Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Silniki posiadające napęd 4x4
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=10707
Strona 1 z 1

Autor:  dskoczylas1 [ 23-01-2013, 14:46 ]
Tytuł:  Silniki posiadające napęd 4x4

Witam zacząłem się interesować suzuki sx4 mam pytanie jak to jest czy tylko wybrane silniki przez producenta mają napęd 4x4 czy poprostu do każdego silnika można zamówić napęd 4x4 ?

Autor:  Avalanche [ 23-01-2013, 15:42 ]
Tytuł: 

O ile dobrze rozumiem pytanie, to nie można zamówić napędu 4x4 do silnika. Spośród oferowanych przez Suzuki w Polsce samochodów część można kupić w wersji z napędem 4x4 (w innych krajach więcej), ale nie ma to związku z silnikiem.
Wśród sprzedawanych przez Suzuki w ostatnich latach w PL samochodów z napędem 4x4 były m.in. Wagon R+ (silnik 1.3), Ignis (silniki 1.3 i 1.5), Swift (silnik 1.3), SX4 (silniki 1.6, 1.9 DDiS i 2.0 DDiS), Kizashi (2.4) i samochody ze stałym napędem 4x4: Jimny i Grand Vitara.
W Niemczech poza tym jeszcze Baleno i Liana.

Autor:  dskoczylas1 [ 23-01-2013, 16:35 ]
Tytuł: 

A które silniki diesel w sx4 mają napęd 4x4 ?

Autor:  Avalanche [ 23-01-2013, 16:52 ]
Tytuł: 

Te wymienione wyżej. :czyta:

Autor:  dskoczylas1 [ 23-01-2013, 17:32 ]
Tytuł: 

1.6 diesel też jest produkowany z napędem 4x4 ? :?:

Autor:  waldis [ 23-01-2013, 17:40 ]
Tytuł: 

Człowieku naucz się czytać ze zrozumieniem. W którym miejscu Avalanche napisał o 1,6 w dieslu w SX-4?
Dla ułatwienia: diesle maja oznaczenia DDiS.
Jeszcze to: http://www.suzuki.pl/auto/crossover/sx4 ... ikacja-4wd

Autor:  Tomash [ 23-01-2013, 19:55 ]
Tytuł: 

Przeniesienie napędu na obie osie nie ma nic wspólnego z silnikiem.

Autor:  natter [ 27-01-2013, 20:20 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
Człowieku naucz się czytać ze zrozumieniem. W którym miejscu Avalanche napisał o 1,6 w dieslu w SX-4?
Dla ułatwienia: diesle maja oznaczenia DDiS.
Jeszcze to: http://www.suzuki.pl/auto/crossover/sx4 ... ikacja-4wd


Widziałem pare lat temu ( ze 4 ) osobiście w Carservisie SX-4 nie Sedici, 1.6 ddis, silnik PSA, notabene bardzo awaryjny. U nas nigdy chyba nie oferowany. Pozdrawiam

Autor:  DS [ 27-01-2013, 20:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Widziałem pare lat temu ( ze 4 ) osobiście w Carservisie SX-4 nie Sedici, 1.6 ddis, silnik PSA, notabene bardzo awaryjny. U nas nigdy chyba nie oferowany. Pozdrawiam

Silnik 1,6 DDiS (czyli francuski HDI) był oferowany w Polsce w SX4, ale nie z napędem 4x4.

Autor:  waldis [ 27-01-2013, 22:01 ]
Tytuł: 

natter przeczytaj jeszcze raz post Avalanche'a, w którym opisuje, z jakimi silnikami był/jest oferowany SX-4 (w Polsce).
Oczywiście: czytaj ze zrozumieniem (tudzież ze znajomością interpunkcji).
Dla ułatwienia: powinno wyjść 1,6, 1,9DDiS, 2,0DDiS.
Poza tym sam sobie udzieliłeś odpowiedzi w temacie 1,6DDiS i jego dostępności w kraju nad Wisłą.

Autor:  Avalanche [ 28-01-2013, 07:26 ]
Tytuł: 

Cytuj:
1.6 ddis, silnik PSA, notabene bardzo awaryjny.

Serio? A co mu dolega?
Znajomi mieli samochody z tym silnikiem (Peugeot Partner i Citroen Xsara) i tylko sobie chwalili, poza małą mocą.

Autor:  macioo [ 28-01-2013, 15:01 ]
Tytuł: 

Też nie słyszałem nic złego o tym silniku. Nic poza przypadlosciami nowoczesnych silników diesla (dpf, dwumasa, itp.)

Autor:  natter [ 07-02-2013, 20:13 ]
Tytuł: 

macioo pisze:
Też nie słyszałem nic złego o tym silniku. Nic poza przypadlosciami nowoczesnych silników diesla (dpf, dwumasa, itp.)


A co powiecie na wystajaca miske olejowa/zbyt nisko umiejscowiona. Wystarczy zbyt szybko najecac na "lezacego policjanta" i miska wgnieciona(czasem lekko i wystarczy) opraz czesto ulamany smok oleju ( plastikowy ). Od dna miski do smoku olejowego jest bardzo mala odleglosc. Owszem od razu nic nie bedzie(jesli smok nie ulamany, poza drastycznymi przypadkami ), ale z czasem smarowanie zanika. Konczy sie to wiadomo czym.
Druga sprawa to zawor olejowy w plastikowej pokrywie zaworu. Zbyt rzadka wymiana oleju lub jazda po miescie na krotkich dystansach zapycha go. Jedyna recepta skuteczna, poza dieslem w miescie?? Wymiana pokrywy ( plastikowej ) zaworow na nowa. Koszt w serwisie ASO ( tak tylko dostepna ) 425 zl.
Tercio. Rozciagajacy sie lancuch rozrzdu. Nie pasek, bo naped rozrzau jest, owszem z niego przekazywany, ale synchronizacja walkow, jest przekazywana poprzez lancuch.
Nastepna przypadlosc...mocowanie wtryskiwaczy, ktore raz wyjete ( z jakiegos powodu ) musza byc zamocowane nowymi czesciami, koszt na jeden wtryskiwacz ( niewielki ) okolo 50 zeta.
Jeszce jedna przypadlosc, albo dwie: luszczace sie walki rozrzadu (ssace )lub pompy wtryskowe (ale toskutek,zlego paliwa w Polsce ).
Pomijam dwumase, dpf, o których wspomnial macioo, bo wszyscy o tym wiedza.

Pracuje w serwisie zabojadow, i w 2012 remontowalismy/wymienilismy 10 silnikow 1.6HDI/TDCI/DDiS

Autor:  Avalanche [ 08-02-2013, 08:51 ]
Tytuł: 

Dobrze wiedziec :ok:

Autor:  jan69nk [ 08-02-2013, 18:21 ]
Tytuł: 

natter pisze:
macioo pisze:
Też nie słyszałem nic złego o tym silniku. Nic poza przypadlosciami nowoczesnych silników diesla (dpf, dwumasa, itp.)


A co powiecie na wystajaca miske olejowa/zbyt nisko umiejscowiona..)


to tak jest sxie :? ; od ponad dwóch lat nie zauwazylem :|
dpf? dwumasa? od kiedy :?: ? widocznie SMP wepchnelo mi jakiś wadliwy...

może reklamować póki na gwarancji :o

zgoda z łańcuchem... tudzież z innymi...

Autor:  natter [ 09-02-2013, 23:04 ]
Tytuł: 

U nas ten silnik nie był oferowany, ani inny poza 1.9/2.0 Fiata diesla.Silnik nie do zjechania... W Vitarze był oferowany usterkowy 1.9 DCi. Renault, jak teraz nie wiem...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/