Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki SX4 vs. Fiat Sedici
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=547
Strona 1 z 5

Autor:  Avalanche [ 16-01-2007, 17:13 ]
Tytuł:  Suzuki SX4 vs. Fiat Sedici

Na początek informacje z polskiej premiery Sedici:

CENY:
"Najtańsza wersja wyposażeniowa Dynamic z silnikiem benzynowym 1.6 16v będzie kosztowała 57 900 zł. Za samochód tak samo wyposażony, ale napędzany dieslem 1.9 multijet będzie trzeba zapłacić 72 900 zł.

Sedici 1.6 16v w wyposażeniu Emotion będzie kosztowało 62 900 zł, zaś z dieslem 1.9 - 77 900 zł.

Wszystkie wersje fiata Sedici posiadają napęd na cztery koła.

Dla porządku przypomnijmy ceny bliźniaczego auta sedici - suzuki SX4. W odróżnieniu od fiata SX4 jest oferowane z napędem tylko na jedną oś. Dzięki temu jego ceny zaczynają się do 49 900 zł poprzez 54 900 zł po 60 900 zł (ceny zmieniają się ze względu na wyposażenie; wszystkie wersje napędzane są benzynowym silnikiem 1.6, najdroższa posiada automatyczną skrzynię biegów). Natomiast wersja z napędem na cztery koła kosztuje 58 900 zł"

(Interia.pl)

Hmm. Ciekawe czego (oprócz 3-letniej gwarancji) nie daje Fiat w wersji 1.6 Dynamic w porównaniu do SX4 1.6 4WD?
I czy daje coś więcej w Emotion?
A może Dynamic ma tylko 2 poduszki i zwykłą klimatyzację?

Autor:  TSRALLY [ 16-01-2007, 17:16 ]
Tytuł: 

wyprzedziles mnie o 2 minuty (juz skasowalem swoj temat o tym) ;)

dziwne ze wszystkie fiaty mają napęd na 4 koła

a co do dokładnych specyfikacji będzie trzeba poczekać aż będzie więcej info lub dni otwarte, bo narazie na stronie fiata pustka

Autor:  Avalanche [ 16-01-2007, 17:28 ]
Tytuł: 

"wyprzedziles mnie o 2 minuty"

8)

Myślę, że Fiat nie chce wprawiać swych klientów w rozterkę, który wózek segmentu B kupić, więc przesunął Sedici do nowej kategorii 4x4.

Autor:  Vitesse [ 17-01-2007, 10:45 ]
Tytuł: 

Zapewne Sedici 4x4 1.6i 16V Emotion ma takie samo wyposazenie jak SX4 4x4 1.6i 16V GS ale Fiat mogl zdecydowac np na oferownie ESP w standardzie. W koncu te auta sa zrobione z tych samych klockow w tej samej fabryce na tej samej linii a roznice sa kosmetyczne (zderzaki, atrapa, felgi i znaczek na kierownicy).

Autor:  Avalanche [ 17-01-2007, 11:05 ]
Tytuł: 

Auto Durczok proponuje 71,900 zł za SX4 1.9 GS, ale z napędem na jedną oś. Wersja 4WD już 76,900.
Jest też podstawowa 1.9 GC za 60,900.

Możliwe, że wiosenne ceny SMP za 1.9 GS będą o jakieś 3 tysiące niższe.

==========================================

No i wiemy jakie jest wyposażenie, oraz że ESP w standardzie Fiat też nie oferuje (ale jest w opcji).

http://www.motofakty.pl/artykul/fiat_se ... jazda.html

Autor:  Avalanche [ 22-01-2007, 09:58 ]
Tytuł:  Testy Sedici

Dzisiaj w AŚ i Motorze są testy Sedici w wersji 1.9 JTD.
Jak kupię i poczytam, to podzielę się wrażeniami :)

Autor:  Avalanche [ 05-02-2007, 08:39 ]
Tytuł:  A to dobre!

Sedici? Nie ma takiego fiata :lol:
http://www.motofakty.pl/artykul/samocho ... ie_ma.html

Autor:  spoono [ 06-02-2007, 00:24 ]
Tytuł:  Re: A to dobre!

Avalanche pisze:


Poczytajcie komentarze do artykulu ;)

Autor:  TSRALLY [ 08-02-2007, 16:02 ]
Tytuł: 

pojawił się już konfigurator dla sedici na polskiej stronie fiata
http://www.fiat.pl/index.php?pid=25&id_model=22

Autor:  Avalanche [ 08-02-2007, 16:19 ]
Tytuł:  Konfigurator fiata

Hm..., wybrałem to i owo, na wzór SX4 GS i Fiat wyszedł droższy o prawie 2000 zł i to z manualną klimą i 4 poduszkami :szok:
Ma za to 8 głośników.

Ciekawostką jest to:
Pakiet Komfort 1: Lusterka zewnętrzne podgrzewane + Fotele przednie podgrzewane + Nawiewy powietrza na tył pod fotelami przednimi + Akumulator o zwiększonej pojemności

Czy te nawiewy są w SX4???

Autor:  Cobra [ 11-02-2007, 14:37 ]
Tytuł: 

Właśnie wróciliśmy od Fiata z dni otwartych Sedici. Najpierw troche o autku, a potem o reszcie :)

Wnętrze: tu nie ma specjalnych roznic poza logiem fiata, pierscienie wlotow powietrza na desce sa cale czarne - koszmarny pomysl, bo ciemne wnetrze jeszcze bardziej pociemnialo i wyglada to dosyc depresyjnie :( Podswietlenia wskaznikow i zegarow czerwone, o ile przy wylaczonych swiatlach wszystko wyglada przejrzyscie, to w momencie wlaczenia swiatel wszystko na panelu srodkowym staje sie nie czytelne.... Materialy hmmm jakosciowo mam wrazenie ze gorsze niz w swifcie mowie tu glownie o plastikach, aczkolwiek sprawiaja wrazenie solidniejszych - nie tyle w sensie jakosciowym co po prostu sa twardsze i przez to wydaja sie byc bardziej pancerne, material kotry ma udawac skore i ktory znajduje sie na kierownicy jest koszmarny i przypomina mi skajowe siedzenia w zabytkowych juz autobusach komunikacji miejskiej marki "Ikarus". Metalowe ramki dookola panelu srodkowego naprawde sa metalowe - fajnie :), szkoda tylko ze klamki i reszta elementow koloru srebrnego (w zasadzie to chyba bardziej szarego niz srebrnego) jest z plastiku, szkoda.. szkoda ze nie sa przynajmniej pochromowane jak w japonskich swiftach, bardziej by to ze soba wspolgralo a tak to "ni przypiac, ni przylatac". Aluminiowe wstawki w panelu, czarne nawiewy i srebrno szara reszta - bez sensu. Z tylu jest mniej miejsca nad glowa niz w swifcie :(

Jazda: (mowimy o dieselku 1.9) twardy!! nie sadzilem ze az tak twardy, ja bym wolal zeby jednak byl ciut miekszy tym bardziej ze jest to niby lekko uterenowione autko. Pozycja za kierownica troche mi nie odpowiada za bardzo krzeselkowata - i tak troche dziwnie sie czulem. sprzeglo o krotkim skoku nie wyczuwalne, przynajmniej nie za szybko - ja nie zdazylem sie go "nauczyc". Praca skrzyni tez jest gorsza niz w swiftach, jest niezla - ale w swifcie jest bardziej precyzyjna i jakas taka przyjemniejsza. Najgorsza rzecz to silnik, glosny - do tego jeszcze szum od napedu no i nie mam pojecia gdzie jest te 120 KM ?? Jak dla mnie to conajmniej kilkanascie musialo uciec "kowbojom" w nocy, albo pozarly je wilki. Jezdzilem 2 litrowym focusem ktory robi wrazenie duzo mocniejszego. Spalanie tez nie jest male - wolalbym benzyne, ale nie mozna bylo sie nim przejechac bo nie bylo go nigdzie, wiec ciezko porownac dopoki sie nie przejade. O doplacie 15 tys. do tego diesla to juz nawet nie wspomne, a biorac pod uwage roznice w spalaniu wg. katalogu 0,5 litra w mieszanym to juz wogole bezsensu doplacac.


A teraz o Fiacie :P

W salonie przywital nas Pan X, ktory podbiegl do nas w zasadzie zaraz po wejsciu do salonu, po standardowych uprzejmosciach w stylu dzień dobry itd.. TSRALLY zasypał faceta gradem ciezkim pytan - na ktore Pan X z trudem wynajdywal odpowiedzi, po drugim pytaniu Panu X sie odbilo :) glosno :D. Trzeba przyznac ze pytania TSRALLY faktycznie byly ciezko strawne dla standardowego sprzedawcy :D Potem Pan X probowal ratowac sytuacje i kiedy zaczelismy sami porownywac przy nim Fiata z Suzuki, Pan X rzucil ze w Suzuki nie da sie kupic wersji 4x4 - a to ciekawe :) Rozpowiadal sie rowniez o "mysli technologicznej Fiata" zawartej w tym aucie, to ciekawe bo jak ktos wczesniej odwiedzil salon Suzuki i obejrzal tam rozne auta to w srodku dostrzega glownie japonska "mysl technologiczna" - no poza tym fiatowskim dieslem. Podobno sa Sedici jest 3 lata gwarancji na lakier, ale nie wiem czy mozna wierzyc w tej kwestii sprzedawca Fiata, ja im jakos do konca nie ufam. No i na koniec Katalogii i materialy w formie papierowej. Na pytanie czy Pan X ma jakies katalogi akcesorii itd... Pan X wyciagnal nam jakas pojedyncza smieszna kartke jak to u Fiata, dopiero pozniej, kiedy wrocilismy z jazdy a Pan X byl zajety innymi klientami Pani Y pofatygowala sie do wielkiej czarnej szafy i przyniosla w koncu jakis katalog - takze zenada, cenniku akcesoriow do Sedici tez ni jak nie mozna sie doprosic, dostaje sie tylko jakies smieszne ksera z ksera do tego nie z tymi cenami o jakie nam chodzi. Potem zmienilismy dealera szukajac Sedici w benzynie i jakiegos sensownego katalogu, ale tam rowniez poziom nijaki - czyli Fiatowski, tylko Panu Z sie nie odbilo.

Na sam koniec zagadka: Pod maska (jak w koncu udalo sie ja otworzyc - a lekko nie bylo) znajduje sie nalepka o tresci Uwaga cytuje: "SMOKE LEVEL: 0,5" Niech to ktos rozszyfruje - moze Pimposh - bo Pan X odparl po raz kolejny z rozbrajajaca szczeroscia ze on "... nie wie co tez to moze znaczyc, ale autko spelnia Euro 4" :)

Autor:  pimposh [ 12-02-2007, 08:50 ]
Tytuł: 

Naklejka SMOKE LEVEL informuje o maksymalnym dopuszczalnym stężeniu cząstek stałych w spalinach, jednostka pomiaru jest mi nie znana.

Dla porównania - mój kopciuch ma naklejkę z wartością 1.30.

A co do śpiących 120 kucy - to diesel :) Krótkie pierwsze biegi odebrały Ci odczucie ich istnienia, a zimny diesel bo zapewne nie był gorący - to żadna wyścigówka. Trzeba było wyjechać na dłuższą wycieczkę, bujnąć się > 110 km/h, wcisnąc gaz w deche i przekonałbyś się gdzie jest te 120 kucy :szalony:

W kwestii ustalania cen i wyposażenia - SX4 vs Fiat - znowu polityka GM... niestety :|

Autor:  TSRALLY [ 12-02-2007, 09:16 ]
Tytuł: 

pimposh jest coś czego nie wiesz? ;)

poniewaz siedzialem z tylu to odpowiem, z niskich biegow niewiele korzystalismy za to zakres od 4-6 byl glownie uzywany, predkosc byla maxc koła 130 gdzies, przy wczorajszych warunkach i tak sporo i ja szczerze mowiac chociaz nie prowadzilem to zadnego ognia w tym dieslu nie widzialem a na poczatku mialem wrazenie ze siedzimy w starym transicie z klekotem

a teraz z innych rzeczy, co do wczorajszej jazdy
-co do diesla byl glosny i nie mial powera, ale powiedzmy ze moge tu nie byc dobrym oceniajacym bo z dieslami mialem tyle do czynienia w swoim zyciu co z promami kosmicznymi, na usprawiedliwienie bylo kolo 0 stopni wiec mógł byc głośny i mial 250 przebiegu wiec byl nie dotarty

-moze to przez to ze padalo i bylo troche sniegu to wszystko sie od auta odbijało ale poziom głosności wydaje mi się naprawdę duży i od nadwozia i od napedu (siedzialem z tylu) ale tu tez jest ale: niejezdzilem nigdy zadnym 4x4 wiec nie sposob mi ocenic jak powinno byc

-te powyzsze stwierdzenia wynikaja pewnie z jazdy na co dzien malym miejskim autem ktore zachowuje sie inaczej i jest inne, silnik ma cichy no i benzynowy do którego jestem przyzwyczajony

-co do ilosci miejsca na szerokosc sie je czuje, na dlugosc moze, ale na wysokosc z tylu to jest porazka mam 191 cm i jak w Swifcie mogę siedzieć jak chce, to w Sedici się muszę garbić (Swift ma mocno podniesiony dach to jasne, ale nie wiem czy patent w SX4/Sedici z podniesieniem tylnej kanapy był rozsądny)

-ostatecznie pewnie przydaloby się jechać dlużej i w innych warunkach, wyprobowac prawdziwe zalety tego auta w jakiś trudnych warunkach trakcyjnych, wczoraj ta jazda niczym pozytywnym mnie nie zaskoczyła, miałem wrażenie jakbysmy jechali jakimś busem a nie kompaktem, przydałoby się wypróbować jeszcze benzynę bo jak dla mnie to dopłata do diesla jest niczego nie warta


A i jest średnie spalanie wynik na kompie był 11,7 ale wczesniej tym egzemlarzem gdzies jezdzili i sprawdzali 4x4, wiec na wynik nie ma co patrzeć

Autor:  Avalanche [ 12-02-2007, 09:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W kwestii ustalania cen i wyposażenia - SX4 vs Fiat - znowu polityka GM... niestety

Chyba stety :)
Fiat jest droższy od SX4 GS min. 2 000 zł (dokładnie nie pamiętam) przy słabszym wyposażeniu (4 poduszki, manualna klima).
Byłoby samobójstwem, gdyby S produkowało samochody dla F, a ten sprzedawałby je taniej :o

Autor:  TSRALLY [ 18-02-2007, 09:13 ]
Tytuł: 

http://www.autotesty.com.pl/filmy/fiat_sedici.wmv

Autor:  Avalanche [ 18-02-2007, 10:23 ]
Tytuł: 

Rany, ale drętwy dziadek ;/
Jazda też taka bezpłciowa.

Autor:  Avalanche [ 20-02-2007, 21:59 ]
Tytuł:  Fiat chce więcej

MILAN (AFX) - Fiat SpA has ordered an additional 18,000 four-wheel drive sports utility vehicles this year from Suzuki, which are rebadged as Fiat's Sedici model, reported today's Automotive News Europe, citing Fiat Auto CEO Luca de Meo.

The CEO told the publication sales of the Sedici had exceeded 'our most optimistic expectations'.


Fiat zamówił o 18 tys. szt. więcej SXów, bo sprzedaż przerosła ich najśmielsze oczekiwania :)

Autor:  Avalanche [ 26-02-2007, 18:47 ]
Tytuł:  Nowy test Sedici

Lepszy niż Suzuki :?:
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,3941471.html

Autor:  Dr.Bunsen [ 26-02-2007, 20:35 ]
Tytuł: 

Cytat z tego "testu" - Multijet jest lepszy od TDI. Ruszam ciekaw, czy 120 KM wystarczy, by ważące niespełna 1,4 tys. kg autko sprawnie wyprzedziło tira. Benzynowy silnik 1.6 (107 KM) wcale tego nie gwarantował. :szok:
Niewąski szpenio ten test przeprowadzał, buhaha :lol:

Autor:  Avalanche [ 13-03-2007, 00:18 ]
Tytuł: 

W najnowszym MOTORZE jest bezsensowne porównanie Sedici ze Skodą Monster, tj. Roomster.
No i redaktory popełniły następny zabawny tekst:

"Fiat wreszcie zrezygnował z nudnej stylizacji znanej ze Stilo czy Cromy. Kokpit Sedici jest ładny, a na dodatek wykonany z dobrej klasy tworzyw"
:D

Istotny minus napędu Fiata (1.9 JTD) to spore zuzycie paliwa (7-8 litrów).
Plusem jest lepsze wygłuszenie i elastyczność.

Co ciekawe, Skoda Roomster Scout (pseudo-terenowe nakładki i zwiększony o 4,3 cm prześwit) z wyposażeniem takim jak Fiat w wersji Emotion kosztuje 75,600, a Fiat 77,900.

Autor:  blizzard [ 13-03-2007, 14:22 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
W najnowszym MOTORZE jest bezsensowne porównanie Sedici ze Skodą Monster, tj. Roomster.


Tylko nie MONSTER :nono: Skoda to może być najwyżej - ropucha.

Autor:  Cobra [ 13-03-2007, 19:26 ]
Tytuł: 

ten autor chyba ogólnie niewiele wie :P, a tekst zacytowany przez Avalanche'a wprawił mnie w ogólne rozweselenie, jak wczoraj czytałem ten artykuł :D

Autor:  Avalanche [ 25-03-2007, 09:04 ]
Tytuł:  Cobra

Rozweselę Cię jeszcze bardziej:

Fiat Sedici
Richard Hammond (Top Gear)
Źródło: Daily Mirror

Fiat Sedici jest drugim małym samochodem tej włoskiej firmy, wyposażonym w napęd 4x4 – Fiat produkuje już terenową wersję świetnej Pandy. Lecz Sedici jest większy i bardziej dorosły. Poza tym, nie całkiem jest to Fiat – stanowi wspólny projekt z Suzuki, które sprzedaje ten sam samochód z emblematem SX4. (a myślałem, że odwrotnie ;) )(…)

Samochód jest mniej więcej tej samej wielkości co Grande Punto, lecz jest wyższy i masywniejszy, oferując przy tym niezłą ilość miejsca w środku i duży bagażnik. :!:
Fotele są wygodne i, choć pokryte raczej tanim materiałem, to reszta kabiny wykonana jest z dobrej jakości plastików. :!:

Do wyboru są dwa silniki: benzynowy 1.6 i wysokoprężny 1.9. My jeździliśmy dieslem, który wyposażony jest w 6-stopniową mechaniczną skrzynię biegów. Nie jest to może najdoskonalszy diesel na rynku, ale jest cichy i dość szybki. Kierowanie i zmiana biegów charakteryzują się pewnym oporem, co dodatkowo potęguje wrażenie masywności samochodu, lecz nie jest to przesadnie ciężka praca.

Samochody tego typu prawie nigdy nie zjeżdżają z drogi, lecz Sedici dzielnie tapla się w błocie jeżeli przyjdzie wam na to ochota.

Ceny rozpoczynają się od 12,495 GBP i sięgają 15,495 GB za topową wersję 1.9 Eleganza.
Suzuki SX4 jest tańsze, ale jego system napędu na cztery koła jest niższej klasy/mniej zaawansowany.

Sedici nie jest skomplikowanym samochodem do jazdy – jest wygodny, ładny i praktyczny.

Autor:  Dr.Bunsen [ 25-03-2007, 09:12 ]
Tytuł:  Re: Cobra

Avalanche pisze:
CUT
Suzuki SX4 jest tańsze, ale jego system napędu na cztery koła jest niższej klasy/mniej zaawansowany.
CUT

To ten gość miał niedawno wypadek przy rozpędzaniu rakietowym? :szok:
Bo jego opinie są takie, jakby miał drogę hamowania od 500mpH/0mpH na jakichś 35 metrach... :!:
Sedici - klon SX4 - ma bardziej zaawansowany system napędu na 4 koła :?: :lol: :?:

Autor:  Avalanche [ 25-03-2007, 10:48 ]
Tytuł: 

Ten sam - chomik Hammond.
Nie wiem czy to pisał przed, czy po wypadku :lol:

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/