Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22-04-2017, 23:28 
Offline

Rejestracja: 27-03-2017, 12:05
Posty: 2
Lokalizacja: katowice
Suzuki: sx4
Jestem tu nowy więc kłaniam się wszystkim nisko.
Miesiąc temu kupiłem sx4 z silnikiem 2.0DDiS D20AA. Dość rzadki silnik w tym aucie i nigdzie w necie nie ma za wiele na ten temat. Mechanik który robił mi rozrząd przestrzegł mnie, że silniki fiata mają twardniejącą uszczelkę zaciągu oleju do pompy i pompa nie zaciąga oleju tylko powietrze, uszczelka jest dociskana jedynie do króćca ssania pompy przez śruby miski oleju - smok jest wkomponowany w miskę. Nigdy wcześniej jednak nie miał w warsztacie suzuki diesla, swoje przypuszczenia oparł na insignii, gdzie jest taki problem. Wczoraj byłem w serwisie fabr Suzuki, pracownik wstukał vin i pojawił się schemat silnika. Uszczelka ze schematu jaka jest w moim aucie (pompa oleju-smok) jest kształtem przypominająca prostokąt z 2 otworami chyba na śruby,smok jest prosty. Koszt tej uszczelki bagatela 170zł. Pracownik zarzekał się że jest to na pewno dobry schemat, a uszczelka będzie pasować do mojego auta. W silniku 2.0 cdti z insignii mamy uszczelkę okrągłą (koszt 67zł w oplu) smok taki wygięty w literę S. Niby ten sam silnik a są różne rozwiązania zaciągania oleju z miski olejowej. Jeśli prostokątna uszczelka jest dociskana śrubami to chyba nie muszę się martwić o zasysanie powietrza. W moim odczuciu nigdy nie złoży się silnika i uszczelni tak jak w fabryce, więc szkoda rozkręcać jeśli nie jest to konieczne. Czy ktoś zatarł silnik z powodu niskiego ciśnienia oleju? Miał potrzebę wymiany tej uszczelki?


Na górę
Post: 01-01-2020, 14:21 
Offline

Rejestracja: 12-10-2017, 19:23
Posty: 2
Suzuki: SX4
Witam
Od ok 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki SX4 2.0 DDIS. I podobnie jak Pan słyszałem o awaryjnych uszczelkach smoka pompy oleju. Znalazłem na
allegro uszczelkę do Suzuki SX4 2.0 DDIS podobną jak do Insignii. Po podaniu nr VIN sprzedawca poinformował mnie, że w moim modelu występuje
inna uszczelka, której aktualnie on nie ma w ofercie. Niestety nadal nadal nie wiem jaka uszczelka występuje u mnie.
Pytanie: po jakim czasie (ilu sekundach) gaśnie kontrolka ciśnienia pompy oleju, po dłuższym postoju np po nocy?


Na górę
Post: 08-01-2020, 15:01 
Offline

Rejestracja: 01-12-2019, 11:12
Posty: 7
Suzuki: SX4
SX4 2.0 ddis 4x4 u mnie ta kontrolka gaśnie po mniej więcej 2 sekundach


Na górę
Post: 15-02-2020, 18:17 
Offline

Rejestracja: 08-11-2009, 20:38
Posty: 20
Lokalizacja: KCH
Witam
Ja akurat w Sedici 2.0 4x4 zleciłem wymianę tej uszczelki w ciemno , z racji ze w insigniach przy przebiegu ok 150 tys zaczynają twardnieć i ciągnie powietrze. W Fiacie uszczelka ok 50 pln i 100 za robociznę, nie wiem ile dzisiaj robiłem to 2 lata temu. Drugą częstą usterką w insigniach są urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym u nas nie ma co się urwać są stałe nie ruchome.


Na górę
Post: 23-01-2021, 12:08 
Offline

Rejestracja: 23-01-2021, 11:54
Posty: 17
Suzuki: SX4 2.0 DDIS
2.0 DDIS/2012
SX właśnie na podnośniku u mechanika-wg.niego to samo co u fiata i insigni.Z tego co widziałem uszczelka jest okrągła.


Na górę
Post: 11-03-2021, 13:25 
Offline

Rejestracja: 08-03-2021, 08:46
Posty: 3
Suzuki: SX 1,9DDiS
Czy 1,9DDiS jest to samo?


Na górę
Post: 03-08-2023, 13:13 
Offline

Rejestracja: 03-08-2023, 07:59
Posty: 7
Suzuki: SX4 2.0 DDIS 4x4
Hej,
od dwóch dni w naszym parku maszynowym gości SX4 2.0 DDIS 4x4. W związku z tym, że trzeba ogarnąc tematy olejowo-rozrządowe pojawia się z mojej strony ptanie. Waidomoą rzecząjest profilaktyczna wymiana uszczelki smoka olejowego. Ale co z klapami wirowymi? Wszczędzie piszą wymienić lub zaślepić a kolega @mis_ pisze w tym wątku, że silniki w SX4 mają te klapy nieruchome więc i ryzyko awarii jest zerowe a wymiana niepotrzebna. No i teraz zgłupiałem. Wymieniać w końcu czy nie wymieniać?
Oprócz powyższego jest do ogarnięcia skrzynia biegów (oporne wrzucanie 6 biegu) i lekkie wibracje silnika na zimnym... ale to kwestie do poruszenia w innych tematach.


Na górę
Post: 10-08-2023, 15:50 
Offline

Rejestracja: 23-01-2021, 11:54
Posty: 17
Suzuki: SX4 2.0 DDIS
Koszt wymiany uszczelki w stosunku do kosztów wymiany/naprawy silnika jest minimalny.
Pierwsze co zrobiłem po zakupie to wymieniłem tą uszczelkę.
Moim zdaniem nie warto ryzykować.
Koledze w insygni najpierw pękł wałek rozrządu.Po naprawie po ok roku silnik się zatarł.Co ciekawe przy przebiegu trochę powyżej 200 tys a samochód dostał od ojca który kupił go w salonie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]