Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 07-07-2025, 16:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Geometria
Post: 28-03-2011, 12:54 
Offline

Rejestracja: 09-08-2007, 13:23
Posty: 105
Lokalizacja: Olsztyn
Od jakiegoś czasu samochód mocno ściąga w prawą stronę. Byłem dziś na sprawdzeniu geometrii, wyregulowano co trzeba ale samochód nadal jedzie w prawo( nawet nie sygnalizując tego zamiaru kierunkowskazem). Jeździ się jakoś tak niestabilnie...Czy ktoś z Forumowiczów miał już z tym problem ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-03-2011, 19:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Zakładam, że takie rzeczy jak ciśnienie, wyważenie i ogólny stan opon sprawdzone? To tak na szybko przychodzi do głowy. Może jedna z opon ma niewidoczna wadę. Zamień je stronami i zobacz co dalej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-03-2011, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
Przesiadles sie np. na inne opony ? Moze masz wyzabkowane albo nierowno starte. Mialem tak w jednym aucie , wulkanizator ogladal , gladzil , kreda malowal i tak zalozyl ,ze przestaly sciagac :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-03-2011, 22:24 
Offline

Rejestracja: 09-08-2007, 13:23
Posty: 105
Lokalizacja: Olsztyn
Opony zimowe na których mocno ściągał wymieniłem kilka dni temu na nowe letnie-bez żadnej poprawy :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2011, 15:25 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jak sprawdzałeś geometrię, to sprawdzali geometrię plyty podłogowej czy tylko kół i luzy na zawieszeniu? Jeżeli auto powypadkowe, to może źle wyprostowane...?
Może by trzeba dokladnie pomierzyć.
Może coś broi we wspomaganiu (tak sobie tylko dumam), nigdy się nie spotkałem z taką pzyczyną ściągania. Kurde już więcej przyczyn nie przychodzi mi do dyni...


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2011, 20:16 
Offline

Rejestracja: 09-08-2007, 13:23
Posty: 105
Lokalizacja: Olsztyn
Auto bezwypadkowe, użytkowane wyłącznie przeze mnie. Muszę non stop korygować tor jazdy i to niezależnie od jakości nawierzchni. Dzisiaj zobaczyłem , że ściąga jakby jeszcze mocniej przy przyspieszaniu. No ja już też nie mam pomysłu. Mechanik sprawdził luzy- luzów brak, geometria-prawidłowa. Jeździ się koszmarnie :( Jadę na przegląd po 60tys , może coś w ASO wykryją :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2011, 23:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Zakladam, ze przy okazji sprawdzania geometrii i luzow sprawdzono rowniez czy kola swobodnie sie obracaja, tzn. nie sa hamowane.
Zakladam rowniez ze nie zaobserwowales aby zapalaly sie jakiekolwiek kontrolki, wiec wykluczam wstepnie zaklocenia w systemie ESP.

Prawdopodobnie przyczyna sciagania w jedna strone ukrywa sie wiec gdzies w ukladzie kierowniczym...
macioo pisze:
Może coś broi we wspomaganiu (tak sobie tylko dumam), nigdy się nie spotkałem z taką pzyczyną ściągania.

... i sadze ze macio dobrze "sobie duma" ;)

Wspomaganie mamy elektryczne, wiec usterke moze prawdopodobnie zdiagnozowac tylko autoryzowany/dobry warsztat na podstawie analizy kodow DCT.
System sterujacy wpomaganiem analizuje sygnaly od sensora momentu obrotowego kolumny kierowniczej na wejsciu do przekladni kierowniczej i sygnal
predkosci pojazdu z BCM.
Na podstawie tych danych okresla sile i kierunek wspomagania i steruje silnikiem wspomagajacym.
Jezeli system otrzyma falszywe sygnaly, to racjonalne przestanie byc i jego dzialanie.
Przyczyn moze byc wiele, od uszkodzenia samego sensora, poprzez kiepskie kontakty elektryczne, brak masy, zwarcie etc. do uszkodzenia samego modulu sterujacego.

Tyle moich przemyslen na ten temat, ... a rzeczywista przyczyne moze znalezc prawdopodobnie i tak tylko tylko dobry mechanik.

Zycze powodzenia!


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-03-2011, 17:59 
Offline

Rejestracja: 09-08-2007, 13:23
Posty: 105
Lokalizacja: Olsztyn
Po wizycie w ASO: zawieszenie ok, geometria ok, opony NOWE, mające tydzień już z małymi ząbkami. Mechanik sie przejechał- owszem ściąga na prawo. Zamienili koła prawe na lewe zaczęło ściągać w lewo, szczególnie przy przyspieszaniu. Poradzili pojechać do serwisu opon , żeby sprawdzili felgi. Może faktycznie pomyślałbym , że to może być to, gdyby na zimowych oponach i felgach stalowych nie ściągał dokładnie tak samo jak na letnich i aluminiowych felgach :roll: ale faktycznie zamienili stronami i zmienił kierunek ściągania . Już nie wiem co o tym myśleć :?
aha...no i nie mam ESP ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2011, 18:14 
Offline

Rejestracja: 06-09-2010, 10:08
Posty: 5
Lokalizacja: KRAKÓW
Dziwna spraw z tym ściąganiem. Mam takie same objawy w mojej rocznej Suzi. Problem wystepuje od nowości i przy niewielkich prędkościach, przy więszych nie odczuwalny. Z poczatku myślałem że tak ma być, tym bardziej że od kilku znajomych słyszałem że mają takie same objawy. Np dojeżdżająć do świateł muszę mocniej trzymać kierownicę, samochód bardziej ucieka w prawo, po korekcie następuje zmiana i mocniej ucieka w drugą stronę. W poprzednim moim samochodzie, renault takie objawy nie wystepowały. Po zamianie opon letnie - zimowe problem taki sam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2011, 20:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Takie same zachowanie samochodu po zmianie opon mogloby potwierdzac podejrzenie, ze zrodlem problemu jest uklad wspomagania ukladu kierowniczego.

Faktycznie, kiedy moj samochod byl nowy ( a ja uzywalem jeszcze hamulcow ;) ), to rowniez hamujac przy dojezdzaniu do swiatel odczuwalem lekkie
sciaganie w prawo, ale wowczas przypisywalem to ewentualnej roznicy sily hamowania na lewym i prawym kole...
Problem z czasem ustal, a przynajmniej przestalem go "rejestrowac", ale od minimum trzech lat nie uzywam juz praktycznie hamulcow do zwalniania predkosci.
W normalnych warunkach wystarcza mi do tego skrzynia biegow i pedal gazu.
Rzadko wiec jestem zmuszony do hamowania przy predkosci wiekszej od 30 km/h, a na tych kilku metrach trudno juz zaobserwowac jakies tendencje do sciagania.

Pomijam tutaj naturalnie sytuacje "awaryjne", kiedy sytuacja na drodze zmusza mnie do gwaltownego zmniejszenia predkosci,
... ale tutaj prawdopodobnie poziom adrenaliny nie pozwala mi juz na objektywna ocene zachowania pojazdu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2011, 21:21 
Offline

Rejestracja: 09-08-2007, 13:23
Posty: 105
Lokalizacja: Olsztyn
Nie chodziło mi o zwalnianie przy dojeżdżaniu do świateł , w Corolli, która też miała elektryczne wspomaganie też kierownica latała sobie dość swobodnie szczególnie w koleinach. Problem dotyczył szczególnie ściągania przy przyspieszaniu... Póki co mam jednak spokój :D przerzuciłem opony z tyłu na przód i teraz samochód jedzie prosto :) zastanawia mnie tylko czemu po takim samym zabiegu przy zimowych oponach nie było żadnej poprawy :|


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]