Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Problem z nawiewem
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=10999
Strona 1 z 1

Autor:  Karwoś [ 18-04-2013, 16:07 ]
Tytuł:  Problem z nawiewem

Witam

Od 2 dni mam problem - nie działa nawiew na biegu 1,2i 3. Na 4 działa prawidłowo z prędkością 4. Jak włączam przycisk AC ( klima manualna) po włączeniu biegu 1,2 lub 3 zapala się lampka sygnalizacyjna AC ale nawiew nie działa, na 4 działa prawdiłowo i nawiew i Klima. Może ktoś miał podobny problem, lub ma schemat, ewentulanie jak rozebrać konsolę nawiewów i gdzie znajdują się przekaźniki itp. Czy to może być bezpiecznik - chociaż nie słyszałem żeby za za różne biegi nawiewu odpowiadał inny bezpiecznik.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

Autor:  macioo [ 18-04-2013, 17:44 ]
Tytuł: 

Sądząc po objawach, to może być uszkodzony-spalony rezystor. Na 4 biegu działa, bo napięcie idzie bezpośrednio bez ograniczania rezystorem (na full). Miałem podobnie w Clio. rezystor najczęściej umiejscowiony jest (nie wiem jak w SX) w okolicy zespołu nawiewu, czyli w SX w okolicach za schowkiem, tam gdzie filtr kabinowy. To tylko moje domysły, dopytaj dokładnie jak nie znajdziesz.

Autor:  Karwoś [ 18-04-2013, 18:46 ]
Tytuł: 

Jak włączam na 4 to słychać pstryk w okolicach schowka - może trochę bliżej środka - ale nie wiem czy to startujący wentylator od razu z 4 czy jakiś przekaźnik = szczerze mówiąc nie wiem czy tak było jak wszystko działało - ew. prosiłbym o wyjaśnienie jak to coś wygląda.

Autor:  Avalanche [ 19-04-2013, 07:08 ]
Tytuł: 

To mi przypomina historę jak u mnie w Baleno nie działał nawiew (na I i II biegu), bo mysza mnie wlazła w wentylator. Dopiero jak wrzuciłem MAX, to ją sponiewierało i wypadła ;)

Tu jednak wygląda to na problem elektryczny.

Autor:  Karwoś [ 19-04-2013, 16:29 ]
Tytuł: 

Jak będzie czas to muszę to rozebrać bo ciepło się robi ale na AC i 4biegu troche zimno - jak wyłączam za duszno i tak w kółko - nie mówiąc o hałasie.

Autor:  macioo [ 20-04-2013, 11:26 ]
Tytuł: 

Tak mi przyszło do głowy, ze może po prostu jakiś bezpiecznik. IMO takie urządzenia jak rezystor może być zabezpieczone i po prostu przepalił się bezpiecznik. Nie wiem jak w wersji US, ale w EU bezpiecznik są w makabrycznym miejscu pod deską rozdzielczą dość głęboko nad lewą stopą kierowcy. Jak w ASO zapytałem: jak zimą wymienić bezpiecznik od zapalniczki nie upierdzieliwszy się po szyję? Panowie powiedzieli, że wzywa się assistance! :]

Autor:  Karwoś [ 26-05-2013, 18:48 ]
Tytuł: 

Problem rozwiązany - winowajca - opornica w układzie chłodzenia - po wyjęciu i sprawdzeniu oporów między pinami - wszystko jest ok - 4 piny. Dodatkowo na płytce jest zworka zabezpieczająca - zwarta cyną - po przegrzaniu cyna puszcze i zworka rozłącza przepływ na pierwszym pinie - odpowiedzialny za przepływ prądu w układzie - widać było kulki cyny rozbryźnięte na płytce - ale bardzo mało tego było. Zworkę zwarłem ponownie lutowaniem - w sumie tak jak w oryginale - opory książkowe między pinami. Działa. Jak ktoś chce service manual do SX4 USA proszę o info - co prawda 200mb ale mozna zawsze wysłać bez suplementów i tylko angielski - ok 80mb.

Próbowałem znaleźć to coś na ebay allegro i innych - niestety nigdzie tego nie ma. Czyli nówka to pewnie tylko serwis.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/