę o zmiennej geometrii (VGT) ma moc 90 KM i uzyskuje maks. moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min.

Przyspieszenie 0-100 km/h - 14,5 s.
Średnie spalanie 4,8 l/100 km.

SX4 1.3 DDiS dostępny jest w trzech wersjach: VDi, ZDi i ZDi de luxe (ze skórzaną tapicerką).

Obrazek

Autor:  Johny7205 [ 25-02-2011, 13:48 ]
Tytuł: 

Ja nie polecałbym zakupu SX4 z tym silniczkiem. SX4 to dość ciężki samochód a silniczek ma dość słaby moment obrotowy. Znam ten silniczek z Opla astry i fiata doblo. Jeśli jedzie się samemu i bez obciążenia to jest jako tako. Przy obciążeniu samochodu wyprzedzanie staje się wiecznościa.................
Moim zdaniem 1.9 M-Jet jest idealny do tego samochodu.


Tak czy owak 1.3 M-Jet to trwały silnik. W rankingach uznawany jest za najlepszy w swojej klasie pojemności.
Super nadaje sie do małych samochodzików tj Panda, Corsa itd.

Autor:  macioo [ 25-02-2011, 16:13 ]
Tytuł: 

Potwierdzam, że ten silnik to nawet zatwardziałego kapelusznika w SX4 doprowadzi do łez. Mam go w służbowym Fiacie Fiorino (taka dostawcza panda) i powiem tak: da się nim jeździć ale wyprzedzanie to trzeba się przygotować i w mieście trzeba się namachać lewarkiem zmiany biegów. 1,5dci 65KM w Clio lepiej jeździ nie mówiąc już o 80KM.
Jeśli idzie o diesla to zdecydowanie 1,9 albo 2,0 M-jet. Nie wiem jak 1,6 120KM Pb, bo 105KM to nieco za mało. Musiałem się nauczyć go wysoko kręcić żeby w miarę dynamikę uzyskać. Po przesiadce z dwóch kolejnych diesli (ok 250kkm) było ciężko. :D
podro

Autor:  Avalanche [ 25-02-2011, 18:27 ]
Tytuł: 

macioo pisze:
Potwierdzam, że ten silnik to nawet zatwardziałego kapelusznika w SX4 doprowadzi do łez. Mam go w służbowym Fiacie Fiorino ...

Dziwne. Myślałem, że w Fiorino jest 1.3/75 KM :?

Johny725 pisze:
..a silniczek ma dość słaby moment obrotowy

200 Nm to nie tak mało.

Autor:  natter [ 25-02-2011, 19:14 ]
Tytuł: 

Mialem w rodzinie Pande z tym silniczkiem, dosyc zwawy, ale po miescie majac ciezka noge palil ololo 7 latem 8 zima. Na trasie okolo 500 km, jadac spokojnie z klima wyszlo cosik 3.6 l/100 km. Tylko co to za jazda.....

Zreszta teraz i Panda ma FAP/DPF jak zwal tak zwal. Euro5 sie klania i szkoda, bo kazdego diesla w ten sposob sie zalatwi. Jezdzac krotkie odcinki typu dom praca, lepiej kupic benzyne, bo i tansza w zakupie i tansza w naprawach......

Autor:  Tomash [ 26-02-2011, 12:39 ]
Tytuł: 

macioo pisze:
Nie wiem jak 1,6 120KM Pb, bo 105KM to nieco za mało. Musiałem się nauczyć go wysoko kręcić żeby w miarę dynamikę uzyskać. Po przesiadce z dwóch kolejnych diesli (ok 250kkm) było ciężko. :D

No niestety, wolnossący silnik wymaga kręcenia, ale też bez przesady (1.6 w SX4 ma maksimum momentu w okolicach 4000 rpm). Oraz zdaje się że SX4 z 1.6 107KM ma lepszy czas przyspieszenia do setki niż wersje z dieslami.

Autor:  Avalanche [ 26-02-2011, 13:20 ]
Tytuł: 

natter, TEGO silnika nigdy w Pandzie nie było!
To jest wersja 90-konna, z turbiną VGT.

Autor:  macioo [ 28-02-2011, 19:49 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Dziwne. Myślałem, że w Fiorino jest 1.3/75 KM :?



moja wina, umknęło mi, że to 90KM :skromny:
jednak pomimo to i tak według mnie dramatycznie więcej nie daje, raptem 15KM, nie jestem pewien, czy ta różnica w mocy bilansuje większą masę w SX4

Autor:  Johny7205 [ 28-02-2011, 21:11 ]
Tytuł: 

Podzielam Twoje zdanie. Z całą pewnościa nie rekompensuje.
Mimo teoretycznie dobrych parametrów silnika jego brak mocy wynika z małej pojemności skokowej.
Ja sprawdziłem w kilku samochodach, że 90 KM z pojemności 1.4 a z pojemności 1.9 to na prawdę nie to samo.

Nawet między silnikami 1.4 i 1.6 TDI o tej samej mocy (np. 90 KM i 200-210 Nm) jest duża różnica w elastyczności i przyśpieszeniu.

W drugim samochodzie mam 170 KM z 2.0 litrów pojemności TDi i w porównaniu z 2.5 TDI o mocy 150 KM ten silnik jest słabszy, tzn dół ma mocny ale szybko słabnie wraz ze wzrostem obrotów o elastyczności nie wspomnę.

Moim zdaniem SX4 jest za cięzki do 1.3 MJet. Będzie dużo palił i wyprzedzanie będzie trwało i trwało.......

Autor:  natter [ 02-03-2011, 19:21 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
natter, TEGO silnika nigdy w Pandzie nie było!
To jest wersja 90-konna, z turbiną VGT.


Masz racje tego nie było, był 70 konny ze stałą geometrią turbo. Chodziło mi tylko, że to 1.3 mtj. I tak to ten sam silnik.

Autor:  jacahunter [ 07-04-2011, 19:47 ]
Tytuł: 

Skoro jest 1,6 HDI i jeździ w wersjach przednionapędowych to i to maleństwo sobie poradzi, poza słabszym przyspieszeniem do setki myślę że nie będzie dużo odstawał od 1,5 benz, 1,6 HDI i 1,6 benzyny (106KM - mniej koni ale więcej NM). Na pewno nie będzie wyścigówką ale dynamika nie będzie gorsza niż np w GV 3 drzwi z silnikiem 1,6 benzyn a na 99% będzie mniej palić. Oczywiście to tylko moja opinia i każdy ma prawo się z nią nie zgodzić.

Autor:  Tomash [ 07-04-2011, 21:29 ]
Tytuł: 

Dynamika nie będzie gorsza? 14.5 sekundy do setki vs. 10.7s benzynowego 1.6.

Autor:  jacahunter [ 08-04-2011, 15:13 ]
Tytuł: 

W przyspieszeniu chmodziło mi o 1,6 ale w GV 3d. zrasztą tak napisałem. dane techniczne producenta
Suzuki Grand Vitara 3d 1.6L VVT
Silnik benzynowy, R4, 16 zaw.
Typ zasilania paliwem wtrysk wielopunktowy
Pojemność 1586 cm;
Moc maksymalna 78 kW (106 KM) @ 5900 obr./min
Maks. moment obrotowy 145 Nm @ 4100 obr./min
Prędkość maksymalna 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/