Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 02-07-2025, 04:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 06-11-2009, 15:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jazda na AUTO niczym nie szkodzi. Co do zużycia paliwa, to pewnie ma to wpływ, ale różnicy na plus po przestawieniu na 2WD nie stwierdziłem :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-11-2009, 15:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-03-2007, 19:34
Posty: 168
Lokalizacja: KRAKÓW
u mnie ciut większe spalanie, ale prawie cały czas jeżdże na auto, samochód się "lepiej prowadzi", no i co mnie zdziwiło przy zmianie opon na zimowe to letnie są praktycznie identycznie zużyte- zarówno przód jak i tył ( max. jeden sezon i trzeba się zaopatrzyć w nowe kapcie, o ile dociągne najbliższy sezon letni na nich do końca, ogólny przebieg mam 65kkm). No i na śniegu fajnie bokami wchodzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-11-2009, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2007, 13:16
Posty: 27
Lokalizacja: Kęty
dzięki za odpowiedzi - rozwiały moje wątpliwości :) zostawiam żonie tryb AUTO na stałe (chyba, że gdzieś ugrzęźnie - wtedy wie, że może próbować na LOCKu, ale bez przesady 8) )


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2009, 15:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2008, 20:07
Posty: 61
Lokalizacja: Płock
Witam
Jazda z przełącznikiem na AUTO nie ma żadnego wpływu na spalanie. Wał napędowy cały czas się kręci niezależnie od przełącznika. Ustawienie 2WD odłącza całą elektronikę sterującą sprzęgłem, a AUTO ją załącza. LOCK jak wszyscy wiemy załącza sprzęgło na stałe. Wtedy zużycie paliwa jest większe, bo trzeba "napędzić" tylni most no i oczywiście koła. Są to dodatkowe opory i straty mocy (niestety).
Natomiast "liczenie" na to, że przy mokrej nawierzchni napęd pomoże to niestety mrzonki. W trybie AUTO napęd na tył załącza się dość późno tzn. przednie koła muszą obrócić się ok. pół obrotu zanim zasprzęgli się tył. Przy normalnej jeździe na mokrym to wręcz niemożliwe (mamy niewielki moment obrotowy w naszych silniczkach-mała siła przekazywana na koła). Co innego gdy droga jest oblodzona lub zaśnieżona. Wtedy... hulaj dusza piekła nie ma :)
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2009, 19:40 
Offline

Rejestracja: 01-11-2007, 12:00
Posty: 129
Ale za to jaki wpływ psychologiczny ma na kierowcę :P
------------------------------------------------
SX4 1,6L 4WD GS - Silky Silver - miodzio
ALBO SUZUKI ALBO NIC
"Nie jedzcie nigdy żółtego śniegu"

_________________
Tarzycjusz:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2009, 21:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Giorgio pisze:
Natomiast "liczenie" na to, że przy mokrej nawierzchni napęd pomoże to niestety mrzonki. W trybie AUTO napęd na tył załącza się dość późno tzn. przednie koła muszą obrócić się ok. pół obrotu zanim zasprzęgli się tył.

Pół obrotu to ułamek sekundy, a napęd załącza się dość szybko, co można wyczuć jeżdżąc po mokrych zakrętach w trybie 2WD i AUTO. Mam kilka takich ulubionych na jednej trasie i w AUTO wyraźnie lepiej się te zakręty na śliskim przejeżdża. Minusem jest jednak, że wtedy samochód za mocno potrafi zacieśnić zakręt ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-11-2009, 12:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2008, 20:07
Posty: 61
Lokalizacja: Płock
Tak, z jednej strony to ułamek sekundy. Ale z drugiej Haldex 4 dołącza napęd przy uślizgu koła o 15 stopni (Tiguan, Yeti). W porównaniu do naszego systemu to kilka razy mniejszy uślizg. Ale mimo wszystko i tak lepiej niż w Hondzie CR-V czy Volvo XC90 :D
W Sedici mam ESP więc na drodze asfaltowej jest OK. Gorzej poza nią. System ogranicza moc silnika żeby nie dopuścić do buksowania kół - czyli jednocześnie do załączenia napędu. Ale dzięki Bogu można go wyłączyć...:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-01-2010, 21:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
no to i ja dołączyłem do tego klubu co im się coś urwało :(
Dziś po przeleceniu wielkiej zaspy przestał mi działać tylni napęd i obie kontrolki LOCK i AUTO się zapaliły . Pojechałem na kompa i wyszło że przewód który dochodzi do tylnego dyfru został częściowo wyrwany z obudowy . Podobno ta część jest nie rozbieralna i pozostaje tylko wymiana na nową (2350zł :sciana: ). Czy ma ktoś inne propozycje poza ALLEGRO ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-01-2010, 21:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie jest dobrze... :(
Współczuję.

Znowu dowód na to, że podwozie nie jest w tym samochodzie należycie zabezpieczone... . Podobno poprawili to po liftingu, dodając jakieś osłony, ale tak czy inaczej jest nie dobrze... :|

Sprawdź gdzieś numer części, a potem szukaj w necie.
Może też Durczok będzie miał niższą cenę od SMP :niewiem:


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-01-2010, 21:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
SOREK. pisze:
Czy ma ktoś inne propozycje poza ALLEGRO ?

Nie masz zaufanego mechanika? Są tacy, którzy potrafią naprawić to, co spieprzyła fabryka. To, że część jest nierozbieralna dla ASO nie oznacza, że tak jest rzeczywiście.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-01-2010, 09:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
Mam takiego mechaniora i czekam tylko na jego znak kiedy będzie miał wolny podnośnik .Przewody które mi się wyrwały są wcale nie zabezpieczone i aż dziwi nie że dopiero teraz się urwały .


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-01-2010, 10:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Możesz wrzucić fotkę co gdzie? Może być z telefonu. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2010, 17:55 
Offline

Rejestracja: 23-03-2009, 11:12
Posty: 34
Lokalizacja: białystok
wrzuc fotke i numer czesci,mam cały tylny most,zawieszenie itp. od 4x4 tylko ze wersja 2,o litra wiec nie wiem czy bedzie pasowac


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2010, 17:57 
Offline

Rejestracja: 01-11-2007, 12:00
Posty: 129
A tak w ogóle to czy system dzialał po odłączeniu się tych przewodów?
--------------------------------------------------
SX4 1,6L 4WD GS - Silky Silver - miodzio
ALBO SUZUKI ALBO NIC
"Nie jedzcie nigdy żółtego śniegu" :D

_________________
Tarzycjusz:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2010, 19:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
no i kiszka rozebrałem z mechaniorem dyfer i żadnego uszkodzenia nie znaleźliśmy , przewód który wchodzi do sprzęgła jest wymienialny ale w moim aucie jest zdrowy. Już umówiony jestem na wtorek do servisu , może to być przewód ale nie koniecznie w tym miejscu .

Obrazek
z tym przewodem jest jakiś problem. Ale po usunięciu awarii pomyślę jak go zabezpieczyć przed przerwaniem .
Obrazek
a oto sprzęgło , prócz wymiany przewodu nic już się nie zdziała .


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2010, 19:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
A może po prostu pstryczek wziął i się zepsuł?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-01-2010, 23:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
waldis pisze:
A może po prostu pstryczek wziął i się zepsuł?


Miałem tak w Clio przy podnośniku szyby, cuda się działy (szyba sama się opuszczała po włączeniu zapłonu, raz się zamknęła innym razem nie), w ASO orzekli, że to tzw. moduł komfortu za ok. 2kpln, jak się okazało, wilgoć dostała sie do przełącznika i na ścieżkach porobiły się zwarcia i stąd te cuda. Uwierzcie mi nic na to nie wskazywało (jestem elektrykiem), gdybym miał najmniejsze podejrzenia migusiem bym go rozebrał :)
pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-01-2010, 20:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Jeszcze przyszło mi do głowy, że jeżeli tam jest obwód, w którym płynie prąd, to jest on prawie na pewno zabezpieczony. Więc proponuję to sprawdzić. Bezpiecznik będzie tańszy, niż wizyta w ASO.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-01-2010, 18:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
no i po bólu :D Zaprowadziłem autko do ASO FIATA i naprawili . Przyczyną problemu była jakaś kostka z przewodami tzn wyczyścili , wykasowali błędy i autko hula aż miło. Bezpieczniki sam sprawdzałem ale były ok . Kosz naprawy 165zł


Na górę
Post: 16-04-2010, 07:39 
Offline

Rejestracja: 16-04-2010, 07:33
Posty: 2
witam ?
mam taki problem , zakupiłem sx4 z USA 4x4 i pojawił się taki problem iż po przejechaniu około 2-3 kilometrów zaczyna mrygać zielona kontrolka auto od napędów i nie ma znaczenia czy jest wyłączona czy na auto czy na pozycji lock , prosze o pomoc co to moze być za objaw czy tak ma moze być ??????


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2010, 07:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
witasz :?:
To zapraszam do głównego wejścia:
viewtopic.php?t=3757&start=1725
;)

Cytuj:
czy tak ma moze być ?

Sorry, ale jasnowidzów tu wielu na stanie nie mamy.
Zgaduję, że kupiłeś powypadkowy czy inaczej uszkodzony i stąd problem. Pozostaje dobry serwis, chyba że masz dostęp do programu diagnostycznego, co pozwoli może wykryć problem i obniżyć koszt serwisu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2010, 20:33 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Czy wszystkie inne kontrolki gasną tak jak powinny??

Problemy z napędem mogą wystąpić gdy:

1. Za male ciśnienie w oponach - ale pewnie masz czujniki
2. Problem z ABS - ale kontrola by się zapaliła
3. Opony różnego rodzaju na osi przedniej i tylniej !!! (tak to prawda)
4. Zbyt duże zużycie bieżnika na którejkolwiek oponie - tak to też prawda.

Oprócz tego 1.000 000 innych powodów.


Na górę
Post: 21-04-2010, 19:28 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
lampka miga na zielono przede wszystkim, jak wzrośnie zbyt wysoko temperatura w mechaniźmie 4x4, sprawdź czy masz w ogóle olej - wchodzi około 0,8 litra w dyfer - ALBO BRAK, ALBO DO BANI.


Na górę
 Tytuł: ESP i Auto 4WD
Post: 12-08-2010, 10:59 
Offline

Rejestracja: 04-06-2010, 22:50
Posty: 14
Pytanie: Jeśli układ ESP zapobiega m.in. poślizgowi (zakręceniu się) kół w miejscu a tryb Auto 4WD dołącza napęd na tył w momencie gdy przednie koła ulegną poślizgowi (zakręcą się) to czy Auto 4WD w ogóle zadziała i przeniesie napęd na tył?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-08-2010, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Nie. Tak zrobiono te systemy, żeby sobie nawzajem przeszkadzały zamiast działać razem.






(przepraszam :lol: )


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]