Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 12-07-2025, 13:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-02-2017, 13:06 
Offline

Rejestracja: 06-02-2017, 11:48
Posty: 7
Suzuki: SX4
Witam serdecznie,

jestem nowy na forum, przymierzam sie do zakupu SX4.
Przeczytałem troche tematów na forum ale nadal niewiele wiem...

W pierwszej kolejnosci pytanie o wersje stylizacyjne:
1. Auto z 2008 roku, benzyna, CZY TEN ZDERZAK JEST PO 2009 ROKU? Halogen wychodzi poza kratkę i "wcina się" w zderzak.
Obrazek

2. Zwykła wersja bez srebrnych dodatkow, ale ma RELINGI. Auto sprowadzone z Włoch.
Obrazek

3. Wersja ze srebrnymi wstawkami i relingami, CZY tak powinno wyglądać auto numer 2? Jesli ma relingi powinna też mieć zderzaki?
Obrazek

Kolejne pytanie... jakie problemy napotykaja silniki 1.6 z roku ok. 2007? A na co zwrocic uwage w benzynie 1.6 107 KM?

Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam,
Jarek


Na górę
Post: 06-02-2017, 13:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
viewtopic.php?f=38&t=2609
Fot. 1 - produkcja japońska
Fot. 3 - nie ma związku o tyle, że wersje z pakietem "outdoor" miały relingi, ale bez też mogły mieć. 8)


Na górę
Post: 06-02-2017, 13:28 
Offline

Rejestracja: 06-02-2017, 11:48
Posty: 7
Suzuki: SX4
Fot 1. Produkcja Japońska i rocznik auta nie ma tu znaczenia?
Mam sie nie doszukiwac podstepu, ze auto mialo zderzak zmieniony?


Na górę
Post: 06-02-2017, 13:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
SX4 z produkcji japońskiej w Polsce były sprzedawane przez krótki okres, na początku (nie pamiętam, ale chyba w latach 2007-2008), gdy węgierskie zakłady nie nadążały za popytem.

Co do zmiany zderzaka, to sam kiedyś - po drobnym uszkodzeniu (7-10 cm pęknięcie plastiku) chciałem założyć ten z wersji japońskiej, ale w końcu zmieniłem zdanie.
Nie zakładałbym podstępu. Nawet tu na forum był ktoś, kto sobie zmienił zderzak z powodów "estetycznych" + chciał mieć LEDowe lampy do jazdy dziennej, a te łatwiej było dostać w wersji do tego zderzaka/lub poliftowego ;)

W razie wątpliwości lepiej zapytać sprzedającego i ewentualnie umieścić odpowiednią informację w umowie.


Na górę
Post: 06-02-2017, 17:29 
Offline

Rejestracja: 06-02-2017, 11:48
Posty: 7
Suzuki: SX4
Avalanche, a jakas wiedze nt silnikow 1.6 z PSA i 1.6 benz masz? Cos typowego je męczyło?


Na górę
Post: 06-02-2017, 17:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
1.6 benzyna - nic. M16A, to jeden z najlepszych silników w tej klasie pod względem trwałości i bezawaryjności.

1.6 DDiS (PSA) - nie słyszałem, ale to nie znaczy, że nic im nie dolega ;)
Z drugiej strony, właściciele francuzów z tym silnikiem je chwalą za bezproblemową eksploatację.
Minusem na pewno jest słaba dynamika.


Na górę
Post: 06-02-2017, 18:57 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jest obszernie na forum ale napiszę: M16A miały problemy z przedwcześnie zużywającym się katalizatorem. Mój padł ok. 60kkm ale to była loteria, były wyniki 100kkm jak też 30kkm. Pad kata objawiał się kontrolką "check engine". Obecnie regenerowany kat kosztuje ok. 800pln jakby coś.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 06-02-2017, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Jarek1 pisze:
2. Zwykła wersja bez srebrnych dodatkow, ale ma RELINGI. Auto sprowadzone z Włoch.
Obrazek

3. Wersja ze srebrnymi wstawkami i relingami, CZY tak powinno wyglądać auto numer 2? Jesli ma relingi powinna też mieć zderzaki?
Obrazek

Bez dalszego wchodzenia w dyskusje, czy wersja z relingami musi/ powinna miec i "reszte plastikow"...
... to autko z wloskim rodowodem nie ma zadnych oryginalnych relingow. To nie relingi, to "druciarstwo" i przewozenie jakiegokolwiek ladunku na czyms takim jest prowokowaniem nieszczescia.

Natomiast nazywanie kilku przypadkow padnietego katalizatora "problemem silnika M16A" uwazam za przesadzone, to stara i nie przysparzajaca klopotow jednostka napedowa, ktorej zaszkodzic
mogloby chyba tylko jej dalsze "udoskonalanie".

W pewnym momencie trzeba po prostu powiedziec "stop" i zaczac konstruowac od podstaw cos nowego. I tak sie - na szczescie - dzieje.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
Post: 06-02-2017, 21:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Co do relingów, to SX4ever ma oko :D
Faktycznie te na zdjęciu nie są oryginalne.

I zgadzam się, że problem z katalizatorem nie oznacza problemów z silnikiem M16A.


Na górę
Post: 06-02-2017, 22:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 981
Lokalizacja: Górny Śląsk
Avalanche pisze:
1.6 benzyna - nic. M16A, to jeden z najlepszych silników w tej klasie pod względem trwałości i bezawaryjności.



Zgadzam się, potwierdzone w praktyce.


Na górę
Post: 07-02-2017, 09:20 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 09:47
Posty: 36
Lokalizacja: R.Śląska
potwierdzam powyższe, prawie 90tkm zrobiłem i sprzedałem, kolejny właściciel bardzo zadowolony. Miałem wersję japońską. Silnik 1,6pb bezproblemowy i bezawaryjny, check engine wyświetlił mi się po raz pierwszy przy 50 paru tysiącach, nic z tym nie zrobiłem prócz kasowania kontrolki. Ogólnie jeśli gabaryty i klasa auta Ci odpowiada, bardzo polecam.


Na górę
Post: 12-02-2017, 01:37 
Offline

Rejestracja: 06-02-2017, 11:48
Posty: 7
Suzuki: SX4
O kurde, faktycznie te relingi sie roznia od fabrycznych...

Idealnie byloby kupic 1.6 benz + lpg, ale diesle patrzac po ogloszeniach sa 3-4 tys. tansze :roll:
Mialem tez Ibize 1.4 TDI i nie narzekalem...


Na górę
Post: 12-02-2017, 12:39 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
A co ma wspólnego (poza paliwem) Ibiza 1,4tdi z SX4 (obojętnie 1,9 czy 1,6 diesel)? To jakby porównywać czołg T-34 z kombajnem Bizon! (też to samo paliwo) :D
Totalnie różne auta, a tym bardziej silniki! Jak nie narzekałeś na 1,4TDI, to tym dieslem w SX4 będziesz oczarowany. Ten 3-cyl. silnik VW, nie dość, że nie jechał, to wcale nie był tak oszczędny jak obiecywali, a na domiar złego brzmiał i trząsł się jakby był już w fabryce zepsuty! Mieliśmy kilka w firmie Fabii z tą porażką zamiast silnika. Nie wiem kto wpadł na pomysł trzech cylindrów w dieslu!?
Jeżeli przejeżdżasz te 8-10km jednorazowo, to śmiało możesz brać diesla. Szczególnie 1,9 (od Fiata) jeździ bardzo przyjemnie (choć superoszczędny też nie jest). Na krótkie trasy miejskie TYLKO benzyna, bo diesel w takim wypadku, to ciągłe problemy.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 12-02-2017, 19:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
w pełni popieram tą opinie....

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 13-02-2017, 16:37 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
grenadier pisze:
potwierdzam powyższe, prawie 90tkm zrobiłem i sprzedałem, kolejny właściciel bardzo zadowolony. Miałem wersję japońską. Silnik 1,6pb bezproblemowy i bezawaryjny, check engine wyświetlił mi się po raz pierwszy przy 50 paru tysiącach, nic z tym nie zrobiłem prócz kasowania kontrolki. Ogólnie jeśli gabaryty i klasa auta Ci odpowiada, bardzo polecam.
:lol: :lol: :lol: Nie żartuj. 1,8TSI w Superbie przejechałem do tej pory 158tkm i ani razu nie wyświetlił się check engine. W ogóle mało kontrolek w nim się świeci - co najwyżej spalona żarówka, albo płyn do spryskiwaczy. Pierwszy właściciel wciąż zadowolony :lol:
Nie zmienia to również mojej opinii o bezawaryjności 1,6 w SX4, bo silnik prosty i nieskomplikowany. I też polecam uwadze SX4, ale diesle to raczej powyżej 20km jazdy. Przy 8-10km to dopiero zaczną łapać temperaturę pracy, a zimą nie wypali dpf'a


Na górę
Post: 13-02-2017, 17:46 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
DPF-a nie wypala się codziennie. Wiadomo, że 20km jest zdrowsze niż 10km (tyle uważam, za absolutne minimum), ale bardziej mi chodziło o minimalną odległość, żeby doładować akumulator po rozruchu diesla, niż o komfort podróżowania.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-02-2017, 23:42 
Offline

Rejestracja: 14-06-2013, 18:25
Posty: 25
Jeśli można "podhaczę" się pod temat. Czy grill atrapa od przedliftingowej wersji węgierskiej, pasuje do wersji po lifcie?


Na górę
Post: 14-02-2017, 09:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Raczej nie.
To jest element plastiku zderzaka, który po lifcie ma tylko wspólne punkty mocowania i linie styczne z błotnikami i maską.


Na górę
Post: 14-02-2017, 09:57 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
macioo pisze:
DPF-a nie wypala się codziennie. Wiadomo, że 20km jest zdrowsze niż 10km (tyle uważam, za absolutne minimum), ale bardziej mi chodziło o minimalną odległość, żeby doładować akumulator po rozruchu diesla, niż o komfort podróżowania.
Głównym problemem w nowoczesnych dieslach jeżdżących krótkie odcinki nie jest kosztujący kilkaset zł akumulator, ale znacznie droższy filtr dpf. Z Twojej wypowiedzi wynika, że raczej nie masz osobistych doświadczeń z dieslem wyposażonym w ten cudowny ekologiczny wynalazek, skoro widzisz główny problem w akumulatorze. DPF nie wypala się codziennie, ale kiedyś musi, a jak auto jeździ głównie 10km to nie ma na to najmniejszych szans. Diesel zimą łapie temperaturę pracy dopiero po kilkunastu km. Kilkanaście przerwań wypalania i filtr za kilka tysięcy do wymiany. Jak ktoś chociaż raz w miesiącu przegoni samochód kilkadziesiąt km utrzymując wysokie obroty, to złagodzi problem bo wypali trochę sadzę. Ale jak ktoś jeździ tylko wokół komina, to w ciągu dwóch/trzech sezonów załatwi filtr. Znacznie lepiej mają posiadacze webasto - silnik jest ciepły już przy starcie. I znowu akumulator po prostu się spisuje na straty, bo przecież webasto z czegoś jest zasilane.


Na górę
Post: 14-02-2017, 10:52 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 09:47
Posty: 36
Lokalizacja: R.Śląska
rezon pisze:
grenadier pisze:
potwierdzam powyższe, prawie 90tkm zrobiłem i sprzedałem, kolejny właściciel bardzo zadowolony. Miałem wersję japońską. Silnik 1,6pb bezproblemowy i bezawaryjny, check engine wyświetlił mi się po raz pierwszy przy 50 paru tysiącach, nic z tym nie zrobiłem prócz kasowania kontrolki. Ogólnie jeśli gabaryty i klasa auta Ci odpowiada, bardzo polecam.
:lol: :lol: :lol: Nie żartuj. 1,8TSI w Superbie przejechałem do tej pory 158tkm i ani razu nie wyświetlił się check engine. W ogóle mało kontrolek w nim się świeci - co najwyżej spalona żarówka, albo płyn do spryskiwaczy. Pierwszy właściciel wciąż zadowolony :lol:
Nie zmienia to również mojej opinii o bezawaryjności 1,6 w SX4, bo silnik prosty i nieskomplikowany. I też polecam uwadze SX4, ale diesle to raczej powyżej 20km jazdy. Przy 8-10km to dopiero zaczną łapać temperaturę pracy, a zimą nie wypali dpf'a

Nie żartuje, raczej Superba nie kupiłeś za 50 parę tysięcy nowego ;) więc nie ma co porównywać bo to nie ta półka ani cenowa ani klasowa.


Na górę
Post: 14-02-2017, 23:19 
Offline

Rejestracja: 06-02-2017, 11:48
Posty: 7
Suzuki: SX4
Ibiza akurat bardzo oszczedna byla z silnikiem 1.4 TDI.

Odcinki to takie... czasem 1km do pracy, czasem 6 km do rodziny, a czasem 10 do wiekszego miasta, wiec chyba jednak beda poszukiwania benzyny.

Ogladalem to czarne auto z tymi podrabianymi relingami, nawet zrobilem im zdjecie, pozniej wstawie.

Silniki 1.6 Diesel w SX4 ktorym sie przygladalem, w wersji 90KM akurat nie maja DPF, na szczescie.


Na górę
Post: 15-02-2017, 07:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ktoś w mojej okolicy ma SX4 z dieslem, ale nie wiem czy 1.9 czy 1.6.
Zapytam jak go zobaczę przy jakiejś okazji. Jeżeli 1.6, to przekażę co powiedział.

Niemniej na takie odległości brałbym benzynkę. Spali podobnie, może nieco więcej, ale to tyle.


Na górę
Post: 15-02-2017, 16:51 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
grenadier pisze:
Nie żartuje, raczej Superba nie kupiłeś za 50 parę tysięcy nowego ;) więc nie ma co porównywać bo to nie ta półka ani cenowa ani klasowa.
te same silniki idą też do Octavii - jest znacznie tańsza od Superba. SX4 też nie kupiłem nowego za 50tys. zł, tylko mniej więcej w cenie Octavii wówczas. Nie ma znaczenia w jakim samochodzie, ważne jaki silnik. Jak się nie zepsuje benzyny LPG, to rzadko zaświecają check engine.


Na górę
Post: 15-02-2017, 21:23 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 09:47
Posty: 36
Lokalizacja: R.Śląska
rezon pisze:
grenadier pisze:
Nie żartuje, raczej Superba nie kupiłeś za 50 parę tysięcy nowego ;) więc nie ma co porównywać bo to nie ta półka ani cenowa ani klasowa.
te same silniki idą też do Octavii - jest znacznie tańsza od Superba. SX4 też nie kupiłem nowego za 50tys. zł, tylko mniej więcej w cenie Octavii wówczas. Nie ma znaczenia w jakim samochodzie, ważne jaki silnik. Jak się nie zepsuje benzyny LPG, to rzadko zaświecają check engine.

hmm ale mowa tu jak w tytule postu... a check engine w 1,6 pb suzuki to jedna z przypadłości bez używania gazu oczywiście. Poczytaj w odpowiednim dziale. Nie neguję tego że Skoda w kilku modelach używa tych samych silników, zresztą cała grupa Vag to robi tsi/tdi. Sam mam aktualnie Skodę i wiem jak to wygląda ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]