Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-07-2025, 04:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 15-10-2012, 13:45 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Awalanche pisze:
Jako że zaczyna mnie denerwować to jałowe kręcenie rozrusznika po krótkim przejeździe ruszam z tym do serwisu.

Że też nie zauważyłem Twojego problemu... na usprawiedliwienie powiem, że SX czytuję okazjonalnie... to, co Ci się przytrafia jest całkowicie uzasadnione z mechaniczno-elektronicznego punktu widzenia - mianowicie uważam, że wszystkie elementy najpewniej masz sprawne natomiast następuje konflikt pomiędzy regulacją obrotów biegu jałowego a krótkotrwałym utrzymywaniem pozycji silnika krokowego po wyłączeniu silnika i tzw."szybkim" biegiem jałowym, realizowanym przez sterownik do chwili osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik.

Nikt nie zakładał zapewne tak krótkiej jazdy i sterownik głupieje - wydaje mi się, ze mądry elektronik po błędach dojdzie, co należy zrobić a najpewniej ponownie wgrać oprogramowanie sterownika... no chyba, ze któryś z czujniczków gubi masę :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2012, 15:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
bluedog pisze:
Nikt nie zakładał zapewne tak krótkiej jazdy i sterownik głupieje

Też to obstawiam. A że ostatnio ten "problem" (raczej drobną niewygodę) to miałem jakoś w marcu, to prawdę mówiąc nie chce mi się trudzić serwisu tropieniem takiej pierdoły.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2012, 15:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12408
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ponieważ przespałem ten problem (pojawił się jeszcze na gwarancji), a potem nie odpowiadał mi scenariusz zostawienia samochodu na 2-3 dni w serwisie przy braku zastępczego, dałem sobie spokój.

Problem nie zniknął. Ostatnio Żona mi mówiła, że nie mogła zapalić po krótkiej jeździe. Wyłączyła "kluczyk", odczekała 10 s i potem już było normalnie.

Samochód w sezonie jesienno-zimowym jeździ głównie po mieście i wtedy też to zdarza się najczęściej. Może rzeczywiście jest jakiś związek z zapychającym się katalizatorem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2012, 19:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jak klęknął mój katalizator, to tak naprawdę jedynym objawem była kontrolka "czek endżin" no i może nieznacznie większe zużycie (0,5-1l/100km).
Co do krótkich przejazdów, to ja ich robię kilka dziennie po 15-20 metrów. Po prostu w firmie przeparkowuję służbowe auto, żeby wjechać do garażu prywatnym i na fajrant odwrotnie i nigdy nie stwierdziłem problemów z odpaleniem.
Na podstawie doświadczeń z innych aut mogę podejrzewać czujnik położenia wału. To komputer powinien pokazać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2012, 20:54 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
U mnie winowajcą był EGR (wymieniono na gwarancji) i po tym zabiegu nie mam już problemu z odpalaniem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2012, 15:00 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Avalanche pisze:
Wyłączyła "kluczyk", odczekała 10 s i potem już było normalnie.

Jakoś tak wychodzi jakby na moje, co akurat mnie bynajmniej nie cieszy :?
A może rozłącz na kilka minut akumulator - sterownik wstanie czystszy, może to coś da :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-06-2013, 11:32 
Offline

Rejestracja: 10-06-2012, 08:59
Posty: 7
D2mian pisze:
U mnie winowajcą był EGR (wymieniono na gwarancji) i po tym zabiegu nie mam już problemu z odpalaniem.

egr mozna na próbe zaślepić blaszką aby sprawdzić czy pomoże , efekt uboczny to zapalenie sie kontrolki check


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2015, 15:13 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 12:14
Posty: 8
Lokalizacja: Polska
Trzeba sprawdzić:
1. Aku
2. Swiece irydowe (co ok 105k, ale przy naszym paliwie zalecam wczesniej)
3. Luzy zaworowe
4. Czasami jak jest nierozgrzany, bo gdzies podjechalismy blisko, to trzeba dluzej na zaplonie potrzymac zeby pompa paliwa wieksze cisnienie dala na wtryski


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]