Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Co dalej z SX4? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=10791 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | Avalanche [ 07-02-2013, 10:45 ] |
Tytuł: | Co dalej z SX4? |
Suzuki zapowiedziało w Europie debiut 1 nowego modelu rocznie od 2013 roku. Za chwilę będzie S-Cross, czekamy na minivana bazującego na Swifcie (Ertiga), pokazywano koncepcyjnego miniSUVa (XA-Alpha), pojawiły się pierwsze zdjęcia następcy Alto, podobno jakoś tam bazującego na koncepcie Regina, ale co z SX4? Samochód produkowany od 2006 roku w tym kończy swój tradycyjny dla Suzuki cykl życia produktu, a nic nie słychać o następcy ![]() Suzuki Motor Co. zapowiedziało już, że w 2014 roku kończy produkcję aktualnej generacji SX4 w Japonii. W przyszłym roku samochód ten przestanie być produkowany zarówno na rynek wewnętrzny jak i na eksport do Ameryki, Australii i Oceanii. Decyzja jest niezależna od planów produkcyjnych dla SX4 w Europie, jednak można się spodziewać też zakończenia produkcji na Węgrzech, co ma zależeć od popytu na rynku. Nie wspomniano nic o następcy, a jedynie o docelowym planie sprzedaży 300 000 szt. modelu S-Cross na świecie. Ostatnie wiadomości w sieci dotyczą face-liftingu SX4 na rynek chiński, którego pomysłodawcą jest partner Suzuki - Changan. ![]() No comments ![]() |
Autor: | Avalanche [ 05-03-2013, 18:07 ] |
Tytuł: | |
A więc jednak. Nazwa SX4 została przeflancowana na nowy, inny model... . ![]() http://www.suzuki.pl/auto/genewa2013 Na początku myślałem, że to następca SX4. Wszystko na to wskazywało. Potem zaczęły się spekulacje, a nawet oficjalne informacje Suzuki, że koncept S-Cross zapowiada samochód mieszczący się powyżej SX4, a poniżej Grand Vitary. Wskazywały na to też wymiary i zamiar rywalizacji z Nissanem Qashqaiem (crossover segmentu C). Potem wycofano się z nazwy S-Cross i tajemniczy crossover miał mieć inne oznaczenie. Cóż, wielkiej burzy mózgów nie było - wykorzystano znaną na całym świecie nazwę modelu, który jest jednym z największych przebojów Suzuki ![]() Nie wiem jak obydwa modele mogą być sprzedawane równolegle pod tą samą nazwą, gdy reprezentują inne segmenty ![]() Pewnie ktoś "wymyśli" dopisek New i tyle. EDIT: Podobno jednak ktoś się zastanowił i na niektórych rynkach nowy crossover NIE BĘDZIE miał nazwy SX4, a na innych będzie dopisek S-Cross. Żeby było śmieszniej, egzemplarze z początku produkcji nie posiadają wcale nazwy na klapie bagażnika, o czym wspomina m.in. test w Wielkiej Brytanii: "If you look closely at the photos you will notice there are no model name badges on the car - just the make on the left, and on 4WD variants, a label on the lower right-hand side. That's because the vehicles at the media preview were the first batch of RHD cars off the line from Magyar Suzuki's Esztergom factory. When production began in mid-August, the decision to call this 'SX4 S-Cross' had been taken - after lots of discussion - but the final-spec badges presumably hadn't been delivered to the plant." ![]() Obecny SX4 jest samochodem unikalnym, praktycznie bez konkurencji (poza Nissanem Juke, ale to bardziej fun car niż praktyczny pojazd). Za chwilę jednak pojawią się crossovery/mini SUVy innych producentów, idące w ślad SX4 (Peugeot, Ford, Skoda, pewnie Hyundai/Kia). A wtedy Suzuki nie będzie miało alternatywy. Ktoś tam w SMC dziwnie kombinuje ![]() Zaprezentowane kolory (flegma green i babcia violet) i brak fajnych aluminiowych obręczy na wystawowych egzemplarzach to kolejne dowody utraty kontaktu kierownictwa Suzuki z rzeczywistością ![]() |
Autor: | Avalanche [ 06-03-2013, 09:58 ] |
Tytuł: | |
Żeby się jeszcze trochę poznęcać nad tym (z przykrością trzeba to powiedzieć) niedorobionym dzieckiem... Błędy projektowe i stylistyczne tylnej części samochodu SX4/S-CROSS ![]() (2) - Nadal za krótkie pióro wycieraczki (3) - Przypadkowo wyglądające miejsce umieszczenia przycisku bagażnika. Ktoś bardziej pomysłowy zastosowałby np. patent polegający na przyciśnięciu znaczka (pewnie za duży koszt - 0.75 USD więcej) lub umieścił go pod listwą razem z przełącznikiem elektromagnetycznm) (4) - Czujniki parkowania w lakierowanej części zderzaka = wyższy koszt, także przy kolizji i naprawie, a poza tym źle to wygląda. A nie dało się w czarnym plastiku 5 cm niżej? (6) - Dziwna lokalizacja i forma listwy "aluminiowej". Wygląda jakby miała służyć wyłącznie zarysowywaniu o krawężniki. Wcięcie w czarnej części sugeruje, że ten element powinien obejmować odblaski i światło pmg, a nie być doklejony u dołu jak w kiepskim, niefirmowym tuningu. Jest też jeden plus - spryskiwacz po tej samej stronie, co wycieraczka (1). ![]() Przód jest bardziej udany, pomijając ten obniżony "nos" i długi zwis przedni uniemożliwiający jakiekolwiek "terenowe" zastosowania tego crossovera. Jasne kolory mu też pasują, ale może w czarnym mu jakoś lepiej będzie... ![]() ![]() |
Autor: | Cichy [ 06-03-2013, 16:34 ] |
Tytuł: | |
Miało być za....biście (koncept S-Cross) a wyszła Dacia Sandero ![]() ![]() ![]() ![]() Jak patrzę na te zdjęcia: http://www.autobild.de/bilder/suzuki-sx ... 96334.html To aż się płakać chce, takie małe kółka w stosunku do bryły auta. To jest Crossover czy jakiś minivan ??? |
Autor: | Avalanche [ 06-03-2013, 17:01 ] |
Tytuł: | |
Podobieństwa nie widzę, ale Dacia wygląda lepiej... . ![]() |
Autor: | Cichy [ 06-03-2013, 17:50 ] |
Tytuł: | |
Pozwoliłem sobie zrobić małe poprawki ![]() ![]() Od razu jakby lepiej |
Autor: | Remote [ 06-03-2013, 18:05 ] |
Tytuł: | |
Ta Dacia na żywo wygląda jeszcze lepiej. Jak dojdzie ten mocniejszy 115 konny silnik to mocno zamiesza na rynku... A z tym nowym SX4 to lipa trochę wyszła...jedynie wysoka jakość wnętrza może być plusem tego modelu. Ciekawe jak im wyjdzie. |
Autor: | Avalanche [ 06-03-2013, 18:07 ] |
Tytuł: | |
He he, lampy typu Swift/Ertiga ![]() Tu inna przeróbka. Dla tych, którzy nie są fanami plagi trójkątnych okienek w samochodach ![]() ![]() |
Autor: | matwiel [ 06-03-2013, 19:52 ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie: tył od Mitsubishi ASX (tu akurat nie można niczego zarzucić), wizualnie ciężki przód z trochę przydługim zwisem, koła tak jak wyżej wspomniano wyglądają na małe. Mam nadzieję że suzuki nie strzeli sobie samobója tym modelem i nie zepsuje tego co osiągnął dzięki Sx4. Myślę, że dużo będzie zależało od tego co będzie pod maską, ale znając konserwatywność suzuki na fajerwerki nie ma co liczyć. |
Autor: | Tomash [ 06-03-2013, 20:04 ] |
Tytuł: | |
Kurna, jakoś mi nie pasują proporcje i kształty tego nowego sx4. Jakby zamiast jednego spójnego kształtu był śmietnikiem pomysłów i losowo dobranych części. No nie gra mi, nie widzę linii prowadzących (z wyjątkiem bocznej). |
Autor: | Avalanche [ 07-03-2013, 07:33 ] |
Tytuł: | |
Zapomnieli nam dać projektu do poprawki ![]() matwiel, pod maską na dzień dobry mają być dwa 1,6-litrowe silniki - jeden stary znajomy M16A (jak to ma być ekonomiczne i dynamiczne przy większej masie nie wiem) i fiatowski MultiJet 120 KM. Z jednej strony dobrze, że nie poszli drogą europejskich producentów i nie wstawili 1.2 czy 1.0 hiper boost, ale przynajmniej w opcji powinen być jakis 2-litrowy. |
Autor: | macioo [ 07-03-2013, 18:57 ] |
Tytuł: | |
Jakby był jakiś 2.0Pb ze 150KM, to brałbym w ciemno, a tak pewnie będe szukał jakiegoś 2-3 letniego Subaru XV. Chociaż dawno juz nie kupowałem używki. |
Autor: | funtchomas [ 07-03-2013, 20:20 ] |
Tytuł: | |
Wygląda jak odrzucony wczesny koncept Quashqai'a z okolic roku 2000 ![]() ![]() |
Autor: | Avalanche [ 08-03-2013, 12:11 ] |
Tytuł: | |
funtchomas, a widziałeś jak wyglądał koncept Nissana Qashqaja i ile z niego zostało w praniu? ![]() ![]() |
Autor: | funtchomas [ 08-03-2013, 13:43 ] |
Tytuł: | |
Hmmm, zapomniałem o tym concepcie ![]() ![]() ![]() |
Autor: | SX4ever [ 08-03-2013, 22:16 ] |
Tytuł: | |
Dorzuce i moje "trzy grosze" do tematu. Jestem szczerze rozczarowany, czekalem na ten samochod dwa lata, wstrzymujac sie ze sprzedaza mojego dotychczasowego, z ktorego bylem raczej zadowolony, ale prezentowane "obrazki" jakos mnie nie przekonuja ze powinienem czekac kolejne pol roku. OK, bez zobaczenia na zywo trudno o jakas obiektywna ocene, wnetrze i tyl mi sie podobaja, z boku jest jeszcze akceptowalny z wyjatkiem tych alusow, na ktorych go postawiono, ale najwieksze problemy mam z przodem. Pewnie z ubiegiem czasu bym sie do niego jakos przyzwyczail, ale... chyba juz nie chce. Z nieoficjalnego zrodla wiem, ze ceny maja sie zaczynac od ok. 21 tys.EUR, za calkowitego golasa w wersji 2WD (benzyna) i ok. 28 tys.EUR za diesla 4WD full wypas. Za taka cene moge juz kupic i inny samochod, ktory mi sie podoba i chyba ta droga pojde, bo czas jz na prawde nagli... Od ponad roku rozgladalem sie juz za ewentualnymi alternatywami na wypadek gdyby z nowym SX4 cos "nie wyszlo" i do do mjego "TOP 3" trafily: - Nissan Qashai, - Mitsubishi ASX, - Subaru XV. Musze w tym miejscu zaznaczyc, ze moj absolutny "faworyt", Audi Q3 odpadl niestety z przyczyn "natury materialnej" juz w przedbiegach. Nissan jakos nie wzbudzil we mnie przy blizszym kontakcie zadnych emocji, ale dwa pozostale zaliczyly juz w ubieglym roku jazde probna i musze przyznac, ze jeden z nich spodobal mi sie szczegolnie... Statystyki mowia, ze w siodmym roku wypada najwiecej rozwodow, mysle ze pasuje to i do mojego "zwiazku" z marka Suzuki... ... po rozpatrzeniu wszystkich argumentow "za i przeciw" dojrzewam powoli do zakupu XV. Wracajac do wczesniej wspomnianych rzekomych cen nowego SX4, mysle ze maja swoje uzasadnienie. Jakosciowo powinien to byc juz zupelnie inny samochod niz ten ktorym dotad jezdzilismy. Bylbym w stanie zaakceptowac i te nowa cene, w przypadku wersji wyposazenia w ktora bym celowal, pewnie gdzies w granicach 25 do 26 tysiecy, ale za to chcialbym otrzymac i swoja porcje radosci z nowego nabytku. Pamietam jak w koncu 2005 pojawily sie pierwsze informacje o planowanych "blizniakach", nie moglem sie doczekac, juz pierwsze oficjalne zdjecia przekonaly mnie ze "ten bedzie moj", wczesna wiosna 2006 zagladalem juz do FIATa, bo Sedici wyszedl dobre dwa miesiace wczesniej... Prezentacja SX4 w salonach wypadla w koncu czerwca, a juz na poczatku lipca go zamowilem i otrzymalem pierwszego w swoim miescie, to bylo na prawde fajne przezycie. Liczylem na podobna radosc z oczekiwania i tym razem... zostalem niestety zawiedziony. |
Autor: | Avalanche [ 08-03-2013, 22:51 ] |
Tytuł: | |
Coś w tym jest. Gdy zobaczyłem SX4, mając wtedy Baleno 3d, pomyślałem że to będzie następny mój samochód. I tak się stało. Teraz wiem, że to nie będzie mój następny samochód. Jaki będzie - nie wiem, ale Suzuki nie robi nic, aby mi ułatwić decyzję. Qashqai nigdy mi się nie podobał z wyglądu. Żona woli Juke'a, ale to jest w środku chyba mniejsze od Micry i zbyt kobiece żeby facet tym jeździł ![]() Za moment pojawi się Qasqhai II (czy III?) i będzie lepiej wyglądał. A jak wyglądają ceny Nissana, Mitsubishi i Subaru z porównywalnymi silnikami i wyposażeniem w Niemczech? W innym poście wyraziłem zdanie, że SX4 S-Cross (jakkolwiek to nazwą) nie powinien być droższy niż 65 tys. zł, a do odniesienia sukcesu musiałby kosztować 60-62 tys. w podstawowej wersji 1.6. W przeciwnym razie sprzedaż na poziomie obecnego SX4 będzie pod znakiem zapytania. W ciemniejszych barwach wygląda nieco lepiej: ![]() |
Autor: | macioo [ 09-03-2013, 00:41 ] |
Tytuł: | |
SX4ever pisze: Z nieoficjalnego zrodla wiem, ze ceny maja sie zaczynac od ok. 21 tys.EUR, za calkowitego golasa w wersji 2WD (benzyna) i ok. 28 tys.EUR za diesla 4WD full wypas. Nooo... jak za ponad 20kEUR, to zdecydowanie ominę salon Suzuki i utwierdzam się przy XV! Za tą samą cenę mam auto lepiej wyposażone z o wiele lepszym napędem. No i puki co Subaru są robione w Japan, co też jest dla mnie istotnym plusem. |
Autor: | DS [ 09-03-2013, 10:05 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: Nooo... jak za ponad 20kEUR, to zdecydowanie ominę salon Suzuki i utwierdzam się przy XV! Za tą samą cenę mam auto lepiej wyposażone z o wiele lepszym napędem
Zależy, jaka skrzynia biegów - jeśli będzie to automat, to napęd będzie bardzo podobny do tego z nowej generacji SX4... |
Autor: | macioo [ 09-03-2013, 17:14 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jaki rodzaj napędu będzie w nowej generacji sx4 bedzie zastosowany, bo to co jest do tej pory doopy nie urywa (chociaż daje radę) Ale jedno wiem na pewno, że symetryczny AWD od subaru, to jeden z najlepszych napędów, no i dźwięk boksera... mmmm... ![]() |
Autor: | DS [ 09-03-2013, 18:02 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: symetryczny AWD od subaru, to jeden z najlepszych napędów
"Symetryczny AWD" to tak samo szerokie pojęcie, jak "Quattro Audi" czy "AWC Mitsubishi". Jedna nazwa, a bardzo różne rozwiązania, od najlepszych po najgorsze, dlatego powyższe stwierdzenie to taka pół-prawda... A nowy SX będzie miał napęd nazwany ALLGRIP, czyli technicznie nic nowego, natomiast ogromny przeskok w zakresie sterowania. New ALLGRIP 4WD technology ALLGRIP is Suzuki’s new-generation 4WD created by evolving the company’s renowned 4WD technologies to provide driving enjoyment and peace of mind under diverse conditions while promoting economy and limiting the strain which 4WD cars place on the environment. The four-mode 4WD system in the new SX4 embodies ALLGRIP technology. Four-mode 4WD system The 4WD system has four driver-selectable modes – auto, sport, snow, and lock – to enable optimal control according to the road and driving conditions. The driver selects the modes using a simple push-and-turn dial on the centre console. • AUTO The AUTO mode prioritises fuel economy in typical driving conditions. The system uses 2WD by default. It switches to 4WD if it detects wheel spin. • SPORT The SPORT mode is ideal for twisty roads. The system makes maximum use of 4WD in response to accelerator inputs. At low- and mid-range engine speeds, the system alters the accelerator/torque characteristics to optimise engine response and cornering performance. • SNOW The SNOW mode is optimal for snowy, unpaved, and other slippery surfaces. The system uses 4WD by default. It optimises 4WD control in accordance with steering and accelerator inputs in order to enhance traction and stability on low-friction surfaces. • LOCK The LOCK mode is designed for extricating the car from snow, mud or sand. The system distributes high torque to the rear wheels continuously. http://www.suzukiauto.com/owners/faqs/awd.php http://www.subaru.pl/copy1209041615_tec_awd.html http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... e/4wd.html |
Autor: | macioo [ 10-03-2013, 00:55 ] |
Tytuł: | |
Jak zwał tak zwał! Nie jestem inżynierem mechanikiem tylko użytkownikiem-kierowcą. Dla mnie nazwa to nazwa i wszystko mi jedno jak brzmi. Wiem jednak jedno: przy tej samej cenie (lub podobnej), Subaru zostawia w tyle SX i tyle, po prostu inna liga. |
Autor: | Remote [ 10-03-2013, 10:07 ] |
Tytuł: | |
Subaru XV to klasa wyzej od SX4 - nawet nie ma jak tych aut porownywać. Kaszkaj tez zdecydowanie wiekszy w środku. Ostatnio były dobre wyprzedaze na ASX'a z 2012 ale znajomy jezdzi tym 117 konnym i mowi ze serwis drogi, za to ponoc bardzo oszczedny. |
Autor: | Avalanche [ 10-03-2013, 10:34 ] |
Tytuł: | |
Remote pisze: Subaru XV to klasa wyzej od SX4 - nawet nie ma jak tych aut porownywać.
Kaszkaj tez zdecydowanie wiekszy w środku. Qashqai ma o 3 cm większy rozstaw osi. Nie wiem czy to zdecydowanie więcej. Chyba, że mówisz o obecnym SX4, bo chyba nie porównywałeś nowego siedząc w środku? ![]() XV może być bardziej przestronny, bo po pierwsze jest o 15 cm dłuższy od S-Crossa, ma o 3,5 cm większy rozstaw, a przy tym znacznie mniejszy bagażnik, więc może przedział pasażerski jest przez to większy. Poza tym, Subaru gra w innej lidze. Masz rację - nie można porównywać samochodu za 90 tys. z takim za 70 tys. ![]() |
Autor: | DS [ 10-03-2013, 11:29 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: Dla mnie nazwa to nazwa i wszystko mi jedno jak brzmi. Wiem jednak jedno: przy tej samej cenie (lub podobnej), Subaru zostawia w tyle SX i tyle, po prostu inna liga Zgadza się - Subaru to inna liga. Tyle, że w salonie nikt Ci nie powie, że w wersjach AT napęd to zwykłe sprzęgło wielotarczowe, prawie identyczne, jak Haldex, bez możliwości sterowania/blokady, a tylko wersje MT posiadają to, co jest kwintesencją Subaru - prawdziwy, stały 4x4 z centralnym dyferencjałem... No ale zwał jak zwał, ważne, że klient łyka, a że później się dziwi, to już inna bajka. Remote pisze: Ostatnio były dobre wyprzedaze na ASX'a z 2012 ale znajomy jezdzi tym 117 konnym i mowi ze serwis drogi
Potwierdzam - samochód fajny, ale ceny w serwisach to jakaś masakra. |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |