Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
SX4 2wd czy 4wd? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=1480 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Mikołaj [ 23-07-2007, 22:10 ] |
Tytuł: | SX4 2wd czy 4wd? |
Czy warto wydać 10 kPLN więcej za 4wd GS w stosunku do wersji GLX z 2wd? Dodam, że dla mnie podgrzewane fotele to czysty fuckup a czarne tylne szybki to taki sam bajer jak klamki lakierowane czyli nic wartego dopłaty. Interesuje mnie wyłącznie różnica we właściwościach jezdnych odczuwalne przy normalnej eksploatacji. Czy ktoś potrafi polecić jeden z tych typów napędu na podstawie własnych doświadczeń? To dla mnie ważne, gdyż nie zamówiłem jeszcze auta a waham się co do wersji. Pozdraiwam Wszystkich. |
Autor: | Shadow [ 23-07-2007, 22:42 ] |
Tytuł: | |
To zależy głównie od zastosowań auta. Ja zdecydowałem się na 2WD z kilku powodów. 1. Jeśli się nie mylę, to napęd na 4 koła jest dołączany tylko w razie potrzeby. Przy normalnej jeździe napędzana jest tylko przednia oś. 2. Napęd 2WD jest nieco bardziej ekonomiczny w eksploatacji. 4WD ma większy apetyt na paliwo. 3. Do codziennej jazdy wystarcza mi napęd na jedną oś. Możesz również rozważyć wersję GS 2WD, która jest droższa o 5.000 od GLX 2WD. Napęd ten sam, ale wyposażenie o niebo lepsze (prawie jak w GS 4WD). To jest moje osobiste zdanie. Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w prowadzeniu tego autka (jest jeszcze na docieraniu), ale jak na razie 2WD prowadzi mi się dosyć przyjemnie. |
Autor: | dobarek [ 24-07-2007, 07:12 ] |
Tytuł: | |
oczywiście ten co ma 2wd będzie twierdził, że kupno 4WD to wyrzucanie kasy w błoto, tak samo ten co ma manualną klimę będzie uważał, że automatyczna to tylko bajer a tak poza tym to nie lubi w ogóle klimatyzacji. To prawda, że w SX4 napęd tylny jest dołączany automatycznie - jednakże jest to robione rewelacyjnie i czuć te cztery koła przy szybszej jeździe w zakrętach i w ogóle podczas prowadzenia gdyz samochód zachowuje się naprawdę stabilnie - kiedy można to odczuć? Gdy przełączysz sobie na to co niektórzy uważają za wystarczające czyli 2WD i spróbujesz te same zakręty pokonać z tą samą prędkością - pomimo dobrego trzymania i zawieszenia poczujesz jak Ci tył ucieka. To tyle jeśli chodzi o lato i zwykłą jazdę. Natomiast podczas deszczu jest to już rewelacja. Z niecierpliwością czekam na śnieg gdzie 2WD będzie buksować a ja swobodnie będę jechał sobie ![]() Natomiast nie mozna tego samochodu traktować jako terenówki co najwyżej jako bardziej sprawny samochód do jazdy po pagórkach, lesie czy łące. Według mnie nie ma żadnego porównania z Haldexem Skody - prędzej ze stałym 4x4 jeśli chodzi o sam napęd - polecam bo warto |
Autor: | kani1 [ 24-07-2007, 08:46 ] |
Tytuł: | |
Witam!!! Ja również jestem posiadaczem wersji 4WD i nie zamieniłbym się już na autko 2WD. Przyjemność z jazdy takim samochodem jest wielka. Tak jak wspomniał kolega we wcześniejszym poście zalety tego autka można sprawdzić przy dynamicznej jeździe w zakrętach czy tez na mokrej nawierzchni. Testowałem ten napęd również w zimie i na śniegu jest rewelacyjny. ![]() |
Autor: | Cichy [ 24-07-2007, 09:02 ] |
Tytuł: | Re: SX4 2wd czy 4wd? |
Mikołaj pisze: Czy warto wydać 10 kPLN więcej za 4wd GS w stosunku do wersji GLX z 2wd? Dodam, że dla mnie podgrzewane fotele to czysty fuckup a czarne tylne szybki to taki sam bajer jak klamki lakierowane czyli nic wartego dopłaty.
Z takim podejściem... Dla mnie wersja GLX wygląda badziewnie, dlatego wolałem dopłacić do GS. A kwestia 4 czy 2 WD to już inna sprawa. A jeśli chodzi o jazdę na śniegu.. Cóż, w ubiegłą zimę w okolicach Poznania był 1 (słownie jeden) dzień , kiedy naprawdę na drodze leżał śnieg. Wtedy jeździłem Punto i dawało radę, więc tym bardziej SX da, nawet ten 2WD. |
Autor: | Avalanche [ 24-07-2007, 09:22 ] |
Tytuł: | |
Mikołaju, nie wiem czy widziałeś to (w innym wątku): http://www.sme.sk/cdata/2785146/SX4_VIDEO.wmv i to: http://www.youtube.com/watch?v=RVbsBB5eBAI Ja wybrałem 4WD z 2 powodów: malej różnicy w cenie (było 2WD GS lub 4WD GS do wyboru) i tego, że zawsze chciałem mieć 4WD, a kupowanie SUVa czy prawdziweg offroada byłoby po prostu szpanem (choć wiem, że duży procent po to tylko to kupuje ![]() Na Subaru Legacy na razie ![]() Poza tym, SX4 i 4x4 to prawie nieodłączne skojarzenie. Kupowanie SX4 z napędem na 2 koła, to jak kupowanie Subaru Imprezy 1.6/90 KM ![]() ![]() |
Autor: | Vejitta [ 24-07-2007, 10:00 ] |
Tytuł: | |
Moglbym napisac ze kupowanie SX4 4x4 to jak wmawianie sobie ze twoj Polonez moze scigac sie z Ferrari ![]() Ale bez zlosliwosci ![]() SX4 4x4 jak najbardziej tak, zwlaszcza jesli zastanawiasz sie miedzy GS 2WD a GS 4WD. 6k to nie jest jakas fortuna (choc dla mnie byla gdy kupowalem wlasnego 2WD ![]() ![]() I nie mowcie ze 4WD to wyrzucanie kasy w bloto, bo to znowu nie jest taka duza kasa ![]() |
Autor: | Avalanche [ 24-07-2007, 10:06 ] |
Tytuł: | |
Vejitta pisze: Moglbym napisac ze kupowanie SX4 4x4 to jak wmawianie sobie ze twoj Polonez moze scigac sie z Ferrari
![]() Pięknie to ująłeś, choć może nieświadomie ![]() Nie trzeba sobie tego wmawiać, to oczywiste nawet dla 10-latka ![]() Czy ktoś twierdzi, że SX4 to offroad? ![]() ![]() |
Autor: | Vejitta [ 24-07-2007, 10:44 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Pięknie to ująłeś, choć może nieświadomie ![]() Nie trzeba sobie tego wmawiać, to oczywiste nawet dla 10-latka ![]() Masz racje, moglem do przykladu uzyc Porsche, bylbym bardziej elastyczny ![]() Avalanche pisze: Czy ktoś twierdzi, że SX4 to offroad?
![]() ![]() Wspominajac 4WD nawiazales do SUVow i offroad'ow, stad moje stwierdzenie. Mogles rownie dobrze nawiazac do limuzyn czy samochodow sportowych, ktore tez miewaja naped na 4 kola ![]() Tak czy inaczej nasza wymiana zdan z Avalanche nie ma znaczenia czy kupic 2WD czy 4WD - lepiej kupic 4WD ![]() |
Autor: | Avalanche [ 24-07-2007, 11:18 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy można stwierdzić, ze dla każdego lepiej 4x4. Dla mnie lepiej. W zimie lepiej. ![]() Peace :ganja: |
Autor: | blizzard [ 24-07-2007, 12:05 ] |
Tytuł: | |
dobarek pisze: Według mnie nie ma żadnego porównania z Haldexem Skody - prędzej ze stałym 4x4 jeśli chodzi o sam napęd - polecam bo warto
Dla mnie ![]() |
Autor: | Fenrir [ 24-07-2007, 12:16 ] |
Tytuł: | |
Tak wogóle to trzeba zacząć od tego do czego chcesz auto używać ![]() ![]() to co wybierzesz na pewno będzie dobre bo to SUZUKI :D pozdrawiam ![]() |
Autor: | WiS [ 24-07-2007, 13:03 ] |
Tytuł: | |
dobarek pisze: czuć te cztery koła przy szybszej jeździe w zakrętach i w ogóle podczas prowadzenia gdyz samochód zachowuje się naprawdę stabilnie - kiedy można to odczuć? Gdy przełączysz sobie na to co niektórzy uważają za wystarczające czyli 2WD i spróbujesz te same zakręty pokonać z tą samą prędkością - pomimo dobrego trzymania i zawieszenia poczujesz jak Ci tył ucieka. Oj, kolego Dobarek - Ty sobie myśl, co chcesz, ale nie rób niewinnym innym wody z mózgu ;-) Już kiedyś tłumaczyłem, ale powtórzę, bo to kwestia ludzkiego bezpieczeństwa. W aucie przednionapędowym tył ucieka na zewnątrz zakrętu zasadniczo tylko wtedy, kiedy kierownik przyhamuje w zakręcie (hamulcem lub silnikiem, czasem nieświadomie - zdejmując nogę z gazu). Przy prawidłowej technice jazdy (dociążenie dzioba w momencie skrętu, wejście równym gazem albo bez, dodanie gazu w trakcie, żeby auto wyciągnąć z zakrętu) przy FWD tył uciekać nie ma prawa. Problemem przedniopędów jest coś dokładnie odwrotnego - tzw. podsterowność, czyli wypluwanie przodu na zewnątrz zakrętu. Przełamaniu tego służy napęd AWD właśnie (ale porządny) - pozwala przy szybkiej jeździe na wywołanie lekkiej nadsterowności, czyli własnie "nadrzucenia" tyłu i w konsekwencji zacieśnienie skrętu (w pewnym uproszczeniu). Reasumując - Tobie do szybszej jazdy po winklach zdaje się nie potrzeba tego 4x4, wystarczyłaby inna technika operowania gazem/hamulcem. A gdyby po asfalcie szybciej jeździłoby się z AWD, zwłaszcza takim "dołączanym", to zapewniam, że w Formule 1 święciłby triumfy (a tam jakoś same RWD), podobnie jak na asfaltowych rajdach (a tam z kolei dominują szybkie ośki, często spokojnie lejąc czteropędy o większej mocy). AWD (ale stałe AWD!) pozwala szybciej jechać po szutrze/błocie/śniegu/lodzie - ale chyba nie o tym rozmawiamy? dobarek pisze: Według mnie nie ma żadnego porównania z Haldexem Skody - prędzej ze stałym 4x4 jeśli chodzi o sam napęd - Ciekaw jestem, jakimi autami ze stałym AWD koledze zdarzało się jeździć - zwłaszcza "szybciej"...? A teraz wnioski, czyli zasadnicza odpowiedź dla pytającego: 1. Przewagi SX4 AWD nad FWD: 1.1 - łatwiejsze ruszanie w warunkach mniejszej przyczepności i pod górkę (nie tylko w zimie, ale np. na mokrym albo posypanym piachem asfalcie; istotne np. przy szybkim włączaniu się do ruchu z podporządkowanej, zwłaszcza dla mniej wprawnego kierowcy - wprawny sobie poradzi i bez tego). 1.2. - możliwość zjechania bez stresu na polną drogę z kopnym piachem albo błotem, ew. na wilgotną łąkę. 1.3. - korzystna cena (dopłata za 4x4 i za gadżety w wyposażeniu stosunkowo niewielka). Przewaga trakcji i stabilności przy normalnej lub szybkiej jeździe po twardym jest żadna lub pomijalnie mała. 2. Wady SX4 AWD, w porównaniu do FWD: 2.1. - jednak (nieco) większa cena i spalanie (jesli to dla kogoś ważne); 2.2. - nieco mniejsza dynamika; niedużo, ale jednak boli, bo FWD też specjalnie nie przyspiesza; 2.3. - stara zasada pszczół mówi: "więcej mechanizmów i tranzystorków, większa szansa, że się coś zepsuje"; 2.4. - brak wersji gorzej wyposażonej - chcesz, czy nie, musisz kupować gadżety (elektroniczny kluczyk, automatyczna klima, podgrzewane fotele - nie każdego to kręci). No i jeszcze jeden argument, w moim przypadku decydujący, żeby wziąć wersję FWD - naszym SX-em jeździ głównie żona, stosunkowo niewprawnym kierowcą będąca. I sama powiedziała, że "na razie" nie chce 4x4, bo chce się nauczyć jeździć porządnie, a AWD ją "rozleniwi" i potem już się na inny napęd nie przesiądzie, zwłaszcza zimą. Ucałowałem za mądrość i uszanowałem decyzję, choć pierwotnie, przyznam, myślałem o wersji czteropędnej. dobarek pisze: oczywiście ten co ma 2wd będzie twierdził, że kupno 4WD to wyrzucanie kasy w błoto,
Nie każdy... ![]() Kto co lubi - ludzie mają różne gusta i potrzeby. A każde auto ma wady i zalety. PS> Miało być na podst. "własnych doświadczeń" praktycznych, więc informuję, że takowe posiadam. Poza oczywiście fundamentem wiedzy, jakim jest uważna lektura prospektów reklamowych ![]() ![]() |
Autor: | artek007 [ 24-07-2007, 13:51 ] |
Tytuł: | |
Oj dobarek, troche przesadziles z tym jezdzeniem w zime, jakos nigdy nie mialem problemu z ruszeniem w moim paskudnym miescie, fakt ze bedzie Ci latwiej ale nie mow ze Ty pojedziesz a "inni" - jednoosiowcy beda stali badz walczyli z wiatrakami ![]() ![]() ![]() |
Autor: | KozioŁ [ 24-07-2007, 17:48 ] |
Tytuł: | |
WiS pisze: ...W aucie przednionapędowym tył ucieka na zewnątrz zakrętu zasadniczo tylko wtedy, kiedy ...
Wszystko się zgadza, a ja od siebie dodam, że czasem tyłek ucieka na zewnątrz, podczas szybkiego pokonywania wyboistego, dziurawego zakrętu - chociaż pewnie nie jest to przypadłość wszystkich aut, niemniej na pewno astra II się tak zachowuje, co wiem z własnego doświadczenia, a nawet w gazetach motoryzacyjnych o tym pisali dawno temu ![]() |
Autor: | Mikołaj [ 24-07-2007, 20:13 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za odzew. Nie spodziewałem się, że moje pytanie wywoła taką polemikę. W sumie to chciałem sie tylko utwierdzić w moim przekonaniu o 4wd. Przy podjęciu ostatecznej decyzji głosy w tej dyskusji będą kolejnym "plusem" za allweeldrive-m. Pozdrawiam i życzę radości z jazdy zarówno tym z jedną jak i dwiema ośkami. |
Autor: | dobarek [ 25-07-2007, 07:46 ] |
Tytuł: | |
nawiązując do wielu wypowiedzi - jeździłem 4x4 stałym Mitsubishi Pajero a więc jeden z najlepszych w swojej klasie - klasyka. Zdarzyło mi się również na nieszczęście prowadzić Skodę z haldexem i tu się zgadzam z WiSem że taki dołączany tył to nieporozumienie. Argumenty typu, że wprawny kierowca sobie poradzi w każdych warunkach - zgoda - do tej pory sobie radziłem w ziemie również Seicento, które potrafiło nieźle zabuksować - 1100 ccm. Opisywanie że dziób idzie w dół czy wgórę...naprawdę - sporo km w swoim życiu zrobiłem i był czas, że jeździłem bardzo szybko a nawet zdecydowanie za szybko i wiem jak zachowuje się przednionapędowy samochód nawet przy powiedzmy że takim jestem - wprawnym kierowcy. Nowiutka Astra II (według mnie jedno z lepszych zawieszeń w swojej klasie) na zakręcie na torach tramwajowych "uciekała" tyłem na zewnątrz przy zbyt szybkim wejściu. tak samo przy szybkim pokonywaniu krętych dróżek utwardzonych tył potrafił się delikatnie ślizgać. Tego nie ma przy napędzie 4x4 nawet dołączanym. Sprawdziłem to również przełaczając tylko na FWD - stabilność i neutralność jest nieporównywalna. A dynamika??? No cóż - dane katalogowe mówią o bodajże 0,5 sekundy różnicy 0-100 km/h a więc w przypadku t.zw. wprawnego kierowcy bez umiejętności i uprawnień rajdowca ta róznica może być nawet mniejsza. Natomiast fakt, że trzeba kupowac samochód z bajerami - no cóż...dla mnie tak naprawdę rzeczami, które nie są mi potrzebne to są ewentualne elektryczne tylne szyby i może podgrzewane fotele, ale to stwierdzę dopiero po zimie bo może się okazać że to jest przydatne... A - jeszcze jedno - spalanie - w weekend jechałem w jedną sronę do teściów z napędem 4wd - 7,5 litra a z powrotem 7,3 - sposób jazdy w miarę mozliwości identyczny |
Autor: | sx4suz [ 25-07-2007, 09:42 ] |
Tytuł: | |
Moj poprzedni samochód Toyota LandCruiser 90prado. Nie wyobrażam sobie bryczki bez 4x4. Załączone filmiki w tym wątku dobitnie pokazują różnicę 2D i 4D. Warto wysupłąć te pare zł więcej i kupić 4x4. |
Autor: | Cichy [ 25-07-2007, 15:04 ] |
Tytuł: | |
Jak widać są zwolennicy i przeciwnicy. Ja jeździłem testowo wersją 4x4 , kupiłem 2WD i różnic nie odczuwam, no ale może się nie znam albo nie wchodzę w ostre zakręty powyżej setki. |
Autor: | dobarek [ 25-07-2007, 15:08 ] |
Tytuł: | |
może w przypadku Twojego Japana ten napęd 2WD jest lepszy od madziarowego 4WD i stąd nie ma róznicy więc po co przepłacać ![]() |
Autor: | Cichy [ 25-07-2007, 15:56 ] |
Tytuł: | |
Aha - a propos przyspieszenia - zauważyłem, ze przy odpowiedniej wprawie mozna przyspieszyc do setki szybciej, niż podają dane katalogowe. Na razie empirycznie miałem okazję sprawdzić jeden raz ze stoperem w ręku i prędkościomierzem na GPS. Wyszło co prawda 10,8 ale sporo straciłem na początku bo za długi był pisk. Jak się rusza dynamicznie unikając poślizgu, to sądzę, że można zejść poniżej 10 s. |
Autor: | sx4suz [ 25-07-2007, 22:19 ] |
Tytuł: | |
Cichy pisze: Aha - a propos przyspieszenia - zauważyłem, ze przy odpowiedniej wprawie mozna przyspieszyc do setki szybciej, niż podają dane katalogowe. Na razie empirycznie miałem okazję sprawdzić jeden raz ze stoperem w ręku i prędkościomierzem na GPS. Wyszło co prawda 10,8 ale sporo straciłem na początku bo za długi był pisk. Jak się rusza dynamicznie unikając poślizgu, to sądzę, że można zejść poniżej 10 s.
AAA widzisz.. Jak by był 4x4 to nie było by poślizgu.... Tylko 4x4 ..... pozdrawiam |
Autor: | spoono [ 25-07-2007, 22:34 ] |
Tytuł: | |
sx4suz pisze: AAA widzisz.. Jak by był 4x4 to nie było by poślizgu.... Tylko 4x4 ..... pozdrawiam nie byłoby poślizgu, ale straty mocy i momentu byłyby ![]() (przy przeniesieniu mocy i momentu na koła, szczególnie na dalszym biegach ;P ) |
Autor: | dobarek [ 26-07-2007, 07:11 ] |
Tytuł: | |
ale zapominamy że 4x4 można odłączyć a wtedy samochód jest FWD i waży raptem 60 kg więcej co przyjego masie nie jest jakąś strasznie wielką różnicą - zgadzam się z Cichym, że przyspieszenia katalogowe są podane realnie ale raczej na zejście poniżej 10 sekund nie liczyłbym - z tego co wiem to żaden z seryjnych kompaktów 1,6 nie ma takich osiągów (nie mówię tu o żadnych GTI) ale może się mylę |
Autor: | Avalanche [ 02-02-2009, 11:51 ] |
Tytuł: | |
W dzisiejszym "Motorze" mistrz kierownicy (nazwisko znane redakcji) skrytykował napęd 4x4 w SX4 twierdząc, że w pozycji AUTO dołącza się z opóźnieniem i może zaskoczyć kierowcę nagłą zmianą charakterystyki jazdy. ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |