Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Problem ze spalaniem i lambdą
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=6830
Strona 1 z 1

Autor:  Karwoś [ 03-09-2010, 19:12 ]
Tytuł:  Problem ze spalaniem i lambdą

Witam

W innych tematach pisałem już o spalaniu sx4 2.0 z USA ale dzisiaj jednak okazalo się że mój odbiega od innych:

Pojeździlem dzisiaj sx4 siostry i na trasie średnio pokazuje 6.8 po 140km - jazda do 130 ciągłe wyprzedzanie - bez zamulania. U mnie 7.5 to przy jeździe 90 bez zadnych wyprzedzań itp. Poza tym jadąc 60km/h i dodając gazu - średnie wskakuje na 28 - 29 - bardzo dużo - a w dzisiejszym 16-15-13 - w zasadzie 2xx mniej.

Podczas montażu gazu i regulacji gazownik stwierdzil że wszystko jest na gazie ok - pracuje lepiej niż na benzynie a problemem może być lambda która oscyluje od 0.85 - 0.99 - to nie jest wina gazu - pracuje tak i na benzynie i gazie - a spalanie w moim na benzynie osiągało 16 w miescie do 25 zimą - ale na krótkich trasach.

Były to wskazanie lambdy z analizatora - czyli wynik końcowy - i teraz co mże być przyczyną - 1 lambda , 2 lambda, czy jeszcze coś innego i czy podmianka lambd z jednego do drugiego może pomóc w zdiagnozowaniu że któraś jest padnięta ?? - jezeli tak - to czy wystarczy wykręcić i wkręcić inną - uruchomić i pojeździć czy jest jakaś inna procedura wymiany lambd???

Autor:  Karwoś [ 11-09-2010, 22:50 ]
Tytuł: 

Witam

Dzisiaj byłem u diagnosty i to na 99% lambda - jako że nie padła całkowicie - dlatego 99% - ale błąd lambdy wyskoczył po zczytaniu - ale check się nie zapalił - po prostu sonda pracuje ale nie tak jak powinna - zalecono wymianę - wykręcono starą w celu spisania danych:

80J0
DENSO
211200-4540
12H09

Takie oznaczenie znajdowało się na sondzie - wiem że w serwisie sonda do tego modelu to 1000zł - wolę poszukać gdzie indziej i kupić za mniej taką samą - szukałem w necie ale nawet w katalogach denso nie ma takich oznaczeń - czyżby w USA są inne oznaczenia - czy ktoś jest w stanie wskazać mi zamiennik - ale z kostką - nie tylko 4 kable - powiedziano mi że jeżeli mam denso to nie powinno się stosować uniwersalnych bo to nic nie da - trzeba szukać dedykowanej z kostką i z odpowiednią długością kabli.

Autor:  SX4ever [ 12-09-2010, 10:35 ]
Tytuł: 

Moze znajdziesz cos odpowiedniego w katalogu BOSCH

Autor:  Karwoś [ 12-09-2010, 14:17 ]
Tytuł: 

Najgorsze jest to że wszyscy mówią mi że jeżeli siedzi DENSO to trzeba kupić Albo oryginalną albo orgyginalny zamiennik - taka sama długość kabli i taka sama kostka - inaczej nie będzie czytać sygnału.
No a w katalogu Bosha do silnika J20A - w Grand Vitarze są 2 rodzaje Lambd. Może ktoś już takową wymieniał w Sx4 z USA i podpowie co kupić??

Autor:  Avalanche [ 12-09-2010, 18:41 ]
Tytuł: 

Musisz mieć z kostką? Nie wystarczy użyć tej oryginalnej żeby wpiąć kable?

W USA oryginalna kosztuje ok. 200 dolarów, z tym że oni podają tam dwa rodzaje - przednia i tylna.

Autor:  Karwoś [ 12-09-2010, 19:23 ]
Tytuł: 

Podobno nie da sie zlutować orginalnej kostki z kablami z uniwersalnej - ewentualnie na stalowe łączniki - ale tutaj też istnieje możliwość że opór całości będzie nieodpowiedni i sterownik nie bedzie czytał sygnału. Gdyby siedziala tam sonda Bosha to podobno nie byłoby problemu - a Denso to inna bajka.

Autor:  SX4ever [ 12-09-2010, 19:30 ]
Tytuł: 

Nie lutujesz przewodow bezposrednio do oryginalnej kostki, tylko do krotkich przewodow z obcietej wtyczki uszkodzonej sondy, rezystancja takiej kombinacji nie zostaje praktycznie zmieniona.

Autor:  Karwoś [ 12-09-2010, 20:47 ]
Tytuł: 

O to własnie chodzi że podobno do przewodów ze starej sondy DENSO nie da się dolutować innych - powiedziano mi że przewody zrobione są ze stopu którego nie da się lutować - jedynym wyjściem jest łączenie na stalowe łączniki - ale też nie gwarantują że będzie działać - a najwyżej miesiąc do dwóch pochodzi. Nie wiem czemu ale wszyscy mają takie zdanie o DENSO.

Autor:  eclips [ 13-09-2010, 20:00 ]
Tytuł: 

mam taka sonde,jak jestes zainteresowany daj znac 502646424

Autor:  Karwoś [ 12-06-2012, 20:28 ]
Tytuł: 

Odgrzebuje temat - nadal sondy nie wymienilem - żadnych bledów nie pokazuje check ELM pokazal blad oczekujący C0700 ale nikt nie wie co to jest i nie da sie tego skasować - blad jest w oczekujacych i nigdy nie wywala checka.

Co ciekawe ELM wogóle nie czyta sondy nr 1 - pokazuje tylko wskazania sondy 2. za kilka dni podlacze sie pod samochód brata i zobacze czy czyta lambdę. Próbowalem miernikiem i cos mi dziwne wartosci pokazywalo - teoretycznie kabel sygnalowy pokazywal ciagle 2.81V.

Po osobistej regulacji LPG spalanie gazu to ok 10 w trasie a w miescie to 15 i wiecej - co w porównaniu do PB jest prawidlowe.

Autor:  GrzegorzSX4 [ 15-06-2012, 11:04 ]
Tytuł: 

Co odczytują poszczególne sondy? Czy obie są niezbędne do prawidłowej pracy silnika?

Autor:  Jacek Wo. [ 16-06-2012, 22:37 ]
Tytuł: 

GrzegorzSX4 pisze:
Co odczytują poszczególne sondy?

1-sza sonda jest przed, 2-ga za katalizatorem, obie odczytuja to samo

zresztą:http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda



GrzegorzSX4 pisze:
Czy obie są niezbędne do prawidłowej pracy silnika?

W zasadzie nie, kiedyś sondy lambda nie było wcale a auta jeździły :-)

Autor:  macioo [ 17-06-2012, 01:12 ]
Tytuł: 

Jacek Wo. pisze:

W zasadzie nie, kiedyś sondy lambda nie było wcale a auta jeździły :-)


ale miały po prostu pompę paliwa, gaźnik, świece i aparat zapłonowy, nie miały pierdyliona komputerów, sterowników, instalacji multipleksowej i innych pierdół

Kiedyś spokojnie rozbierałem gaźnik, czyściłem, składałem i "na ucho" ustawiałem. Dzisiaj mogę sobie koła podpompować i tyle... :bzik:

Autor:  Karwoś [ 17-06-2012, 19:30 ]
Tytuł: 

ELM wogóle nie widzi 1 sondy (pokazuje tylko wskazania 2 sondy), ale już PCMSCAN widzi że są 2 sondy ale nie pokazuje ich wskazań.

Mierzylem miernikiem: sonda 4 przewody - 2 czarne - grzalka , bialy - masa, niebieski syganl - przynajmniej tak jest w specyfikacji sond DENSO.

Jak biore mase z obudowy silnika , aku itp = to na sygnale jest napiecie - 2.91V

Jak biorę masę z masy sondy to mam 0.35V - zawsze niezmienne wskazania.

Powiedziano mi na innym forum że możliwe że to sonda z przesunietym potencjalem masy

Podlaczylem sonde pod komputer gazowy - i tez pokazuje 2.91V - czyli to co ma z masą z aku - no i tak jest masa wpieta w komp gazowy .

Czy macie jakiś pomysl jak odczytać wskazania tej sondy - musze sprawdzić zachowanie jej przy max bucie do regulacji LPG. Na razie nie mam dostępu do AFR i chcialbym chociaż tak to sprawdzić.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/