Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Uszczelka przepływomierza.
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=22301
Strona 1 z 1

Autor:  redhunter [ 06-08-2023, 18:10 ]
Tytuł:  Uszczelka przepływomierza.

Coś mi suzuki odpala na trochę za wysokich obrotach. Szukam ewentualnej nieszczelności w dolocie. Zauważyłem, że uszczelka przepływomierza jest jakby naciągnięta, luźno lata w rowku w którym ma siedzieć. Ma ktoś wiedzę gdzie można kupić pasującą. Oczywiście jak nie znajdę to coś dopasuję ale może da się kupić samą dedykowaną uszczelkę?
Silnik 1.6 107 KM.

Autor:  rafimali [ 06-08-2023, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

Witam !!!
Swoja reanimowałem , awaryjnie zakupiłem na krajowym portalu.
Pozdro !!!

Autor:  redhunter [ 07-08-2023, 06:42 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

No ale ja tam właśnie szukałem i nie ma. Masz jakiś link albo jej numer z opakowania?

Autor:  rafimali [ 07-08-2023, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

Witam !!!
Kupiłem używkę w bardzo dobrym stanie . Podam nr produktu . Występują również z przepływomierzem , cena lekko wyższa i zależy kto sprzedaje .
Pozdro !!!

Autor:  redhunter [ 07-08-2023, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

No z przepływomierzem to już taki sobie pomysł. To lepiej nową kupić tylko nie wiem czy taka solo występuje.

Autor:  rafimali [ 07-08-2023, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

Ok

Autor:  mcjezioro [ 14-08-2023, 07:03 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

redhunter pisze:
Coś mi suzuki odpala na trochę za wysokich obrotach. Szukam ewentualnej nieszczelności w dolocie. Zauważyłem, że uszczelka przepływomierza jest jakby naciągnięta, luźno lata w rowku w którym ma siedzieć. Ma ktoś wiedzę gdzie można kupić pasującą. Oczywiście jak nie znajdę to coś dopasuję ale może da się kupić samą dedykowaną uszczelkę?
Silnik 1.6 107 KM.

To niema wpływu na pracę silnika.

Autor:  redhunter [ 14-08-2023, 15:38 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

Nie za bardzo rozumiem. Ewentualna nieszczelność w dolocie nie ma wpływu na pracę silnika?

Autor:  romano-ruda-sl [ 14-08-2023, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

redhunter pisze:
nieszczelność w dolocie nie ma wpływu na pracę silnika?


Jeśli jest przed przepływomierzem, to nie. Jeśli za nim, to może fałszować wskazania, ale dopiero nieszczelność za przepustnicą będzie odczuwalna jako falowanie wolnych obrotów, wolne obroty podwyższone itp. Tak właśnie miałem, gdy w innej marce szlag trafił plastikowe kolanko na przewodzie odgazowania skrzyni korbowej, czyli odmie.

Autor:  redhunter [ 15-08-2023, 08:25 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

Ale ja pisałem o nieszczelności właśnie za MAF-em. I moim zdaniem taka w każdym przypadku będzie fałszować pracę silnika. No bo tak na logikę, to sterownik przecież będzie widział mniejszą ilość powietrza wpadającą do cylindrów i do niej będzie dostosowywał położenie przepustnicy czy dawkę paliwa. Jak będzie widział mniejszą masę powietrza to będzie bardziej otwierał przepustnicę a faktycznie powietrza będzie więcej i stąd podwyższone obroty. Ale to tylko takie moje gdybanie.

Autor:  mcjezioro [ 15-08-2023, 13:49 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

A jak tam w ogóle zassie jakąś istotną ilość powietrza? Tam nie masz podciśnienia. To ma być na tyle szczelne, żeby pył nie wlatywał i tyle.

Autor:  redhunter [ 15-08-2023, 14:05 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

No ja wiem. Ale przecież jak silnik pracuje i zasysa powietrze to ważne jest, żeby MAF zmierzył całą ilość powietrza wpadającą do silnika a nie tylko jego większą część.
Jednak zasysane powietrze przechodząc przez rurę dolotową następnie przez tą całą puszkę plastikową i wkład filtra powietrza ma tam jakieś opory. Jak pojawi się nieszczelność z ominięciem tych przeszkód to wydaje mi się, że może jednak i tamtędy zasysać lewe powietrze.
Na wolnych obrotach przepustnica jest prawie zamknięta. Tam jest tylko mała szczelina. Chyba nie trzeba dużej nieszczelności, żeby zakłóciło to odczyty parametrów silnika właśnie na wolnych obrotach. Na wyższych znaczenie małej nieszczelności na pracę silnika spadnie.

Autor:  redhunter [ 15-08-2023, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

romano-ruda-sl pisze:
redhunter pisze:
nieszczelność w dolocie nie ma wpływu na pracę silnika?


Jeśli jest przed przepływomierzem, to nie. Jeśli za nim, to może fałszować wskazania, ale dopiero nieszczelność za przepustnicą będzie odczuwalna jako falowanie wolnych obrotów, wolne obroty podwyższone itp. Tak właśnie miałem, gdy w innej marce szlag trafił plastikowe kolanko na przewodzie odgazowania skrzyni korbowej, czyli odmie.

A to nie jest tak, że rurka odpowietrzenie silnika wchodzi z pokrywy klawiatury właśnie do przepustnicy? Właśnie nad klapę regulującą ilość powietrza?
Bo jeśli tak jest, to dla złej pracy silnika na wolnych nie ma znaczenia, czy nieszczelność będzie na przewodach odpowietrzenia silnika czy na układzie dolotowym między MAF a przepustnicą.

Autor:  mcjezioro [ 15-08-2023, 14:28 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

To o czym kolega wcześniej pisał (ta odma), ma różną konstrukcję w zależności od auta.
A z tym przepływomierzem, to zrób prosty test: sprawdź przez OBD ile pokazuje przepływka, a potem jak uszczelnisz sprawdź jeszcze raz. tylko ważne - żeby warunki były takie same (klima wył. inne odbiorniki też, silnik po dłuższej jeździe, podobne warunki atmosferyczne, itp.).

Autor:  redhunter [ 16-08-2023, 11:08 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka przepływomierza.

mcjezioro pisze:
To o czym kolega wcześniej pisał (ta odma), ma różną konstrukcję w zależności od auta.

Wiem, dlatego ja pisałem konkretnie o silniku w moim SX4 i podaję jaki mam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/