Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
WAGON R+ ... PIERWSZE WRAŻENIA https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=2046 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grzegorz-8 [ 09-10-2007, 20:45 ] |
Tytuł: | WAGON R+ ... PIERWSZE WRAŻENIA |
WITAM SERDECZNIE FORUMOWICZÓW OD NIEDAWNA JESTEM POSIADACZEM WAGONA R+ . WCZEŚNIEJ PORUSZAŁEM SIĘ SWIFTEM 1,3 Z 1997 ROKU SEDAN ( AUTKO NIE DO ZDARCIA ![]() ![]() ![]() |
Autor: | grzegorz-8 [ 09-10-2007, 20:49 ] |
Tytuł: | |
ZAPOMNIAŁEM DODAĆ IŻ MOJE "ZDEGUSTWANIE" ![]() ![]() |
Autor: | spoono [ 09-10-2007, 21:07 ] |
Tytuł: | |
hejka, wylacz prosze tego caps-locka... oczy bola jak sie czyta takie posty co do spalania -kazdy silnik trzeba opanowac, to samo tyczy sie pedalow sprzegla, gazu itd -z czasem spalanie powinno Ci spasc ![]() poza tym nie mozesz porownywac Wagona do Swifta, bo Wagon ma ksztalt klocka jak chodzi o aerodynamike, co tez sie przeklada na spalanie ![]() Co do halasow w kabinie, to ten typ zapewne tak ma ![]() Mozesz sprawdzic: a) silnik: olej b) toczenie: hamulce, opony c) stukanie wew, auta brak pomyslow ![]() Nie wiem, moze pobawic sie w wygluszanie auta, ale tutaj nie pomoge... EDIT: a przechyl odczuwasz, bo autko jest duzo wyzsze od swifta |
Autor: | grzegorz-8 [ 10-10-2007, 20:40 ] |
Tytuł: | |
sorki za caps-lock ![]() dzieki za odpowiedz . sprecyzuje - jestem kierowca od '93 roku wiec chyba technika jazdy nie jest u mnie najgorsza ![]() pomijam temat spalania bo faktycznie gabaryty Wagona nie sprzyjaja ekonomicznej jezdzie ale zaglebie sie dalej w temat "decybeli". nie mam zastrzezen do stanu technicznego auta . oleje , opony i inne ktore wymieniles podzespoly sa OK. bez zastrzezen !!! autko nabiera halasu w zwiazku ze slabym wyciszeniem . jak juz pisales w tym temacie nie wiele mozesz poradzic ale moze ktos mial stycznosc z podobnym prolemem , wie jak z tym sobie radzic lub podsunie pomysl...czekam na rozwiniecie |
Autor: | spoono [ 10-10-2007, 21:13 ] |
Tytuł: | |
1. Nie chodzi o kwestie, czy jestes dobrym, czy zlym kierowca. Zeby normalnie jezdzic matki autem, to potrzebuje z 30 minut, zeby wszystko gralo. Kazde auto ma inny skok sprzegla, czulosc gazu, charakterystyke pracy silnika -o to chodzi. 2. Zadaj pytanie na warsztacie, to wiecej osob zajmie sie Twoim problem. Do kacika alto i wagona za wiele osob nie zaglada. |
Autor: | grzegorz-8 [ 10-10-2007, 21:27 ] |
Tytuł: | |
masz racje...trzeba wyczuc autko. dzieki za rady. zamykamy temat i za wskazowka ide dalej ![]() pzdr |
Autor: | sebak [ 12-10-2007, 09:40 ] |
Tytuł: | |
Mam Wagona R+ od maja tego roku, przejechalem od tego czasu ok. 15 000 km z czego 5 000 km podczas wakacyjnej podrozy do Czarnogory i Chorwacji. Co do spalania to raczej mniejszego nie uzyskasz, i tak wynik z szostaka na poczatku jest b.dobry, moj w codziennej miejskiej jezdzie przy raczej malym natezeniu ruchu pali 7,3 l/100km ( 2 osoby, bez klimatyzacji ). Podczas wakacyjnych szalenstw, autostrada, 4 osoby + full bagazu, kilatyzacja prawie non-stop, przy predkosciach do 120 km/h - 7,5 l/100km, przy predkosciach ok. 140 km/h - 9,5 l/100km. Ten typ poprostu tak juz ma i chyba nic nie zmienisz. Dodam jeszcze ze probowalem jezdzic tzw. trybem na emeryta, delikatne przyspieszanie, zadnych szalenstw, predkosc jak w kodeksie i... autko spalilo 0,2 l mniej, czyli bez sensu. Autko jest w 100% sprawne, zbieznosci i katy kol ok., oponki 165/65-14 Dunlop SP 30, czystosc spalin duzo ponizej dopuszczalnych norm, olej Castrol polsyntetyk 10W/40, jedyny manakament to to, ze go troszke bierze ok. 1 l/4 000 km:) W kwesti halasu to faktycznie od 100 km/h robi sie glosno i to wyraznie zasluga silnika, w innych autach przy tej predkosci zaczynaja dominowac szumy opon a przy jeszcze wyzszych niedoskonalosci aerodynamiczne. Silnik jest wyraznie wysokoobrotowy, przy 120 km/h na piatym biegu kreci sie ponad 4000 obr/min(!!!) i ciezko zeby wtedy malo wypil:) Moim skromnym zadniem skrzynia powinna byc ciut inaczej zestopniowana, tzn. czworka a szczegolnie piatka powinny byc "dluzsze", silnik jest wystarczajaco mocy na taki zabieg. Paliwo tankuje na Orlenie, Shelu lub BP, co jakis czas pokusze sie o 98 lub odmiane premium ale jakiejs zauwazalnej roznicy nie wyczuwam. Zmierzylem zwyklym stoperem z komorki przyspieszenie 0-100 km/h, najlepsze jakie udalo mi sie uzyskac to 13,25 sec. Genearalnie swietne autko!! |
Autor: | grzegorz-8 [ 12-10-2007, 21:39 ] |
Tytuł: | |
hej dlugi i konkretny opis ![]() sporo twoich spostrzezen pokrywa sie z moimi . pociesza mnie fakt iz moj jest bardziej "ekonomiczny" ![]() odnosnie jazdy na emeryta to chyba jest niewskazane dla tego autka ![]() ![]() co do skrzyni biegow to zgadzam sie w calej rozciaglosci. brakuje faktycznie przynajmniej jak to okresliles "dluzszej" piatki. mozna by bylo zejsc lekko z obrotow. bylo by ciszej ![]() z paliwami - tez staram sie tankowac dobre paliwa. niestety pod reka mam tylko Orlen. BP bylo by lepsze. ostatnio testowalem 95 z Orlenu i 98 z BP. w moim wypadku byla to kolosalna roznica. namacalnie mozna bylo ocenic jakosc pracy silnika jak i dynamike. spalanie na 98 okazalo sie rowniez mniejsze. po prostej kalkulacji ocenilem ze nie ma sensu lac slabszego bo koszt ogolny jest ten sam ![]() ![]() |
Autor: | sebak [ 15-10-2007, 11:37 ] |
Tytuł: | |
Ten styl na emeryta to byl tylko test ![]() ![]() Poczynilem tez testy predkosci max., z pelnym obciazeniem rozpedzilem sie do licznikowych 160km/h! A dzis rano pierwsza przykra niespodzianka, cos zaszwnakowala elektronika, zapalaila sie lampka airbagu, nie wyswietla przebiegu no i nie dziala elektryczne wspomaganie kierownicy. Dojechale do pracy ale martwi mnie to:( Bezpieczniki i przekazniki sa ok. Cos chyba sie stalo w tej wiazce pod kierownica bo jak zamieszam kierunkowskazem to na chwile jest wszystko ok. Dziwna sprawa. |
Autor: | grzegorz-8 [ 15-10-2007, 20:58 ] |
Tytuł: | |
fektycznie dziwne...wyglada jak by sie rozlaczyla jakas "kostka" probowales zdejmowac kleme z akumulatora? moze maly reset cos pomoze? a moze robi sie jakies zwarcie? z elektryka nie ma zartow - sprawdz to koniecznie szybko. widziales jak szybko pala sie przewody? odpukac 3 razy bo brakuje czasu na wyjscie z auta ![]() ja jeszcze nie gonilem swojego na maxa. wczoraj z lekka wcisnalem gaz do 140 ale z cala rodzinka wole nie ![]() ![]() ![]() |
Autor: | sebak [ 15-10-2007, 22:13 ] |
Tytuł: | |
Jutro z rana autko idzie na warsztat, mozesz mi napisac jaki masz akumulator bo zakup nowego mnie nie ominie ![]() |
Autor: | grzegorz-8 [ 15-10-2007, 22:49 ] |
Tytuł: | |
u mnie siedzi Warta i ma 45Amh....spora ale pewnie dlatego iz mam Webasto ktore potrzebuje pradu do dzialania no a potem rozruch ![]() ![]() |
Autor: | sebak [ 16-10-2007, 07:30 ] |
Tytuł: | |
No to temat baterii mamy zalatwiony ![]() Tez w Twoim wagonie tak opornie skrzynia biegow chodzi?? Czytalem opinie ze ten typ tak ma poprostu, skrzynia jak z dostawczaka ![]() Zmienilem ostatnio nawet olej ale nie poprawilo to za wiele, ale chyba sie nie przyzwyczaje do tego. |
Autor: | grzegorz-8 [ 16-10-2007, 22:38 ] |
Tytuł: | |
tak...faktycznie skrzynia jest troche z innej epoki. trzeba dosc szeroko mieszac wajcha by zmieniac biegi ale u mnie stosunkowo wchodza dosc gladko...czytalem rowniez o tym. na pocieszenie powiem ci ze w starym swifcie bylo podobnie. potrafilo czasem zgrzytnac przy "wsteku" i redukcja tez nie byla komfortowa choc dzwignia byla o wiele krotsza. ten typ tak ma ![]() |
Autor: | BaMa [ 27-11-2007, 18:02 ] |
Tytuł: | |
To ja dorzucę garść swoich spostrzeżeń. Co prawda mam wagonika w starej budzie ale spostrzeżenia podobne tzn: - zużycie za duże jak na te autko - u mnie w granicach 6,5 - 7,2 lit w cyklu miejskim (w zasadzie mając 500km przejechanych lecę na CPN - w moim typie nie ma kontrolki LOW ET 95 ![]() ![]() ![]() - skrzynia biegów - nie najlepsza :/ i ciężko chodzi zwłaszcza na zimnym aucie przy ujemnej temperaturze. - hałas - powyżej 100 km/h mocno odczuwalny i od silnika i od braku aerodynamiki. Silnik faktycznie wysokoobrotowy bo przy ok. 120km/h już jest przy 4000 obr/min. - jednak mały ten bagażnik (zamiast zapasu daliby dojazdówkę - zawsze parę litrów wiecej powierzchni) - części zarombiście drogie (zwłaszcza te oryginalne), - zawieszenie (wahacze, tuleje, sworznie) za słabe jak na taką masę, trzeba w miarę szybko wymieniać bo szybko się wybijają na naszych dziurach. + przestronne wnętrze jak na tą klasę autka. + wygodnie się siedzi oraz wsiada i wysiada. + ciekawe skrytki i zakamarki wew. autka. + łatwość w prowadzeniu (EPS) i typowe autko miejskie - wszędzie wjedzie. +/- nie wiem czemu ale jakoś kobiety mają do niego sentyment ![]() ![]() Inne spostrzeżenia: - blacharka - koszmar , jeśli będziecie coś wymieniać to grubą kasę trzeba mieć : autko składa się tylko z dachu i lewej i prawej połowy ![]() - blacharka2 - z racji rocznika 98 troche progi nadżarło ale tylko to, podłoga i nadkola nie ruszone, inne newralgiczne msc na korozję też nie naruszone - a progi jak z papieru?? - dla mnie dziwne. - z silnikiem nic się nie dzieje - oleju nie bierze ale mój na łańcuchu leci nie na paskach może dlatego. - bębny hamulcowe - nie najlepsza konstrukcja bo szybko się "zasyfiają" i za tym idzie nie najlepsza praca szczęk, linki i samoregulatora = zaczynają szwankować tylnie hamulce no i łożyska też przy okazji dostają, a wszystko zasługa brudu tam dostającego się - zalecam co 10000 km ściągnięcie bębna i kontrolę (przeczyszczenie, wymianę) i będzie po problemie. - z elektryką i elektroniką nic się nie dzieje - wszystko pięknie chodzi. A jeszcze jedno w moim modelu aby wymienić tylną żarówkę (stop/światło) trzeba zdjąć bagażnik!!!!!!!!!!!!! a niby japońce to praktyczny naród ![]() ![]() alem się rozpisał ;P |
Autor: | nahanek [ 22-09-2008, 14:21 ] |
Tytuł: | |
Od wczoraj jestem w posiadaniu "WAGONIKA" -2004 rocznik, diesel, przebyłem drogę z komisu do domu 530 km i spalił 4,8 oleju na 100 km, a grzałem 130 na prostej, potem przejechać Łódź (na światłach dużo stania) pogoda fatalna raz deszcz raz słońce dlatego jestem pod WRAŻENIEM |
Autor: | Roni [ 27-01-2009, 17:32 ] |
Tytuł: | |
Witajcie panowie , mam chęć kupić żonie Wagona R lub R+ , proszę o wskazówki na co zwrócić uwagę przy zakupie ? mechanika , blacha itp....? Sam mam większe autko Vc ale ten maluszek bardzo przypadł mi do gustu swoją orginalnością i ciekawą bryłą ....dzięki za podpowiedzi i witam w klubie..... pozdro...Roni |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |