Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 00:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 03-02-2009, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
skrzynia w tym aucie nie jest jakaś straszna jest tylko taki mankament że na mrozie pierwsze biegi wchodzą opornie a poza tym jest ok.


Na górę
Post: 04-02-2009, 15:44 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 20:23
Posty: 50
Avalanche pisze:
Miał ktoś problemy z turbiną w SX4 lub Sedici?
Tego typu:
http://www.autocentrum.pl/go/28__Ocen_s ... 00__0.html

:?


Qrde powiem Ci że coś napewno jest nie tak. Ten silnik pracuje w Fiatach od dawna i powiem Ci że awarie turbiny mogą policzyć na palcach jednej ręki(i to po przebiegach 200tys.). Mam znajomego kierownika w serwisie i sam polecał mi ten silnik bo jest niezawodny, mimo że wiele egzemplarzy jest po czipie. Awarie turbiny co 20 tys. to jakaś porażka wydaje mi się że przyczyna jest jakaś inna i to powoduje awarie turbiny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2009, 21:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dziwna sprawa... :roll:
Na stronie SMP pojawił się w danych technicznych SX4 1.6 DDiS, nie sprzedawany w Polsce:
http://www.suzuki.com.pl/car/salon_sx4_s.php

Czyżby szykowano się do uzupełnienia gamy silnikowej w PL? :?
Czy to tylko "błąd w druku" :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2009, 21:54 
Offline

Rejestracja: 24-01-2008, 21:46
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
Ja słyszałem że w czerwcu ma wejść SX4 po faceliftingu. I stawiałem że wejdzie właśnie z tym mniejszym dieslem. Ciekawe czy to ten od Fiata o którym pisałem wcześniej.
No i szkoda że 2WD only. Ciekawe jaka będzie różnica w cenie i czy wreszcie pojawi się automatyczna klima.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2009, 22:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Automatyczna klima powinna już być od dawna - nie wiem co to za pomysł..., Fiat ma taką wersję (Emotion), choć za ogromne pieniądze (ok. 77 tys. zł).

A diesel 1.6 nie pochodzi od Fiata, tylko od PSA.

Na Słowacji można kupić 1.6 DDiS w jednej wersji, GLX, z manualną klimatyzacją. Kosztuje tyle samo, co 1.6 GS.
Gdyby było tak u nas, 1.6 DDiS byłby ok. 9 tys. tańszy od 1.9 DDiS.

Inną ciekawostką jest to, że tak naprawdę to brak ceny dla 1.9 DDiS na 2009 rok :szok:


Ostatnio zmieniony 17-03-2009, 22:20 przez Avalanche, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2009, 22:15 
Offline

Rejestracja: 24-01-2008, 21:46
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
Jeżeli wiesz to na pewno - to w sumie szkoda. Ten od Fiata dużo nowocześniejszy.
Sprzedawali już SX4 np, we Francji albo Belgii z tym mniejszym dieslem 1.6 i 2WD - i to był właśnie diesel od PSA czyli jakiś HDI. Sam jeżdżę obecnie takim HDI tylko 2.0 już dużo za długo - ale silnik nadal chodzi jak żyleta i sprawia mi frajdę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2009, 11:33 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 20:23
Posty: 50
Cytuj:
A diesel 1.6 nie pochodzi od Fiata, tylko od PSA.



Jak dla mnie ten facelifting to jak narazie wielka porażka. Niedość że nowe Sedici jest dużo słabsze stylistycznie to jeżeli faktycznie masz racje z tym silnikiem to dla mnie kolejny duży minus. Diesle Fiata to bardzo udane konstrukcje, a do tego miałem okazje testować ten nowy 1.6 w Lancii Delta i naprawdę zrobił na mnie wrażenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2009, 12:30 
Offline

Rejestracja: 09-08-2007, 13:23
Posty: 105
Lokalizacja: Olsztyn
Po faceliftingu Sedici otrzyma silnik 1.6 Multijet , zapewne w wersji o mocy 120km, zastępujący jednostkę 1.9 . Niewiadomo czy nie dołączą do niego warianty 90/105km. Jest to silnik produkcji Fiata . Nielogiczne zatem by było , gdyby wciąż oferowali w SX4 silnik produkcji PSA.A fiatowski Multijet 1.6 zapewne trafi tez pod maski SX-ów. Prawde powiedziawszy dobrze by było gdyby zrezygnowali ze słabej benzyny 1.6 na rzecz fiatowskiego 1.4 T-jet. Ale informacji w tej sprawie póki co brak :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2009, 13:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
funtchomas pisze:
Po faceliftingu Sedici otrzyma silnik 1.6 Multijet , zapewne w wersji o mocy 120km, zastępujący jednostkę 1.9

Tak podejrzewam. Brak w cenniku Suzuki cen dla 1.9 DDiS rocznik 2009 jest podejrzany ;)

Cytuj:
dobrze by było gdyby zrezygnowali ze słabej benzyny 1.6 na rzecz fiatowskiego 1.4 T-jet. Ale informacji w tej sprawie póki co brak :?

Bardzo wątpliwe. Suzuki nie potrzebuje silników Fiata. Współpraca obejmuje jedynie diesle dla SX4. 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2009, 14:34 
Offline

Rejestracja: 09-08-2007, 13:23
Posty: 105
Lokalizacja: Olsztyn
Avalanche pisze:
Bardzo wątpliwe. Suzuki nie potrzebuje silników Fiata. Współpraca obejmuje jedynie diesle dla SX4. 8)


...a to spory błąd bo takie małe turbo w SX mogłoby sie okazać strzałem w 10 :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-03-2009, 15:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Podejrzenia się sprawdiły 8)

Od wczoraj można zamawiać SX4 1.6 DDiS 2WD w cenie 56,900 PLN.

Trochę informacji z Motofaktów:
http://www.motofakty.pl/artykul/sx4_z_n ... eslem.html

i link harry'ego:
http://moto24.tv/news/77,nowy_diesel_w_suzuki_sx4.html

Niestety obie informacje udowadniają, że znajomość marki Suzuki w polskich "branżowych" serwisach mocno kuleje - popatrzcie tylko na zdjęcia: na jednym zła wersja, na drugim zły model :szalony:


Na górę
Post: 14-11-2009, 01:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-11-2009, 00:44
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
Witam,

Zrobmy porownanie!
Zalezy mi na opiniach ludzi, ktorzy mieli okazje porownac samochody z silnikami 1.9 120 KM i 2.0 135 KM.
Gdzie jest myk? Podobno zmiany w silniku sa dosyc niewielkie, a zmiany osiagow dosyc widoczne.
Czy to tylko na papierze?

Prosze o opinie ludzi, ktorzy testowali na trasie, lub maja pojecie o tym temacie. Czy czuc roznice w przyspieszeniu lub przy jezdzie na V,VI pod gorke autostrada?
Czy spalanie faktycznie jest mniejsze w nowym silniku Sedici?
Czy spodziewacie sie wiekszej awaryjnosci nowego diesela?

Intryguje mnie ten temat, wiec bardzo prosze o wypowiedzi :o

ps. przepraszam za brak polskich znakow...




Silnik 2.0 Multijet jest naturalną ewolucją silnika 1.9 Multijet zarówno pod względem osiągów (wzrost mocy maksymalnej i momentu obrotowego), jak i czystości spalin (spełnia normę Euro5). Wzrost pojemności silnika z 1910 do 1956 ccm osiągnięto dzięki zwiększeniu średnicy cylindra z 82 do 83 mm. Jednostka będzie montowana w kompaktowych modelach Grupy Fiat - na pierwszy ogień idzie Bravo.
Stopień sprężania w 2.0 Multijet został obniżony z 17,5:1 do 16,5:1; pozwoliło to obniżyć emisję tlenków azotu NOx. W układzie zasilania wykorzystano nowe świece żarowe "low voltage" (niskie napięcie), co pozwala skrócić czas ich nagrzewania do minimum.
Silnik jest przystosowany do spełnienia normy emisji spalin Euro5, która zacznie obowiązywać w przyszłym roku. Zostało to osiągnięte dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF typu "close-coupled" (CCDPF) oraz zaawansowanego systemu recyrkulacji spalin (EGR), w którym wszystkie podzespoły zostały zgrupowane w jednym elemencie (moduł EGR).

Wzrost osiągów (dzięki zwiększeniu pojemności skokowej oraz zastosowaniu nowej turbosprężarki o zmiennej geometrii) przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa, pozycjonują ten silnik w czołówce rynku i pozwalają na rywalizację z większością europejskich konkurentów.


Porównując dane techniczne silników 2.0 165 KM i 1.9 150 KM można zestawić:
Moce: 165 vs. 150 KM;
Pojemności: 1956 vs. 1910 ccm;
Maksymalne momenty obrotowe przy obrotach: 360 Nm przy 1750 obr/min vs. 305 Nm przy 2000 obr/min;
Prędkości maksymalne: 215 vs. 209 km/h;
Przyspieszenia 0-100 km/h: 8,2 vs. 9 sek.;
Ekonomika: śr. 5,3 l/100 km; DPF w standardzie; gotowy do spełnienia Euro 5;
Emisja cząstek stałych: 139 vs. 149 g/km
Przebiegi między przeglądami wydłużone do 35 000 km (1.9 co 30 000 km)

Wersje 2.0 JTD Dynamic oraz Emotion pojawią się w ofercie do końca roku. Jednocześnie produkcja silnika 1.9 150 KM zostanie zakończona.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 19:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-11-2009, 00:44
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
Naprawdę nikt nic nie wie na ten temat?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 19:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nikt tu jeszcze nie ma SX4 2.0 DDiS, bo go SMP nie importuje.
Sedici 2.0 kosztuje ok 76-80 tys. zł, a przy sprzedaży wszystkich wersji Sedici w Polsce nie przekraczającej pewnie 30 szt. miesięcznie trudno liczyć na to, że zaraz Ci ktoś napisze jak mu się jeździ.

Cierpliwości :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-11-2009, 00:44
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
Już są nowe Sedici 4x4 po 69 tysiaków.
Co prawda nie mało, ale jeszcze miesiąc temu nie schodziły poniżej 80 tysięcy.
Zakupilismy tydzien temu wersję 1.9 120 KM roczny za 59 tysięcy od dealera i po prostu jak teraz widzę ten nowy silnik o większej mocy to mnie trochę to "mierzi" ;) i nic na to nie mogę poradzic :lol:
Dlatego zastanawiam się już po fakcie, czy nie lepszym jednak zakupem byłby chocby i sedici, ale z tym nowym silnikiem...
No chyba, że okaże się awaryjny (co jak co, ale to nowa konstrukcja możliwe, że nie dopracowana w przeciwienstwie do sprawdzonego 1.9).
Oczywiscie wszystkim nabywcom szczerze życzę bezawaryjności :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 20:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Widziałem gdzieś 2.0 JTD Dynamic w promocji, ale nadal kosztował ponad 70 tys. zł.
Pewnie pod koniec roku, a na 100% w styczniu będą lepsze promocje na "wyprzedaż rocznika 2009" ;)

Nie ma się co gryźć w pięty, zawsze po jakimś czasie pojawia się lepsza oferta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-11-2009, 00:44
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
hehe dzięki za pocieszenie :lol:

PS. ten nowy silnik jest 16V? 1.9 był 8V?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 21:08 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
wloczykij pisze:

PS. ten nowy silnik jest 16V? 1.9 był 8V?

1.9 120-130KM jest 8V, wersja 150KM była 16V
2.0 o mocy 135KM jest OIDP nadal 8V, a 16V ma moc 165KM

szczerze mówiąc to wolałbym różnicę w cenie przeznaczyć na chip-tuning niż dopłacać importerowi za "kosmetyczne" zmiany


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 21:15 
Offline

Rejestracja: 08-11-2009, 20:38
Posty: 20
Lokalizacja: KCH
KrisB4 pisze:
wloczykij pisze:

PS. ten nowy silnik jest 16V? 1.9 był 8V?

1.9 120-130KM jest 8V, wersja 150KM była 16V
2.0 o mocy 135KM jest OIDP nadal 8V, a 16V ma moc 165KM

szczerze mówiąc to wolałbym różnicę w cenie przeznaczyć na chip-tuning niż dopłacać importerowi za "kosmetyczne" zmiany


nowy 2.0 jest 16 v
http://www.fiat.pl/index.php?pid=32&id_ ... 1893162000

mam takiego właśnie ale nie jeździłem 1,9 tak że nie mam porównania, a o awaryjności dowiemy się po powiedzmy 200tys km


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 21:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-11-2009, 00:44
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
Kris ten chip faktycznie tak zwiększa moc? Muszę sobie poczytac na czym to polega, ale i tak to auto rodziców, ja lada moment się żenię, więc to tylko z ciekawości:-)

Mis jakbys miał okazję to porównuj z 1.9 i dawaj znac :)
Też czytałem, że to jest 16V.
Jak oceniasz dynamikę, moc?

Ja muszę powiedziec, że pozytywnie oceniam 1.9 jak jechałem parę razy A4.
Chociaż czułem już lekką niemoc jak jechałem A4 od Krakowa do Katowic (jest tam odcinek pod górkę kawałek) na 6 biegu 120 km/h to już powoli, powoli prędkośc zaczynała spadac i tu pewnie te 10-15 koni by przy tych samych obrotach powodowałyby zamiast spadku prędkości nawet lekkie przyśpieszanie:-) tak to sobie tłumaczę :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 21:30 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
mis_ pisze:

nowy 2.0 jest 16 v


Racja.
No to przyrost mocy nie powala.
Ale być może stąd niższe deklarowane zużycie paliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 21:37 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
wloczykij pisze:
Kris ten chip faktycznie tak zwiększa moc? Muszę sobie poczytac na czym to polega, ale i tak to auto rodziców, ja lada moment się żenię, więc to tylko z ciekawości:-)



noo... 150KM i 320-350Nm
Zobaczymy wiosna jak to jest naprawdę :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 21:44 
Offline

Rejestracja: 08-11-2009, 20:38
Posty: 20
Lokalizacja: KCH
To co mogę powiedzieć na teraz to nie ma turbo dziury ładnie ciągnie od dołu przedtem miałem 1,3M-Jet i tam jest ewidentna dziura ale taka charakterystyka silnika też ma urok :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2009, 23:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-11-2009, 00:44
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
Kris no to ładne parametry! ciekawe jak to się spisuje w świecie rzeczywistym...
Nie narzekam na brak mocy w 1.9 za bardzo... jest na pewno zdecydowanie mocniejszy od fiat brava 1.6 103KM do którego mam porównanie, choc nie bardzo pewnie jest sens do benzynówki porównywac.
Tak po prostu chciałbym porównac, czy czuc róznicę w sedici z tym nowym silnikiem. Może się okazac, że różnicy wielkiej nie ma, ale fajnie by bylo zobaczyc:)

Mis, a co to za samochód wczesniej miałes.
W tym 1.9 też raczej nie ma turbo dziury... choc na dieselach sie nie znam bo to pierwszy diesel:) No nic czekamy na opinie ludzi, którzy jeździli jednym i drugim modelem:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2009, 12:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Na Roadlooku ktoś napisał, że SX4 2.0 DDiS będzie kosztował 71,990 zł.
Poprzednik, 1.9 DDiS kosztował ok. 69 tys., czyli to całkiem możliwe.
Ciekawe czy wreszcie, jak w innych krajach, SMP wprowadzi automatyczną klimatyzację czy ESP. :?


Ostatnio zmieniony 06-12-2009, 17:44 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]