Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Czerwona kontrolka ciśnienia oleju mrugająca https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=11115 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rocker123 [ 28-06-2013, 09:21 ] |
Tytuł: | Czerwona kontrolka ciśnienia oleju mrugająca |
Mam model 1,9 DDiS 120 KM... Wymiana oleju i filtra 0,5 roku temu, przebieg tylko 7 tys km od tego czasu.. 80% jazdy po mieście niestety... Teraz po każdym uruchomieniu silnika, po przejechaniu kilkuset metrów, kontrolka czerwona zamruga na kilka razy i potem zgaśnie .. Poziom oleju sprawdzałem i jest idealny tzn po środku.. Co się może dziać? Proszę o porady. |
Autor: | rezon [ 28-06-2013, 11:18 ] |
Tytuł: | |
Może być awaria pompy oleju. 2.0TDI AUdi zasłynęło kilka lat temu. |
Autor: | kuba1961 [ 28-06-2013, 13:28 ] |
Tytuł: | |
Kroplę oleju upuść na kartkę papieru - takiego bez połysku, słabej jakości (gazety codziennej). Zobacz czy przypadkiem nie pojawią się dwa koła. Albo wstaw fotografię (zbliżenie). No i jeszcze sprawdź podłączenia czujnika. Jak mruga po starcie to może mieć problemy z zassaniem oleju - problem z pompą lub z czynnikiem czyli olejem. powąchaj olej, czy nie pachnie paliwem. Rozsmaruj kilka kropel w palcach oleju z silnika i podobnie zrób z świeżym olejem. Czy wyczuwasz różnicę w lepkości (gęstości). |
Autor: | seba1403 [ 30-06-2013, 21:44 ] |
Tytuł: | |
olej do wymiany ! ![]() |
Autor: | rocker123 [ 01-07-2013, 11:27 ] |
Tytuł: | |
seba1403 pisze: olej do wymiany !
![]() Szkoda że tak szybko.. tylko 7 tys przejechałem , olej wymieniałem 6 miesięcy temu... Co ciekawe w Suzuki serwis proponują podpięcie do komputera za bagatela 190 PLN... |
Autor: | kuba1961 [ 03-07-2013, 05:33 ] |
Tytuł: | |
A robiłeś próbę o której pisałem ? |
Autor: | seba1403 [ 07-07-2013, 21:40 ] |
Tytuł: | |
mialem to samo! krutkie odcinki .wlonczanie wylonczanie silnika czeste! suzuki warsztad powedzeli ze to normalne trzeba zkasowac blond i okejhttp://www.suzukiklub.pl/forum/temp ... /icon6.gif |
Autor: | macioo [ 07-07-2013, 22:36 ] |
Tytuł: | |
seba1403 pisze: mialem to samo! krutkie odcinki . wlonczanie wylonczanie silnika czeste! suzuki warsztad powedzeli ze to normalne trzeba zkasowac blond i okejhttp://www.suzukiklub.pl/forum/temp ... /icon6.gif
Wiem, że OT, że to nie forum polonistyczne ale kolego, ogarnij ortografię, bo aż oczy bolą! Pomijam polskie znaki. Pozdro. edyta! Po przeczytaniu posta poniżej, wszystko mi opadło. Sorki kolego seba1403, nie potrafię zejść do twojego poziomu konwersacji (kurczę! nie wiem czy nie za trudne słowo, przecież to nie forum polonistów :-/) EOT |
Autor: | seba1403 [ 08-07-2013, 21:05 ] |
Tytuł: | |
jestes polonista to zle forum!!! |
Autor: | rocker123 [ 09-07-2013, 10:29 ] |
Tytuł: | |
kurka wodna, w dwóch warsztatach mówili że to bez sensu wymieniać olej po 7000 km i po pół roku od ostatniej wymiany oleju, poziom oleju miałem idealny w środku bagnetu i ich posłuchałem.. .. Przejechałem ok 300 km i dzisiaj rano nie mogłem uruchomić samochodu... :-(... fakt, że w marcu 2013 miałem regenerowany alternator. (auto po gwarancji). Ponoć alternatory fiatowskie tak mają...ale fakt, że nie mogłem uruchomić rano auta to dlatego, że jednak oleju nie wymieniłem ? czy raczej alternator ponownie siadł?? A może czerwona kontrolka mrugająca ciśnienia oleju świadczy też o innych problemach? Akumulator kupiłem nowy 4 lata temu, samochód garażowany. Pomóżcie.... |
Autor: | rocker123 [ 15-01-2014, 11:26 ] |
Tytuł: | |
Wymieniłem olej w sierpniu 2013r.... kontrolka pomarańczowa i czerwona przestała mrugać po wymianie... Model: Suzuki SX4 1,9 DDiS 2WD i 120KM. Przyczyny wymiany oleju były takie same jak teraz. Serwis Suzuki skasował mnie dodatkowo za diagnotykę komputerową (~200 PLN) , która nic nie wykazała. Minęło raptem 4,5 miesiąca (przebieg tylko 4,8 tys. km od wymiany oleju) i znów zapaliła się pomarańczowa kontrolka... co ciekawe po 2 dniach pomarańczowa przestała już świecić, ale za ok 3 dni zaczęła mrugać ta nieszczęsna czerwona kontrolka ciśnienia oleju po każdym uruchomieniu samochodu ale przejechaniu ok. 100m i potem po ok. 15 sekundach gaśnie. Poziom oleju sprawdzałem i za każdym razem był prawidłowy i idealny w środku podziałki bagnetu.. Czy muszę wymieniać co 4-5 miesięcy olej i filtr w tym samochodzie? To jakaś masakra? .. Co ciekawe różni mechanicy czy warsztaty (poza Suzuki) mówią mi, że mam jeździć i nie przejmować się tą kontrolką czerwoną.. i mówią że to bez sensu jest bym musiał wymieniać olej do 4 miesiące.. koszty utrzymania tego samochodu przez to drastycznie przecież wzrastają? Pomóżcie co mam tym fantem zrobić? Chyba sprzedam ten samochód bo każda wymiana oleju z filtrem to koszt ponad 400 PLN i jeśli 3 razy w roku to mam robić…. |
Autor: | Tomash [ 15-01-2014, 17:58 ] |
Tytuł: | |
Nie zatyka ci się smok albo sitko oleju? Bo może wariować czujnik/elektronika, ale może po prostu pompa faktycznie ma za małe ciśnienie oleju. Guglnij czy na jakimś forum Fiata nie mają podobnego problemu z 1.9 JTD (to jest ten sam silnik). |
Autor: | drysiek [ 15-01-2014, 22:35 ] |
Tytuł: | :-) |
Witam nie pocieszę Was - skoro miga to czas na wymianę oleju - silnik z fiata i lampka miga jak we fiacie - sterownik oblicza wymianę oleju na podstawie kilometrów, cykli rozgrzania, zimnych rozruchów ilości cylki wypalania filtra cząstek stałych(jeśli takowy jest) i szacowanej ilości ropy, która dostała się do oleju podczas wypalania. Lampka nie ma bezpośredniego podłączenia z czujnikiem ciśnienia oleju. Sytuacja znana z sx4 / sedici cromy brawy i ducato :-D. pozdrawiam P.S. gdzie ten olej wymieniasz za 400pln ? My wymieniamy za ~250 z filtrem, olejem 5w30 oraz kasowaniem "lampki" ? |
Autor: | rocker123 [ 20-01-2014, 17:52 ] |
Tytuł: | Re: :-) |
drysiek pisze: Witam
nie pocieszę Was - skoro miga to czas na wymianę oleju - silnik z fiata i lampka miga jak we fiacie - sterownik oblicza wymianę oleju na podstawie kilometrów, cykli rozgrzania, zimnych rozruchów ilości cylki wypalania filtra cząstek stałych(jeśli takowy jest) i szacowanej ilości ropy, która dostała się do oleju podczas wypalania. Lampka nie ma bezpośredniego podłączenia z czujnikiem ciśnienia oleju. Sytuacja znana z sx4 / sedici cromy brawy i ducato :-D. pozdrawiam P.S. gdzie ten olej wymieniasz za 400pln ? My wymieniamy za ~250 z filtrem, olejem 5w30 oraz kasowaniem "lampki" ? No tak, ale 3 razy w roku wymieniać olej to przegięcie... Czy mogę trochę odwlec tą wymianę oleju? Bo np jeśli tego nie zrobię szybko to mogę zniszczyć np silnik? Słyszłem też od różnych szpeców że najlpiej odłączyć zawór EGR który jest sprawcą tycyh kłopotów.. ? |
Autor: | KrisB4 [ 23-01-2014, 00:54 ] |
Tytuł: | |
odłączenie albo pełne zaślepienie EGR wywali błąd i może wejść w tryb serwisowy z ograniczeniem dawki paliwa. Do EGR polecam dać zaślepkę z 3 otworkami, likwiduje szarpanie przy 2krpm. Co do migania kontrolki - coś masz nie halo. U mnie przez blisko 170kkm różnej jazdy (choć jednak większosć na trasach) nie zdarzyło się to ani razu. Wprawdzie DPF padł po 120kkm ale częściowo winne było uszkodzenie intercoolera i rury od niego, przez co silnik dostawał za mało powietrza (dużo sadzy => zatkany filtr). |
Autor: | rocker123 [ 19-03-2015, 10:43 ] |
Tytuł: | |
Dzisiaj dokładnie po 4 miesiącach od ostatniej wymiany i przejechaniu 2,9 tys km zaczęła ponownie mrugać czerwona kontrolna ciśnienia oleju.. A poprzednio po około 4,5 tys km. Samochód był wielkorotnie wcześniej podpinany do komputera czy to w Suzuki czy Norauto i komputer nie wykazał żadnych błędów... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |