Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Drgania na zimnym silniku, niskie wolne obroty
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=12759
Strona 1 z 1

Autor:  Avalanche [ 12-11-2015, 19:47 ]
Tytuł:  Drgania na zimnym silniku, niskie wolne obroty

Po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu po jakimś czasie samochód zapalił normalnie, ale na luzie odczuwalne były dość wyraźne drgania z układu wydechowego przenoszące się na samochód (kierownica, gałka zmiany biegów).
Obroty na biegu jałowym były w okolicy 500-700.
Miałem przez chwilę wrażenie, że silnik zgaśnie.

Po ruszeniu wszystko OK, ale każde wrzucenie luzu powodowało te same objawy, dopóki się nie rozgrzał.

Kto wie co jest przyczyną i co zrobić z taką sytuacją? :|

Autor:  SX4ever [ 12-11-2015, 20:00 ]
Tytuł: 

Sterownik silnika przeszedl do pracy w systemie awaryjnym.
To w zasadzie normalne zachowanie po odlaczeniu zasilania.
W zasadzie wystarczylo go odpalic "na luzie" i bez stresu odczekac do osiagniecia normalnej temperatury roboczej, w tym czasie wszystkie parametry ustawia sie na nowo, nastepuje w tym czasie miedzy innymi kalibracja przepustnicy, niezbedna do wlasciwego przyjmowania "gazu"

Jazda w tym stanie jest stosunkowo nieprzyjemna, bo silnik nie ma absolutnie mocy, wiec lepiej odczekac na postoju, a pozniej tylko rozsadnie przejechac 100 - 200 metrow, koniecznie na wprost, aby skalibrowaniu ulegl rowniez mechanizm wspomagania kierownicy i wszystko powinno grac jak wczesniej.

Autor:  waldis [ 12-11-2015, 20:01 ]
Tytuł: 

A ile masz nalatane?
Wcześniej nic, żadnych objawów? Bo to tak trochę trąca małymi luzami zaworów. Tylko ten aku nie pasuje do tego.

Autor:  Jarl [ 12-11-2015, 21:19 ]
Tytuł: 

Cewka?

Autor:  Avalanche [ 12-11-2015, 21:33 ]
Tytuł: 

Sprawdzę jutro, bo jadę w mini trasę 40 km.
Jeżeli będzie wszystko OK, to pewnie było tak jak pisze SX4ever. Niestety w tym trybie pojechałem normalnie :D

Przebieg ok. 110 tys. km.

Autor:  Avalanche [ 13-11-2015, 12:25 ]
Tytuł: 

Dzisiaj od rana wszystko OK, więc to musiał być ten "tryb awaryjny" :)

Tylko spalanie mi pokazuje jakieś z kosmosu, 6.8 w trasie przy prędkościach 60-90 km/h. Co ciekawe, po przełączeniu na AVG wyświetlił mi 8.1, a parę sekund później 6.8 i tak już zostało.

Autor:  SX4ever [ 13-11-2015, 15:46 ]
Tytuł: 

Spalanie, a raczej jego wskazanie powinno sie wkrotce rowniez ustabilizowac na wiarygodnym poziomie, nie jest w koncu w zaden sposob bezposrednio mierzone,
tylko obliczane, a jesli dane wyjsciowe sa tylko "takie sobie" to i rezultat obliczen bedzie bardzo przyblizony.

Z tym trybem awaryjnym jest bardzo podobnie jak z klawiszem F8 czyli startowaniem Windowsa w trybie awaryjnym.
System startuje tylko z absolutnie niezbednym minimum sterownikow i plikow.

Czasy silnikow gaznikowych, gdzie wszystkie parametry ustawialo sie lepiej lub gorzej srubkami na stale skonczyly sie na przelomie osiemdziesiatych
i dziewiecdziesiatych lat ubieglego wieku. Od czasu wprowadzenia regulowanego katalizatora mamy do czynienia z systemem interaktywnym, bo tylko tak
moze to - z technicznego punktu widzenia - funkcjonowac.

W pamieci sterownika silnika sa zapamietywane pewne usrednione wartosci wiekszosci parametrow na biezaco czytanych z czujnikow, przyspiesza to procedury sterowania silnika.
W przypadku "resetu" wywolanego na przyklad zanikiem zasilania, sterownik siega do kilku rezerwowych wartosci zapisanych na stale jeszcze przez producenta.

W ten sposob moze uruchomic silnik i tak dlugo go "reanimowac" az pozbierane zostana wszystkie informacje niezbedne do normalnej pracy silnika.
To zas moze nastapic dopiero po uzyskaniu normalnej temperatury roboczej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/