Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Problem z wyrzucaniem płynu że zbiornika wyrownawczego 1.6 B+G https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=16967 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Pabl0LDZ [ 01-09-2018, 08:05 ] |
Tytuł: | Problem z wyrzucaniem płynu że zbiornika wyrownawczego 1.6 B+G |
Witam, tak jak w tytule. Samochód po dłuższym okresie jazdy bądź przy agresywniejszej jeździe wyrzuca płyn ze zbiornika wyrownawczego. Na zimnym silniku poziom płynu jest w normie, po dajmy na to zrobieniu 200 km w trasie ten poziom znacznie się podnosi do momentu wyrzucenia przez zbiorniczek. W późniejszej fazie wskazówka temperatury rośnie i wskakuje na czerwone pole z powodu braku płynu. Ktoś miał taki problem? Czym to może być spowodowane? Termostat sprawdzony, korek od chłodnicy wymieniony, parownik od gazu zregenerowany... Pozdrawiam |
Autor: | sedik [ 01-09-2018, 09:27 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wyrzucaniem płynu że zbiornika wyrownawczego 1.6 B+G |
Witam, niekoniecznie to może być uszczelka pod głowicą (miałem tak w innym aucie) i to by było najgorsze co się mogło przydarzyć. Najprościej zrobić test spalin w płynie chłodniczym i to "czym prędzej tym szybciej" zassanie płynu do cylindrów może skończyć się tym że korbowód wyjdzie silnikowi bokiem ![]() |
Autor: | martiner [ 11-09-2018, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wyrzucaniem płynu że zbiornika wyrownawczego 1.6 B+G |
Miałem niedawno podobny problem u siebie. Podobnie niepotrzebnie wymieniałem termostat i korek. Żadne standardowe próby weryfikacji stanu uszczelki nie działy. Problemem tego modelu jest „pływajaca” tuleja, która ma zaledwie kilka mm szerokości. Wystarczy ze metalowa uszczelka się w niewielkim stopniu wygniecie i już spaliny pompują zbiornik przelewowy. Dlatego nie sposób tego zauważyć przy pracy małego obwodu układu chłodzenia, dopiero gdy samochód się rozgrzeje spaliny lecą w chłodnice. Objawia się to wtedy twardymi węzami, bąble nie musza być widoczne. Szczęście w nieszczęściu, że pierwszym objawem jest przeciek spalin w kierunku płynu chłodzącego (z powodu różnicy ciśnień) co pozwala kierowcy zareagować i uniknąć kosztownych napraw o kotrych napisał kolega. W moim wypadku wymiana uszczelki, planowanie głowicy przy pomocy przysłowiowego szwagra ![]() |
Autor: | Softkart [ 22-04-2020, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wyrzucaniem płynu że zbiornika wyrownawczego 1.6 B+G |
Odświeżam temat. Mam podobnie jak Pabl0LDZ. Ale kilka jeszcze szczegółów w uzupełnieniu. Po dolaniu ok 0,5 l płynu chłodzącego , bardzo trudno nagrzać silnik ..Przy temperaturze 17 C na zewnątrz i jeździe ok 30-40 km po mieście wskazówka na 2, 3 przecince ( 1/6 pola wskaźnika temp. nawet po agresywnej jeździe na autostradowej obwodnicy Wrocławia). Po kilkuset kilometrach wyrzucanie płynu i.... wskazówka mknie na czerwone pole, spada do połowy i znowu powoli na czerwone, spada i znowu na czerwone. Wiatraki pracują. W zbiorniczku wyrównawczym full i widać że auto pozbywa się płynu. Test na stan uszczelki zrobiony . Podobno ok. Korek w chłodnicy wymieniony.Samochód zrywa asfalt , bardzo dobrze się zbiera nie dymi. W zimie nagrzanie kabiny było praktycznie niemożliwe. Auto w/g mnie stało dosyć długo do sprzedaży ( luty 2020) . SX4 WRC 1.6. Mechanik serwisuje moje auta od 7 lat i jest ok. |
Autor: | MS [ 22-04-2020, 18:43 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wyrzucaniem płynu że zbiornika wyrownawczego 1.6 B+G |
Na początek, wymień termostat. |
Autor: | Softkart [ 23-04-2020, 14:23 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wyrzucaniem płynu że zbiornika wyrownawczego 1.6 B+G |
MS pisze: Na początek, wymień termostat. Dobrze spróbuję od termostatu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |