Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Brak ogrzewania
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=12677
Strona 1 z 1

Autor:  ArtXV [ 14-10-2015, 15:20 ]
Tytuł:  Brak ogrzewania

Witam
SX4 1,6 nie mam ogrzewania, tzn. z nawiewów przy ustawionym pokrętle na max. leci letnie powietrze. Nie wiem od kiedy bo wcześniej jeździłem z klimą ustawioną na 22 a dni były ciepłe. Temperatura silnika prawidłowa, obydwa węże zasilające w komorze silnika przed przegrodą gorące.
Pozdrawiam

Autor:  Avalanche [ 14-10-2015, 15:49 ]
Tytuł: 

A wspomaganie działa normalnie?
Bo to może być bezpiecznik 80A w skrzynce w komorze silnika (nr 4 w instrukcji).

Autor:  MS [ 14-10-2015, 17:02 ]
Tytuł: 

zapowietrzony układ ?

Autor:  ArtXV [ 14-10-2015, 18:08 ]
Tytuł: 

układ nie jest zapowietrzony a wspomaganie działa, niestety...

Autor:  Karwoś [ 14-10-2015, 20:23 ]
Tytuł: 

Sprawdzony został ten układ w strudze powietrze - nie wiem jak to się nazywa - czy na 1,2,3 biegu działa wantylator ??

Autor:  MS [ 14-10-2015, 20:34 ]
Tytuł: 

nie wiem jakie jest w SXie sterowanie ciepłym, bo jeżeli elektroniczne- być może pokrętło nie przekazuje sygnału.

Autor:  Karwoś [ 14-10-2015, 20:44 ]
Tytuł: 

Pierwsza sprawa to sprawdzenie nawiewu - czy na 1,2,3,4 biegu wentylatory działają?? To reguluje opornica - jeżeli jest "odlutowana" działa tylko na na 4 - maxymalnym nawiewie - ale wentylator wtedy działa prawidłowo na 4 -brak działania na 1,2,3.

Autor:  ArtXV [ 18-10-2015, 10:44 ]
Tytuł: 

Witam ponownie.
Jak rozumiem pokrętłem regulacji temperatury daję sygnał do otwarcia "klapki" doprowadzającej ciepłe powietrze z nagrzewnicy. O ile przy zmianach kierunków nawiewu i zmianie wentylacji zewnątrz/wewnątrz słychać przełączanie, to przy zmianie temperatury nic.
Czy jest gdzieś dostępny schemat budowy układu wentylacji i ogrzewania SX? Może jakiś manual?
Pozdrawiam.

Autor:  mortos [ 18-10-2015, 16:19 ]
Tytuł: 

Spróbuj tutaj: http://epc.japancars.ru/suzuki/

Autor:  ArtXV [ 18-10-2015, 18:53 ]
Tytuł: 

OK. I jeszcze jedno pytanie: czy przy wymianie płynu układ w tym nagrzewnica odpowietrza się sam? Czy trzeba mu w tym pomóc?

Autor:  waldis [ 23-10-2015, 22:07 ]
Tytuł: 

Trzeba trochę pomóc. Silnik musi popracować przy odkręconym korku chłodnicy, aż przestaną pokazywać się bąble powietrza. No i ogrzewanie na full, żeby nagrzewnica też się odpowietrzyła. Ewentualnie po kilkudziesięciu kilometrach sprawdzić poziom płynu w chłodnicy (nie w zbiorniku wyrównawczym) i uzupełnić.

Autor:  mortos [ 24-10-2015, 00:09 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
No i ogrzewanie na full, żeby nagrzewnica też się odpowietrzyła

a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? Przecież ustawiając pokrętło ogrzewania na max czerwonym polu zwiększeniu ulega tylko ilość powietrza przechodzącego przez nagrzewnicę a nie ilość płynu chłodniczego przepływającego przez nią...

Autor:  MS [ 24-10-2015, 07:55 ]
Tytuł: 

I tu jesteś w błędzie, za powietrze odpowiada wentylator.

Autor:  mortos [ 24-10-2015, 08:02 ]
Tytuł: 

MS pisze:
I tu jesteś w błędzie, za powietrze odpowiada wentylator.

Poruszanie pokrętłem ogrzewania powoduje zmianę pozycji klapki kierującej powietrze w kanał z nagrzewnicą, tym samym zmienia się ilość powietrza przechodzącego przez nagrzewnicę i temperatura powietrza. Działa to niezależnie od prędkości obrotowej wentylatora. Po prostu im wyższe obroty tym szybciej powietrze cyrkuluje w układzie nawiewu...

Autor:  waldis [ 25-10-2015, 08:33 ]
Tytuł: 

mortos pisze:
a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? .

To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, wię na wszelki wypadek odkręcamy.
A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę.

Autor:  MS [ 25-10-2015, 10:25 ]
Tytuł: 

mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp.

Autor:  mortos [ 26-10-2015, 05:38 ]
Tytuł: 

MS pisze:
mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp.

i jesteś tego pewny ???

Autor:  rezon [ 26-10-2015, 10:07 ]
Tytuł: 

MS pisze:
mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp.
tak z ciekawości to podaj przykłady takich samochodów bo ja akurat takiego nie znam i chętnie poznam. We wszystkich znanych to pompa wodna i termostat załatwiają. termostat blokuje przepływ płynu w dużym obiegu do ok. 70st i dzięki temu tylko silnik i nagrzewnica kabiny jest ogrzewana. Powyżej - chłodnica.
Tak jak pisali inni pokrętło czy też silnik w climatroniku steruje wyłącznie klapką przepuszczającą powietrze

Autor:  MS [ 26-10-2015, 18:04 ]
Tytuł: 

Same zabytki, bo u mnie długo jeżdżą auta :] najmłodszy Uno 1999 pozostałe peugeot, VW , Opel , 1984-1997, ostatnia skodzina 2008 niestety bezawaryjna :] Termostat to tylko duży obieg, pompa wody chodzi non stop, ale ja laik jestem - dobra już się nie mieszam.

Autor:  mortos [ 26-10-2015, 21:46 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
mortos pisze:
a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? .

To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, wię na wszelki wypadek odkręcamy.
A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę.

Skoro nie wiesz jak jest w SX4 to po co gmatwasz ten temat waldis (i nie tylko Ty...) ?

Autor:  SX4ever [ 26-10-2015, 23:06 ]
Tytuł: 

ArtXV pisze:
Jak rozumiem pokrętłem regulacji temperatury daję sygnał do otwarcia "klapki" doprowadzającej ciepłe powietrze z nagrzewnicy.


Faktycznie jest tak jak napisales.

Cytuj:
Czy jest gdzieś dostępny schemat budowy układu wentylacji i ogrzewania SX?


Mowisz i masz...

Autor:  Karwoś [ 27-10-2015, 19:42 ]
Tytuł: 

Są samochody gdzie przepływ przez nagrzewnicę sterowany jest zaworem - ale akurat SX4 do nich nie należy.

Autor:  waldis [ 28-10-2015, 19:33 ]
Tytuł: 

Karwoś pisze:
Są samochody gdzie przepływ przez nagrzewnicę sterowany jest zaworem - ale akurat SX4 do nich nie należy.

Dzięki za info.
mortos pisze:
waldis pisze:
mortos pisze:
a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? .

To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, więc na wszelki wypadek odkręcamy.
A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę.

Skoro nie wiesz jak jest w SX4 to po co gmatwasz ten temat waldis (i nie tylko Ty...) ?

Moja niewiedza dotyczyła kwestii wyjaśnionej przez Karwosia. Czytajmy ze zrozumieniem. Poza tym zapytałem dzisiaj w warsztacie specjalizującym się w układach chłodzenia i klimatyzacjach. Ogrzewanie zawsze na full. W przypadku aut z zaworem wiadomo, w przypadku SX4 (i innych bezaworkowych) w celu kontrolowania prawidłowości odpowietrzania układu. Nie będę się rozpisywał dalej, możesz wygooglować jakiś warsztat i zapytać.

Autor:  ArtXV [ 14-11-2015, 21:47 ]
Tytuł: 

witam ponownie
cd.problemu
z przegrody w komorze silnika wystają dwa króćce, zasilanie/powrót nagrzewnicy,
proszę o sprawdzenie który to zasilanie, górny czy dolny?
pozdrawiam
A.

Autor:  SX4ever [ 15-11-2015, 00:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
proszę o sprawdzenie który to zasilanie, górny czy dolny?

dolny zasilanie / gorny powrot

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/