Zakladam, ze przy okazji sprawdzania geometrii i luzow sprawdzono rowniez czy kola swobodnie sie obracaja, tzn. nie sa hamowane.
Zakladam rowniez ze nie zaobserwowales aby zapalaly sie jakiekolwiek kontrolki, wiec wykluczam wstepnie zaklocenia w systemie ESP.
Prawdopodobnie przyczyna sciagania w jedna strone ukrywa sie wiec gdzies w ukladzie kierowniczym...
macioo pisze:
Może coś broi we wspomaganiu (tak sobie tylko dumam), nigdy się nie spotkałem z taką pzyczyną ściągania.
... i sadze ze
macio dobrze "sobie duma"
Wspomaganie mamy elektryczne, wiec usterke moze prawdopodobnie zdiagnozowac tylko autoryzowany/dobry warsztat na podstawie analizy kodow DCT.
System sterujacy wpomaganiem analizuje sygnaly od sensora momentu obrotowego kolumny kierowniczej na wejsciu do przekladni kierowniczej i sygnal
predkosci pojazdu z BCM.
Na podstawie tych danych okresla sile i kierunek wspomagania i steruje silnikiem wspomagajacym.
Jezeli system otrzyma falszywe sygnaly, to racjonalne przestanie byc i jego dzialanie.
Przyczyn moze byc wiele, od uszkodzenia samego sensora, poprzez kiepskie kontakty elektryczne, brak masy, zwarcie etc. do uszkodzenia samego modulu sterujacego.
Tyle moich przemyslen na ten temat, ... a rzeczywista przyczyne moze znalezc prawdopodobnie i tak tylko tylko dobry mechanik.
Zycze powodzenia!