Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=14767
Strona 1 z 1

Autor:  Raph512 [ 27-02-2017, 18:07 ]
Tytuł:  SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Witam

w aucie zamontowany gaz brc z niby pojemnikiem na lubrykant jeden gazownik mowi ze mozna bez lubrykantu drugi ze powinno sie

jak to z tym jest i co ile powinno sie regulowac luzy zaworowe przy gazie?

oraz wg was czy m16a jest wmiare wytrzymały na lpg?

pozdrawiam

Autor:  Tomash [ 27-02-2017, 19:01 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Gniazd raczej nie wypali, jest na tym forum kilka osób z powodzeniem jeżdżących na gazie, ale częsta płytkowa regulacja luzów zaworowych mocno zmniejsza opłacalność takiej operacji. Ja bym odradzał.

Autor:  Raph512 [ 27-02-2017, 19:54 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

dziś jeździłem nowo zakupionym sx4 4x4 157000 nalotu i na benzynce srednia 6l na 100 bez tragedii, a co chwila luzy regulowac cudowac, gaz, zuzycie, fakt moze i masz racje

Autor:  jokerpablo [ 27-02-2017, 21:15 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Ktoś ma kłopoty z liczeniem opłacalności ...... polecam kalkulator gazeo.pl, opłaca się w kilka lat nawet kilka razy wymienić silnik :) przy dobrze wyregulowanej instalacji nie ma mowy o kłopotach a regulacja zaworów nie jest aż tak kosztowna to przecież nie subaru...:)

Autor:  macioo [ 27-02-2017, 21:47 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Po pierwsze, regulacja jest droga, co można bez problemu empirycznie sprawdzić. I co już nie raz na tym forum wykazano.
Po drugie nie każdy przy obliczaniu opłacalności liczy tylko pieniądze. Jak dla mnie, na ten przykład ważniejsza jest niezawodność i oszczędność czasu. Wolę zapłacić parę groszy więcej za paliwo, niż biegać po warsztatach z gaszeniem kontrolki, regulacjami, czy nawet wymianą silnika. Mój czas jest dla mnie cenniejszy, niż jakieś drapane oszczędności.
PS
"opłaca się w kilka lat nawet kilka razy wymienić silnik" tego akurat nie rozumiem... Jakim cudem może się opłacać wymiana silnika, kiedy silnik używany (nie wiadomo w jakim stanie się trafi) kosztuje 1-2kpln + 1kpln za przekładki raz do roku? Przy przebiegach tak dużych, żeby takie coś się opłacało, każdy normalny kupi diesla!

Autor:  jokerpablo [ 27-02-2017, 22:00 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

pkt widzenia zależy od siedzenia.... akurat jestem instalatorem lpg i zamontowałem w swoim sx4 gaz i śmieszą mnie te powielone do upadłego opinie użytkowników, którzy nie posiadają instalacji, ale mają energię pisać dla ogółu swoje złote myśli...mnie to nie zupełnie przekonuje.

Autor:  Raph512 [ 27-02-2017, 22:04 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

sęk w tym ze w tym aucie jezdzi instalacja brc, od 2 lat nie uruchamiana, gdyz zaraz po zamontowaniu gazu tzn po ok 15k km dymił na niebiesko spalal hektolitry oleju i byl remont silnika za ok 3k pln, ponoc mechanik powiedzial zeby stopniowo wypalac gaz z butli ale mamy obawy, czy wyjac te instalacje dac komus za pare gr, czy sprawdzic ja od zera ponownie.

Autor:  jokerpablo [ 27-02-2017, 22:38 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Instalacje BRC są przeważnie zakładane przez laików, którzy nie mają pojęcia o prawidłowym montażu a zwłaszcza regulacji i sprawdzaniu korekty długoterminowej obd w suzuki ma być 0 , zgadzam się Suzuki SX4 nie jest odporne na partactwo nie mogę przystać na takie opinie jakie tu prezentujecie, ale rozumiem obawy, w poprzednim samochodzie mój przebieg 200 tys na lpg policzcie dobrze koszty paliwa.

Autor:  Jaczek [ 28-02-2017, 16:01 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

z tym się zgadzam ale profesjonalna instalacja LPG to pewnie około 5000zł a to już się nie bardzo opłaca...

Autor:  jokerpablo [ 01-03-2017, 08:26 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

W zupełności wystarczy połowa tej kwoty reszta to poprawna regulacja i ustawienia .Samochód nie nastręcza trudności no może poza montażem zbiornika w wersji 4x4 , tu trzeba się postarać... Mamy doskonałe polskie instalacje Stag, Lpg tech, Kme, Optimę, które przewyższają możliwościami regulacyjnymi instalacje włoskie i nie są kosztowne w późniejszym serwisowaniu.

Autor:  piotr6 [ 31-05-2017, 15:52 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Witam założyłem gaz Stag i jestem zadowolony nie ma żadnego problemu ani jazdy do mechanika by coś regulował działa bez zarzutu pali 11l gazu na 100km sx4 1,6 b 2006r i zakladałem nie w serwisie tylko u tak zwanego Kazika ,ale ma pojęcie o tym co robi i jak robi serwisy się chowają

Autor:  ipek33 [ 12-07-2017, 19:19 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

@piotr6
1) Ile Cię kosztowała instalacja?
2) Czy możesz porównać spalanie na gazie do spalania na benzynie - chodzi mi o to, ile palił na benzynie i czy da się to porównać, bo np. codziennie jeździsz na tej samej trasie.

@jokerpablo
o jakich problemach piszesz? Jestem ciekaw, jak wygląda temat gazu inwestycyjnie i eksploatacyjnie - zarówno do strony komplikacji technicznych (montaż i serwis instalacji/auta) jak i kosztowo.

Z góry dziękuję za uwagi

Autor:  piotr6 [ 27-08-2017, 20:04 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Odpowiadam instalacja kosztowała 2500zł montaż trwał cały dzień od godz 9rano do 21 zakładał go fachowiec nie laik ani tak zwany Warsztat u Kazika
pali na 100km/z klimatyzacją 10l
w tarasie do Krakowa z klimą prędkość średnia 120km/h spalił 8litrów
natomiast powród bez klimy do łodzi z Krakowa średnia 110km/h spalił 7litrów gazu

benzyna pali na 100km/ 8,5litra jazda po mieście do 9litrów
codziennie dojeżdżam do pracy 22km
także jest znaczna różnica w kosztach jednym zdaniem opłaca się założyć LPG

Autor:  ipek33 [ 28-08-2017, 04:43 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

piotr6

Dziękuję za obszerne wyjaśnienia. U mnie spalanie takie jak w avatarze, też dojeżdżam do pracy ale na dłuższym dystansie, bo ponad 100 km (w obie strony). U mnie na pewno opłaciłoby się przejście na gaz ale wciąż mam obawy o żywotność silnika... Nic, będę bił się z myślami.

Dziękuje i pozdrawiam

Autor:  piotr6 [ 28-08-2017, 16:52 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

a kto ci powiedział ze silnik dostanie w dupę jeżeli założysz Polski system Lpg bez żadnych cudów to nic nie grozi ja miałem do wyboru BRC ale przekonał mnie mechanik -bo jak wtryski się zap-----dolą to taki wtrysk jeden kosztuje a Polskie da się wyczyścić lub wymienić za znacznie tańsze pieniążki i wszędzie je zakupisz bez żadnych umów bo na BRC ci co zakładają mają podpisane umowy i tylko oni mogą zakupić części do tego typu instalacji nie zakupi szarak i są koszta wysokie a Polskie niczym nie odbiegają od BRC jeżeli jest dobrze zamontowana cała instalacja .
nie ma żadnych strat mocy na silniku 1,6 B chodzi jak pszczółka przemyśl bo naprawdę warto założyć instalację LPG KOMFORT TEN SAM A TANIEJ JEŹDZIMY?

Autor:  macioo [ 28-08-2017, 21:59 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

No z tym komfortem to bym polemizował.
- mniejszy bagażnik
- mniejszy zasięg
- droższe przeglądy
- częstsze regulacje zaworów
- szybsze zużywanie się świec
- brak możliwości korzystania z parkingów podziemnych
To tylko tyle jeżeli nic się nie psuje. Sam zakładasz, że "coś tam z wtryskami"... Dla mnie wyłączenie samochodu nawet na jeden dodatkowy i nieplanowany dzień to duży problem (40km do pracy w innym mieście, bez alternatywy transportu publicznego), więc zabawa w eksperymenty z LPG odpada. Przy 23kkm rocznie zostaję przy Pb. Jak zwiększę przebieg ponad 30-35kkm kupię diesla.

Autor:  ipek33 [ 29-08-2017, 04:39 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Nic nie wnosi do tematu

Autor:  macioo [ 29-08-2017, 16:26 ]
Tytuł:  Re: SX4 1.6 120km GAZ BRC nez lubryfikantu?

Nowoczesne diesle nie są złe. Jedynie z tego co obserwuję, to 90% użytkowników nie umie ich eksploatować. Pierwszy kardynalny błąd, to diesel na krótkie trasy. Drugi, to trzymanie się kurczowo zaleceń serwisu. Mam doświadczenie z najbardziej awaryjnym (swego czasu) dieslem 1,5dci. Jak ktoś się cieszył, że może przeglądy co 30kkm, to zaraz pisał że goowno bo się panewki obracają. Ja wymieniałem olej co 15kkm i przez 160kkm jedyne co nawaliło, to czujnik klimatyzacji i EGR. No i ostatnia kwestia, to tankowanie na markowej popularnej stacji. A tutaj ludzie są niereformowalni. W moim mieście jest stacja, która była nawet w raportach ogólnopolskich opisana w związku z trefnym paliwem, a niedawno mieli paliwo tańsze o kilka groszy, to kolejka się ustawiła jak za "komuny" do "CPN-u".

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/