Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Umiejscowienie silnika krokowego i zaworu TPS - pomóżcie!
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=7303
Strona 1 z 1

Autor:  zbytre [ 19-12-2010, 21:32 ]
Tytuł:  Umiejscowienie silnika krokowego i zaworu TPS - pomóżcie!

witam.

w którym miejscu znajduje się silnik krokowy i zawór TPS?

wagon 2001 1,3 benzyna 76kM

pozdrawiam
zt

Autor:  asche [ 20-12-2010, 10:03 ]
Tytuł: 

Obrazek

2,3 - TPS

4,5,6 - krokowy

Autor:  zbytre [ 20-12-2010, 16:32 ]
Tytuł:  slinik krokowy...

witam,

... dzięki za rysunek.

mam jeszcze pytanie o dostępność kupna przewodów WN i cewek /na pokrywę zaworową/ 2 szt. do wagona 2001 /1,3/ 76kM

pozdrawiam
zbyszek
Uzupełnienie
cd.

pytam o powyższe,bo zaświeca mi się okresowo kontrolka "check" resetuję klemą"-" ze 2 dni jest ok. i znowu świeci.

mechanik na kompie nie widział błędu- kazał szukać innego programu komp. do suzuki...
oraz wymienić kable WN,cewki,sprawdzić TPS,oczyścić krokowy,przegonić auto na obrotach celem wypalenia ewentualnego nagaru na wtryskach.
świece są już nowe...bosch
jak się oczyszcza krokowy i TPS ?

zauważył,że spaliny wychodząc na zewnątrz robią cyklicznie minimalnie "pyk pyk" co mu sugeruje, że coś jest ze spalaniem. /dot.biegu jałowego/

dodam,że wagon jest - od nowości- od Durczoka-tychy na LPG/Pb.przebieg 140 000 kM
silnik jest żwawy,dynamiczny
wymieniony reduktor tomasetto-100Ps ,butla,wielozawór-nowe .instalacja Landi-renzo 2-generacji

powód szukania: wzrosło zużycie paliwa...gazu o ok 2l/100 mimo regulacji prawidłowej.

pozdrawiam

zbyszek

Panie Zbyszku, tzw"cd." na tym forum dopisujemy do pierwszego postu używając klawisza Obrazek a nie piszemy 2 komentarze pod rząd - Sebastian

Autor:  asche [ 21-12-2010, 06:31 ]
Tytuł: 

TPS to najpierw bym próbował wyczyścić (ale ostrożnie - tak żeby wszedł w dokładnie takie położenie w jakim go wyciągałeś), krokowy pewnie jest zasyfiony - polecam zaopatrzyć się przy okazji w dwie uszczelki pod krokowy i między przepustnicę a kolektor - w Suzuki Durczok powinieneś dostać bez problemu i po okazyjnej cenie ;) Co do czyszczenia to wystarczy, że się przyjrzysz i odkręcisz śruby kolektor-przepustnica i przepustnica-krokowiec. A samo czyszczenie - mały pędzelek i benzyna ekstrakcyjna powinny załatwić sprawę. Uważaj przy okazji na wylewający się płyn chłodzący. Grunt to zrobić to z głową, bez pośpiechu to powinno się udać.

Spróbuj wziąć multimetr i pomierzyć czujnik położenia wałka rozrządu (po prawej stronie silnika) oraz położenia wału (koło miski olejowej) oraz je wyczyścić.

Co do interfejsu - Wagon ma OBDII, także jakimś popularnym programem da się wyczytać kody błędów chyba, że mechanik to jest [cenzura] i mu się po prostu nie chce.

Jak jeździsz na gazie to podejrzewam, że głównym problemem mogą być kable zapłonowe, do dostania chyba od ręki w INTERCARS (dwa idące górą z cewek) i cewki (kosztu nie znam, zapytaj w Suzuki Durczok).


Z innej strony, jak Ci wzrosło spalanie - zacząłbym sprawdzanie od sondy Lambda, poza tym jest zima i jest normalnym wzrost spalania.

Autor:  zbytre [ 21-12-2010, 09:05 ]
Tytuł: 

witam.

dzięki za wskazówki.
zima fakt, energi więcej potrzeba:)
spróbuję od przewodów by usunąć lekkę "arytmię" silnika na benzynie .
czyszczenie zostawię na cieplejsze dni-bez pośpiechu i z głową -jak piszesz:)

spokojnych i zdrowych świąt serdecznie wszystkim życzę

zbyszek trenda :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/