Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 14-06-2025, 23:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-08-2024, 19:45 
Offline

Rejestracja: 23-08-2024, 19:40
Posty: 2
Suzuki: Sx4 1.6 16v
Wypadanie zapłonu
Witam..ręce trochę mi opadły pacjent fiat sedici 1.6 16v 120km automat z LPG..przebieg 130k na gazie od 40k auto teścia 4-5 mechaników rozłożyło ręce powstała naprawa nie do naprawy...mieszkam daleko od teścia ale postanowiłem zabrać auto w swoje rejony i uporać się z nim ...wywalało checka co jakiś czas i na gazie i na benzynie p301 wypadanie zapłonu ...świece ok cewki podmieniane ,powietrza lewego nie łapie luz zaworowy ustawiony(był sporo za mały ),12 bar na każdym cylindrze,ktoś miał podobny problem i radził aby zmienić sterownik silnika bo niby mogły się mapy rozjechać...sterownik dziś wrócił od tunera i nic to nie pomogło......w tej chwili jest tak pali na widok kluczyka od strzała ,na wolnych chodzi pięknie ,przy jeździe dynamicznej wszystko ok ale jak tak spokojnie i chwilę równomiernie to około 2000 obr.wywala checka i p301...kasuje wszystko ok ,,,dynamicznie można jechać pół dnia i wszystko ok jak tylko spokojnie 2000 obr to błąd P301,mam podejrzenie że ma to związek z ciśnieniem oleju ,które steruje wariatorem...miał ktoś coś podobnego? Ps.wtryski też sprawdzone


Na górę
Post: 24-08-2024, 17:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 197
Suzuki: Swift
Miałam w M16A bez LPG w SSS. Walka była długa, bo błąd wracał bardzo rzadko, świece, zamiana cewek miejscami(błąd pozostał na tym samym cylindrze), wymiana kabli, wiszenie pod maską w ciemnym garażu w cztery osoby,... A przyczyną było mikroprzebicie na przewodzie zasilającym cewkę.

_________________
Są: Swift mk8 K12D 2023, Swift mk7 K12B 2012, Swift mk6 M16A 2007
Były: Swift mk6 M13A 2009, Swift mk4 G13BA 1998, Swift mk3 cabrio G13BA 1992


Na górę
Post: 24-08-2024, 17:51 
Offline

Rejestracja: 23-08-2024, 19:40
Posty: 2
Suzuki: Sx4 1.6 16v
Zawsze błąd wywala jak 2000-2200obr i to jak się wchodzi na te obroty tak spokojnie w czasie jazdy ...jak dynamicznie się wejdzie wyżej na 3,4 tys obr. To nic nie wywala,dlatego widzę tu zależność z obrotami wariator jest sterowany cisnieniem oleju może coś tu...w poniedziałek jest pomysł zrobić płukanke nowy filtr i olej...są podobno 2 rodzaje filtra może był niewłaściwy zamontowany np bez zaworka zwrotnego,klapę w kolektorze też podejrzewam


Na górę
Post: 24-08-2024, 20:43 
Offline

Rejestracja: 25-06-2022, 21:08
Posty: 71
Suzuki: x4
Witam !!!
Jeżeli jest duży przebieg na obecnym oleju , można profilaktycznie to zrobić . Zawór od sterowania olejem jest sterowany ze sterownika . Można zdjąć wtyczkę i zmierzyć oporność przy temp. około 20 st.C rezystencja powinna wynosić w przedziale 6.7-7.7 Oma . W przypadku uszkodzenia zaworu jest inny błąd , pojazd nierówno pracuje , problemy z odpaleniem , szarpanie itd.
Pozdro !!!


Na górę
Post: 01-09-2024, 16:17 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 327
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Dla tego wywala przy określonych obrotach, bo tylko przy jednostajnej jeździe i pewnym zakresie obrotów kontroluje wypadanie zapłonów.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]