Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Dziwne zachowanie termometru https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=11648 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Avalanche [ 26-05-2014, 12:56 ] |
Tytuł: | Dziwne zachowanie termometru |
Od wizyty w serwisie i przeglądu klimatyzacji wskazania termometru na wyświetlaczu reagują z duuuuuuuuużym opóźnieniem. Zmiana wskazania temperatury np. z 20 stopni (garaż) na 28 (na dworze) zajmuje nawet 30 minut! Klimatyzacja w trybie AUTO też wydaje się słabiej chłodzić, ale tego nie jestem na 100% pewien. Ktoś ma pomysł co jest grane? |
Autor: | SX4ever [ 26-05-2014, 19:27 ] |
Tytuł: | Re: Dziwne zachowanie termometru |
Cytuj: Od wizyty w serwisie i przeglądu klimatyzacji wskazania termometru na wyświetlaczu reagują z duuuuuuuuużym opóźnieniem. Zmiana wskazania temperatury np. z 20 stopni (garaż) na 28 (na dworze) zajmuje nawet 30 minut! Z tego co pamietam zmiana wskazan temperatury w moim rowniez trwala dosyc dlugo, ale caly uklad pomiarowy w SX4 charakteryzowal sie spora inercja termiczna, bo czujnik temperatury zewnetrznej nie jest polaczony bezposrednio do wyswietlacza, tylko poprzez BCM i wyswietlacz pokazuje przeliczona wartosc, uwzgledniajac predkosc samochodu. Dzieje sie tak do 30km/h i ma rekompensowac wplyw temperatury od goracego silnika. Serwisowka podaje jeszcze jakies tam dwa albo trzy uwarunkowania, kiedy wzrost temperatury nie bedzie rejestrowany np. ponowne zalaczenie zaplonu w okreslonym przedziale czasu itd. Nie pamietam w tej chwili dokladnie, musialbym poszukac. Dla samego czujnika jest okreslona wymagana rezystancja w temperaturze 25°C, z tego co pamietam chyba 1,70 kOhm z toleranca do +/- 0,09 kOhm. Przypuszczam jednak ze czujnik jest OK, mysle ze raczej jestes momentalnie troche przewrazliwiony bo masz konkretne oczekiwania po serwisie. Cytuj: Klimatyzacja w trybie AUTO też wydaje się słabiej chłodzić, ale tego nie jestem na 100% pewien.
Tutaj niewiele moge powiedziec, bo uzywalem jej niemal wylacznie w trybie manualnym. Tak proponowalbym tez sprawdzic, tryb manualny, makymalne chlodzenie i maksymalne obroty dmuchawy, wowczas zobaczysz a raczej poczujesz na ile jest wydajna. Temperatura przy dyszy powinna oscylowac chyba w okolicach 7°C. W trybie AUTO "przemyslenia" elektroniki moga pewnie odbiegac od aktualnych oczekiwan/ preferencji, wiec obiektywna ocena sprawnosci dzialania moze byc trudniejsza. |
Autor: | Avalanche [ 26-05-2014, 21:58 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ![]() Tylko, że dotąd wskazania miałem dość trafne i stosunkowo szybko się zmieniały. Nie zauważyłem aż takiej bezwładności... żeby jechać pół godziny w upale, a termometr spokojnie pokazuje 20-21 stopni ![]() A z tym chłodzeniem to może być tylko wrażenie, bo po 2 h stania na słońcu chyba 15 minut trwało zanim zaczęło lecieć naprawdę chłodne powietrze. To pierwszy przypadek gdy nie parkowałem w żadnym cieniu w tym roku, stąd pewnie takie wrażenie. |
Autor: | macioo [ 26-05-2014, 22:30 ] |
Tytuł: | |
Ja dopiszę tylko, że byłem z klima na "dobijaniu czynnika" Miałem 380mg a powinno być 470mg. Wcześniej klima chłodziła ale słabo teraz znacznie lepiej. Na środkowej kratce było 4,5-6 stC. |
Autor: | rain987 [ 19-06-2014, 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Dziwne zachowanie termometru |
Avalanche pisze: ... wskazania termometru na wyświetlaczu reagują z duuuuuuuuużym opóźnieniem.
Zmiana wskazania temperatury np. z 20 stopni (garaż) na 28 (na dworze) zajmuje nawet 30 minut! Ktoś ma pomysł co jest grane? Pomysłu nie mam, ale ... mam to samo od jakiegoś roku. Pozdro |
Autor: | macioo [ 19-06-2014, 18:48 ] |
Tytuł: | |
Może to jakaś złączka. Piszę bo takie i inne "cyrki" wyczyniał termometr w 500-tce mojej żony. Myślałem, że to czujnik ale chłopaki na forum 500-tki podpowiedzieli, że w obudowie lusterka wilgoć powoduje zaśniedzenie. I to była przyczyna. Praca zajęła mi 20min i 0pln. ![]() Nie wiem jak to wygląda w SX4 ale sprawdzić nic nie kosztuje. |
Autor: | Avalanche [ 19-06-2014, 21:55 ] |
Tytuł: | |
Tyż tak myślę. Dzięki. |
Autor: | raven [ 12-04-2015, 14:13 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem co suzuki wykombinowało z termometrem i klimatyzacją ale w sedici nawet w upały, zimne powietrze buchało już po 5 minutach, natomiast w nowym s-crossie przy 19 stopniach na zewnątrz klimatyzacja wieje cały czas ciepłym powietrzem mimo ustawienia LO albo 15 stopni i włączonym obiegiem otwartym. Krew mnie zalewała przez tych kilka ciepłych wiosennych dni ... klimatyzacja automatyczna dwuwarstwowa, a jedyny sposób na schłodzenie kabiny to jazda z otwartymi oknami. Mam nadzieję że to jakaś usterka, a nie standardowe działanie klimy w s-crossie. Jak jest u Was? |
Autor: | macioo [ 12-04-2015, 15:02 ] |
Tytuł: | |
W porównaniu z SX4 clasic, klima w S-cross ma inne oprogramowanie na bank. W tamtym przy 30stC jak ustawiłem na 20st klimę na AUTO, to huragan usiłował urwać mi głowę. Dobrze, że odstających uszu nie mam bo by mi pewnie kark skręciło ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Avalanche [ 12-04-2015, 16:06 ] |
Tytuł: | |
Ogólnie dobrze oceniam grzanie i chlodzenie w SX4. W niskich temperaturach zimą nagrzewa się w ciągu mniej niż 5 minut jazdy. Miałem porównanie z małym Nissanem, w którym po 10 minutach jazdy nadal mi było zimno. Po postoju w słońcu klima potrzebuje naturalnie więcej czasu, ale działa OK. |
Autor: | raven [ 13-04-2015, 08:39 ] |
Tytuł: | |
Z grzania to ja też jestem bardzo zadowolony bo faktycznie po 5 minutach wieje ciepłe powietrze ale chłodzenie działa gorzej niż nawiew w cieniasie. Może faktycznie oprogramowanie trybu "auto" pogubiło się w swojej superinteligencji i uważając, że 19 stopni i słońce to rzecz rzadka o tej porze roku, podjęło decyzję - nie bede chłodził ... bo nie ![]() |
Autor: | macioo [ 13-04-2015, 21:16 ] |
Tytuł: | |
Ja dzisiaj w trasie miałem ustawione 22st.C i było ok, do momentu, kiedy nagle wyjechalem z zacienionej lasem drogi. Czujnik nasłonecznienia odczytywał, że jest gorąco i sru... mi zimnym w pysk. ![]() |
Autor: | raven [ 30-05-2015, 16:57 ] |
Tytuł: | |
Zmierzyłem wczoraj temperaturę przy wylocie nawiewu w kabinie. Ustawienia temperatury na LO z otwartym obiegiem i nadmuchem na maxa i termometr pokazał po 15 minutach temperaturę 25 stopni celsjusza. Po przełączeniu w tryb auto temperatura wzrosła do 30 stopni. Dodam że na zewnątrz było 19 stopni. Tego samego dnia odstawiłem scrossa do serwisu żeby w ramach gwarancji zajęli się sprawą. Dziś okazało się że w układzie nie ma w ogóle czynnika chłodzącego i być może jest jakiś nieszczelność. Nic czyli zero. W poniedziałek dalszy ciąg sprawdzania ... Chyba trzeba będzie dokupić przedłużenie gwarancji :-( |
Autor: | raven [ 02-06-2015, 08:24 ] |
Tytuł: | |
Po temacie. Serwis sprawdził szczelność instalacji i napełnił czynnikiem chłodzącym. Klima na razie działa jak należy. Ciekaw tylko jestem na jakim etapie produkcji napełniana jest instalacja klimy ... czy w fabryce czy już w salonach docelowych (ze względu na bezpieczeństwo przewozu na lawetach). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |