Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2025, 00:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 19-10-2022, 08:09 
Offline

Rejestracja: 27-03-2022, 17:21
Posty: 23
Suzuki: Sx4
Byłem w takiej firmie i powiedzieli ze mi nie zrobią bo przy tym przebiegu to napewno nie katalizator I nie chcą dawac gwarancji.


Na górę
Post: 19-10-2022, 08:11 
Offline

Rejestracja: 27-03-2022, 17:21
Posty: 23
Suzuki: Sx4
Byłem w takiej firmie i powiedzieli ze mi nie zrobią bo przy tym przebiegu to napewno nie katalizator I nie chcą dawac gwarancji.


Na górę
Post: 19-10-2022, 17:52 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
No właśnie. Ja mam tylko 72tkm przebiegu stąd ten sceptycyzm co do winy katalizatora.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 07-12-2022, 20:15 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 434
Lokalizacja: Wisła
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2- ... 8194134208
do tego zainstalować
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=pl&gl=US
i kasować błąd, jak się tylko pojawi.

Auto mam od nowości, zanim zainstalowałem LPG to 3 razy załączył mi się Jack Endżin i po 3 dniach jazdy sam zgasł.
Teraz już 237 000 km przejechane, w tym 70 000 km z instalacją LPG.
Gdy Jacek się pojawia, to nie ma żadnych objawów spadku mocy, wzrostu spalania lub przechodzenia w tryb awaryjny.
Tak sobie jeżdżę normalnie i czekam aż sam zgaśnie, lub kasuje przy pomocy powyższego zestawu.

Jestem tydzień po instalacji emulatora i właśnie wczoraj Jacek powrócił.
W drodze do instalatora się ulotnił, co jest dla niego typowe.
Emulator u mnie podobno nie będzie działał, bo mam sondy od Denso - tyle od instalatora.

Tyle moich doświadczeń.
Nie wiem czy wszystkie sztuki SX4 tak będą się zachowywać, ale u mnie nie dzieje się nic poważnego.
P.S.
Ten elm 327 działał u mnie od stycznia 2021 i ostatnio zawisnął.
Musiałem kupić drugi.


Na górę
Post: 07-05-2023, 16:03 
Offline

Rejestracja: 27-03-2022, 17:21
Posty: 23
Suzuki: Sx4
W trasie po przejechaniu kilkuset km check się zapala. Przy jeździe w mieście kontrolka sama gaśnie. Miał ktoś podobnie. P0420 oczywiście błąd. Czy napewno kat do wymiany?


Na górę
Post: 07-05-2023, 17:24 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
Ja mam dokładnie to samo. Już to wcześniej pisałem. Jak jeżdżę lokalnie to nigdy mi się nie zapali. Jak jadę po szybkiego ruchu to potrafi błysnąć. I sam po paru odpaleniach gaśnie i nie powoduje żadnych odczuwalnych dolegliwości.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 09-05-2023, 20:58 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 309
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Błąd katalizatora przeważnie wyświetla się w takiej sytuacji, bo wtedy są warunki do przeprowadzenia diagnostyki.


Na górę
Post: 24-05-2023, 19:41 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 434
Lokalizacja: Wisła
W marcu wymieniłem drugą sondę lambda - Denso DOX-0326.
Przejechane 4500 km i kontrolka na razie się nie pojawiła.
Niech tak zostanie.


Na górę
Post: 24-05-2023, 20:28 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
O i to są dobre wieści.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 13-06-2023, 12:53 
Offline

Rejestracja: 01-04-2010, 12:56
Posty: 15
Mnie się pokazuje ten błąd (P0420) raz na kilka miesięcy, kasuję przez OBDII.
Zauważyłem, że pojawia się gdy jadę ostrożnie by nie przekroczyć dozwolonej prędkości. Więc mam niskie obroty silnika i stałą prędkość, i bez zmiany położenia "gazu" - wciskania ani odpuszczana.
Kilka razy ( w ostępach iluśtam miesięcy) zaświecił mi się też w jednej miejscowości - która słynie z bardzo zanieczyszczonego powietrza.


Na górę
Post: 25-06-2023, 06:06 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
Podczas ostatniej wymiany oleju zastosowałem płukankę silnika. Auto ma w miarę niski przebieg ( obecnie 82000), poprzednik wymieniał olej co 15000 ja co 10. Więc niby ta płukanka niewiele powinna zmienić jednak na razie w sytuacjach kiedy ten błąd mi się pojawiał teraz go nie ma wcale. Problem na razie zniknął jak ręką odjął. Nie mam bladego pojęcia jaki niby związek mogło by mieć wypłukanie silnika z tym błędem, wydaje mi się to mocno wydumane. Jednak tak na razie jest więc się dziele tym spostrzeżeniem. Przed wymianą oleju jeszcze na rozgrzanym silniku spróbowałem auto jeszcze pociągnąć na trójce i czwórce w górne zakresy obrotów. Może go jakoś przy tym przedmuchało? W każdym bądź razie oby tak mu już zostało:-)

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 25-06-2023, 11:10 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to może taki wymyty po 14 latach silnik z nagarów ma też lepsze smarowanie fazatora i stąd lepsze jego działanie na wałku ssącym? Wiem, że to wydumana teoria, ale jedyna jaka mi przychodzi do głowy. Płukanka naprawdę zadziałała świetnie, bo jak przedtem odkręciłem korek wlewu oleju to elementy które widziałem były żółte. Teraz są idealnie srebrne, tylko na śrubkach widzę kropki z żółtej farby zabezpieczającej je przed odkręceniem.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 11-04-2024, 07:23 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
Niestety po czasie błąd znowu w trasie się czasami zapala. Jak jeżdżę drogami zwykłymi, nie expresowymi i autostradami nie zapali się nigdy.
Znalazłem w necie filmiki na których użytkownicy czyszczą katalizatory sprayem do DPF firmy K2. Podobno przynosi to niezłe efekty.
Ktoś to już tutaj testował?

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 11-04-2024, 21:56 
Offline

Rejestracja: 25-06-2022, 21:08
Posty: 71
Suzuki: x4
Witam !!!
Jest to błąd powiązany z sondą Lambda II zasilaniem PO137 PO138 pracą sondy a katalizatorem .
Pozdro !!!


Na górę
Post: 05-03-2025, 11:21 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
Może komuś się przyda.
Jak pisałem wcześniej też męczył mnie ten błąd.
Przy zakupie auta poprzedni właściciel mówił mi, że auto ma bardzo niskie wolne obroty bo tak je ustawili gazownicy ( mam instalację LPG). To oczywiście była ściema. Silnik na wolnych schodził do około 650 obrotów i był na granicy wypadania obrotów, pracował wtedy nierówno. Zaraz po zakupie wyczyszciłem przepustnicę która w środku była cała czarna ( syf z EGR-a) i problem z obrotami zniknął jak ręką odjął.
Tylko czasami pojawiał się bład drugiej sondy lamba o którym pisałem. Pojawiał się tylko podczas dłuższej jazdy ekspresówką lub autostradą z prędkościami powyżej stówki i to jeszcze pod górkę. A że to jest drugie auto w domu do jazdy wokół komina to zdarzało się to bardzo rzadko. Ostatnio jednak postanowiłem się pochylić na tym problemem.
Wskazania sondy i pierwszej i drugiej wydawały się niby OK ale korekty długotermonowe były mimo, że w normie to jednak wskazywały bardziej bogatą niż ubogą dawkę paliwa.
Postanowiłem wykręcić sondę. I ku mojemu zdziwieniu okazało się, że poprzeni właściciel założył jej kątowy emulator. Ciekawe, że diagności na przglądzie mi na to nie zwrócili uwagi. Przecież powinni takiego auto nie dopuścić do ruchu.
Sonda po wykręceniu była cała czarna. Ciężklo powiedzieć czy to była wina zbyt bogatej dawki paliwa czy tego, że była w tym kątowym emulatorze więc gorący strumień spalin jej nie omywał bezpośrednio.
Wyciałem emulator ( bez wycięcią się nie dało go wykręcić bo zapierał o miskę olejową) i wykręciłem. Sondę wkręciłem bezpośrednio w jej fabryczne miejsce i wreszcie mam problem z głowy.
Auto już było testowane wielokrotnie na odcinku ekspresówki Cieszyn-Bielsko Biała gdzie się pojawiał. Nie ma żadnych błędów.
Mało tego, spalanie na 100% spadło. Poł litra na setkę to na pewno a nie wiem czy nie nawet litr.
Wygląda więc na to, że brudna przepustnica u poprzedniego właściciela powodowała zbyt niskie wolne obroty i wypadnie zapłonów. To pociągało za sobą pojawianie się błędu drugiej sondy. A że w aucie jest instalacja LPG to diagności zwalali na gaz i wkręcili emulator sondy. Oczywiście częstotliwość pojawiania się błędu zmalała ale nie zniknęła całkowicie.
A wystarczyło wyczyścić przepustnicę a nie psuć auto emulatorem.
Ostrzegam jednak, że mimo, że druga sonda jest w zasadzie tylko sondą diagnostycznąa nie regulacyjną jak pierwsza to ewidentnie w naszych autach ma wpływ na pracę silnika.
Jej błędne wskazania u mnie przełożyły się na większe spalanie i mniejszą moc. Teraz silnik ciągnie lepiej.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 07-03-2025, 20:47 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 309
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
W niektórych autach druga sonda bierze udział w regulacji, to może być właściwe spostrzeżenie. Ale brudna przepustnica temu wszystkiemu winna na pewno nie była. Nie wiesz po co ktoś wkręcił ten emulator. Może był błąd przez układ zapłonowy, albo regulację lpg, potem to naprawili, a emulator został. Rożnie mogło być.


Na górę
Post: 07-03-2025, 21:34 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
No tego oczywiście pewien być nie mogę ale...
Brudna przepustnica i wypadające zapłony spowodowane za małą ilością powietrza na wolnych obrotach jak najbardziej mogły być sygnalizowane błędem drugiej sondy.
Tak myślę. Zresztą zasyfiona przepustnica i podczas jazdy chyba mogła dawać nieprawidłową ilość ,, luftu'' i co za tym idzie nieprawidłowy skład mieszanki i w efekcie złe spalanie.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 08-03-2025, 20:53 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 309
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Masę powietrza mierzy przepływomierz, a nie przepustnica. ;)


Na górę
Post: 09-03-2025, 07:14 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
Uśmieszku nie będę komentował ale weź pod uwagę, że w naszych silnikach jest zawór recyrkulacji spalin. I jest wpięty do układu dolotowego za przepływomierzem i nawet za przepustnicą. W dalszym ciągu jesteś przekonany, że złe ustawienie przepustnicy nie zmienia składu mieszanki i parametrów spalania?

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 10-03-2025, 20:49 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 309
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Jeśli przepustnica była tak zawalona, że miał problemy z biegiem jałowym, to owszem może mieć wpływ na pracę silnika. Ale Ty to wiążesz z katalizatorem, a to już inna bajka. A egra już zostaw. Niczemu nie zawinił. ;)
W ogóle brak sensu w tej dedukcji, bo skoro znalazłeś emulator, który jak zauważyłeś powodował problemy z mieszanką, to chyba logiczne że od tego należałoby zacząć szukanie problemów.


Na górę
Post: 11-03-2025, 07:51 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
No ale jak sam pisałeś wcześniej ktoś ten emulator po coś wcześniej założył. Czyli to nie po założeniu emulatora zaczęły się problemy tylko były jakieś wcześniej i ktoś nieudolnie próbował je emulatorem leczyć. A jedyny problem jaki był w tym aucie to te za wolne obroty. A sprzedający jak kupowałem Suzuki ewidentnie ściemniał i mówił, że auto ma wolne obroty bo gazownicy tak ustawili, żeby było ekonomicznie:-). Czyli próbował tłumaczyć tą awarię, wiedział że ona w tym aucie jest i nie umiał jej usunąć.
Przyczyną była zasyfiona przepustnica. Stąd ten mój wniosek, że założyli emulator żeby błąd się nie pojawiał. Jeśli było złe spalanie na wolnych obrotach to błąd mógł się im pojawiać właśnie wtedy. Po założeniu umulatora pojawiał się bardzo rzadko, tylko podczas dłuższej jazdy pod większym obciążeniem na drogach ekspresowych/autostradach.
Tylko nie wzięli pod uwagę, że rozregulowali mocno dawki paliwa.
Ja innego wytłumaczenia nie widzę. Gdyby umulator był wstawiony z powodu innego błędu który gazownicy już wcześniej usunęli, to przecież by umulator już niepotrzebny wywalili. I jakby to były takie orły/sokoły to przecież wiedzieliby jak usunąć awarię zbyt niskich obrotów.
O EGR-e piszę w kontekście tym, że jeśli jest to przepływomierz nie mierzy całej masy gazów które dostarczane są do cylindrów i w niektórych silnikach właśnie przepustnica uczestniczy w regulacji ilości czystego powietrza i spalin jakie są zasysane do silnika. Nie tylko przepływka. Jak jest w Suzuki nie wiem.
Ale w zasadzie nie aż to jest takie ważne, tylko ta informacja która wynika z tej akcji. Jak macie błąd drugiej sondy, pojawiający się sporadycznie i samoczynnie znikający to nawet wtedy go nie ignorujcie. Sam jestem zaskoczony ile mi teraz SX4 pali. Wczoraj trzeci raz po zabiegu tankowałem LPG i już mam pewność, że pali litr mniej. Podczas jazdy żony po Cieszynie i jazdy czasami mojej pomiędzy Cieszynem i Wisłą teraz spalił tylko 7,2l LPG.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 13-03-2025, 13:34 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 309
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Nie, na biegu jałowym błędu katalizatora nie łapał, bo wtedy nie ma warunków do diagnostyki katalizatora. Pisałem to już kilka razy, chyba w tym temacie. Dla tego Tobie i wszystkim innym łapie ten błąd w trasie, bo wtedy (w pewnych warunkach) uruchamia diagnostyke kata.
Co do egra, to już szkoda dalej w dyskusje wchodzić. Twoja dedukcja jest taka "na chłopski rozum". Sory, ale nie wiesz co mówisz.
A emulator, mógł sie tam znaleźć w tysiąca powodów, być może bezsensownych.


Na górę
Post: 14-03-2025, 11:54 
Offline

Rejestracja: 04-09-2022, 07:54
Posty: 143
Suzuki: SX4 4x4
Masz rację, mechanikiem nie jestem i piszę ,, na chłopski rozum''.
Ale skoro Ty masz taką fachową wiedzę, to pomyślałem, że po to jest forum, żeby się z innymi wiedzą i naszymi spostrzeżeniami dzielić.
Pisanie do innego forumowicza ,, nie wiesz o czym mówisz, szkoda z tobą w dyskusję wchodzić'' uważam za mało sympatyczne i raczej nie za dobrze świadczące o osobie która takie wpisy zamieszcza.
Miłego weekendu w każdym razie życzę.

_________________
SX4 1.6 107KM 4x4


Na górę
Post: 14-03-2025, 13:57 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 309
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Toteż sie dzielę, ale Ty niczego nie przyjmujesz. Jak więc można dyskutować?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]