Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 06-06-2025, 20:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-12-2024, 15:00 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 14:27
Posty: 4
Suzuki: SX4 1.6 Sedan
Hej, Suzuki SX4 1.6 107km Sedan M16A ostatnio wymieniane miałem łączniki stabilizatorów oraz wahacze. Części kupiłem sam łączniki Delphi2420 wahacze Febi 107907 oraz 107908. Od wymiany jest problem z kierownicą ciężej chodzi i nie odbija do pełnego wyprostu. Zbieżność była robiona. Zastanawiam się czy wahacze które kupiłem są odpowiednie, mechanik mówił że pasowały idealnie i nie było żadnego problemu z montażem. Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny?


Na górę
Post: 07-12-2024, 16:38 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 191
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Cześć. Prawdopodobnie problem leży w sworzniach wahacza, do sprawdzenia prawidłowość montażu do zwrotnicy lub same sworznie, możliwe jest również uszkodzenie końcówek drążków kierownicy przy demontażu, chyba że też wymienione.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 07-12-2024, 16:58 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 14:27
Posty: 4
Suzuki: SX4 1.6 Sedan
zydon pisze:
Cześć. Prawdopodobnie problem leży w sworzniach wahacza, do sprawdzenia prawidłowość montażu do zwrotnicy lub same sworznie, możliwe jest również uszkodzenie końcówek drążków kierownicy przy demontażu, chyba że też wymienione.


Końcówki drążków nie były wymieniane. Ogólnie to zbieżność ustawiałem w innym miejscu i tam facet zwrócił uwagę na tę kierownicę, ale nie był w stanie wskazać przyczyny (zakładam, że zerknął czy coś nie jest uszkodzone) jedynie wspomniał, że być może wahacze są źle dobrane jest jakaś mała różnica która właśnie powoduje ten problem.


Na górę
Post: 07-12-2024, 22:46 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 191
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Czy po wymianie wahaczy zbieżność była bardzo rozjechana?

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 08-12-2024, 10:03 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 14:27
Posty: 4
Suzuki: SX4 1.6 Sedan
Tak była mocno rozjechana.


Na górę
Post: 08-12-2024, 17:26 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 191
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Dobrałeś po vin czy wg. modelu auta, może są jakieś oznaczenia na zdemontowanych wahaczach.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 08-12-2024, 20:25 
Offline

Rejestracja: 07-12-2024, 14:27
Posty: 4
Suzuki: SX4 1.6 Sedan
Wiem tylko, że były z TRW. Co do nowych wahaczy to specjalnie kupiłem dla porównania jeden z tych wahaczy febi (niby po Vin nie pasuje, ale na necie są sprzeczne informacje w zależności gdzie się sprawdzi) oraz również nowy wahacz z TRW (ten po nr Vin pasuje) i jak dla mnie po porównaniu oba wahacze są identyczne.


Na górę
Post: 22-12-2024, 21:56 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 326
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Czuję że coś się wydarzyło przy tej wymianie. Wahacze niewłaściwe nie dałyby się założyć, a niema czegoś takiego, jak dwa rodzaje do tego samego auta, przez które przestaje działać wspomaganie. :D
To że zbieżność przestawiona, to normalne. Luz na śrubach jest zawsze, a do tego normą jest, że cześci w zamiennikach nie sa wykonane z ta samą precyzją co oryginał i potem zbieżność jest, jaka jest.


Na górę
Post: 26-12-2024, 12:09 
Offline

Rejestracja: 18-04-2024, 07:40
Posty: 13
Suzuki: sx4
Prawdopodobnie ta samoa sytuacja, co w wielu modelach Renault z elektrycznym wspomaganiem kierownicy.
Podczas regulacji zbieżności nie została zachowana symetria układu, a samej regulacji dokonano bez dokładnego ustawienia kierownicy do jazdy na wprost.
W efekcie przesunięto tzw zerowy punku układu wspomagania - pierwszym objawem jest brak powrotu kół do położenia jazdy na wprosty, przy większych błędach - ściąganie na boki i utrudnienie utrzymania kierunku jazdy.
W Renault ratuje się ponownym zdefiniowaniem zerowego kąta skrętu kół przy pomocy oprogramowania serwisowego, ale wtedy pozostaje problem z "przekrzywionym" położeniem koła kierownicy.
Jedyną radą jest ponowne ustawienie kierownicy "na wprost", ustawienie drążkami kół przednich w położeniu "na wprost" i mozolne ustawienie zbieżności z zachowaniem symetrii regulacji na obu stronach. I ponowne zdefiniowanie zerowego kąta skrętu po regulacjach i jazdach próbnych.
U mnie, w Renault Scenic taka zabawa po niezbyt kompetentnym, mechaniku, zajęła ok. dwóch godzin kombinowania.


Na górę
Post: 27-12-2024, 11:06 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 326
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Nic z tych rzeczy.


Na górę
Post: 27-12-2024, 17:23 
Offline

Rejestracja: 25-06-2022, 21:08
Posty: 71
Suzuki: x4
Witam !!!
Kierownica musi być ustawiona centralnie do robienia zbieżności . Na wale kierowniczym są zamontowane dwie cewki prawa i lewa , po obrocie kierownicą (przez napięcie elektryczne) sterownik widzi w jakim położeniu są koła i przekazuje sygnał napięcie na kolumnę kierownicza w celu wspomożenia układu kierowniczego . Napięcia są zmienne w zależności od skrętu kół . Proszę sobie porównać bez odpalenia silnika samochodu i z odpalonym silnikiem samochodem moment skrętu kół .
Pozdro !!!


Na górę
Post: 01-01-2025, 12:16 
Offline

Rejestracja: 18-04-2024, 07:40
Posty: 13
Suzuki: sx4
mcjezioro pisze:
Nic z tych rzeczy.

Ciekawe, czemu - skoro SX4 posiada elektryczne wspomaganie i czujniki położenia zerowego układu kierowniczego?


Na górę
Post: 01-01-2025, 14:06 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 326
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Bo to nie Ranault, a poza tym brak w tej teorii oczywistej logiki. Bo chyba nie trudno wpaść na to, że ściągałoby, lub nie prostowało tylko w jedną stronę.
Poza tym, niedawno tez wyciągałem wahacze, po założeniu zbieżność się przestawiła, ale oczywiście wspomaganie działało normalnie.


Na górę
Post: 02-01-2025, 10:42 
Offline

Rejestracja: 18-04-2024, 07:40
Posty: 13
Suzuki: sx4
mcjezioro pisze:
Bo to nie Ranault, a poza tym brak w tej teorii oczywistej logiki. Bo chyba nie trudno wpaść na to, że ściągałoby, lub nie prostowało tylko w jedną stronę.
Poza tym, niedawno tez wyciągałem wahacze, po założeniu zbieżność się przestawiła, ale oczywiście wspomaganie działało normalnie.

Tylko, że nam chodzi o brak powrotu kierownicy do punktu zerowego...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]