Witam,
Zrobmy porownanie!
Zalezy mi na opiniach ludzi, ktorzy mieli okazje porownac samochody z silnikami 1.9 120 KM i 2.0 135 KM.
Gdzie jest myk? Podobno zmiany w silniku sa dosyc niewielkie, a zmiany osiagow dosyc widoczne.
Czy to tylko na papierze?
Prosze o opinie ludzi, ktorzy testowali na trasie, lub maja pojecie o tym temacie. Czy czuc roznice w przyspieszeniu lub przy jezdzie na V,VI pod gorke autostrada?
Czy spalanie faktycznie jest mniejsze w nowym silniku Sedici?
Czy spodziewacie sie wiekszej awaryjnosci nowego diesela?
Intryguje mnie ten temat, wiec bardzo prosze o wypowiedzi
ps. przepraszam za brak polskich znakow...
Silnik 2.0 Multijet jest naturalną ewolucją silnika 1.9 Multijet zarówno pod względem osiągów (wzrost mocy maksymalnej i momentu obrotowego), jak i czystości spalin (spełnia normę Euro5). Wzrost pojemności silnika z 1910 do 1956 ccm osiągnięto dzięki zwiększeniu średnicy cylindra z 82 do 83 mm. Jednostka będzie montowana w kompaktowych modelach Grupy Fiat - na pierwszy ogień idzie Bravo.
Stopień sprężania w 2.0 Multijet został obniżony z 17,5:1 do 16,5:1; pozwoliło to obniżyć emisję tlenków azotu NOx. W układzie zasilania wykorzystano nowe świece żarowe "low voltage" (niskie napięcie), co pozwala skrócić czas ich nagrzewania do minimum.
Silnik jest przystosowany do spełnienia normy emisji spalin Euro5, która zacznie obowiązywać w przyszłym roku. Zostało to osiągnięte dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF typu "close-coupled" (CCDPF) oraz zaawansowanego systemu recyrkulacji spalin (EGR), w którym wszystkie podzespoły zostały zgrupowane w jednym elemencie (moduł EGR).
Wzrost osiągów (dzięki zwiększeniu pojemności skokowej oraz zastosowaniu nowej turbosprężarki o zmiennej geometrii) przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa, pozycjonują ten silnik w czołówce rynku i pozwalają na rywalizację z większością europejskich konkurentów.
Porównując dane techniczne silników 2.0 165 KM i 1.9 150 KM można zestawić:
Moce: 165 vs. 150 KM;
Pojemności: 1956 vs. 1910 ccm;
Maksymalne momenty obrotowe przy obrotach: 360 Nm przy 1750 obr/min vs. 305 Nm przy 2000 obr/min;
Prędkości maksymalne: 215 vs. 209 km/h;
Przyspieszenia 0-100 km/h: 8,2 vs. 9 sek.;
Ekonomika: śr. 5,3 l/100 km; DPF w standardzie; gotowy do spełnienia Euro 5;
Emisja cząstek stałych: 139 vs. 149 g/km
Przebiegi między przeglądami wydłużone do 35 000 km (1.9 co 30 000 km)
Wersje 2.0 JTD Dynamic oraz Emotion pojawią się w ofercie do końca roku. Jednocześnie produkcja silnika 1.9 150 KM zostanie zakończona.