Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Nagły spadek obrotów i gaśnięcie samochodu https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=11807 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Lobarg [ 10-10-2014, 07:04 ] |
Tytuł: | Nagły spadek obrotów i gaśnięcie samochodu |
Witam wszystkich, Ostatnio pojawił się u mnie nowy problem, za który nie specjalnie wiem jak się wziąć. Po odpaleniu samochodu i ruszenia jeżeli rozpędzanie przerwę wciśnięciem sprzęgła i hamowaniem (jeżeli zmieniam bieg na wyższy nic się nie dzieje) to obroty spadają do ok. 400 / 500 i czasami jak spadną więcej samochód gaśnie. Po spadnięciu obrotów od razu się odbijają (jeżeli samochód nie zgaśnie) do poziomu 700/800 i potem się utrzymują na stałem poziomie - nie falują. Nie wiem czy jasno to opisałem ale sytuacja wygląda np tak: star -> 1 bieg -> sprzęgło -> 2 bieg -> sprzęgło + hamulec ->obroty spadają do 400/500, czasami gaśnie -> po zatrzymaniu obroty 700/800 Z góry dziękuję za pomoc |
Autor: | mrquad [ 10-10-2014, 09:22 ] |
Tytuł: | |
Rozpoczął bym chyba od wyczyszczenia przepustnicy. Z tego co pamiętam, masz chyba benzynę 1.6 ![]() |
Autor: | waldis [ 11-10-2014, 07:28 ] |
Tytuł: | |
Masz podtlenek LPG? Sprawdź luzy zaworów. |
Autor: | macioo [ 12-10-2014, 19:29 ] |
Tytuł: | |
Jeśli ten spadek obrotów jest powiązany z hamowaniem, to może coś z serwem hamulca? Może jakieś podciśnienie się trochę rozszczelniło... Tak sobie dumam, bo w starym Golfie skrachciały wężyk też mi bałaganił. Niby był cały ale lekko nieszczelny i też obroty szalały. |
Autor: | Lobarg [ 14-10-2014, 08:04 ] |
Tytuł: | |
Cześć, Dzisiaj wyczyszczę przepustnicę, dam znać jaki będzie efekt. Luzy zaworowe sprawdzałem w kwietniu - wszystko było OK - nie sądzę, żeby w 5 miesięcy się posypały jakoś znacznie. Nagły spadek obrotów i późniejsze ich odbicie nie ma jednak związku z hamowaniem. Jak przegazuję samochód na luzie to też opadają do 500 i jak nie zgaśnie podbijają do 800 i na tym poziomie się trzymają. Spadek obrotów jest tylko powiązany z zimnym silnikiem (zaraz po wyłączeniu ssania) i przegazowaniem samochodu, po prostu jak schodzą obroty to schodzą do 500 i potem stabilizują się na 800. Jak czyszczenie przepustnicy nic nie da to nakręcę filmik jak to wygląda. Problem został rozwiązany, tylko nie wiem co było powodem takiego zachowania samochodu ![]() Jak zacząłem się dobierać do przepustnicy to zauważyłem, że dolna opaska węża powietrznego przy przepustnicy jest całkowicie luźna, a sama przepustnica była strasznie brudna, wręcz zrobił się na niej rant z brudu. Wyczyściłem przepustnicę, dokręciłem opaskę i problem ustąpił. Ponadto wydaje mi się, że silnik lepiej reaguje na dodanie gazu szczególnie na niskich obrotach. Czyszczenie przepustnicy zabiera max 30 min i wydaje mi się, ze warto to co jakiś czas zrobić. U mnie była teraz czyszczona pierwszy raz przy przebiegu 170 k km. PS. Nie czyściłem zgodnie z instrukcją na spayu (psikanie do przepustnicy na włączonym silniku), tylko porządnie wyczyściłem szmatką namoczoną preparatem. |
Autor: | driver [ 15-10-2014, 23:01 ] |
Tytuł: | |
Witam. Mam prawdopodobnie podobny problem w moim SX4 (1,6, 120KM, 4x4, rok produkcji 2011, 15000 km). Podczas postoju z włączonym i rozgrzanym już silnikiem obroty spadają do ok. 500 i co prawda auto nie gaśnie ale zaczynają się dość uciążliwe i mocne drgania silnika, które przenoszą się na kabinę gdzie jest to uciążliwe oraz odczuwalne. Kiedy dodam gazu drgania ustają i silnik wchodzi na wyższe obroty. Nie jestem pewien czy tak było zawsze ale raczej tego nie czułem. Czy to może być także problem przepustnicy czy też jest inna przyczyna? Proszę o poradę. |
Autor: | mrquad [ 16-10-2014, 11:22 ] |
Tytuł: | |
Dodatkowo zerknij jeszcze do filtra powietrza |
Autor: | driver [ 16-10-2014, 19:46 ] |
Tytuł: | |
Dzięki. Zmienię profilaktycznie filtr powietrza. Gdzie jest umieszczona ta przepustnica? Chciałbym zerknąć na nią i dotykowo na początek sprawdzić podłączone przewody. Na powyższym zdjęciu jest ona chyba poza komorą silnika. Może jakieś zdjęcie spod maski? |
Autor: | malygrzyb [ 17-10-2014, 11:55 ] |
Tytuł: | |
driver miałem tak samo jak Ty. Podczas postoju na światłach z włączoną klimatyzacją falowały mi obroty spadając do ok 500 i czuć było drżenie na kierownicy. Po chwili się podnosiły ale na jednych światłach potrafiło się tak dwa razy zrobić. Bez włączonej klimatyzacji problemu nie było. Nic z tym nie robiłem do czasu gdy po wymianie sprzęgła obroty zaczęły mi spadać do zera i samochód gasł. Stalo się to ona drugi dzień po wymianie co mechanika zdziwiło ale przeczyścił właśnie przepustnice i problem zniknął całkowicie. Obroty nie spadają poniżej 700 a jak włączę klimę to się podnoszą. U mnie czyszczenie pomogło może i u Ciebie będzie dobrze. |
Autor: | driver [ 17-10-2014, 16:13 ] |
Tytuł: | |
Dzięki Grzybek. Jak będę wymieniał opony na zimowe w ASO Suzuki to zlecę przeczyszczenie przepustnicy. Doczytałem także, że może to być też wina silniczka krokowego. Niech mechanicy znajdą przyczynę opierając się na moich sugestiach. |
Autor: | mrquad [ 18-10-2014, 13:19 ] |
Tytuł: | |
Oby tylko za te sugestie za bardzo Ciebie nie skasowali. |
Autor: | driver [ 18-10-2014, 20:01 ] |
Tytuł: | |
Nigdy nie zostawiam swobody działania w ASO. Bezwarunkowo musze znać minimalny koszt naprawy. Każde przekroczenie usługi nawet o 1zł. musi być ze mną uzgadniane wcześniej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |