Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-07-2025, 18:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-08-2015, 20:17 
Offline

Rejestracja: 14-06-2013, 18:25
Posty: 25
Mojej SX4 zbliża się na liczniku 160.000 km. Zamierzam zmienić olej na półsyntetyk.
Myślę o Valvoline MaxLife 10w40. Myślicie, że mogę go zalać bezproblemowo ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2015, 20:57 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
po co ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2015, 21:51 
Offline

Rejestracja: 14-06-2013, 18:25
Posty: 25
MS pisze:
po co ?


Zaczął mi "brać" olej ( około litra na 2500 km ). Valvoline MaxLive ma dobrą opinię i jest o wiele tańszy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-08-2015, 05:37 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
Jeżeli bierze to OK, jednak warto sprawdzić czy nie gubi.
I znowu sie powtórzę że, szukam bezproblemowego i nie uturbionego silnika na długie lata, a tu takie jaja przy 160 tys :szok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-08-2015, 16:13 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
1L na 2500km! to sa jaja!? To co mają powiedzieć właściciele VW (nowych) 1,8 TFSI, które wciągają nie rzadko 1l na 100km!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-08-2015, 19:46 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
macioo, nie strasz, jak już 1 l na 1000 km (1l /100 to dwusówy nawet nie biorą- choć właściwie 1/1000 już tak :| )
moja skodzina po 180 tys km, od wymiany do wymiany ciągle na syntetyku


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-08-2015, 10:27 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
macioo pisze:
[...] co mają powiedzieć właściciele VW (nowych) 1,8 TFSI, które wciągają nie rzadko 1l na 100km!


Serio?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-08-2015, 19:34 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Poczytaj w necie! ASO VW tak do końca nie wiedzą co robić. Wymieniają jakieś odmy, uszczelniacze zaworowe ale jak trafisz na silnik z "problemem", to raczej tylko wymiana! Szukając auta brałem pod uwagę Tiguana ale VW wg. mnie nie ma rozsądnego silnika Pb. :-/


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-08-2015, 16:39 
Offline

Rejestracja: 14-06-2013, 18:25
Posty: 25
Sprostowanie. Przyjżałem się jeszcze raz misce olejowej i jest ubabrana olejem, czyli jednak uszczelka. Mam nadzieje 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-08-2015, 19:17 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Właśnie też miałem napisać, żeby na inny olej w ostateczności przechodzić, a najpierw starać się zdiagnozować usterkę. Z tego co wiem, to te silniki nie należą do tzw luźno spasowanych i "branie oleju" to raczej normą jak w niektórych silnikach oplowskich.
Miską potrafi czasem sporo wykapać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-08-2015, 13:41 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
macioo pisze:
Poczytaj w necie! ASO VW tak do końca nie wiedzą co robić. Wymieniają jakieś odmy, uszczelniacze zaworowe ale jak trafisz na silnik z "problemem", to raczej tylko wymiana! Szukając auta brałem pod uwagę Tiguana ale VW wg. mnie nie ma rozsądnego silnika Pb. :-/
ja nie muszę czytać mam taki silnik. Problem jest z silnikami TSI/TFSI do 2011 włącznie. wystarczy zmienić tłoki na tuningowe i pierścienie olejowe albo po taniości dać tłoki do przeszlifowania na szersze rowki. ASO nie wie co ma robić bo ani jedno ani drugie rozwiązanie nie jest przewidziane w instrukcji. Od 2012 jest raczej spokój. Ja przez trzy lata i 107kkm dolałem raptem szklankę oleju przed dłuższą trasą aby było full. Po za tym tylko od wymiany do wymiany co ok. 30kkm. Net to nie tylko kopalnia informacji, dezinformacji i wieści gminnych też


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-08-2015, 13:43 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
daszu77 pisze:
Zamierzam zmienić olej na półsyntetyk.
Myślę o Valvoline MaxLife 10w40. Myślicie, że mogę go zalać bezproblemowo ?
sprawdź uszczelniacze zaworów oraz kompresję w cylindrach. Kompresja będzie raczej OK, a uszczelniacze to już raczej do wymiany.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-08-2015, 16:08 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
rezon pisze:
Net to nie tylko kopalnia informacji, dezinformacji i wieści gminnych też

Nie twierdzę, że wszystkie silniki mają u VW ten problem. Ja znam temat w dwoch samochodach z pierwszej ręki. Odesłałem do netu, bo nie będe odsylał do moich kolegów z pracy przecież. Każdy rozumny człowiek umie odcedzić informacje istotne i wiarygodne. Ot, wystarczy poczytać na forum relacji właściciela borykającego się z usterką i poznać jego perypetie z jej usunięciem.
Napisałem, że ASO nie radzi sobie z problemem, bo to fakt. Nie pisałem o tuningowych tłokach, bo (choć o tym czytałem) to nie znam osobiście żadnego przypadku, w którym taka operacja (z resztą też nie najtańsza) by pomogła.
Od siebie dodam, że serwisuję auta w ASO, nie biegam z wygody po jakiś tam warsztatach i z w/w powodu właśnie nie kupię auta koncernu VW dopóki nie będą mieli porządnego silnika Pb. Na szczęscie jest spora konkurencja i bez żalu omijam salony VAG (nie tylko z resztą) ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-08-2015, 16:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
Nie jest konieczna zmiana na półsyntetyk tylko dlatego, że auto ma przejechane 100 kilkadziesiat tys km, a nic się nie dzieje.


rezon pisze:
wystarczy zmienić tłoki na tuningowe i pierścienie olejowe albo po taniości dać tłoki do przeszlifowania na szersze rowki.

Obiektywnie trzeba przyznać, żeby silnik był ok w codziennej jeździe to trzeba ponieść dodatkowe koszty i poprawić fabryke.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-08-2015, 19:12 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
daszu77 pisze:
Sprostowanie. Przyjżałem się jeszcze raz misce olejowej i jest ubabrana olejem, czyli jednak uszczelka. Mam nadzieje 8)

a wy juz tuning silnika proponujecie :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 12:43 
Offline

Rejestracja: 14-06-2013, 18:25
Posty: 25
Po dłuższej chwili, podsumowując temat, oświadczam, że problem leżał po stronie uszczelki podstawy filtra oleju.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 14:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-04-2009, 02:08
Posty: 122
Lokalizacja: Radom/Wymysłów
Ja też myślałem że silnik zaczął brać mi olej co przy 120 tys. mnie zmartwiło. Na szczęście po sprawdzeniu okazało się że winny jestem ja sam bo przy wymianie oleju za słabo przykręciłem filtr i tak bardzo powoli ale systematycznie kapało a ponieważ mam metalową osłonę pod silnikiem to nie było żadnych plam na ziemi. Po przykręceniu go mocniej nie zauważyłem żadnych wycieków.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]