Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Filtr DPF https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=5500 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | KMK [ 11-10-2009, 19:40 ] |
Tytuł: | Filtr DPF |
czesc czy probowal juz ktos usuwac dpf z 1.9 ddis? juz drugi raz wyskoczyla kontrolka "check engine" i blad pochodzil od dpf, chociaz w serwisie okazalo sie ze stan zapchania 75% (w skali 0-200%). Prosze o polecenie firmy w woj. maz. Koszt usuniecia bledu pomimo ze samochod na gwaraqncji okolo 300 pln (filtr + olej). Co najsmieszniejsze bylem w trasie 4000 km (chorwacja) i zapchal sie po 50 km jazdy w miescie. Mam przejechane 92 tys km. |
Autor: | SOREK. [ 12-10-2009, 06:13 ] |
Tytuł: | |
http://vtech.pl/ . Mają patent na filtr tylko trochę drogo . Ja przez ostatni rok jeżdżę prawie tylko po mieście i często na krótkich odcinkach ale nie mam problemu z tym ustrojstwem |
Autor: | klaudek [ 19-02-2012, 18:58 ] |
Tytuł: | |
mozna go zregenerować w Diagnostic car , podaje strone http://www.diagnostic-car.pl/filtry |
Autor: | jacahunter [ 06-03-2012, 10:30 ] |
Tytuł: | |
Trochę kotlet ale skoro kolega Klaudek odgrzał to: Ja nie próbowałem a usunąłem, a przy okazji.... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4aa9374d784910e7.html 131KM i 292Nm - zmierzone przed operacją usunięcia DPF i przed modem. 160KM i 345Nm - zmierzone po usunięciu DPF i po wirusie. ![]() |
Autor: | Avalanche [ 06-03-2012, 10:44 ] |
Tytuł: | |
![]() A jak spalanie? |
Autor: | mmr [ 06-03-2012, 20:02 ] |
Tytuł: | |
jacahunter pisze:
Świadczy o dobrej jakości silnika Fiata , skoro nominalnie 120 KM , na hamowni wyszło 130KM. w większości benzyn , głównie japońskich, jest odwrotnie - CRV 150 kucy, a na hamowni 138., jeżdząc SX4 kolegi z benzyną 120 konną jakoś tego nie czuć, swoim Sedici 1.9 objeżdżam go jak chcę(zresztą gdzieś już pisałem na forum, o osiągach przekraczających dane fabryczne. |
Autor: | Avalanche [ 06-03-2012, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Wszystko racja, ale to dane po "cipowaniu" ![]() |
Autor: | macioo [ 06-03-2012, 23:35 ] |
Tytuł: | |
mmr pisze: , jeżdząc SX4 kolegi z benzyną 120 konną jakoś tego nie czuć, swoim Sedici 1.9 objeżdżam go jak chcę
Po przesiadce z 82KM diesla na 107KM Pb, też myślałem, że część koni jeszcze na łące się pasie ![]() Kolegę objeżdżasz, bo ból serca mu nie pozwala kręcić wyżej jak średnie widzi ![]() |
Autor: | Avalanche [ 07-03-2012, 07:59 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Kolegę objeżdżasz, bo ból serca mu nie pozwala kręcić wyżej jak średnie widzi
Coś w tym jest ![]() |
Autor: | mmr [ 07-03-2012, 12:39 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Wszystko racja, ale to dane po "cipowaniu"
![]() Sorry mod, ale nie masz racji - wykresy są zawsze przed i po czipowaniu - 130 koni miał 1.9 120 KM silnik PRZED czipowaniem. A co do kręcenia - umiem kręcic benzynę, bo mam też wspomniana Hondę crv z 2011 roku , i to ona na hamowni ma 12 koni mniej niz nominalne - zmierzone w Vtech tuning. Taka moja opinia, że do Suv-a lepiej pasuje Diesel niz wysokoobrotowa benzyna. pyrkam w błocie na niskich obrotach i daje radę, na zakopiance jadę cały czas na szóstce, pod górke wciskasz gaz i wyprzedzasz kilka tirów, benzyną macham lewarkeim jak głupi |
Autor: | Tomash [ 07-03-2012, 14:59 ] |
Tytuł: | |
SX4 to nie SUV ![]() Oraz: Jimny z 1.3 benzynowym daje sobie rewelacyjnie radę. |
Autor: | mmr [ 07-03-2012, 19:19 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Też możliwe, a skąd wiesz, że te 130 nie wyszło po usunięciu filtra DPF?
Trzeba by jacahuntera zapytać jak to było naprawdę ![]() Bo Jacahunter napisał: 131 KM przed usunięciem DPF i przed modem, czyli czysta seria. DDIS rządzi ![]() |
Autor: | Tomash [ 07-03-2012, 19:32 ] |
Tytuł: | |
mmr pisze: Bo Jacahunter napisał: 131 KM przed usunięciem DPF i przed modem, czyli czysta seria. DDIS rządzi
![]() JTD, chciałeś napisać ![]() |
Autor: | mmr [ 07-03-2012, 20:00 ] |
Tytuł: | |
Tomash pisze: JTD, chciałeś napisać ![]() oj tam, oj tam. Ok, MULTIJET. |
Autor: | jan69nk [ 07-03-2012, 20:13 ] |
Tytuł: | |
o HDI nie zapominajcie... ha ha i z dpf da się jeździć, tyle, że najlepiej obwodnicami, które będą wkrótce |
Autor: | Avalanche [ 07-03-2012, 22:41 ] |
Tytuł: | |
mmr pisze: Bo Jacahunter napisał: 131 KM przed usunięciem DPF i przed modem, czyli czysta seria. DDIS rządzi
![]() Jak czytałem 6 marca to nie napisał, dopisał dzisiaj ![]() I wszystko jasne. |
Autor: | jacahunter [ 12-03-2012, 11:05 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: :o
A jak spalanie? Pojeździłem trochę ![]() Celowo nie piszę ile palił mi przed "operacją". ![]() |
Autor: | Avalanche [ 12-03-2012, 11:37 ] |
Tytuł: | |
Dobrze, że nie mam DDiS, bo by mnie kusiło ![]() |
Autor: | mars [ 13-03-2012, 18:07 ] |
Tytuł: | |
Zakłada się, że po modernizacji wzrasta moc o 10 %. Jeżeli fachowo zrobione to będziesz się cieszył. O przeróbkach majsterkowiczów lepiej nie mówić. |
Autor: | oleczka23 [ 03-09-2012, 16:40 ] |
Tytuł: | ZATKANY FILTR CZĄSTEK STAŁYCH |
Wczoraj pisałam, że w SUZUKI SX4 ZAŚWIECIŁA MI SIĘ ŻÓŁTA LAMPKA. DZIŚ DIAGNOSTYKA WYKAZAŁA ZATKANY FILTR CZĄSTEK STAŁYCH. ZAUFAĆ WARSZTATOWI (USŁUGA ODETKANIA TO KOSZT OKOŁO 200 ZŁ), CZY ZAINWESTOWAĆ W NOWY? TO PODOBNO PRAWIE 4 TYSIĄCE... |
Autor: | mrquad [ 03-09-2012, 16:52 ] |
Tytuł: | |
Warsztat podłączy komputer z programem wypalającym filtr, poleci trochę więcej sadzy i na pewien czas spokój. Cena usługi jest na przeciętnym poziomie, ale warto to zrobić |
Autor: | oleczka23 [ 03-09-2012, 19:16 ] |
Tytuł: | |
Czy to nie uszkodzi silnika? |
Autor: | mrquad [ 03-09-2012, 19:50 ] |
Tytuł: | |
Tak się to robi w GV II |
Autor: | Johny7205 [ 04-09-2012, 21:42 ] |
Tytuł: | |
Ja mam dwa samochody z filtrami DPF i wypalam je sam. Tak czy inaczej filtr trzeba wyczyścić ponieważ zatkanie graniczne grozi trwałym uszkodzeniem fitra. Przy dłuższej jeździe z zatkanym filtrem samochód przejdzie w tryb awaryjny. Wraz z rosnącym przebiegiem filtr naturalnie traci swoją pojemność i zaczyna się coraz częsciej zapełniać (jazda w mieście, niewłaściwy olej silnikowy itd). Metody są dwie: odetkanie w serwisie za pomocą programu lub odetkanie w czasie jazdy. Producent podaje jak to zrobić w instrukcji obsługi. W przypadku naszego wózka 1.9 MultiJet trzeba pojechać jakieś 30 minut z predkością 70-80 na III biegu. Chodzi o to żeby silnik złapał temperaturę (wyższe obroty silnika) przy niskiej prędkości. Ja kiedyś odetkałem granicznie zapchany filtr jadąc 20 min z prekością 120 km/h na IV biegu (zżarł sporo paliwa ale filtr na diagnostyce wykazał czystość jak nówka). Generalnie procedura jest trudna do wykonania w mieście. Trzeba hamować i zmieniać biegi. Najlepiej przećwiczyć samochód na trasie (jakaś dwupasmówka). Jeśli filtr jest trakcie wypalania widać zwiększony obroty na obrotomierzu (1300 obr). Nie wolno wtedy wyłaczać silnika bo to przerwie procedurę wypalania filtra. Jeśli trzeba zostawiam samochód na chodzie aź obroty spadną i filtr sie dokończy regenerować (do 20 min na postoju) lub ganiam go na obrotach aż sie zregeneruje. Po pierwszym udanym razie kolejne regeneracje to pestka. Trrzecie rozwiązanie to wyjęcie wkładu filtra i oszukanie elektroniki sterującej. Są warsztaty które robią to profesjonalnie. I jest spokój. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |