Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 02-07-2025, 21:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-04-2014, 13:35 
Offline

Rejestracja: 23-03-2014, 17:44
Posty: 6
Mam SX4 4x4 (2011r) od ponad roku i jestem trochę rozczarowany komfortem jazdy - szczególnie po łatanym asfalcie. Wcześniej jeździłem Cinquecento i można się śmiać, ale pod tym względem było znacznie lepiej. Rozumiem, że to inny charakter pojazdu, ale wychodzi na to, że do pokonania dołkowatej, gruntowej drogi czy pogiętego, zapomnianego asfaltu lepiej nadaje się np Focus kolegi. Nie mówię tu o wyścigach po bezdrożach, ale o przyjemnym przejechaniu rzadziej remontowanej drogi bez obawy przygryzienia sobie języka czy sensacji żołądkowych. Najbardziej niepokoi mnie to, że nikt na tym forum nie skarży się na to - więcej - są głosy pochwały własności zawieszenia i jego zestrojenia. Czy wersja 2WD jest bardziej miękka? Co jest odpowiedzialne za twardość zawieszenia? Sprężyny? Może z moim egzemplażem jest coś nie tak?


Ostatnio zmieniony 14-11-2015, 23:22 przez mietq, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 12-04-2014, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
mietq pisze:
Mam SX4 4x4 (2011r) od ponad roku...

Rowniez witam..
Cytuj:
... i jestem trochę rozczarowany komfortem jazdy - szczególnie po łatanym asfalcie. Wcześniej jeździłem Cinquecento i można się śmiać, ale pod tym względem było znacznie lepiej. Rozumiem, że to inny charakter pojazdu, ale wychodzi na to, że do pokonania dołkowatej, gruntowej drogi czy pogiętego, zapomnianego asfaltu lepiej nadaje się np Focus kolegi...

Jezdzilem Focusem przez trzy lata, bezposrednio przed zakupem SX-a i moge potwierdzic ze zapewnial w takich warunkach wiecej komfortu, ale bezposrednie porownywanie tych pojazdow jest moim zdaniem nieporozumieniem, o Cinquecento juz nawet nie wspominajac.

SX4 jest generalnie wyzszy, wyzej zawieszony, fotele zapewniaja siedzenie w innej (wyzszej) pozycji, co rezultuje wyzej polozonym srodkiem ciezkosci.
Bardziej "komfortowe", czytaj miekkie zawieszenie zemscilo by sie nieobliczalnym zachowaniem tego samochodu przy zmianach obciazenia np. podczas szybszego pokonywania zakretow.

Moim zdaniem konstruktorzy Suzuki odwalili tutaj kawal dobrej roboty, bo SX4 daje sie prowadzic po kretych drogach niemal jak gokart, oczywiscie nieco przesadzam, ale tylko tak potrafie to zobrazowac.
Pierwsze egzemplarze na niektorych rynkach (np. polskim) nie mialy jeszcze nawet ESP, a pomimo tego dawal sobie rade w "tescie losia" lepiej od wielu innych, nizszych kompaktow.

Akurat to twarde zawieszenie zapewnialo mu tutaj duze rezerwy bezpieczenstwa.

Jezeli nie potrafisz z tym zyc, to wybrales niewlasciwy dla siebie samochod, zdarza sie...
Cytuj:
Najbardziej niepokoi mnie to, że nikt na tym forum nie skarży się na to - więcej - są głosy pochwały własności zawieszenia i jego zestrojenia.

Dlaczego niepokoi? Czy kazdy musi miec takie same upodobania?
A moze liczysz na to, ze jesli znajdzie sie wiecej niezadowolonych bedziesz mogl skladac reklamacje?
Zmien samochod na inny i po sprawie, podobno S-Cross jest bardziej komfortowy jesli chodzi o zawieszenie...
Cytuj:
Czy wersja 2WD jest bardziej miękka? Co jest odpowiedzialne za twardość zawieszenia? Sprężyny?

Nie jest, przynajmniej w jakis odczuwalny sposob, chociaz ma inne sprezyny niz 4WD, ale to wiaze sie tylko z inna wysokoscia zawieszenia
Cytuj:
Może z moim egzemplażem jest coś nie tak?

Z Twoim czym?


Ostatnio zmieniony 12-04-2014, 21:52 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2014, 21:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12408
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Z porównań, które mogę podać z marszu gorzej kiepską nawierzchnię odczuwało się w Swifcie (2010), Corolli (model 2004) i Hondzie Civic (model 1999); lepiej w Polonezie i Lagunie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-04-2014, 11:14 
Offline

Rejestracja: 23-03-2014, 17:44
Posty: 6
Właściwie odpowiedź, że musi być twarde, bo inaczej samochód nie przeszedł by testu łosia - mnie satysfakcjonuje. Chciałem się tylko upewnić, że z moim samochodem jest wszystko w porządku. Mogę z tym żyć - do wszystkiego się można przyzwyczaić. Szkoda mi tylko pasażerów zwłaszcza z tyłu. Tteraz jeszcze trudniej jest mi namówić towarzyszy podróży na bardziej urozmaicony wariant trasy - jakoś nudzi mnie jazda drogami krajowymi numer ...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]