Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Pytania przed zakupem SX4 https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=14684 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jarek1 [ 06-02-2017, 13:06 ] |
Tytuł: | Pytania przed zakupem SX4 |
Witam serdecznie, jestem nowy na forum, przymierzam sie do zakupu SX4. Przeczytałem troche tematów na forum ale nadal niewiele wiem... W pierwszej kolejnosci pytanie o wersje stylizacyjne: 1. Auto z 2008 roku, benzyna, CZY TEN ZDERZAK JEST PO 2009 ROKU? Halogen wychodzi poza kratkę i "wcina się" w zderzak. ![]() 2. Zwykła wersja bez srebrnych dodatkow, ale ma RELINGI. Auto sprowadzone z Włoch. ![]() 3. Wersja ze srebrnymi wstawkami i relingami, CZY tak powinno wyglądać auto numer 2? Jesli ma relingi powinna też mieć zderzaki? ![]() Kolejne pytanie... jakie problemy napotykaja silniki 1.6 z roku ok. 2007? A na co zwrocic uwage w benzynie 1.6 107 KM? Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam, Jarek |
Autor: | Avalanche [ 06-02-2017, 13:17 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
viewtopic.php?f=38&t=2609 Fot. 1 - produkcja japońska Fot. 3 - nie ma związku o tyle, że wersje z pakietem "outdoor" miały relingi, ale bez też mogły mieć. ![]() |
Autor: | Jarek1 [ 06-02-2017, 13:28 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Fot 1. Produkcja Japońska i rocznik auta nie ma tu znaczenia? Mam sie nie doszukiwac podstepu, ze auto mialo zderzak zmieniony? |
Autor: | Avalanche [ 06-02-2017, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
SX4 z produkcji japońskiej w Polsce były sprzedawane przez krótki okres, na początku (nie pamiętam, ale chyba w latach 2007-2008), gdy węgierskie zakłady nie nadążały za popytem. Co do zmiany zderzaka, to sam kiedyś - po drobnym uszkodzeniu (7-10 cm pęknięcie plastiku) chciałem założyć ten z wersji japońskiej, ale w końcu zmieniłem zdanie. Nie zakładałbym podstępu. Nawet tu na forum był ktoś, kto sobie zmienił zderzak z powodów "estetycznych" + chciał mieć LEDowe lampy do jazdy dziennej, a te łatwiej było dostać w wersji do tego zderzaka/lub poliftowego ![]() W razie wątpliwości lepiej zapytać sprzedającego i ewentualnie umieścić odpowiednią informację w umowie. |
Autor: | Jarek1 [ 06-02-2017, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Avalanche, a jakas wiedze nt silnikow 1.6 z PSA i 1.6 benz masz? Cos typowego je męczyło? |
Autor: | Avalanche [ 06-02-2017, 17:43 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
1.6 benzyna - nic. M16A, to jeden z najlepszych silników w tej klasie pod względem trwałości i bezawaryjności. 1.6 DDiS (PSA) - nie słyszałem, ale to nie znaczy, że nic im nie dolega ![]() Z drugiej strony, właściciele francuzów z tym silnikiem je chwalą za bezproblemową eksploatację. Minusem na pewno jest słaba dynamika. |
Autor: | macioo [ 06-02-2017, 18:57 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Jest obszernie na forum ale napiszę: M16A miały problemy z przedwcześnie zużywającym się katalizatorem. Mój padł ok. 60kkm ale to była loteria, były wyniki 100kkm jak też 30kkm. Pad kata objawiał się kontrolką "check engine". Obecnie regenerowany kat kosztuje ok. 800pln jakby coś. |
Autor: | SX4ever [ 06-02-2017, 20:35 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Jarek1 pisze: 2. Zwykła wersja bez srebrnych dodatkow, ale ma RELINGI. Auto sprowadzone z Włoch. ![]() 3. Wersja ze srebrnymi wstawkami i relingami, CZY tak powinno wyglądać auto numer 2? Jesli ma relingi powinna też mieć zderzaki? ![]() Bez dalszego wchodzenia w dyskusje, czy wersja z relingami musi/ powinna miec i "reszte plastikow"... ... to autko z wloskim rodowodem nie ma zadnych oryginalnych relingow. To nie relingi, to "druciarstwo" i przewozenie jakiegokolwiek ladunku na czyms takim jest prowokowaniem nieszczescia. Natomiast nazywanie kilku przypadkow padnietego katalizatora "problemem silnika M16A" uwazam za przesadzone, to stara i nie przysparzajaca klopotow jednostka napedowa, ktorej zaszkodzic mogloby chyba tylko jej dalsze "udoskonalanie". W pewnym momencie trzeba po prostu powiedziec "stop" i zaczac konstruowac od podstaw cos nowego. I tak sie - na szczescie - dzieje. |
Autor: | Avalanche [ 06-02-2017, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Co do relingów, to SX4ever ma oko ![]() Faktycznie te na zdjęciu nie są oryginalne. I zgadzam się, że problem z katalizatorem nie oznacza problemów z silnikiem M16A. |
Autor: | Iron [ 06-02-2017, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Avalanche pisze: 1.6 benzyna - nic. M16A, to jeden z najlepszych silników w tej klasie pod względem trwałości i bezawaryjności. Zgadzam się, potwierdzone w praktyce. |
Autor: | grenadier [ 07-02-2017, 09:20 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
potwierdzam powyższe, prawie 90tkm zrobiłem i sprzedałem, kolejny właściciel bardzo zadowolony. Miałem wersję japońską. Silnik 1,6pb bezproblemowy i bezawaryjny, check engine wyświetlił mi się po raz pierwszy przy 50 paru tysiącach, nic z tym nie zrobiłem prócz kasowania kontrolki. Ogólnie jeśli gabaryty i klasa auta Ci odpowiada, bardzo polecam. |
Autor: | Jarek1 [ 12-02-2017, 01:37 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
O kurde, faktycznie te relingi sie roznia od fabrycznych... Idealnie byloby kupic 1.6 benz + lpg, ale diesle patrzac po ogloszeniach sa 3-4 tys. tansze ![]() Mialem tez Ibize 1.4 TDI i nie narzekalem... |
Autor: | macioo [ 12-02-2017, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
A co ma wspólnego (poza paliwem) Ibiza 1,4tdi z SX4 (obojętnie 1,9 czy 1,6 diesel)? To jakby porównywać czołg T-34 z kombajnem Bizon! (też to samo paliwo) ![]() Totalnie różne auta, a tym bardziej silniki! Jak nie narzekałeś na 1,4TDI, to tym dieslem w SX4 będziesz oczarowany. Ten 3-cyl. silnik VW, nie dość, że nie jechał, to wcale nie był tak oszczędny jak obiecywali, a na domiar złego brzmiał i trząsł się jakby był już w fabryce zepsuty! Mieliśmy kilka w firmie Fabii z tą porażką zamiast silnika. Nie wiem kto wpadł na pomysł trzech cylindrów w dieslu!? Jeżeli przejeżdżasz te 8-10km jednorazowo, to śmiało możesz brać diesla. Szczególnie 1,9 (od Fiata) jeździ bardzo przyjemnie (choć superoszczędny też nie jest). Na krótkie trasy miejskie TYLKO benzyna, bo diesel w takim wypadku, to ciągłe problemy. |
Autor: | Jaczek [ 12-02-2017, 19:59 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
w pełni popieram tą opinie.... |
Autor: | rezon [ 13-02-2017, 16:37 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
grenadier pisze: potwierdzam powyższe, prawie 90tkm zrobiłem i sprzedałem, kolejny właściciel bardzo zadowolony. Miałem wersję japońską. Silnik 1,6pb bezproblemowy i bezawaryjny, check engine wyświetlił mi się po raz pierwszy przy 50 paru tysiącach, nic z tym nie zrobiłem prócz kasowania kontrolki. Ogólnie jeśli gabaryty i klasa auta Ci odpowiada, bardzo polecam. ![]() ![]() ![]() ![]() Nie zmienia to również mojej opinii o bezawaryjności 1,6 w SX4, bo silnik prosty i nieskomplikowany. I też polecam uwadze SX4, ale diesle to raczej powyżej 20km jazdy. Przy 8-10km to dopiero zaczną łapać temperaturę pracy, a zimą nie wypali dpf'a |
Autor: | macioo [ 13-02-2017, 17:46 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
DPF-a nie wypala się codziennie. Wiadomo, że 20km jest zdrowsze niż 10km (tyle uważam, za absolutne minimum), ale bardziej mi chodziło o minimalną odległość, żeby doładować akumulator po rozruchu diesla, niż o komfort podróżowania. |
Autor: | daszu77 [ 13-02-2017, 23:42 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Jeśli można "podhaczę" się pod temat. Czy grill atrapa od przedliftingowej wersji węgierskiej, pasuje do wersji po lifcie? |
Autor: | Avalanche [ 14-02-2017, 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Raczej nie. To jest element plastiku zderzaka, który po lifcie ma tylko wspólne punkty mocowania i linie styczne z błotnikami i maską. |
Autor: | rezon [ 14-02-2017, 09:57 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
macioo pisze: DPF-a nie wypala się codziennie. Wiadomo, że 20km jest zdrowsze niż 10km (tyle uważam, za absolutne minimum), ale bardziej mi chodziło o minimalną odległość, żeby doładować akumulator po rozruchu diesla, niż o komfort podróżowania. Głównym problemem w nowoczesnych dieslach jeżdżących krótkie odcinki nie jest kosztujący kilkaset zł akumulator, ale znacznie droższy filtr dpf. Z Twojej wypowiedzi wynika, że raczej nie masz osobistych doświadczeń z dieslem wyposażonym w ten cudowny ekologiczny wynalazek, skoro widzisz główny problem w akumulatorze. DPF nie wypala się codziennie, ale kiedyś musi, a jak auto jeździ głównie 10km to nie ma na to najmniejszych szans. Diesel zimą łapie temperaturę pracy dopiero po kilkunastu km. Kilkanaście przerwań wypalania i filtr za kilka tysięcy do wymiany. Jak ktoś chociaż raz w miesiącu przegoni samochód kilkadziesiąt km utrzymując wysokie obroty, to złagodzi problem bo wypali trochę sadzę. Ale jak ktoś jeździ tylko wokół komina, to w ciągu dwóch/trzech sezonów załatwi filtr. Znacznie lepiej mają posiadacze webasto - silnik jest ciepły już przy starcie. I znowu akumulator po prostu się spisuje na straty, bo przecież webasto z czegoś jest zasilane.
|
Autor: | grenadier [ 14-02-2017, 10:52 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
rezon pisze: grenadier pisze: potwierdzam powyższe, prawie 90tkm zrobiłem i sprzedałem, kolejny właściciel bardzo zadowolony. Miałem wersję japońską. Silnik 1,6pb bezproblemowy i bezawaryjny, check engine wyświetlił mi się po raz pierwszy przy 50 paru tysiącach, nic z tym nie zrobiłem prócz kasowania kontrolki. Ogólnie jeśli gabaryty i klasa auta Ci odpowiada, bardzo polecam. ![]() ![]() ![]() ![]() Nie zmienia to również mojej opinii o bezawaryjności 1,6 w SX4, bo silnik prosty i nieskomplikowany. I też polecam uwadze SX4, ale diesle to raczej powyżej 20km jazdy. Przy 8-10km to dopiero zaczną łapać temperaturę pracy, a zimą nie wypali dpf'a Nie żartuje, raczej Superba nie kupiłeś za 50 parę tysięcy nowego ![]() |
Autor: | Jarek1 [ 14-02-2017, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Ibiza akurat bardzo oszczedna byla z silnikiem 1.4 TDI. Odcinki to takie... czasem 1km do pracy, czasem 6 km do rodziny, a czasem 10 do wiekszego miasta, wiec chyba jednak beda poszukiwania benzyny. Ogladalem to czarne auto z tymi podrabianymi relingami, nawet zrobilem im zdjecie, pozniej wstawie. Silniki 1.6 Diesel w SX4 ktorym sie przygladalem, w wersji 90KM akurat nie maja DPF, na szczescie. |
Autor: | Avalanche [ 15-02-2017, 07:52 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
Ktoś w mojej okolicy ma SX4 z dieslem, ale nie wiem czy 1.9 czy 1.6. Zapytam jak go zobaczę przy jakiejś okazji. Jeżeli 1.6, to przekażę co powiedział. Niemniej na takie odległości brałbym benzynkę. Spali podobnie, może nieco więcej, ale to tyle. |
Autor: | rezon [ 15-02-2017, 16:51 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
grenadier pisze: Nie żartuje, raczej Superba nie kupiłeś za 50 parę tysięcy nowego te same silniki idą też do Octavii - jest znacznie tańsza od Superba. SX4 też nie kupiłem nowego za 50tys. zł, tylko mniej więcej w cenie Octavii wówczas. Nie ma znaczenia w jakim samochodzie, ważne jaki silnik. Jak się nie zepsuje benzyny LPG, to rzadko zaświecają check engine.
![]() |
Autor: | grenadier [ 15-02-2017, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Pytania przed zakupem SX4 |
rezon pisze: grenadier pisze: Nie żartuje, raczej Superba nie kupiłeś za 50 parę tysięcy nowego te same silniki idą też do Octavii - jest znacznie tańsza od Superba. SX4 też nie kupiłem nowego za 50tys. zł, tylko mniej więcej w cenie Octavii wówczas. Nie ma znaczenia w jakim samochodzie, ważne jaki silnik. Jak się nie zepsuje benzyny LPG, to rzadko zaświecają check engine.![]() hmm ale mowa tu jak w tytule postu... a check engine w 1,6 pb suzuki to jedna z przypadłości bez używania gazu oczywiście. Poczytaj w odpowiednim dziale. Nie neguję tego że Skoda w kilku modelach używa tych samych silników, zresztą cała grupa Vag to robi tsi/tdi. Sam mam aktualnie Skodę i wiem jak to wygląda ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |