Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Brak ogrzewania https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=12677 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ArtXV [ 14-10-2015, 15:20 ] |
Tytuł: | Brak ogrzewania |
Witam SX4 1,6 nie mam ogrzewania, tzn. z nawiewów przy ustawionym pokrętle na max. leci letnie powietrze. Nie wiem od kiedy bo wcześniej jeździłem z klimą ustawioną na 22 a dni były ciepłe. Temperatura silnika prawidłowa, obydwa węże zasilające w komorze silnika przed przegrodą gorące. Pozdrawiam |
Autor: | Avalanche [ 14-10-2015, 15:49 ] |
Tytuł: | |
A wspomaganie działa normalnie? Bo to może być bezpiecznik 80A w skrzynce w komorze silnika (nr 4 w instrukcji). |
Autor: | MS [ 14-10-2015, 17:02 ] |
Tytuł: | |
zapowietrzony układ ? |
Autor: | ArtXV [ 14-10-2015, 18:08 ] |
Tytuł: | |
układ nie jest zapowietrzony a wspomaganie działa, niestety... |
Autor: | Karwoś [ 14-10-2015, 20:23 ] |
Tytuł: | |
Sprawdzony został ten układ w strudze powietrze - nie wiem jak to się nazywa - czy na 1,2,3 biegu działa wantylator ?? |
Autor: | MS [ 14-10-2015, 20:34 ] |
Tytuł: | |
nie wiem jakie jest w SXie sterowanie ciepłym, bo jeżeli elektroniczne- być może pokrętło nie przekazuje sygnału. |
Autor: | Karwoś [ 14-10-2015, 20:44 ] |
Tytuł: | |
Pierwsza sprawa to sprawdzenie nawiewu - czy na 1,2,3,4 biegu wentylatory działają?? To reguluje opornica - jeżeli jest "odlutowana" działa tylko na na 4 - maxymalnym nawiewie - ale wentylator wtedy działa prawidłowo na 4 -brak działania na 1,2,3. |
Autor: | ArtXV [ 18-10-2015, 10:44 ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie. Jak rozumiem pokrętłem regulacji temperatury daję sygnał do otwarcia "klapki" doprowadzającej ciepłe powietrze z nagrzewnicy. O ile przy zmianach kierunków nawiewu i zmianie wentylacji zewnątrz/wewnątrz słychać przełączanie, to przy zmianie temperatury nic. Czy jest gdzieś dostępny schemat budowy układu wentylacji i ogrzewania SX? Może jakiś manual? Pozdrawiam. |
Autor: | mortos [ 18-10-2015, 16:19 ] |
Tytuł: | |
Spróbuj tutaj: http://epc.japancars.ru/suzuki/ |
Autor: | ArtXV [ 18-10-2015, 18:53 ] |
Tytuł: | |
OK. I jeszcze jedno pytanie: czy przy wymianie płynu układ w tym nagrzewnica odpowietrza się sam? Czy trzeba mu w tym pomóc? |
Autor: | waldis [ 23-10-2015, 22:07 ] |
Tytuł: | |
Trzeba trochę pomóc. Silnik musi popracować przy odkręconym korku chłodnicy, aż przestaną pokazywać się bąble powietrza. No i ogrzewanie na full, żeby nagrzewnica też się odpowietrzyła. Ewentualnie po kilkudziesięciu kilometrach sprawdzić poziom płynu w chłodnicy (nie w zbiorniku wyrównawczym) i uzupełnić. |
Autor: | mortos [ 24-10-2015, 00:09 ] |
Tytuł: | |
waldis pisze: No i ogrzewanie na full, żeby nagrzewnica też się odpowietrzyła
a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? Przecież ustawiając pokrętło ogrzewania na max czerwonym polu zwiększeniu ulega tylko ilość powietrza przechodzącego przez nagrzewnicę a nie ilość płynu chłodniczego przepływającego przez nią... |
Autor: | MS [ 24-10-2015, 07:55 ] |
Tytuł: | |
I tu jesteś w błędzie, za powietrze odpowiada wentylator. |
Autor: | mortos [ 24-10-2015, 08:02 ] |
Tytuł: | |
MS pisze: I tu jesteś w błędzie, za powietrze odpowiada wentylator.
Poruszanie pokrętłem ogrzewania powoduje zmianę pozycji klapki kierującej powietrze w kanał z nagrzewnicą, tym samym zmienia się ilość powietrza przechodzącego przez nagrzewnicę i temperatura powietrza. Działa to niezależnie od prędkości obrotowej wentylatora. Po prostu im wyższe obroty tym szybciej powietrze cyrkuluje w układzie nawiewu... |
Autor: | waldis [ 25-10-2015, 08:33 ] |
Tytuł: | |
mortos pisze: a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? .
To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, wię na wszelki wypadek odkręcamy. A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę. |
Autor: | MS [ 25-10-2015, 10:25 ] |
Tytuł: | |
mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp. |
Autor: | mortos [ 26-10-2015, 05:38 ] |
Tytuł: | |
MS pisze: mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp.
i jesteś tego pewny ??? |
Autor: | rezon [ 26-10-2015, 10:07 ] |
Tytuł: | |
MS pisze: mortos, to tak z ciekawości, co załącza przepływ płynu przez nagrzewnicę (niestety też nie posiadam SXa), bo w kilku znanych mi samochodach do tego służy pokrętło temp. tak z ciekawości to podaj przykłady takich samochodów bo ja akurat takiego nie znam i chętnie poznam. We wszystkich znanych to pompa wodna i termostat załatwiają. termostat blokuje przepływ płynu w dużym obiegu do ok. 70st i dzięki temu tylko silnik i nagrzewnica kabiny jest ogrzewana. Powyżej - chłodnica.
Tak jak pisali inni pokrętło czy też silnik w climatroniku steruje wyłącznie klapką przepuszczającą powietrze |
Autor: | MS [ 26-10-2015, 18:04 ] |
Tytuł: | |
Same zabytki, bo u mnie długo jeżdżą auta najmłodszy Uno 1999 pozostałe peugeot, VW , Opel , 1984-1997, ostatnia skodzina 2008 niestety bezawaryjna Termostat to tylko duży obieg, pompa wody chodzi non stop, ale ja laik jestem - dobra już się nie mieszam. |
Autor: | mortos [ 26-10-2015, 21:46 ] |
Tytuł: | |
waldis pisze: mortos pisze: a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? . To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, wię na wszelki wypadek odkręcamy. A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę. Skoro nie wiesz jak jest w SX4 to po co gmatwasz ten temat waldis (i nie tylko Ty...) ? |
Autor: | SX4ever [ 26-10-2015, 23:06 ] |
Tytuł: | |
ArtXV pisze: Jak rozumiem pokrętłem regulacji temperatury daję sygnał do otwarcia "klapki" doprowadzającej ciepłe powietrze z nagrzewnicy. Faktycznie jest tak jak napisales. Cytuj: Czy jest gdzieś dostępny schemat budowy układu wentylacji i ogrzewania SX?
Mowisz i masz... |
Autor: | Karwoś [ 27-10-2015, 19:42 ] |
Tytuł: | |
Są samochody gdzie przepływ przez nagrzewnicę sterowany jest zaworem - ale akurat SX4 do nich nie należy. |
Autor: | waldis [ 28-10-2015, 19:33 ] |
Tytuł: | |
Karwoś pisze: Są samochody gdzie przepływ przez nagrzewnicę sterowany jest zaworem - ale akurat SX4 do nich nie należy. Dzięki za info. mortos pisze: waldis pisze: mortos pisze: a co ma wspólnego "ogrzewanie na ful" z odpowietrzeniem nagrzewnicy? . To, że nagrzewnica jest częścią układu? Zwłaszcza w samochodach, gdzie nagrzewnicą steruje zaworek. Jak jest w SX-4 nie wiem, więc na wszelki wypadek odkręcamy. A obejrzyj sobie "Kup i zrób" w tv z turbo w nazwie, odcinek, gdzie robili wiekową dość Alfę. Skoro nie wiesz jak jest w SX4 to po co gmatwasz ten temat waldis (i nie tylko Ty...) ? Moja niewiedza dotyczyła kwestii wyjaśnionej przez Karwosia. Czytajmy ze zrozumieniem. Poza tym zapytałem dzisiaj w warsztacie specjalizującym się w układach chłodzenia i klimatyzacjach. Ogrzewanie zawsze na full. W przypadku aut z zaworem wiadomo, w przypadku SX4 (i innych bezaworkowych) w celu kontrolowania prawidłowości odpowietrzania układu. Nie będę się rozpisywał dalej, możesz wygooglować jakiś warsztat i zapytać. |
Autor: | ArtXV [ 14-11-2015, 21:47 ] |
Tytuł: | |
witam ponownie cd.problemu z przegrody w komorze silnika wystają dwa króćce, zasilanie/powrót nagrzewnicy, proszę o sprawdzenie który to zasilanie, górny czy dolny? pozdrawiam A. |
Autor: | SX4ever [ 15-11-2015, 00:00 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: proszę o sprawdzenie który to zasilanie, górny czy dolny?
dolny zasilanie / gorny powrot |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |