Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=15017
Strona 1 z 1

Autor:  hightower981 [ 22-04-2017, 23:28 ]
Tytuł:  2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Jestem tu nowy więc kłaniam się wszystkim nisko.
Miesiąc temu kupiłem sx4 z silnikiem 2.0DDiS D20AA. Dość rzadki silnik w tym aucie i nigdzie w necie nie ma za wiele na ten temat. Mechanik który robił mi rozrząd przestrzegł mnie, że silniki fiata mają twardniejącą uszczelkę zaciągu oleju do pompy i pompa nie zaciąga oleju tylko powietrze, uszczelka jest dociskana jedynie do króćca ssania pompy przez śruby miski oleju - smok jest wkomponowany w miskę. Nigdy wcześniej jednak nie miał w warsztacie suzuki diesla, swoje przypuszczenia oparł na insignii, gdzie jest taki problem. Wczoraj byłem w serwisie fabr Suzuki, pracownik wstukał vin i pojawił się schemat silnika. Uszczelka ze schematu jaka jest w moim aucie (pompa oleju-smok) jest kształtem przypominająca prostokąt z 2 otworami chyba na śruby,smok jest prosty. Koszt tej uszczelki bagatela 170zł. Pracownik zarzekał się że jest to na pewno dobry schemat, a uszczelka będzie pasować do mojego auta. W silniku 2.0 cdti z insignii mamy uszczelkę okrągłą (koszt 67zł w oplu) smok taki wygięty w literę S. Niby ten sam silnik a są różne rozwiązania zaciągania oleju z miski olejowej. Jeśli prostokątna uszczelka jest dociskana śrubami to chyba nie muszę się martwić o zasysanie powietrza. W moim odczuciu nigdy nie złoży się silnika i uszczelni tak jak w fabryce, więc szkoda rozkręcać jeśli nie jest to konieczne. Czy ktoś zatarł silnik z powodu niskiego ciśnienia oleju? Miał potrzebę wymiany tej uszczelki?

Autor:  Kasia74 [ 01-01-2020, 14:21 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Witam
Od ok 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki SX4 2.0 DDIS. I podobnie jak Pan słyszałem o awaryjnych uszczelkach smoka pompy oleju. Znalazłem na
allegro uszczelkę do Suzuki SX4 2.0 DDIS podobną jak do Insignii. Po podaniu nr VIN sprzedawca poinformował mnie, że w moim modelu występuje
inna uszczelka, której aktualnie on nie ma w ofercie. Niestety nadal nadal nie wiem jaka uszczelka występuje u mnie.
Pytanie: po jakim czasie (ilu sekundach) gaśnie kontrolka ciśnienia pompy oleju, po dłuższym postoju np po nocy?

Autor:  feromon1981 [ 08-01-2020, 15:01 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

SX4 2.0 ddis 4x4 u mnie ta kontrolka gaśnie po mniej więcej 2 sekundach

Autor:  mis_ [ 15-02-2020, 18:17 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Witam
Ja akurat w Sedici 2.0 4x4 zleciłem wymianę tej uszczelki w ciemno , z racji ze w insigniach przy przebiegu ok 150 tys zaczynają twardnieć i ciągnie powietrze. W Fiacie uszczelka ok 50 pln i 100 za robociznę, nie wiem ile dzisiaj robiłem to 2 lata temu. Drugą częstą usterką w insigniach są urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym u nas nie ma co się urwać są stałe nie ruchome.

Autor:  GrzegorzR [ 23-01-2021, 12:08 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

2.0 DDIS/2012
SX właśnie na podnośniku u mechanika-wg.niego to samo co u fiata i insigni.Z tego co widziałem uszczelka jest okrągła.

Autor:  piotrthe [ 11-03-2021, 13:25 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Czy 1,9DDiS jest to samo?

Autor:  piehursson [ 03-08-2023, 13:13 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Hej,
od dwóch dni w naszym parku maszynowym gości SX4 2.0 DDIS 4x4. W związku z tym, że trzeba ogarnąc tematy olejowo-rozrządowe pojawia się z mojej strony ptanie. Waidomoą rzecząjest profilaktyczna wymiana uszczelki smoka olejowego. Ale co z klapami wirowymi? Wszczędzie piszą wymienić lub zaślepić a kolega @mis_ pisze w tym wątku, że silniki w SX4 mają te klapy nieruchome więc i ryzyko awarii jest zerowe a wymiana niepotrzebna. No i teraz zgłupiałem. Wymieniać w końcu czy nie wymieniać?
Oprócz powyższego jest do ogarnięcia skrzynia biegów (oporne wrzucanie 6 biegu) i lekkie wibracje silnika na zimnym... ale to kwestie do poruszenia w innych tematach.

Autor:  GrzegorzR [ 10-08-2023, 15:50 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Koszt wymiany uszczelki w stosunku do kosztów wymiany/naprawy silnika jest minimalny.
Pierwsze co zrobiłem po zakupie to wymieniłem tą uszczelkę.
Moim zdaniem nie warto ryzykować.
Koledze w insygni najpierw pękł wałek rozrządu.Po naprawie po ok roku silnik się zatarł.Co ciekawe przy przebiegu trochę powyżej 200 tys a samochód dostał od ojca który kupił go w salonie.

Autor:  lukaszarmataonetpl [ 06-01-2025, 23:07 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Witam. Jestem przed wymianą tej nieszczęsnej uszczelki smoka pompy oleju i moje pytanie jest następujące.... Czy konieczny jest demontaż skrzyni biegów wraz z sprzęgłem i kołem dwumasowym silnika w celu odkręcenia dwóch śrub miski olejowej?

Autor:  mcjezioro [ 08-01-2025, 15:45 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

W Fitach i Oplach nie. W Suzuki nie robiłem, ale na 99% też nie będzie trzeba.

Autor:  bazir113 [ 18-02-2025, 18:52 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Po ilu sekundach gaśnie Wam kontrolka ciśnienia oleju? (przy odpalaniu na całkowicie zimnym silniku). U mnie teraz przy mrozach i postoju dwa dni, kontrolka gaśnie dopiero po ok. 5 sekundach, więc zastanawiam się czy ta uszczelka nie zaczyna puszczać.

Autor:  redhunter [ 18-02-2025, 22:33 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Oczywiście jak kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem, zwłaszcza tak dużym to trzeba sie koniecznie temu przyjrzeć, ale żeby naprawdę zdiagnozować temat, to trzeba wpiąć się z manometrem w układ olejowy i zmierzyć jakie jest naprawdę ciśnienie w magistrali olejowej po odpaleniu silnika i jak się zachowuje w miarę pracy silnika. Samo gaśnięcie kontrolki niekoniecznie musi być miarodajne.

Autor:  bazir113 [ 23-03-2025, 00:37 ]
Tytuł:  Re: 2.0 DDiS 2009 2WD uszczelka pompy oleju

Ktoś może się orientuje jakie powinno być ciśnienie oleju w 2.0? Jakie na biegu jałowym, a jakie na obrotach? Jakie na zimnym oleju, a jakie przy temp roboczej?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/