| Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
| Nagły spadek obrotów i gaśnięcie samochodu https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=11807 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | Lobarg [ 10-10-2014, 07:04 ] |
| Tytuł: | Nagły spadek obrotów i gaśnięcie samochodu |
Witam wszystkich, Ostatnio pojawił się u mnie nowy problem, za który nie specjalnie wiem jak się wziąć. Po odpaleniu samochodu i ruszenia jeżeli rozpędzanie przerwę wciśnięciem sprzęgła i hamowaniem (jeżeli zmieniam bieg na wyższy nic się nie dzieje) to obroty spadają do ok. 400 / 500 i czasami jak spadną więcej samochód gaśnie. Po spadnięciu obrotów od razu się odbijają (jeżeli samochód nie zgaśnie) do poziomu 700/800 i potem się utrzymują na stałem poziomie - nie falują. Nie wiem czy jasno to opisałem ale sytuacja wygląda np tak: star -> 1 bieg -> sprzęgło -> 2 bieg -> sprzęgło + hamulec ->obroty spadają do 400/500, czasami gaśnie -> po zatrzymaniu obroty 700/800 Z góry dziękuję za pomoc |
|
| Autor: | mrquad [ 10-10-2014, 09:22 ] |
| Tytuł: | |
Rozpoczął bym chyba od wyczyszczenia przepustnicy. Z tego co pamiętam, masz chyba benzynę 1.6
|
|
| Autor: | waldis [ 11-10-2014, 07:28 ] |
| Tytuł: | |
Masz podtlenek LPG? Sprawdź luzy zaworów. |
|
| Autor: | macioo [ 12-10-2014, 19:29 ] |
| Tytuł: | |
Jeśli ten spadek obrotów jest powiązany z hamowaniem, to może coś z serwem hamulca? Może jakieś podciśnienie się trochę rozszczelniło... Tak sobie dumam, bo w starym Golfie skrachciały wężyk też mi bałaganił. Niby był cały ale lekko nieszczelny i też obroty szalały. |
|
| Autor: | Lobarg [ 14-10-2014, 08:04 ] |
| Tytuł: | |
Cześć, Dzisiaj wyczyszczę przepustnicę, dam znać jaki będzie efekt. Luzy zaworowe sprawdzałem w kwietniu - wszystko było OK - nie sądzę, żeby w 5 miesięcy się posypały jakoś znacznie. Nagły spadek obrotów i późniejsze ich odbicie nie ma jednak związku z hamowaniem. Jak przegazuję samochód na luzie to też opadają do 500 i jak nie zgaśnie podbijają do 800 i na tym poziomie się trzymają. Spadek obrotów jest tylko powiązany z zimnym silnikiem (zaraz po wyłączeniu ssania) i przegazowaniem samochodu, po prostu jak schodzą obroty to schodzą do 500 i potem stabilizują się na 800. Jak czyszczenie przepustnicy nic nie da to nakręcę filmik jak to wygląda. Problem został rozwiązany, tylko nie wiem co było powodem takiego zachowania samochodu Jak zacząłem się dobierać do przepustnicy to zauważyłem, że dolna opaska węża powietrznego przy przepustnicy jest całkowicie luźna, a sama przepustnica była strasznie brudna, wręcz zrobił się na niej rant z brudu. Wyczyściłem przepustnicę, dokręciłem opaskę i problem ustąpił. Ponadto wydaje mi się, że silnik lepiej reaguje na dodanie gazu szczególnie na niskich obrotach. Czyszczenie przepustnicy zabiera max 30 min i wydaje mi się, ze warto to co jakiś czas zrobić. U mnie była teraz czyszczona pierwszy raz przy przebiegu 170 k km. PS. Nie czyściłem zgodnie z instrukcją na spayu (psikanie do przepustnicy na włączonym silniku), tylko porządnie wyczyściłem szmatką namoczoną preparatem. |
|
| Autor: | driver [ 15-10-2014, 23:01 ] |
| Tytuł: | |
Witam. Mam prawdopodobnie podobny problem w moim SX4 (1,6, 120KM, 4x4, rok produkcji 2011, 15000 km). Podczas postoju z włączonym i rozgrzanym już silnikiem obroty spadają do ok. 500 i co prawda auto nie gaśnie ale zaczynają się dość uciążliwe i mocne drgania silnika, które przenoszą się na kabinę gdzie jest to uciążliwe oraz odczuwalne. Kiedy dodam gazu drgania ustają i silnik wchodzi na wyższe obroty. Nie jestem pewien czy tak było zawsze ale raczej tego nie czułem. Czy to może być także problem przepustnicy czy też jest inna przyczyna? Proszę o poradę. |
|
| Autor: | mrquad [ 16-10-2014, 11:22 ] |
| Tytuł: | |
Dodatkowo zerknij jeszcze do filtra powietrza |
|
| Autor: | driver [ 16-10-2014, 19:46 ] |
| Tytuł: | |
Dzięki. Zmienię profilaktycznie filtr powietrza. Gdzie jest umieszczona ta przepustnica? Chciałbym zerknąć na nią i dotykowo na początek sprawdzić podłączone przewody. Na powyższym zdjęciu jest ona chyba poza komorą silnika. Może jakieś zdjęcie spod maski? |
|
| Autor: | malygrzyb [ 17-10-2014, 11:55 ] |
| Tytuł: | |
driver miałem tak samo jak Ty. Podczas postoju na światłach z włączoną klimatyzacją falowały mi obroty spadając do ok 500 i czuć było drżenie na kierownicy. Po chwili się podnosiły ale na jednych światłach potrafiło się tak dwa razy zrobić. Bez włączonej klimatyzacji problemu nie było. Nic z tym nie robiłem do czasu gdy po wymianie sprzęgła obroty zaczęły mi spadać do zera i samochód gasł. Stalo się to ona drugi dzień po wymianie co mechanika zdziwiło ale przeczyścił właśnie przepustnice i problem zniknął całkowicie. Obroty nie spadają poniżej 700 a jak włączę klimę to się podnoszą. U mnie czyszczenie pomogło może i u Ciebie będzie dobrze. |
|
| Autor: | driver [ 17-10-2014, 16:13 ] |
| Tytuł: | |
Dzięki Grzybek. Jak będę wymieniał opony na zimowe w ASO Suzuki to zlecę przeczyszczenie przepustnicy. Doczytałem także, że może to być też wina silniczka krokowego. Niech mechanicy znajdą przyczynę opierając się na moich sugestiach. |
|
| Autor: | mrquad [ 18-10-2014, 13:19 ] |
| Tytuł: | |
Oby tylko za te sugestie za bardzo Ciebie nie skasowali. |
|
| Autor: | driver [ 18-10-2014, 20:01 ] |
| Tytuł: | |
Nigdy nie zostawiam swobody działania w ASO. Bezwarunkowo musze znać minimalny koszt naprawy. Każde przekroczenie usługi nawet o 1zł. musi być ze mną uzgadniane wcześniej. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|